Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους»

Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους» Facebook Twitter
Η συμμετοχή στα «ριάλιτι με διάσημους» είναι ένας τρόπος άμεσης επαφής με το ευρύ κοινό και με το «δημόσιο αίσθημα», ένας τρόπος για να μη σε ξεχνάνε. Φωτ.: via facebook
0

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΘΕΣΙΝΕΣ επικεφαλίδες σχετικά με την παρουσία του Σταμάτη Γαρδέλη στο Δαφνί, θα μπορούσε να πιστέψει κανείς ότι τον μάζεψαν με την απόχη και τον οδήγησαν εκεί οι άνθρωποι με τις λευκές ποδιές, όπως στις παλιές ελληνικές ταινίες.

Όσοι είχαν παρακολουθήσει έστω και αποσπασματικά την «ασταθή» διαδρομή του στην πριονοκορδέλα της ριάλιτι τηλεόρασης (και κατά συνέπεια, στο σύστημα επικαιρότητας των «πρωινάδικων») την τελευταία και βάλε δεκαετία, ίσως και να θεώρησαν αναμενόμενη αυτή την εξέλιξη, και πάντως συμβατή με το αφήγημα που είχε προηγηθεί, εμφανίζοντάς τον από ιδιοσυγκρασιακό έως «πειραγμένο».

Ο Σταμάτης Γαρδέλης βρέθηκε με δική του πρωτοβουλία για νοσηλεία στο ψυχιατρείο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επειδή ένιωσε έντονη απογοήτευση και ενδεχομένως αυτοκτονικές τάσεις εξαιτίας του κινδύνου να χάσει το σπίτι του στο Πόρτο Γερμενό.

Το σύμπαν των τηλεοπτικών ριάλιτι έχει τους κανόνες του και τα βαριά σε κάποιες περιπτώσεις, αντίτιμά του, ακόμα πιο περίεργη είναι όμως η συνθήκη των ριάλιτι με διασημότητες, νυν και πρώην, ανερχόμενες ή ξεθωριασμένες, σε αναζήτηση «ορατότητας» και δημοσιότητας. Και ο Σταμάτης Γαρδέλης το έχει παίξει αυτό το παιχνίδι όσο λίγες από τις «καλτ» κατά κανόνα διασημότητες που έμπλεξαν με τα ριάλιτι, καθένας και καθεμιά για τους δικούς τους, προσωπικούς λόγους – άλλοι για να ανοίξουν δουλειές, άλλοι αναζητώντας μια νέα δημόσια εικόνα.

Και γιατί όχι άλλωστε; Τα ριάλιτι έχουν κατοχυρωθεί προ πολλού ως σημαίνον εξάρτημα της σύγχρονης υβριδικής σόουμπιζ. Η πρώτη εμφάνιση του Σταμάτη Γαρδέλη σε ριάλιτι (δηλαδή ως ο εαυτός του) ήταν στο Dancing with the Stars το 2010 και η τελευταία μέχρι στιγμής, στο I'm A Celebrity... Get Me Out Of Here πριν από λίγο καιρό. Ενδιάμεσα, είχε παίξει τον εαυτό του στο Your Face Sounds Familiar (2016) και στην προπέρσινη, «επεισοδιακή» Φάρμα, από την οποία είχε αποχωρήσει πριν κλείσει βδομάδα, μετά από έντονο διάλογο που είχε με τον Παναγιώτη Ψωμιάδη, ένα φινάλε άδοξο όσο και καλτ.

Ήταν σα να έχει περάσει πολύς και βασανιστικός καιρός αλλά ήταν λίγες μέρες πριν μόνο, κατά την είσοδό του στο ριάλιτι όταν με λυρικό ενθουσιασμό είχε συστηθεί ως εξής: «Είμαι ο Σταμάτης Γαρδέλης και μου αρέσουν τα άγνωστα ταξίδια των διαμετρικών αποστάσεων, της ονειρικής μέθης του απροσδιόριστου…». 

Σε κάθε περίπτωση, ο Σταμάτης Γαρδέλης βρέθηκε με δική του πρωτοβουλία για νοσηλεία στο ψυχιατρείο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επειδή ένιωσε έντονη απογοήτευση και ενδεχομένως αυτοκτονικές τάσεις εξαιτίας του κινδύνου να χάσει το σπίτι του στο Πόρτο Γερμενό. Μοιάζει όμως εξίσου φυσιολογικό να τον έχει καταβάλει επίσης όλη αυτή η μάταιη συχνά τριβή με τους κύκλους και τα γρανάζια της φήμης και με τις εφήμερες ιεραρχίες της διασημότητας, στην παράξενη διαδρομή του στα ριάλιτι.

Πέρα από άλλα κίνητρα πάντως, η συμμετοχή στα «ριάλιτι με διάσημους» είναι ένας τρόπος άμεσης επαφής με το ευρύ κοινό και με το «δημόσιο αίσθημα», ένας τρόπος για να μη σε ξεχνάνε, ένας τρόπος να μη βρεθείς πρόωρα σε δημοσίευμα τύπου «δείτε πώς είναι τώρα ο τάδε πρώην διάσημος».

- Εάν σκέφτεστε την αυτοκτονία, εάν ανησυχείτε για άτομο του περιβάλλοντός σας ή έχετε χάσει κάποιον οικείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στην 24ωρη Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία 1018. Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε για να ζητήσετε βοήθεια ή συμβουλευτική στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ