Η απόμακρη γοητεία του Γουίλιαμ Χαρτ

Η απόμακρη γοητεία του Γουίλιαμ Χαρτ Facebook Twitter
Δεν φταίει ο Γουίλιαμ Χαρτ αν η εμφάνιση, η έκφραση και ο τρόπος του έπειθαν απολύτως ως δομικά στοιχεία ενσάρκωσης ενός γοητευτικού, κατηφή και πικρόχολου διανοούμενου.
0



ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΓΟΗΤΕΙΑ
οι πρώην μεγάλοι σταρ, εκείνοι που εκπίπτουν από την λάμψη της πρώτης γραμμής χωρίς να εξαφανιστούν, που δεν βρίσκονται εδώ και πολλά χρόνια στον αφρό της διασημότητας αλλά μέσα από τα σαράντα κύματα μιας μακράς και ακατάστατης καριέρας αναδύονται κάθε τόσο στην επιφάνεια για να υπενθυμίσουν την ύπαρξη και την αξία τους σ’ ένα κοινό που πάσχει από διάσπαση προσοχής κι από βραχυπρόθεσμη μνήμη. 

Ο Γουίλιαμ Χαρτ ήταν πάντα μια ιδιάζουσα περίπτωση. Ακόμα και στην εποχή που ήταν σταρ πρώτης γραμμής είχε κανείς την αίσθηση πως αυτός ο ψυχρός, παθογενής, preppy (ή ‘waspy’, σύμφωνα πάντα με την αμερικανική ταξονομία) ναρκισσισμός που αντανακλαστικά εξέπεμπε (στην «Έξαψη», στην «Μεγάλη Ανατριχίλα» και αλλού) ίσως να ταίριαζε πιο πολύ σ' έναν ιδανικό "κακό", αντίληψη που επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά πολλά χρόνια αργότερα με τον φοβερό ρόλο του πλημμυρισμένου από ανόσια συμπλέγματα μαφιόζου, στην «Ιστορία της Βίας» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Ούτε και ο συναισθηματισμός φαινόταν να του ταιριάζει παρότι αυτή η προσέγγιση του χάρισε το Όσκαρ, για την ερμηνεία του στο «Φιλί της Γυναίκας Αράχνης».  

Παρότι ήταν προφανώς ένας ευφυής νέος, λέγεται επίσης ότι δεν μπορούσε να σταματήσει να κάνει κήρυγμα στους άλλους ή να υπερίπταται συχνά σε νέφη αοριστίας. Ο Τύπος δεν τον συμπαθούσε και ποτέ πραγματικά δεν κέρδισε την αγάπη του μεγάλου κοινού… 

Με την γενεαλογία αυτής της ιδιωματικής παγωμάρας που τον χαρακτήριζε ξεκινά το λήμμα William Hurt το οποίο είχε γράψει πριν από πολλά χρόνια στην υπερβατική, κλασική πλέον βίβλο του σινεμά με τίτλο The New Biographical Dictionary of Film, ο επιφανής ιστορικός και συγγραφέας David Thomson: 

Τον καιρό που ο Γουίλιαμ Χαρτ είχε ανακηρυχτεί ως ο ιδανικός άνδρας πρωταγωνιστής για τα 80s, συχνά ο χαρακτήρας που υποδυόταν είχε τα στερεοτυπικά χαρακτηριστικά μιας μεγαλοαστικής / προνομιακής / WASP [White Anglo Saxon Protestant] προέλευσης, γεγονός δικαιολογημένο μέχρι έναν βαθμό. Ο πατέρας του ήταν στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ και ο μικρός είχε ζήσει στην Αφρική και στον Ειρηνικό στο πλαίσιο διπλωματικών επιχειρήσεων. Μετά τον χωρισμό των γονιών του, έγινε πατριός του ο Χένρι Λους ο Τρίτος, γιος του μεγιστάνα του αμερικανικού περιοδικού τύπου, Χένρι Λους [Time, Life, Fortune]. Ο μικρός πήγε στα πιο επιφανή ελίτ σχολεία. Ήταν ψηλός, ξανθός και όμορφος. Πιο πολύ όμως διέκρινε κανείς πάνω του το wasp [σφήκα] παρά το WASP στοιχείο. Παρότι ήταν προφανώς ένας ευφυής νέος, λέγεται επίσης ότι δεν μπορούσε να σταματήσει να κάνει κήρυγμα στους άλλους ή να υπερίπταται συχνά σε νέφη αοριστίας. Ο Τύπος δεν τον συμπαθούσε και ποτέ πραγματικά δεν κέρδισε την αγάπη του μεγάλου κοινού… 

Αξίζουν όμως λίγη αγάπη – ειδικά όταν διαθέτουν το χάρισμα και την στόφα – κι εκείνες οι αφ’ υψηλού προσωπικότητες που δεν κανακεύουν τους θεατές ούτε επιχειρούν να τους πείσουν ότι και οι ίδιοι κατά βάθος είναι απλοί άνθρωποι σαν κι αυτούς. Δεν φταίει ο Γουίλιαμ Χαρτ αν η εμφάνιση, η έκφραση και ο τρόπος του έπειθαν απολύτως ως δομικά στοιχεία ενσάρκωσης ενός γοητευτικού, κατηφή και πικρόχολου διανοούμενου (ή κάποιου που σκέφτεται πολύ και μέχρι στιγμής σπανίως του έχει βγει αυτό σε καλό). Ίσως γι’ αυτό τον θυμάμαι με χαμόγελο (και με μια κάποια συγκίνηση) σ’ έναν μικρό, «περαστικό», «τιμής ένεκεν» ρόλο σε μια μαύρη κωμωδία ή φαρσοκωμωδία της συμφοράς (με την κακή και με την καλή έννοια), το «I Love You to Death» (Σ’ αγαπώ μέχρι θανάτου) του 1990, όπου παρέα με τον (επίσης «περαστικό» και «φευγάτο» στην ταινία) Κιάνου Ριβς υποδύονται δύο μακρυμάλλικα ρεμάλια, καμένα από τα drugs, που μέσα στην διαρκή θολούρα τους αναλαμβάνουν να επιτελέσουν έναν φόνο, με κωμικοτραγικά –  κωμικά κυρίως –  αποτελέσματα.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Ένα κοινωνικό γεγονός

Daily / Τέμπη: Ένα κοινωνικό γεγονός

Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι. Και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που τόσοι άνθρωποι που δεν βγαίνουν τακτικά «στον δρόμο» αποφάσισαν να δηλώσουν τη φυσική τους συμμετοχή στις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ