Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό

Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν, έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό Facebook Twitter
Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη».
0

Αν κάποιος δει το τρέιλερ της ταινίας Αλίν, μιας μυθιστορηματικής απεικόνισης της ζωής της Σελίν Ντιον, η πιο άβολη, αλλά και η πιο περίεργη πτυχή της ταινίας είναι η απόφαση της Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της και το σενάριο και τη σκηνοθεσία και την παραγωγή της ταινίας να υποδυθεί τον χαρακτήρα σε όλες τις ηλικίες. 

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Η Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της αυτό το βάρος μιας σχεδόν τρομακτικής επιλογής είναι σήμερα 58 ετών. Γνωστή στη Γαλλία, προφανώς φανατική θαυμάστρια της Σελίν Ντιόν, αποφάσισε να δώσει διέξοδο στο «κόλλημά της» με την 54χρονη σήμερα Σελίν Ντιόν και να αποτίσει με αυτό τον σχεδόν τρελό τρόπο φόρο τιμής σε μια γυναίκα είδωλο της μουσικής.

Η ιστορία της αρχίζει στο Κεμπέκ στα τέλη της δεκαετίας του 60. Η Αλίν Ντιέ όπως είναι το όνομα της πρωταγωνίστριας στην ταινία είναι το 14ο παιδί τους, ένα κορίτσι με χρυσή φωνή που γνωρίζει τον παραγωγό Γκι Κλοντ, τον ερωτεύεται και εκείνος αποφασίζει να την οδηγήσει στην κορυφή του κόσμου και να την κάνει σούπερ σταρ.

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Φυσικά, οι κριτικοί σε όλο τον κόσμο δεν συμμερίζονται το πάθος και τον σεβασμό και τη λατρεία της για την τραγουδίστρια που δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα καμία δήλωση.

Η Λεμερσιέ αποφάσισε να χρησιμοποιηθεί το πρόσωπό της ψηφιακά, τοποθετημένο πάνω στο σώμα μιας έφηβης, η εμμονή της και η άγνοια για το πώς φαίνεται το βλέμμα και μόνο μιας γυναίκας άνω των πενήντα σε ένα ξένο σώμα σαράντα χρόνια νεώτερο, είναι από μόνη της μια ιδέα ανατριχιαστική. Τι είναι αυτό; Άγνοια; 

«Σκεφτείτε δύο φορές προτού παρακολουθήσετε αυτήν την τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον» γράφει ο Πίτερ Μπράντσοου στον Γκάρντιαν που δεν παραλείπει να σημειώσει  «Ακόμα και τώρα, δεν μπορώ να πιστέψω ότι το έχω δει» γράφοντας ότι οι πρώτες σκηνές θα κάνουν το κοινό να ουρλιάζει και να τρέχει έξω από τους κινηματογράφους. 

Στην ίδια εφημερίδα, η Λεμερσιέ έδωσε μια συνέντευξη λέγοντας ότι δεν καταλαβαίνει τις κριτικές: «Ήθελα πολύ να την παίξω ως παιδί (τη Σελίν Ντιόν) και γιατί όχι; Παίζω πάντα παιδιά στις παραστάσεις μου, οπότε μου φαινόταν απολύτως φυσιολογικό, αν και μπορεί να φαίνεται λίγο περίεργο εκτός Γαλλίας».

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Η Danielle Fichaud, η σκηνοθέτις Valérie Lemercier και ο Sylvaine Marcel σε σκηνή της "Aline." Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Μάλιστα αποκαλύπτει ότι δεν είχε κανένα πρόβλημα να την υποδυθεί και σαν νεογέννητη, με μονταρισμένο το κεφάλι της σε μια βρεφική κούνια, αλλά ευτυχώς η σκηνή μετά από παρακλήσεις του παραγωγού κόπηκε. 

«Διασκεδάσαμε πολύ δημιουργώντας αυτή την ψευδαίσθηση της νιότης», λέει η Λεμερσιέ που έχει κερδίσει δυο βραβεία Σεζάρ και τρία Μολιέρ, παίζει, τραγουδά, χορεύει, γράφει σενάρια, σκηνοθετεί.

Αυτή τη φορά έφτασε πολύ μακριά. Μάλιστα οι Γάλλοι κριτικοί βρήκαν την ταινία της χαρούμενη και συγκινητική και με κάποιο τρόπο σεβάστηκαν την Γαλλίδα ηθοποιό και δεν έκριναν καν την δήλωση ότι «αυτή η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Σελίν Ντιόν. Είναι, ωστόσο, ένα έργο μυθοπλασίας», κάτι που γράφεται για να αποφύγουν προφανώς νομικούς μπελάδες, αφού είναι μια κριβής βιογραφία της Ντιόν.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη». 

Η Λεμερσιέ προσπάθησε να επικοινωνήσει με την Ντιον αλλά δεν τα κατάφερε. Δεν την έχει γνωρίσει από κοντά αλλά μάλλον λίγο την ενδιέφερε πώς θα ένιωθε η Σελίν βλέποντας το κολλημένο κεφάλι μιας 58χρονης σε ένα σώμα 15χρονης. Ακόμα και αν διάβαζε το σενάριο που δεν έχει τίποτα το προσβλητικό για τη ζωή της σούπερσταρ, είναι ένας φόρος τιμής, - δε θα καταλάβαινε ότι η ίδια ηθοποιός θα την υποδυόταν σε όλες τις ηλικίες. Και αν έχει διαβάσει την κριτική των ΝΥΤ μάλλον δε θα πλησιάσει να δει την ταινία. 

Η Λεμερσιέ αναπαράγει στην ταινία με ακρίβεια ολογράμματος τις κινήσεις, τις χειρονομίες και τη διάσημη προφορά της Ντιον. Πιστεύει ότι έχει ομοιότητες με τη Ντιον, μια συγγένεια σχεδόν πνευματική μαζί της, και περίεργη σωματική διάπλαση.  Ούτε και κείνη υπήρξε ποτέ ένα όμορφο κοριτσάκι, μάλιστα μοιάζουν ακόμα και στον χαρακτήρα. «Δεν μπορεί κανείς να κάνει μια ταινία που δεν αφορά τον εαυτό του, που δεν μιλάει για το δικό του πρόσωπο, το σώμα του. Ήθελα να βάλω λίγο από εμένα σε αυτό. Ήταν κι αυτό μέρος του εαυτού μου» λέει.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η Λεμερσιέ φέρνει στην οθόνη την ταύτισή της με την Ντιόν και μέσα από τη σχέση μάνας -κόρης. Η ίδια δεν έχει σχέση με την οικογένειά της που μάλλον δεν ενδιαφέρεται πολύ για την καριέρα της όπως ομολογεί. 

Είναι πολύ παράξενο, αλλά η Γαλλίδα ηθοποιός  φαίνεται ότι δεν πτοείται από καμία κριτική. Σαν να έχουν γραφτεί σε ένα άλλο σύμπαν για μια άλλη ταινία. Πιστεύει ότι η ταινία της απορρίπτεται γιατί υπάρχει σνομπισμός απέναντι στη γαλλική κουλτούρα, ειδικά στην Αμερική. «Λατρεύω τον αμερικανικό κινηματογράφο και θα ήθελα πολύ να γίνω σταρ του Χόλιγουντ. Θα ήταν ωραίο να μένω σε ένα μεγάλο σπίτι και να έχω τη δική μου μοδίστρα να μένει σε ένα μικρό σπίτι δίπλα. Αν ήμουν πιο πλούσια, θα είχα κάποιον να φτιάχνει όλα μου τα φορέματα και αυτό θα ήταν η πολυτέλειά μου – καλύτερα από ιδιωτικό τζετ ή προσωπικό μάγειρα ή προσωπικό», λέει. 

Ούτε να γνωρίσει ηθοποιούς, ούτε να δουλέψει διαφορετικά επιθυμεί αν τύχει και πάει στο Χόλιγουντ. Αυτό είναι ένα όνειρο έφηβης, είναι σχεδόν παιδικό το όνειρο της Λεμερσιέ για την κινηματογραφική βιομηχανία. Πέρα από τον τρόμο, τη λύπη, την αφέλεια, που προκαλούν οι δηλώσεις της υπάρχει μια καθήλωση σε μια ηλικία εφηβική, σε όνειρα που γίνονται σε μικρά κοριτσίστικα δωμάτια, στη φαντασίωση μιας ζωής που είναι βαλμένη σε κουκλόσπιτα. Ένα τέτοιο κουκλόσπιτο ονειρεύτηκε η Λεμερσιέ όταν έκανε την Αλίν. Και αυτός ίσως ερμηνεύει την τρομακτική της απόφαση να ξαναγίνει έφηβη.

Σίγουρα η Σελίν Ντιον, η πιο mainstream τραγουδίστρια των τελευταίων δεκαετιών ζει μια ενσάρκωση στο όριο του παραλογισμού και της εκκεντρικότητας. Και όλα αυτά χάρη στο πάθος μιας γυναίκας που κατάφερε στα 58 της να κάνει ένα όνειρό της πραγματικότητα: να υποδυθεί την πιο πλούσια και διάσημη σταρ.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM