Ελεύθεροι εξευγενισμένοι

Ελεύθεροι εξευγενισμένοι Facebook Twitter
Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0

Άκρα της καύλας σιωπή στην πόλη βασιλεύει.
Νοίκια, ΔΕΗ, λογαριασμοί, ευρώ δεν περισσεύει.
Όχι όμως για τον Δυτικό, που εδώ μεταναστεύει.
Στέκει ο λόκαλ ο καλός παράμερα και κλαίει.
«Έρμο δυάρι σκοτεινό, τι σ’ έχω γω στο χέρι;
Νοίκι μου μού ’γινες βαρύ, και ο τουρίστας ξέρει».

Ο Δεκέμβρης με τον Έρωτα κρυώνουν και πεινάνε,
κι όσα είναι τα airbnb, φώτα λαμποκοπάνε.

Ερμού κι η λαοθάλασσα φέρνουν μεγάλο κύμα,
άμα σπρώξεις κανέναν τους, θα παίξουνε το θύμα.
Βλέπουν πως τρέχεις για δουλειά μέσα στις διακοπές τους,
είσαι άλλο ένα σουβενίρ, εσύ και ο φραπές τους.

Τρέχει ο μαγαζάτορας, τρέχει η αστυνομία
να κάνουν το καλύτερο για την οικονομία.
«Ας μην περνούσες από δω», «ας ήσουν καθωσπρέπει»,
η Αθήνα έχει πρόστιμο, ο στόχος είναι η τσέπη.

Τριάντα οι Απρίληδες, τη νιότη μας βαραίνουν,
τριάντα και τα χρόνια για τη σύνταξη, δεν βγαίνουν.

Ανάθεμα τα τα μετρό, Εξάρχεια, Κυψέλη,
μας ’διώξαν τους αρκούδους μας, μαγάρισαν το μέλι
που γλύκαινε τη γλώσσα μας μες στον βαρύ χειμώνα.
Τις μέλισσες κυνήγησαν με κλομπ και δακρυγόνα.

Πολύτεκνοι και άτεκνοι, μόνοι και παντρεμένοι,
ένα πρωί ξυπνήσαμε όλοι εξευγενισμένοι.
«Όποιος νοικιάζει σήμερα, χίλιες φορές πεθαίνει».

Κλαίει η Αθήνα και θρηνεί τον άλλοτε εαυτό της.
«Εμένα που με βλέπετε, ήμουν μεγάλη ντάνα,
είχα αξιοθέατα αρχαία μες στη φύση,
είχα παρκάκια λαϊκά, για λαϊκό γαμήσι,
φτηνά τσιγάρα και ποτά και προσιτά ενοίκια
και ψωνιστήρια μπόλικα.
Τώρα, για να με βρίζετε, θα ’χετε κάποια δίκια».

Κοίτα πώς παρελαύνουν από την Αδριανού στην Πλάκα.
Θα πλήρωναν μια σέλφι στους αστέγους του Μουστάκα.
Δεν θέλουν να μας βλέπουν καν, η πόλη τούς ανήκει.
Η πόλη που μας έδιωξε για ένα μεγάλο νοίκι.

«Εγώ κανέναν δήμαρχο δεν ήθελα νταβά μου,
εσείς μου τους ψηφίζατε να φτιάξουν τα στραβά μου
και όλο με στολίζανε σαν κέρδιζαν καρέκλα,
μα ύστερα το ρίχνανε στη μάσα και στη ρέκλα».

Οι δήμαρχοί σου ανέραστοι, αυτό κι αν είναι κρίμα,
ογδονταένας κάλπικοι και μία δημαρχίνα.

«Παιδιά μου, να τσεκάρετε τις τελευταίες τάσεις,
η Αθήνα έχει την πρωτιά, τρέχα να την προφτάσεις.
Τα like, οι καρδούλες σας και οι κοινοποιήσεις
σάς έκαναν πελάτες μου χωρίς δικαίωμα χρήσης.
Άμα τολμάτε σβήστε για έναν μήνα τις οθόνες,
να δείτε την Αθήνα σας και άλλες πόλεις μόνες».

Άκρα της καύλας σιωπή στην πόλη βασιλεύει.

Η πόλη μας άλλαξε και εμάς, με τόσες φωταψίες,
είχαμε μάθει στα φιλιά, όχι στις χειραψίες.
Τα λέγαμε στις κολλητές, τώρα στις συνεδρίες,
άγνωστοι από τα σόσιαλ, γνωστοί από τις πλατείες.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

φειδίας

Ρεπορτάζ / Φειδίας: Ο Κύπριος YouTuber που το διασκεδάζει στην Ευρωβουλή με τη στήριξη του Μασκ

Ο 24χρονος Φειδίας Παναγιώτου έχει πει πως ήθελε μια δουλειά όπου θα μπορούσε να διασκεδάζει και να πληρώνεται. Τελικά, εκλέχθηκε ως ανεξάρτητος στην Ευρωβουλή, ξεπερνώντας ιστορικά κόμματα, και περηφανεύεται ότι έχει «το respect του πιο ισχυρού ανθρώπου στον κόσμο».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
H νέα εποχή Τραμπ και η ακροδεξιά των νοικοκυραίων

Lifo Videos / H νέα εποχή Τραμπ και η ακροδεξιά των νοικοκυραίων

Απειλείται η δημοκρατία από την ολιγαρχία των πλουσίων; Θα έχει συνέχεια η εκεχειρία στη Γάζα; Γιατί η ακροδεξιά μετατοπίζεται από το περιθώριο στο κέντρο της πολιτικής ζωής; Και πού βρίσκεται η αριστερά σήμερα; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο της «Καθημερινής», Πέτρο Παπακωνσταντίνου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ και το fact-checking

Οπτική Γωνία / Πώς ο Ζούκερμπεργκ υποτάχθηκε στις διαθέσεις των Τραμπ και Μασκ

Μετά το Χ του Μασκ, μερικές ακόμα μεγάλες πλατφόρμες υιοθετούν το ανεξέλεγκτο μοντέλο της χωρίς έλεγχο διακίνησης εκατομμυρίων πληροφοριών που επηρεάζουν και καθοδηγούν πολιτικές και κοινωνικές στάσεις. Παράλληλα, δεν θα επιβάλλουν όρια στη συμπεριφορά, ακόμα κι αν προσβάλλει ή ταπεινώνει κάποιους. Πλέον η ρητορική μίσους θα επιτρέπεται.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δέκα χρόνια από την «πρώτη φορά αριστερά»

Οπτική Γωνία / Δέκα χρόνια από την «πρώτη φορά αριστερά»

Τι άφησε πίσω της η «πρώτη φορά αριστερά»; Σχολιάζει ο καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών και διευθυντής του Εργαστηρίου Πολιτικής και Θεσμικής Θεωρίας και Ιστορίας των Ιδεών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστείδης Χατζής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στροφή προς την «αρρενωπότητα» και άλλες (ιμπεριαλιστικές) ονειρώξεις.

Οπτική Γωνία / Στροφή προς την «αρρενωπότητα» και άλλες (ιμπεριαλιστικές) ονειρώξεις

Μια νέα ιμπεριαλιστική και αποικιακή φαντασία διασχίζει τον καπιταλισμό της τεχνητής νοημοσύνης και τον συνενώνει με τα σχέδια για αναδιάταξη ισχύος των παγκόσμιων και περιφερειακών παικτών.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Όταν ο Κώστας Τασούλας στήριζε με θέρμη την ισότητα στον γάμο

Οπτική Γωνία / Όταν ο Κώστας Τασούλας στήριζε με θέρμη την ισότητα στον γάμο

Άραγε, πώς θα αιτιολογήσουν τη θετική τους ψήφο βουλευτές της ΝΔ που τάχθηκαν απέναντι στην Κατερίνα Σακελλαροπούλου εξαιτίας της στάσης της υπέρ του νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια; 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κρήτη: Oι πυροβολημένες κάμερες κυκλοφορίας και τα θανατηφόρα τροχαία

Ρεπορτάζ / «Στην Κρήτη πάνω από το 15% των οδηγών δεν έχει πάει ποτέ να δώσει εξετάσεις»

Οι θλιβερές ιδιαιτερότητες της Κρήτης και το μπαλάκι των ευθυνών για μία σύλληψη που δεν έγινε στην ώρα της και στοίχισε τη ζωή στον Παναγιώτη Καρατζή: Ο άδικος θάνατος του 22χρονου στα Χανιά βγάζει για άλλη μία φορά στο φως όλα τα στραβά που συνδέονται με την οδική ασφάλεια και τα τροχαία ατυχήματα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Γιατί έρχεται παγκόσμιο χάος;

Οπτική Γωνία / Έρχεται παγκόσμιο χάος; ― 7 ερωτήσεις στον Τζέφρι Σακς

Πόσο «τραμπικός» θα αποδειχθεί ο Τραμπ στη νέα εποχή του; Μιλά στη LiFO ο Τζέφρι Σακς, καθηγητής Οικονομικών και διευθυντής του Κέντρου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τα ένοχα μυστικά του υπόγειου Κηφισού που βγήκαν στην επιφάνεια

Ρεπορτάζ / Τα ένοχα μυστικά του υπόγειου Κηφισού που βγήκαν στην επιφάνεια

Κι όμως, το υπογειοποιημένο τμήμα του Κηφισού ποταμού, πάνω από το οποίο περνάει ο κεντρικός οδικός άξονας της Αττικής, ουδέποτε έχει συντηρηθεί από τότε που κατασκευάστηκε. Τι αναφέρει η έκθεση αυτοψίας της Γεωμυθικής, η οποία «άναψε φωτιές».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ