Αντρίι Σαβένκο: «Θέλουμε να ζήσουμε σε μια ελεύθερη, πολυπολιτισμική κοινωνία»

Αντρίι Σαβένκο: Θέλουμε να ζήσουμε σε μια ελεύθερη, δημοκρατική, πολυπολιτισμική κοινωνία» Facebook Twitter
«Σκέφτομαι για το μέλλον χωρίς το «ακόμα και αν». Για τη χώρα μου η νίκη είναι ζήτημα υπαρξιακό. Θέλουμε να ζούμε σε μια δημοκρατική, πολυεθνική κοινωνία και να καμαρώνουμε κάθε πολιτισμό που ανθεί στη χώρα μας».
0

— Πώς είναι τα πράγματα στο Κίεβο έναν χρόνο μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής; Πώς βλέπετε εσείς την εξέλιξη του πολέμου με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα και πόσο ικανοποιημένος είστε από την ξένη βοήθεια; Θα αποτιμούσατε θετικά την πρόσφατη επίσκεψη του Τζο Μπάιντεν στη χώρα;
Το Κίεβο πατά γερά και δεν σκύβει το κεφάλι. Η πόλη ασχολείται με την καθημερινότητά της, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ξέχασε τον πόλεμο όπου τα παιδιά της, γυναίκες και άνδρες, δίνουν το αίμα τους. Είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις πώς οι περαστικοί χαιρετούν τους πολεμιστές μας λέγοντάς τους «ευχαριστώ».

Γίνονται τακτικά έρανοι ώστε να συγκεντρωθούν χρήματα για τα μηχανοκίνητα μέσα του στρατού και τον εξοπλισμό τους. Διοργανώνονται επίσης πολιτιστικές εκδηλώσεις και δρώμενα ώστε μέσω αυτών να δοθεί ένα μήνυμα υπέρ της ζωής, της αξιοπρέπειας και του ελεύθερου μέλλοντός μας, διότι αυτός ήταν ο σκοπός της εισβολής – η αλαζονική υπεροψία της πολιτικής ηγεσίας και αρκετού μέρους της ρωσικής κοινωνίας για τον «δεύτερο μεγαλύτερο στρατό του κόσμου», που μόνο με το μέγεθός του θα καταπατήσει τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθηση των Ουκρανών και θα τους γυρίσει στη «φυλακή των λαών».

Η εξέλιξη του πολέμου έχει πολλές διαστάσεις. Είναι οι ζωές που χάθηκαν για πάντα, οι ζωές που πληγώθηκαν και καταστράφηκαν. Είναι οι χαμένες ώρες, μέρες και μήνες των ανθρώπων που δίνουν τα πάντα για την ανεξαρτησία της πατρίδας τους. Είναι η ταπείνωση εκείνων που έπραξαν το κακό και τους οποίους πήρε το μαύρο σύννεφο της ατιμίας και της ντροπής. Είναι οι καρδιές που έχουν ανοίξει, τα χέρια που αγκάλιασαν τους κυνηγημένους, τα άλλα χέρια που πήραν τα όπλα να προστατέψουν και να αποκρούσουν, τα στόματα που βροντοφώναξαν «Όχι» στα άρματα μάχης των κατακτητών στις τότε κατεχόμενες πόλεις. Είναι οι ελπιδοφόρες, πλέον, αλλαγές του χάρτη. Είναι το ένα ακόμη μικρό βήμα που φέρνει κάθε καινούργια μέρα πιο κοντά στον θρίαμβο της δικαιοσύνης – και η ξένη βοήθεια εδώ παίζει σημαντικό ρόλο.

Αναφορικά τώρα με την έλευση του Αμερικανού Προέδρου, βλέπω καταρχάς με ελπίδα κάθε ηγέτη ή αντιπρόσωπο των θεσμών και των οργανώσεων του ελεύθερου κόσμου που επισκέπτεται τη δοκιμαζόμενη Ουκρανία.

Δεν είναι μόνο ένδειξη αλληλεγγύης αλλά και μια ευκαιρία να σκεφτεί ο καθένας πάνω στις αρχές και τις βάσεις που συγκροτούν τον κόσμο μας. Και αυτό ξεπερνά όλες τις ενδεχόμενες πολιτικές σκοπιμότητες της στιγμής, όπως και τα κάθε λογής γεωπολιτικά ενδιαφέροντα ή παιχνίδια.

Ο πόλεμος δεν άλλαξε απλώς τη ζωή και τις προτεραιότητές μας, επηρέασε και την ατομική μας ταυτότητα. Πολλοί φίλοι μου, ρωσόφωνοι πριν, έχουν πλέον επιλέξει να μιλάμε στα ουκρανικά διότι η γλώσσα που χρησιμοποιεί κάθε πολίτης είναι βασικό στοιχείο του αυτοπροσδιορισμού του και θέλουμε να είμαστε μια κοινωνία των πολιτών.

— Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες, τα μεγαλύτερα δεινά που αντιμετωπίζει ο άμαχος πληθυσμός τώρα; Ισχύει ότι η ρωσική επίθεση ένωσε περισσότερο τους Ουκρανούς, ότι οι απλοί πολίτες, ανεξάρτητα από τυχόν ιδεολογικές ή άλλες διαφορές, βοηθούν κι αυτοί όσο μπορούν στην αμυντική προσπάθεια;
Το μεγαλύτερο κακό για τον άμαχο πληθυσμό είναι ότι βρίσκεται στο πεδίο της μάχης και δεν μπορεί να σταματήσει τη φρίκη, να προστατέψει τους γονείς, τα παιδιά, τους συγγενείς. Η ουκρανική κοινωνία άλλαξε.

Τους πρώτους μήνες ειδικά η αλληλεγγύη πήρε πρωτάκουστες διαστάσεις. Πολύς κόσμος κατατάχθηκε εθελοντικά στον στρατό ή στις δυνάμεις της τοπικής αυτοάμυνας. Άλλοι έφτιαχναν οδοφράγματα, άλλοι έσκαβαν χαρακώματα, άλλοι φρόντιζαν τους πρόσφυγες. Ο πόλεμος δεν άλλαξε απλώς τη ζωή και τις προτεραιότητές μας, επηρέασε και την ατομική μας ταυτότητα. Πολλοί φίλοι μου, ρωσόφωνοι πριν, έχουν πλέον επιλέξει να μιλάμε στα ουκρανικά διότι η γλώσσα που χρησιμοποιεί κάθε πολίτης είναι βασικό στοιχείο του αυτοπροσδιορισμού του και θέλουμε να είμαστε μια κοινωνία των πολιτών.

Γίνεται γενικά μια επανεκτίμηση πολλών πολιτιστικών, πολιτικών, κοινωνικών και ιστορικών δεδομένων, ένα έργο δύσκολο που θέλει χρόνο και κρύβει αρκετά εμπόδια, ακόμη και παγίδες, έχω όμως εμπιστοσύνη στο δημοκρατικό φρόνημα του λαού μου.

Αντρίι Σαβένκο ΠΤΔ Facebook Twitter
O Αντρίι Σαβένκο και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, κατά την επισκέψή της στην Ουκρανία. Φωτ.: EUROKINISSI

— Είστε καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κιέβου. Πώς συνέβη να αγαπήσετε τους Έλληνες, την κουλτούρα και τη γλώσσα τους; Εξακολουθούν να υπάρχουν Ουκρανοί φοιτητές πρόθυμοι να μάθουν ελληνικά σε αυτές τις συνθήκες;
Η γνωριμία μου με τον νεοελληνικό πολιτισμό, τον οποίο λάτρεψα, ξεκίνησε ακριβώς σε αυτό το πανεπιστήμιο, που φέρει μάλιστα το όνομα του εθνικού μας ποιητή Ταράς Σεβτσένκο. Ένιωσα μια ανάγκη να μάθω περισσότερα για τη σύγχρονη πραγματικότητα ενός λαού που τόσα προσέφερε στον παγκόσμιο πολιτισμό.

Εντυπωσιάστηκα μάλιστα από το πόσα κοινά έχουμε στην ιστορική μας πορεία Έλληνες και Ουκρανοί. Το καλοκαίρι, και ενώ ο πόλεμος μαινόταν, έξι φοιτήτριες γράφτηκαν στο πανεπιστήμιο στο α’ έτος του μαθήματος της Νεοελληνικής Φιλολογίας, άρα το ενδιαφέρον υπάρχει, παρά τις αντιξοότητες και το γεγονός ότι πολλοί φοιτητές μας είτε στρατεύτηκαν είτε γίνανε πρόσφυγες.

— Τι συνέπειες έχει επιφέρει ο πόλεμος στη δουλειά σας και στην εκπαίδευση εν γένει;
Ο πόλεμος είναι μια πράξη εντελώς απάνθρωπη που όμως δυστυχώς διεξάγεται από τους ίδιους τους ανθρώπους. Οι δυσχέρειες είναι βέβαια αρκετές: συνεχείς βομβαρδισμοί που απειλούν ζωές, ακυρώνουν μαθήματα και προκαλούν έντονο στρες, μαθήματα που διεξάγονται από απόσταση και συχνά ακυρώνονται λόγω των διακοπών των ηλεκτρικού ρεύματος, η φυγή τόσων φοιτητών στο εξωτερικό, που αποφασίζουν να πάνε σε άλλα πανεπιστήμια, αδυνατώντας να συνεχίσουν να φοιτούν στα δικά μας λόγω των κινδύνων, των ελλείψεων και της ψυχικής κούρασης.

Παράλληλα, με τους αποφοίτους και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του νεοελληνικού προγράμματος ετοιμάσαμε τη μετάφραση της «Ανθολογίας σύγχρονου διηγήματος» που κατάρτισαν τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού της Ελλάδας. Περιέχει τους νικητές και τις νικήτριες του Κρατικού Λογοτεχνικού Βραβείου και σύντομα αναμένεται η έκδοσή της.

— Κυκλοφορούσε, ξέρετε, στην Ελλάδα –και ακόμα κυκλοφορεί– η φήμη ότι τα ελληνικά (όπως και τα ρωσικά) έχουν ουσιαστικά απαγορευτεί στην Ουκρανία και ότι η ρωσόφωνη ελληνική μειονότητα καταπιέζεται.  
Πρόκειται ξεκάθαρα για σκευωρίες και μυθεύματα της ρωσικής προπαγάνδας. Το τελευταίο τεύχος της εφημερίδας «Έλληνες της Ουκρανίας» θα περιείχε τις μεταφράσεις μου του Καβάφη. Δεν κυκλοφόρησε ποτέ λόγω της ισοπέδωσης της μαρτυρικής Μαριούπολης από τις ρωσικές βόμβες. Η εφημερίδα έβγαινε με τα άρθρα της γραμμένα στα ρωσικά, στα ουκρανικά και στα ελληνικά ταυτόχρονα.

Συχνά μάλιστα δημοσίευε και λογοτεχνικά έργα στα ρουμέικα (σ.σ. διάλεκτος των Ελλήνων της Αζοφικής) και στα ουρούμικα (διάλεκτος τουρκόφωνων Ελλήνων της Αζοφικής). Σας μοιάζει αυτό με καταπίεση ή καταπάτηση δικαιωμάτων;

ΣΑΡΤΑΝΑ Facebook Twitter
Άποψη ενός κατεστραμμένου οικισμού που βρίσκεται στη Σαρτάνα, όπου ζουν πολίτες ελληνικής καταγωγής. Φωτ.: Getty Images/Leon Klein/Anadolu Agency

— Αναφορικά με την ελληνική παροικία καθαυτή, σε τι κατάσταση βρίσκεται σήμερα στον βαθμό που μπορείτε να γνωρίζετε; Ισχύει ότι είναι διχασμένη μεταξύ όσων είναι πιστοί στο Κίεβο και όσων «βλέπουν» προς τη Μόσχα; Κάποιοι λένε ότι ο πόλεμος αυτός θα σημάνει το τέλος της μακραίωνης ελληνικής παρουσίας στην Ουκρανία. Εσείς τι πιστεύετε;
Η ελληνική κοινότητα διώχτηκε από τις εστίες της ακόμα μία φορά. Η Ρωσική Αυτοκρατορία τούς εξανάγκασε στο παρελθόν να φύγουν από την Κριμαία, η σημερινή Ρωσική Ομοσπονδία κατέστρεψε την πρωτεύουσα του ελληνισμού στην Ουκρανία, τη μαρτυρική Μαριούπολη.

Άραγε πόσοι Έλληνες ομογενείς βρήκαν φρικτό θάνατο και θάφτηκαν στα ερείπια των σπιτιών τους; Δεν γνωρίζουμε ακριβώς. Θα μπορέσουν οι συγγενείς τους να τους κηδέψουν με σεβασμό και αξιοπρέπεια; Πολλές οικογένειες έχουν χωριστεί. Μπορεί ο γιος να υπηρετεί στον ουκρανικό στρατό και οι γονείς να μένουν στα κατεχόμενα. Κάποιους Έλληνες που δεν κατάφεραν να φύγουν έγκαιρα τους επιστράτευσαν βίαια οι Ρώσοι.

Υπάρχουν, βέβαια, και εκείνοι που δηλώνουν οπαδοί των «λαϊκών δημοκρατιών» (σ.σ. του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ) και συνεργάζονται με τις κατοχικές δυνάμεις, μια τραγωδία για τον ντόπιο ελληνισμό.

Άλλοι πάλι ακτιβιστές συσπειρώθηκαν ώστε να μη χαθεί η ελληνική παρουσία και παράδοση, να ξανακουστεί η λαλιά των Ελλήνων της Αζοφικής. Γυρίζουν βίντεο, φτιάχνουν αλφαβητάρια, αυτοκόλλητα, διαβάζουν ποίηση, παρουσιάζουν τα έθιμα, κερνούν παραδοσιακά φαγητά όπως σμους, τσιρ-τσιρ, τσεμπορέκια. Πήγα πρόσφατα σε μια εκδήλωσή τους και εντυπωσιάστηκα!

— «Αυτός ο άνθρωπος με έμαθε να μη βιάζομαι όταν όλοι τρέχουν, να μην εμπιστεύομαι τα αυτονόητα, να μη μετανιώνω για τα χαμένα», γράφατε σε παλιότερη ανάρτησή σας εννοώντας τον Καβάφη. Άραγε ποιος στίχος δικός του ή άλλου Έλληνα ποιητή θα ταίριαζε περισσότερο στην παρούσα φάση;
Την τωρινή συγκυρία αντικατοπτρίζουν νομίζω πολύ καλά οι στίχοι τόσο του Ανδρέα Κάλβου, «θέλει αρετή και τόλμη η Ελευθερία», όσο και του Κ.Π. Καβάφη, «“τέτοιους βγάζει το έθνος μας”, θα λένε για σας» εφόσον αυτοί «ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες»!

Αυτό τον καιρό ασχολούμαι, ξέρετε, με την κατάρτιση της χρηστομάθειας της ελληνικής λογοτεχνίας του 20ού αιώνα και είναι εντυπωσιακό πόσες συγκλίσεις και κοινές αντιλήψεις έχουν οι Έλληνες λογοτέχνες με τους Ουκρανούς, παρότι είχαν ελάχιστες επαφές.

Στο προσεχές μέλλον ελπίζω να δουν το φως της δημοσιότητας δυο συλλογές κειμένων και ποιημάτων του Παπαδιαμάντη και του Ελύτη που εκπόνησα. Το έργο τους με συγκινεί ιδιαίτερα, καθώς ο πρώτος μάς παρουσιάζει την άβυσσο της ανθρώπινης ψυχής, ο άλλος την απεραντοσύνη και την πληρότητα του ελληνικού κόσμου που είναι «ο μικρός, ο μέγας», εφόσον βρίσκεται στην ψυχή κάθε Έλληνα και μ’ αυτή την έννοια ταυτίζεται με άλλους μικρούς-μεγάλους κόσμους: τον ουκρανικό, τον κινέζικο, τον γερμανικό…

— Πόσο αισιοδοξείτε για το μέλλον της Ουκρανίας ακόμα και αν καταφέρει να κερδίσει τον πόλεμο; Πόσο εύκολο είναι να αποκτήσει καλύτερη ποιότητα δημοκρατίας και να απαλλαγεί από τα δικά της κακώς κείμενα, όπως η αυξημένη επιρροή των ολιγαρχών, η παραοικονομία και η διαφθορά;
Σκέφτομαι για το μέλλον χωρίς το «ακόμα και αν». Για τη χώρα μου η νίκη είναι ζήτημα υπαρξιακό. Θέλουμε να ζούμε σε μια δημοκρατική, πολυεθνική κοινωνία και να καμαρώνουμε κάθε πολιτισμό που ανθεί στη χώρα μας.

Θα χρειαστεί, βέβαια, να δώσουμε κι άλλες μάχες ώστε να εξασφαλίσουμε μια αξιοπρεπή ζωή για τους πολίτες μας. Μα αυτός ο εχθρός είναι εξίσου ύπουλος και μισεί τη δημοκρατία και την ελεύθερη βούληση. Με αυτόν παλεύει τελικά κάθε κοινωνία όπου γης και η πάλη αυτή δεν έχει τελειώσει.

Θέματα
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

Lifo Videos / Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

O Γιάννης Πανταζόπουλος σχολιάζει με τον Μάκη Πολλάτο και τη Βάνα Κράβαρη την υπόθεση με τα πέντε νεκρά μωρά αλλά και τον λόγο που η Ειρήνη Μουρτζούκου έχει γίνει για τα media «η νέα Πισπιρίγκου».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Άκου την επιστήμη / Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Ποια είναι η αθέατη πλευρά των σκέψεων και τι επιρροή έχει ο νους στη ζωή μας; Ποια η σχέση του ανθρώπινου νου με το υπόλοιπο σύμπαν; Είναι η ηδονή απόρροια διεργασιών του ανθρώπινου εγκεφάλου; Ο ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολή τους Πανεπιστημίου Πατρών, Ηλίας Κούβελας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1;

Radio Lifo / Τι να κάνετε αν το παιδί σας νοσήσει από σακχαρώδη διαβήτη

Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, που εμφανίζεται κυρίως στην παιδική και εφηβική ηλικία; H Τζούλη Αγοράκη συζητά με την Ελένη Φάκου, που ζει εδώ και τριάντα χρόνια με τη νόσο, και τον ψυχοθεραπευτή Μιχάλη Καλλιφρονά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στην Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

Αληθινά εγκλήματα / To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στη Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την υπόθεση της εξαφάνισης τριών κυνηγών από τα χωριά της Λοκρίδας και τα ανώνυμα τηλεφωνήματα με άρωμα τρομοκρατίας που συνέθεσαν το θρίλερ που παίχτηκε τον Αύγουστο του 2002 στις απόκρημνες πλαγιές της Οίτης στη Φθιώτιδα.
THE LIFO TEAM
Ευάγγελος Γκουντούφας: «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Άκου την επιστήμη / «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Γιατί αφού μάθαμε να ζούμε με τους σεισμούς, δεν έχουμε μάθει να ζούμε με τις φωτιές και τα ακραία φαινόμενα; Τελικά, καταστρέφουν ή όχι τα δάση οι αναδασώσεις; Ο γενικός διευθυντής Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Ευάγγελος Γκουντούφας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ζίζεκ στα 75: «Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος»

Οπτική Γωνία / Ο Ζίζεκ στα 75: «Μην κοιτάς βαθιά μέσα σου, θα ανακαλύψεις μόνο σκατά»

«Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος» δηλώνει σε συνέντευξή του στον Telegraph ο διάσημος Σλοβένος φιλόσοφος, ο οποίος πιστεύει επίσης ότι είμαστε πλέον πολύ κοντά σε ένα είδος «ήπιου φασισμού», όπως γράφει στο νέο βιβλίο του.
THE LIFO TEAM
Είναι ο καρκίνος του μαστού μια αόρατη αναπηρία;

Ζούμε, ρε! / Είναι ο καρκίνος του μαστού μια αόρατη αναπηρία;

Πόσο εύκολα μπορεί τελικά να μιλήσει για το βίωμά της στους γύρω της μια γυναίκα που έχει περάσει καρκίνο του μαστού και τι ρόλο μπορεί να παίξει η συμμετοχή της σε μια θεατρική ομάδα στην εύρεση νέου νοήματος ζωής; Η σκηνοθέτιδα και ηθοποιός Αθηνά Παππά συζητά με τη Χρυσέλλα Λαγαρία και τον Θοδωρή Τσάτσο για τον καρκίνο του μαστού, το θέατρο και τη νέα της παράσταση «Η κουκούλα».
THE LIFO TEAM
To μυστήριο της δολοφονίας της πλούσιας Πλακιώτισσας Μοσχούλας Βάθη

Αληθινά εγκλήματα / To μυστήριο της δολοφονίας της Μοσχούλας, της πλούσιας Πλακιώτισσας

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται κάτω από ποιες συνθήκες βρέθηκε νεκρή έξω από την πόρτα του διαμερίσματός της στην Πλάκα η 73χρονη γυναίκα, μια υπόθεση που προκάλεσε αίσθηση τον Μάρτιο του 1989.
Φωτεινή Τσαλίκογλου: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ναρκώνουν το βλέμμα και τη σκέψη μας»

Άκου την επιστήμη / «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ναρκώνουν το βλέμμα και τη σκέψη μας»

Ζούμε σε μια εποχή που κυνηγάμε την τελειότητα; Είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε μέσα στην απιστία; Και τι ρόλο παίζει στη ζωή μας ένα τραυματικό γεγονός; Η ομότιμη καθηγήτρια ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και συγγραφέας, Φωτεινή Τσαλίκογλου, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόθεση Σκολαρίκου: Μια δολοφονία, ένας αθώος στη φυλακή και το δικαστικό θρίλερ που ακολούθησε

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Σκολαρίκου: Μια δολοφονία, ένας αθώος στη φυλακή και ένα δικαστικό θρίλερ

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την εν ψυχρώ δολοφονία του 52χρονου Γιάννη Σκολαρίκου, διευθυντή του ΟΤΕ Παλαιού Φαλήρου, που, ένα χειμωνιάτικο πρωί σαν όλα τ’ άλλα, ξεκίνησε για τη δουλειά του και δεν έφτασε ποτέ.
THE LIFO TEAM
«Μαμά, κάποιοι ανέβασαν γυμνή φωτογραφία μου στα σόσιαλ»

Podcast / «Μαμά, κάποιοι ανέβασαν γυμνή φωτό μου στα σόσιαλ»

Τι κάνεις όταν κυκλοφορεί γυμνή φωτογραφία του παιδιού σου στο διαδίκτυο; Ποια είναι τα βήματα για να σταματήσεις κάτι που τρέχει πιο γρήγορα κι από φωτιά σε πευκόδασος; Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με τον αστυνόμο Χαράλαμπο Καρρά και τον ψυχολόγο Γιώργο Νάκο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Τρώμε έντομα και δεν το γνωρίζουμε;

Radio Lifo / Τρώμε έντομα και δεν το γνωρίζουμε;

Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Αντώνη Τσαγκαράκη, επίκουρο καθηγητή Γεωργικής και Παραγωγικής Εντομολογίας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, για τα έντομα που έχουν εγκριθεί από την Κομισιόν ως τρόφιμα, καθώς και για τους λόγους πίσω από αυτή την απόφαση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ