O Δημήτρης Αναστασίου βάζει το έργο. Εσύ, βάλε το βλέμμα Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Μάθημα Φιλοσοφίας.

Βάζω το έργο. Βάζεις το βλέμμα; ― Δημήτρης Αναστασίου

0

Το Τάνγκραμ, ένα αρχαίο κινέζικο παζλ στο πλαίσιο του οποίου ο παίκτης κατασκευάζει ένα σχήμα με επτά πλακίδια διαφορετικού σχήματος, δίνει τον τίτλο της έκθεσης του Δημήτρη Αναστασίου που εγκαινιάζεται την 1η Δεκεμβρίου στην γκαλερί Citronne.

Αν τα επτά πλακίδια του Τάνγκραμ μπορούν να σχηματίσουν αναρίθμητες μορφές, τα πολύπτυχα αφηγηματικά έργα του Αναστασίου συνδυάζουν περισσότερες από μία εικόνες και συνδυάζονται με περισσότερους από έναν τρόπους. Ο ίδιος, που είναι και συστηματικός παίκτης, πραγματεύεται τα ίδια ερωτήματα. Ζωγραφίζει την ασάφεια, την αμφιβολία, την αυταπάτη, την ψευδο-κανονικότητα και, τελικά, το κρυμμένο κενό. 

Μετά το graphic novel του, «Α=-Α», που έχει ως θέμα την αμφιβολία και κυκλοφόρησε στις χώρες της Βρετανικής Kοινοπολιτείας από τον Jonathan Cape/Penguin και έτυχε εξαιρετικής υποδοχής, σειρά έχει μια δουλειά σπονδυλωτών/πολύπτυχων ζωγραφικών έργων που τον απασχολεί εδώ και χρόνια και πλέον ολοκληρώθηκε. Στην έκθεση παρουσιάζονται πενήντα πέντε ξεχωριστές ζωγραφιές (τριάντα ελαιογραφίες και είκοσι πέντε σχέδια με μολύβι ή με μελάνι) που ομαδοποιούνται σε δεκαεννέα έργα (δίπτυχα, τρίπτυχα, τετράπτυχα κ.ο.κ.) τα οποία συναποτελούν μία ενότητα, την έκθεση Τάνγκραμ.

Φεύγοντας από μια έκθεση, παίρνεις αισθήσεις από κάθε έργο αλλά και την αίσθηση ενός «υπερέργου» που μπορεί να είναι η δική σου οπτική, μνήμη ή συναίσθημα, είναι το δικό σου σχήμα. Αυτή είναι η σύνδεση με το Τάνγκραμ και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με εκθέσεις εικαστικών αλλά και με πάρα πολλά πράγματα, με ό,τι μας περιτριγυρίζει, με εικόνες της καθημερινότητας ή ακόμα και με τις σχέσεις μας.

Πλησιάζω το πολύπτυχο «Νησιά». Από μακριά μοιάζει με φωτογραφία, όμως, όσο πλησιάζω, η εικόνα της ρεαλιστικής ζωγραφικής αρχίζει να αποκαλύπτει λεπτομέρειες μιας αινιγματικής αφήγησης: οι άνθρωποι που συνωστίζονται σε μια αναγνωρίσιμη νησίδα στο κέντρο της Αθήνας, στο Σύνταγμα, και δεν κοιτάζονται –η νησίδα λειτουργεί και ως λέμβος σωτηρίας–, ένα μοναχικό πλήθος με συνηθισμένους ανθρώπους της πόλης, το δημόσιο και το ιδιωτικό, όπου βρίσκονται όλοι μαζί και συγχρόνως ο καθένας είναι μόνος του. Γύρω από τον κεντρικό πίνακα, που πλαισιώνεται από μικρότερης διάστασης έργα, υπάρχουν λεπτομέρειες από προσωπικές στιγμές πιθανώς αυτών των προσώπων. Σε επόμενο έργο τρία πρόσωπα εγκιβωτίζονται σε ένα ρεαλιστικό και ουτοπικό «κουκλόσπιτο» και σε οικογενειακές σκηνές – η μετακίνηση κάθε προσώπου αλλάζει το κάδρο και τις σχέσεις μεταξύ τους σε μια πραγματικότητα-ουτοπία.

αναστασιου
Δημήτρης Αναστασίου

Σε μια άλλη ιστορία του ο πρωταγωνιστής ανοίγει το ραδιόφωνο το οποίο μεταδίδει ειδήσεις σε λούπα εν είδει χορικού αρχαίας τραγωδίας που ακολουθεί την καθημερινή του ρουτίνα, συνδέοντας τα μεγάλα γεγονότα του κόσμου με μια καθημερινά επαναλαμβανόμενη λειτουργία. Τα πρόσωπα στους πίνακες βρίσκονται σε μια περιπλάνηση προς αναζήτηση μιας προσωπικής αλήθειας τόσο μοναδικής όσο και κάθε θεατή που ανατρέχει στις δικές του αναφορές και με τα δικά του εργαλεία ανάγνωσης, επιρροές και βιώματα συγκροτεί το νοητό πεδίο που τον συνδέει με αυτά.

«Όταν φτιάχνω μια ιστορία, προσπαθώ να έχω δύο εκδοχές ισοσθενείς, να τις πιστεύω εξίσου. Αν έχω ένα πράγμα, φοβάμαι ότι ο θεατής θα δει μόνο αυτό, κάτι που δεν με ενδιαφέρει. Θέλω το μήνυμα να είναι αμφιπλευρικό. Ο Χούλιο Κορτασάρ στο "Κουτσό" λέει ότι "αυτό το βιβλίο είναι όσα βιβλία θέλουν οι αναγνώστες". Το 19πτυχο αυτό είναι η πλήρης μορφή, αλλά ο θεατής μπορει να τα συνθέσει με όποιον τρόπο θέλει. Οι πίνακες-δορυφόροι μπορεί να αλλάζουν θέση κάθε φορά που εκτίθενται», λέει ο Δημήτρης Αναστασίου. 

Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Κουκλόσπιτο.

Το Τάνγκραμ είναι ό,τι συμβολίζει ένα έργο τέχνης αλλά και μια έκθεση τέχνης. Όταν φεύγει κάποιος από μια γκαλερί τού έχει δημιουργηθεί μια αίσθηση, μια σύνθεση των έργων που βλέπει. Φεύγοντας από μια έκθεση, παίρνεις αισθήσεις από κάθε έργο αλλά και την αίσθηση ενός «υπερέργου» που μπορεί να είναι η δική σου οπτική, μνήμη ή συναίσθημα, το δικό σου σχήμα. Αυτή είναι η σύνδεση με το Τάνγκραμ κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με εκθέσεις εικαστικών αλλά και με πάρα πολλά πράγματα, όσα μας περιτριγυρίζουν, τις εικόνες της καθημερινότητας ή ακόμα και τις σχέσεις μας.

«Αυτό, που ισχύει για όλες τις εκθέσεις, εγώ το κάνω και θέμα και τρόπο των έργων, γιατί με ενδιαφέρει ο συμβολισμός υπό την έννοια της λέξης "σύμβολον", όπως τη χρησιμοποιούσαν στην αρχαιότητα, ως συμφωνία μεταξύ των μερών», λέει ο Δημήτρης Αναστασίου. «Με αυτή την έννοια κάθε έργο τέχνης θεωρώ ότι είναι μισό πριν το δει ο θεατής, ο οποίος έρχεται και βάζει το δικό του κομματάκι, το βλέμμα. Γιατί το νόημα δεν είναι δεδομένο. Ο θεατής είναι και συμμέτοχος και συνδημιουργός, ειδικά στον χώρο της τέχνης όπου υπάρχει υπόρρητα, αλλά προγραμματικά όχι μόνο ένα νόημα, όπως στη διαφήμιση ή στην προπαγανδιστική τέχνη, και μάλιστα στις μέρες μας, που είναι όλα πιο ανοιχτά.

Ο Δημήτρης Αναστασίου μου λέει, σχεδόν παραδοξολογώντας, ότι το υπό διερεύνηση θέμα του δεν είναι οι ίδιοι οι πίνακες και αυτά που αναπαριστούν αλλά ο άδειος χώρος ανάμεσά τους: αυτός που συνήθως αντιλαμβανόμαστε ως ανενεργό, ως κενό, ή, έστω, ως την απαιτούμενη απόσταση που καθιστά τα έργα αυτόνομα, ως τη μικρή ανάπαυλα ανάμεσα στα έργα που λειτουργεί καθαρτικά, σαν το νερό που ξεπλένει τον ουρανίσκο του σομελιέ πριν δοκιμάσει το επόμενο κρασί.

Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Νησιά.

«Αφού, όμως, τα έργα δεν εκτίθενται το καθένα μόνο του, συνυπάρχουν ήδη στο οπτικό μας πεδίο. Καθώς παίρνουμε τα μάτια μας από το ένα και πριν στρέψουμε ολοκληρωτικά την προσοχή μας στο επόμενο, βρισκόμαστε για λίγο στην παράδοξη συνθήκη ενός ενδιάμεσου. Εκείνη τη στιγμή ο άδειος χώρος ανάμεσα στα έργα εγκυμονεί κάτι παράξενο, κάτι που δεν ανήκει αποκλειστικά ούτε στο ένα ούτε στο άλλο, αλλά σε μια σχεδόν ανεπαίσθητη σύνθεσή τους. Αυτή είναι μια παράλληλη, κάπως απρόσμενη λειτουργία των κενών χώρων: όχι μόνο να χωρίζουν αλλά και να ενώνουν τα έργα, σαν αόρατα νήματα που τα συνδέουν και τα ενοποιούν σε ένα υπερέργο, που είναι τελικά η έκθεση», λέει.

Με την έκθεση να λειτουργεί σαν ένα ανοιχτό πολύπτυχο, πέρα από την αυτονόητη και «κανονική λειτουργία» των έργων, όπου οι εικόνες συνδέονται με τρόπο πιο αυστηρό, προγραμματικό, οργανικό, ως μέρη ενός όλου, η γειτνίασή τους δεν είναι μόνο ζήτημα απόστασης, τα κενά μεταμορφώνονται σε μαγνητικά πεδία που η δύναμη έλξης τους ξεπερνά, σχεδόν εξαφανίζει την άπωση.

«Η θητεία μου στα κόμικς με έμαθε να δίνω ιδιαίτερη βαρύτητα στον κενό χώρο ανάμεσα στις εικόνες, σε αυτό που οι κομίστες ονομάζουν διάκενο. Όλο το συντακτικό της ένατης τέχνης εκεί κρύβεται, στα κενά ανάμεσα στα καρέ, όπως μας λέει ο Scott McCloud, και εκεί αποκαλύπτεται, με όλη του τη δυναμική, το γεγονός ότι τα διάκενα όχι μόνο δεν είναι ανενεργά αλλά και ότι πρόκειται, αντιθέτως, για κενά γεμάτα εντυπωσιακά πολυμήχανη λειτουργικότητα και εξόχως ιδιάζουσες τροπικότητες. Το διάκενο μπορεί να λειτουργεί ως χρόνος που περνά (από ένα κλάσμα του δευτερολέπτου έως μία αιωνιότητα), ως μετατόπιση στον χώρο (από μισό χιλιοστό έως πολλά εκατομμύρια έτη φωτός), ως αλλαγή προοπτικού σημείου, ως αλλαγή υποκειμένου, ως αλλαγή οντολογικής κατάστασης (ως πέρασμα από την πραγματικότητα στη φαντασία, στην ανάμνηση ή στο όνειρο και τανάπαλιν), μπορεί να λειτουργεί συμπληρωματικά-συνειρμικά ή αντιθετικά-αντιστικτικά ή ακόμα και ανατρεπτικά, χαοτικά» λέει ο Δημήτρης Αναστασίου.

Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Αδάμ.
Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Εύα.

Για πολλούς η ανάλυση της λειτουργίας των διάκενων μπορεί να ακούγεται πολυσύνθετη ή πολύπλοκη. Ωστόσο η λειτουργία τους διενεργείται στη συνείδηση του θεατή απρόσκοπτα και αυτόματα, με μια φυσικότητα που δεν απαιτεί από αυτόν να γνωρίζει κανένα κανόνα λειτουργίας για να αποκωδικοποιήσει το έργο ή το πολύπτυχο που του εμφανίζεται. Όπως και στην περίπτωση της γλώσσας, με τον κανόνα της να είναι αυτονόητος, χωρίς ο ομιλητής να έχει απαραίτητα γνώσεις γραμματική η συντακτικού, έτσι και τα κενά και τα διάκενα συγκροτούν μια οπτική γλώσσα που λειτουργεί διεγερτικά σε αισθήσεις και νου, γεμίζουν τον χώρο, δημιουργώντας ένα νέο θέμα και έναν νέο τρόπο σύνδεσης με το περιεχόμενο και το θέμα του έργου, φτιάχνοντας μια άλλη προσωπική  εκδοχή της αφήγησης.

Ο Δημήτρης Αναστασίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, απ' όπου αποφοίτησε με άριστα το 2006, συγκεκριμένα από το εργαστήριο του Χρόνη Μπότσογλου. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις («Τάνγκραμ» στην γκαλερί Citronne-Αθήνα το 2022, «Α=Α» στην αίθουσα τέχνης ena το 2018, «Εξιστορημένες Εικόνες» το 2012 και «Πίνακες που αναπαριστούν πίνακες» το 2009 στην αίθουσα τέχνης Καπλανών 5). Έχει πάρει μέρος σε περισσότερες από πενήντα ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ρωσία, Κύπρος), καθώς και σε διεθνείς φουάρ στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Ελβετία και στη Γερμανία. Το graphic novel του «Α=-Α» κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο και στα αγγλικά από τις εκδόσεις Jonathan Cape.

Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Διασταυρούμενα Μονοπάτια.
Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Κινέζικα.
Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Το Δώρο.
ΤΕΤΑΡΤΗ Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Αναστασίου φωτογραφίζεται μπροστά στο έργο του τα Νησιά.
Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Η Ανθρώπινη Κατάσταση.
Δημήτρης Αναστασίου Facebook Twitter
Δημήτρης Αναστασίου, Μάθημα Φιλοσοφίας.

Δημήτρης Αναστασίου
Τάνγκραμ
Εγκαίνια: Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου, 19:00-22:00
Διάρκεια: 1 Δεκεμβρίου 2022 - 28 Ιανουαρίου 2023
CITRONNE Gallery, Αθήνα:
Πατριάρχου Ιωακείμ 19 (4ος όροφος)
Κολωνάκι, Αθήνα
Τηλέφωνο (+30) 210 7235 226

Ώρες λειτουργίας:
Τρ., Πέμ., Παρ.: 11:00-20:
00
Τετ. Σάβ.: 11:00-16:00

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στο Δρομοκαΐτειο μια έκθεση εξερευνά την έννοια του εγκλεισμού

Εικαστικά / Στο Δρομοκαΐτειο μια έκθεση εξερευνά την έννοια του εγκλεισμού

Μέσα από έργα 48 καλλιτεχνών και 5 ημερίδες επιστημονικού ενδιαφέροντος, η έκθεσή «Εγκλεισμοί» μελετά τους συμβολικούς και πραγματικούς περιορισμούς του ανθρώπου - από τα άσυλα, τις φυλακές και τα στρατόπεδα προσφύγων μέχρι τον εγκλεισμό που βιώσαμε όλοι μας στη διάρκεια της καραντίνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ