Στην τεράστια επιτυχία της σειράς «Bridgerton» του Netflix, με όλα τα ζουμερά σκάνδαλα και τα καυτά ρομάντζα της, ξεχώρισαν τα κοστούμια και, φυσικά, τα υπερβολικά σκηνικά. Οι δημιουργοί των σκηνικών της σειράς είχαν σκοπό να υπερβάλλουν, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους. «Δεν είμαστε ιστορικά ακριβείς», σημειώνει ο σχεδιαστής παραγωγής του «Bridgerton», Will Hughes-Jones. Αν είστε φανατικοί θαυμαστές του «Bridgerton», δείτε παρακάτω μερικά διασκεδαστικά μυστικά από την παραγωγή των σκηνικών και μερικές από τις πιο δύσκολες (αλλά όχι αδύνατες) σχεδιαστικές προκλήσεις της σειράς.
Κάποια σκηνικά της πρώτης σεζόν επαναχρησιμοποιήθηκαν
Οι θαυμαστές μπορεί να αναρωτιόνταν πώς η ομάδα παραγωγής θα κατάφερνε να ξεπεράσει τους εξωφρενικούς εσωτερικούς χώρους της προηγούμενης σεζόν –που γυρίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ήταν μια πρόκληση που αντιμετώπισε και ο Hughes-Jones. «Ήμασταν τυχεροί που ο κόσμος αγάπησε το "Bridgerton" και που λειτούργησαν τα σκηνικά που φτιάξαμε την προηγούμενη σεζόν. Έτσι, αποφασίσαμε να μη χαλάσουμε κάτι που είχε κάνει ήδη επιτυχία».
Ενώ μεγάλο μέρος του σχεδιασμού παρέμεινε το ίδιο, κάποια πράγματα έπρεπε να αλλάξουν, καθώς γύριζαν τη 2η σεζόν εν μέσω κορωνοϊού. «Είχαμε πλεονάζοντα σκηνικά, όπως το δωμάτιο της Δάφνης, τα οποία μεταμορφώσαμε σε νέα σκηνικά για αυτήν τη σεζόν. Αυτό το δωμάτιο έγινε το κατάλυμα των Σάρμα στο Aubrey Hall, καθώς και το δωμάτιο του Άντονι στο Aubrey Hall πολύ αργότερα».
Άλλα σκηνικά που μεταμορφώθηκαν ήταν η αυλή του Δούκα από την 1η σεζόν, η οποία μεταμορφώθηκε σε τρεις διαφορετικές αίθουσες χορού, ένα γραφείο και μια αίθουσα της ακαδημίας τέχνης. «Όταν το δεις στην οθόνη, δεν θα το καταλάβεις με τίποτα», προσθέτει ο σχεδιαστής παραγωγής.
Τα πιο δύσκολα αντικείμενα να προμηθευτούν ήταν... οι μπανιέρες!
Η δεύτερη σεζόν περιλαμβάνει πολλά μπάνια, οπότε η εύρεση των τέλειων μπανιερών που να ταιριάζουν στην εποχή ήταν μεγάλη πρόκληση. Η ομάδα σχεδιασμού κατέληξε να προμηθευτεί τις μπανιέρες για τις γυναίκες της οικογένειας Σάρμα από την Ινδία, οι οποίες –σε μια τρομερή σύμπτωση– προήλθαν από μια γυναίκα που ονομάζεται κυρία Sharma. «Αυτό μας φάνηκε σαν κισμέτ», αστειεύεται ο Hughes-Jones.
Μαζί με τις μπανιέρες, οι μεγάλοι πολυέλαιοι ήταν επίσης μια πρόκληση λόγω του Covid, του Brexit και των γενικών προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού. «Χρειαζόμασταν πολύ μεγάλα φωτιστικά για τις αίθουσες χορού μας, κάτι που αποδείχθηκε λίγο περίπλοκο, αλλά η ομάδα σκηνικών ανταποκρίθηκε στην πρόκληση και θριάμβευσε βρίσκοντας μερικά υπέροχα κομμάτια».
Έπρεπε να ξεγελάσουν τη μητέρα Φύση
Ττα γυρίσματα έγιναν κατά τη διάρκεια της κορύφωσης του καλοκαιριού – φαινομενικά η ιδανική εποχή για καταγάλανους ουρανούς και πλούσια τοπία. Υπήρχε όμως ένα πρόβλημα: χρειάζονταν υάκινθους και περήφανα, γεμάτα φτερά παγώνια, δύο πράγματα που δεν είναι διαθέσιμα εκείνη την εποχή του χρόνου.
Χάρη στην έξυπνη ομάδα του Hughes-Jones, ωστόσο, βρέθηκε λύση: «Βρήκαμε έναν τύπο στην Ολλανδία, μέσω της ομάδας που είναι υπεύθυνη για τους κήπους και τα φυτά, ο οποίος παρήγαγε ειδικά υάκινθους για μια συγκεκριμένη σκηνή που τους απαιτούσε, την οποία γυρίσαμε τον Ιούλιο, όταν το συγκεκριμένο λουλούδι είναι εκτός εποχής», λέει ο Hughes-Jones.
Όσο για τα παγώνια, τα οποία χάνουν το χαρακτηριστικό τους φτέρωμα μετά την περίοδο ζευγαρώματος, «κατασκευάσαμε μια βεντάλια που έμοιαζε με ουρά παγωνιού και την προσθέσαμε στα παγώνια στο τελικό μοντάζ», αποκαλύπτει.
Το μικρό κουτάλι για το σνιφάρισμα είναι αληθινό
Xρησιμοποιήθηκαν πραγματικές αντίκες από την περίοδο της Αντιβασιλείας. Ο Hughes-Jones φέρνει ως παράδειγμα κομμάτια όπως το μικρό κουτάλι που χρησιμοποιεί η βασίλισσα για το σνιφάρισμα του καπνού, κάποια εργαλεία καλλιτεχνών και τα ρολόγια τσέπης. «Είμαι λάτρης ενός καλού ρολογιού τσέπης, και είχαμε αρκετά. Το ρολόι του πατέρα του Άντονι είναι ιδιαίτερα ελκυστικό και λειτουργικό, κάτι που ήταν έξτρα πλεονέκτημα».
Αυθεντική είναι και η πρέσα του τυπογραφείου
Η τυπογραφική πρέσα ήταν ένα εξάρτημα για το οποίο ο παραγωγός ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος. «Είναι πραγματικό κομμάτι της εποχής και έχουν απομείνει ελάχιστα στον κόσμο. Ζυγίζει τόνους, κυριολεκτικά, και έχουμε την τύχη να έχουμε έναν ειδικό που τη συνοδεύει από το Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ, για να βεβαιωθεί ότι τη λειτουργούμε σωστά».
Η Λαίδη Ντάνμπερι έχει πολλά μπαστούνια (για παν ενδεχόμενο)
Ο χαρακτήρας της Λαίδης Ντάμπερι δεν θα μπορούσε να είναι πλήρης χωρίς το κομψό και στυλάτο μαύρο μπαστούνι της. Η ομάδα παραγωγής το πήρε αυτό πολύ ζεστά. Όπως λέει ο Hughes-Jones, «το φτιάξαμε και είχαμε μερικά επιπλέον σε περίπτωση που χανόταν κάποιο. Ευτυχώς αυτό δεν συνέβη ποτέ».
Υπήρξε στιγμή που το γύρισμα πήρε φωτιά (αλλά όχι με τον τρόπο που φαντάζεστε)
Μια μέρα έπρεπε το συνεργείο να κάνει γύρισμα σε ένα ιστορικό εξοχικό σπίτι. Η θερμοκρασία και η υγρασία ήταν σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα, ειδικά καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι γέμιζαν το δωμάτιο όπου γινόταν το γύρισμα. Οι ανεμιστήρες και η χαλάρωση των κορσέδων ανακούφιζαν τους ηθοποιούς και το συνεργείο, αλλά τα ανεκτίμητα έργα τέχνης που βρίσκονταν στην τοποθεσία ήταν ένα εντελώς άλλο θέμα.
«Υπήρξε μια στιγμή που εγώ και ο υπεύθυνος των χώρων ανησυχούσαμε ότι τα γυρίσματα θα έπρεπε να σταματήσουν εξαιτίας των ανθρώπων που ανέπνεαν υπερβολικά. Μετά από συζήτηση με τον υπεύθυνο της τοποθεσίας, οι διαχειριστές του σπιτιού ήταν πολύ διαλλακτικοί, διατήρησαν την ψυχραιμία τους και ευτυχώς καταφέραμε να συνεχίσουμε με νύχια και με δόντια», λέει ο Hughes-Jones. «Κανείς από το συνεργείο, συμπεριλαμβανομένου του σκηνοθέτη, δεν είχε ποτέ επίγνωση της επικείμενης καταστροφής των γυρισμάτων εκείνης της ημέρας», προσθέτει.
Kάθε χορός είναι θεματικός
Για κάθε χορό, ο δημιουργός και εκτελεστικός παραγωγός της σειράς Chris Van Dusen έδωσε στη δημιουργική ομάδα –που αναλαμβάνει τα κοστούμια, τα μαλλιά και το μακιγιάζ, τον σχεδιασμό παραγωγής και τη χορογραφία– ένα θέμα και εκείνη το ακολούθησε. «Αυτό σημαίνει ότι όλα τα σκηνικά είναι σε αρμονία με τα φορέματα που φορούν τόσο η πρωταγωνίστρια όσο και το σύνολο των ηθοποιών που κινούνται στον χώρο και είναι συντονισμένα με το μακιγιάζ και τα μαλλιά», εξηγεί ο Hughes-Jones. «Για παράδειγμα, στον Diamond Ball, όπου οι νεαρές γυναίκες της σεζόν κάνουν το ντεμπούτο τους στην αυλή, υπάρχουν ασημένια και χρυσά φορέματα και βρίσκονται σε ένα δωμάτιο που είναι στολισμένο με κρύσταλλο και χρυσό, καθώς και κίτρινα και ιβουάρ φλοράλ υφάσματα».
H τουαλέτα που ανατινάχτηκε
Εκτός από τον κορωνοϊό και τη σκέψη, κατά καιρούς, ότι η σειρά μπορεί να μην τελειώσει ποτέ τα γυρίσματα, δεν υπήρχε τίποτα που η ομάδα του «Bridgerton» δεν μπορούσε να χειριστεί – συμπεριλαμβανομένου ενός ατυχήματος στην τουαλέτα. Ναι, καλά ακούσατε: «Η χημική τουαλέτα που είχαμε στο στούντιο εξερράγη λόγω συσσώρευσης πίεσης στη δεξαμενή και γέμισε το πάρκινγκ με ακαθαρσίες», αποκαλύπτει ο Hughes-Jones. «Εγώ, ως σχεδιαστής, δεν αναμείχθηκα. Ένα σκληροτράχηλο μέλος του συνεργείου σήκωσε τα μανίκια και το διευθέτησε». Ευτυχώς, το ατύχημα δεν ήταν κοντά στο πλατό.
Το ατελιέ του Μπένεντικτ έχει την τιμητική του
Από όλα τα σκηνικά, το ατελιέ του Μπένεντικτ είναι το αγαπημένο του Hughes-Jones. «Είναι ένας χώρος που φαντάστηκα ότι θα ήταν το τέλειο μέρος για να χαλαρώσω, να σχεδιάσω και γενικά να αράξω, κάτι που έκανε εκεί και ο Μπένεντικτ, μεταξύ άλλων. Είναι ένας χώρος στον οποίο μου αρέσει να κάθομαι και έπιασα τον εαυτό μου να καταλήγει εκεί τις περισσότερες ημέρες, να συγκεντρώνομαι και να επεξεργάζομαι το επόμενο πράγμα που πρέπει να λύσω».
Όσο για τη μία τάση από την περίοδο της Αντιβασιλείας που θα επανέφερε ο Hughes-Jones; «Νιώθω ότι, με την άνοδο των τιμών των καυσίμων, τα αληθινά κεριά θα επιστρέψουν το 2022», προβλέπει.