TO BLOG ΤΟΥ ΣΤΑΘΗ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΥ
Facebook Twitter

Ρόθκο / Τζιακομέτι

 

Ρόθκο / Τζιακομέτι

Το τέλος μιας έκθεσης

s Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO


ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ
της εξαντλητικής έκθεσης του Ρόθκο στο Fondation Louis Vuitton υπάρχει μια «συνομιλία» ανάμεσα σε τρία (αν δεν κάνω λάθος) γλυπτά του Τζιακομέτι και τους ύστερους, λιτούς, σχεδόν πέτρινους πίνακές του. Οι κάθετες λιγνές φιγούρες κόντρα στα παραληλλόγραμα του αυστηρού χρώματος, δημιουργούν όντως μια κάποια ένταση― αν και δεν καταλαβαίνω αυτούς τους αχρείαστους συνδυασμούς που πασχίζουν πάντα να αναδείξουν την εξυπνάδα του επιμελητή. «Δεν χρειάζεται στα όστρακα να βάζεις λεμόνι», μου είχε πει πριν χρόνια ένα γηραιό γκαρσόνι στον Πειραιά. «Η θάλασσα φτάνει και περισσεύει». Περίπου τότε είχα διαβάσει το έξοχο απόφθεγμα του Μπρεσόν: «Δεν χρειάζεται να βάζεις δύο βιολιά, εκεί που η μουσική γράφτηκε για ένα».

Ασχέτως τούτου, βλέπεις δύο τεράστιους δημιουργούς μαζί. Ζορισμένους. Ο γλύπτης πέθανε στα 65 χρόνια του από περικαρδίτιδα, ο ζωγράφος αυτοκτόνησε στα 66― βρέθηκε μες στα αίματα στην κουζίνα του σπιτιού του με κομμένες φλέβες. Είχαν κι οι δύο θέμα με το σεξ. Διέφυγαν με την Τέχνη.

s Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
Ρόθκο / Τζιακομέτι Facebook Twitter
Ο Rothko στο στούντιό του στη Νέα Υόρκη, 1953. © 2005, Kate Rothko Prizel και Christopher Rothko, Artist Rights Society (ARS), Νέα Υόρκη.
s Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
s Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO

Ημερολόγιο

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ