Barry Guy - Maya Homburger

Barry Guy - Maya Homburger Facebook Twitter
0

O κοντραμπασίστας Barry Guy, που έχει εμφανιστεί με επιτυχία στη Στέγη, καλύπτει όλο το φάσμα από την προκλασική μουσική έως τη σύγχρονη σύνθεση και τον αυτοσχεδιασμό, συμπράττει εδώ με τη σύντροφό του στη ζωή, την βιολονίστα Maya Homburger, που ειδικεύεται στην προκλασική μουσική. Ένα ευαίσθητο πρόγραμμα, που γεφυρώνει την παλιά με τη σύγχρονη μουσική, από δύο εξαιρετικά ταλαντούχους μουσικούς, την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.

Ο Μπάρρυ Γκάυ είναι ένας «πολυστυλιστικός» μουσικός με τεράστιο κατάλογο ηχογραφήσεων και συνεργασιών τόσο στον τομέα της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής όσο και σε αυτόν της σύγχρονης σύνθεσης. Μαζί με τη Μάγια Χόμπουργκερ, δεξιοτέχνη στο μπαρόκ βιολί, έχουν φέρει πιο κοντά τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους, ωθώντας ο ένας τον άλλον προς νέες περιοχές της μουσικής έκφρασης.

Το γεφύρωμα του χρόνου που επιτυγχάνεται στο πρόγραμμα τους δεν είναι ένα μεταμοντέρνο παιχνίδι, αλλά μια μουσική αφήγηση που εκτείνεται σαν τόξο για να συμπεριλάβει και άλλες ιστορίες μέσα της. Ακολουθώντας τα βήματα και άλλων σπουδαίων μουσικών που έχουν εντοπίσει και αναπτύξει τις εκλεκτικές συγγένειες μεταξύ της προκλασικής και της σύγχρονης μουσικής (ο Klaus Huber με τη μουσική του Gesualdo, για παράδειγμα), οι δύο μουσικοί μεταφέρουν τα λεξιλόγια των τόσο διαφορετικών εποχών σε πρωτόγνωρες και συναρπαστικές συνηχήσεις. Έτσι, το ιντερλούδιο που ο Γκάυ συνέθεσε «εμβόλιμα»στο Mystery Sonata IX ("The carrying of the cross") του H.I.F. Biber, δεν αντιμετωπίζει το έργο ως νεκρό, μουσειακό αντικείμενο, αλλά ως ένα ζωντανό μουσικό κείμενο που επιδέχεται ερμηνεία και προσκαλεί σε διάλογο.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT