Sam Ryder: Από το TikTok και τη Eurovision στην κορυφή των τσαρτ Facebook Twitter
Αυτή η αφοπλιστική του ειλικρίνεια είναι που κάνει τον Sam Ryder τόσο γοητευτικό.

Sam Ryder: Από το TikTok και τη Eurovision στην κορυφή των τσαρτ

0

Tα TikTok του Sam Ryder είναι από τα πιο διασκεδαστικά που πετυχαίνεις στην κινέζικη πλατφόρμα. Βλέπεις έναν χαμογελαστό νεο-χίπη με ξανθό μακρύ μαλλί (ό,τι πρέπει για διαφήμιση σαμπουάν), κάτασπρα δόντια και κάμποσα τατουάζ που προσπαθεί να τραγουδήσει κομμάτια όπως το «Say my name» των Destiny’s Child με φωνή καμπάνα.

Στην αρχή δεν θα πετύχει ακριβώς στον τόνο και θα διακόψει το κομμάτι για λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να το πιάσει από την αρχή. Η προσπάθειά του σε κάνει κι εσένα να χαμογελάς. Μετά περνάς στα σχόλια και στην απορία ενός φαν του, που τον ρωτά πού έμαθε να τραγουδάει τόσο καλά και ο Ryder του απαντά ότι οφείλει τα πάντα στους Iron Maiden, και πραγματικά ξεκαρδίζεσαι. Έτσι εξηγείται και η κατάξανθη μακριά χαίτη, υποθέτω. 

Αυτή η αφοπλιστική του ειλικρίνεια είναι που κάνει τον Sam Ryder τόσο γοητευτικό. Μπορεί η Ουκρανία να κέρδισε τη φετινή Eurovision για λόγους άσχετους με τον διαγωνισμό, όμως ο Sam από το Έσεξ είναι ο νικητής της καρδιάς αρκετών, μόνο και μόνο χάρη στην εμφάνισή του, ακόμα κι αν πήρε τη δεύτερη θέση. Καταρχάς, απάλλαξε τη Βρετανία από την κατάρα των τελευταίων θέσεων που την κυνηγούσε για δεκαετίες και κάπως απέδειξε ότι δεν τους μισεί η μισή Ευρώπη – για να μην πούμε όλη. 

Μετά τη Eurovision, το «Spaceman» ανέβηκε στη δεύτερη θέση των βρετανικών τσαρτ, εκτοπίζοντας μέχρι και τον Kendrick Lamar, και κυνηγάει επικίνδυνα την πρωτιά από τον Harry Styles.

Και το τραγούδι του, όμως, το «Spaceman», μια μείξη David Bowie και Elton John, δεν ήταν καθόλου κακό, αντίθετα ήταν ιδανικό για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Όχι ότι στενοχωρήθηκε που δεν κέρδισε. Τουναντίον, δήλωσε ότι η ανακοίνωση της νίκης των Kalush Orchestra τον έκανε να νιώσει περήφανος. 

Spaceman

Γενικά, ο Sam Ryder φαίνεται να ξεχειλίζει από αισιοδοξία. Είναι σπάνιο και φαίνεται κάπως παράξενο. Δεν παίρνει καθόλου τον εαυτό του στα σοβαρά και δεν τον ενδιαφέρει να φαίνεται κουλ. Μάλιστα, άνετα μπορεί να θεωρηθεί η επιτομή του αντι-κούλ. Στην πρόσφατη συνέντευξή του στην «Guardian», π.χ., δεν διστάζει να παρομοιάσει τον εαυτό του με γκόλντεν ριτρίβερ.

Μάλιστα, η συντάκτρια του άρθρου αρχικά είναι τόσο καχύποπτη με τη φωτεινή του προσωπικότητα, που τον χαρακτηρίζει, όχι με κολακευτική διάθεση, ως έναν μοντέρνο Ιησού. Ο Sam Ryder, όμως, έχει τη στόφα των ανθρώπων που σου φτιάχνουν τη διάθεση με όσα λένε και δεν ακούγεται καθόλου ψεύτικος όταν αφηγείται τη ζωή του.

Γεννήθηκε το 1989 στο Έσεξ. Η μητέρα του είναι οδοντίατρος και ο πατέρας του ξυλουργός. Δεν προέρχεται από μουσικό περιβάλλον, αλλά άρχισε να τραγουδάει από μικρός. Στα έντεκα, όταν είδε live τους Sum 41, την καναδέζικη ποπ-πανκ μπάντα, αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μουσική.

Οι γονείς του τον ενθάρρυναν από την αρχή, δεν ήθελαν να μπουν εμπόδιο στο όνειρο του γιου τους παρά τον φόβο τους ότι μάλλον δεν θα τα καταφέρει. Όλη του η οικογένεια ήταν φαν της Eurovision. Λόγω των Lordi, που κέρδισαν τον διαγωνισμό στην Ελλάδα το 2006, αποφάσισε να μάθει κιθάρα.

Στα δεκαεννιά του, το 2009, σχημάτισε την πρώτη του μπάντα, τους Morning After. Κατάφεραν να βγάλουν δύο άλμπουμ, που όμως δεν έκαναν επιτυχία. Χάρη στην αγάπη του για τη μουσική επέμεινε. Το γκρουπ διαλύθηκε το 2013 και ο ίδιος έκανε ένα πέρασμα από τους Καναδούς glam rockers Blessed by a Broken Heart.

Εν ολίγοις, η καριέρα του ήταν στάσιμη για αρκετό διάστημα. Το μυστικό της επιτυχίας του, όμως, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, ήταν το ότι έκανε άλλες δουλειές και δεν βιοποριζόταν από τη μουσική. Είναι πολύ βασικό, προσωπικά το έχω δει να συμβαίνει με νέους και ταλαντούχους μουσικούς που στο τέλος αναγκάζονται να τα παρατήσουν, επειδή κάπως πρέπει να ζήσουν.

Ο Ryder δούλεψε μέχρι και σε οικοδομές, βοηθώντας τον πατέρα του. Ταυτόχρονα, άνοιξαν με τη σύντροφό του –με την οποία διατηρεί μακροχρόνια σχέση– ένα vegan καφέ.

@samhairwolfryder Don’t eat a 🍦 before singing this! #yum #rihanna #singingchallenge #fyp ♬ original sound - Sam Ryder

Κάποια στιγμή οι γονείς του τον παρακίνησαν να αρχίσει να τραγουδάει σε γάμους, κάτι που θα τον βοηθούσε και οικονομικά και θα του επέτρεπε να διατηρήσει τη σχέση του με τη μουσική.

«Θυμάμαι, στον πρώτο γάμο που έπαιξα, έκλεισα τα μάτια μου και σκέφτηκα “τα πήγα υπέροχα, τους άρεσε”. Μόλις τα άνοιξα, είδα ότι κανείς δεν έδινε σημασία. Όλοι ήταν μαζί με τους φίλους τους και την οικογένειά τους, ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής τους. Εγώ ήμουν εκεί για την ατμόσφαιρα. Το γκρουπ δεν ήταν το κέντρο της προσοχής. Αν κάποιος κλέβει την παράσταση, είναι οι σερβιτόροι. Εκεί κατάλαβα ότι η χαρά μου πρέπει να είναι εσωτερική και να μην εξαρτάται από εξωτερικούς παράγοντες. Αυτό μού άλλαξε τη ζωή, μου έδειξε πού πρέπει να αναζητώ την ευτυχία – όχι μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο ανθρώπους».

Οι γάμοι πήγαιναν καλά, μέχρι που ήρθε ο Covid-19, οπότε έφτιαξε ένα προφίλ στο TikTok για να περνάει τον χρόνο του. 

Δεν χρειαζόταν τη Eurovision για να γίνει διάσημος. Ήταν ήδη σταρ από τις μουσικές αναρτήσεις του με περίπου δώδεκα εκατομμύρια followers . Μετά τη Eurovision, το «Spaceman» ανέβηκε στη δεύτερη θέση των βρετανικών τσαρτ, εκτοπίζοντας μέχρι και τον Kendrick Lamar, και κυνηγάει επικίνδυνα την πρωτιά από τον Harry Styles. Ο τελευταίος Βρετανός που είχε καταφέρει κάτι ανάλογο ήταν ο Johnny Logan τη δεκαετία του ’80 – ο οποίος ήταν Ιρλανδός. 

Φαίνεται ότι ο Sam Ryder και η θετική του ενέργεια ήταν κάτι που είχε ανάγκη όλος ο κόσμος ή η Βρετανία στην προκειμένη περίπτωση.

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ