Από πότε τρεντάρει το ελληνικό κρασί στο Λονδίνο;

Από πότε τρεντάρει το ελληνικό κρασί στο Λονδίνο; Facebook Twitter
Εκεί που έχει φτάσει η τεχνολογία σήμερα, θεωρείται δεδομένο ότι όλες οι χώρες μπορούν να βγάλουν καλά κρασιά.
0



«ΒΛΕΠΑΜΕ ΤΙΣ ΤΑΣΕΙΣ,
ότι δηλαδή εστιατόρια και εισαγωγείς ψάχνουν ελληνικό κρασί, ότι ακόμα και σούπερ μάρκετ θέλουν να έχουν ελληνικές ετικέτες στα ράφια τους. Βλέπαμε τα στατιστικά, ότι η αξία και η μέση τιμή εξαγωγής των ελληνικών κρασιών αυξάνονται. Κάτι έχει αρχίσει και γίνεται στην Αγγλία και είπαμε ότι πρέπει να έχουμε μια παρουσία εκεί. Αποφασίσαμε ότι θα κάνουμε μόνοι μας τις πρώτες κινήσεις και όπως πάει».

Τα παραπάνω μού τα είπε η Σοφία Πέρπερα επιστρέφοντας από την ετήσια εκδήλωση του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο την Τρίτη 9 Απριλίου και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Πρόκειται για μια καμπάνια που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται φέτος για δεύτερη χρονιά. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στη St Mary’s Marylebone, συγκεντρώνοντας περίπου 300 επαγγελματίες της οινικής αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου. Ανάμεσά τους ξεχώρισε σημαντικός αριθμός επιδραστικών Masters of Wine, Master Sommeliers, δημοσιογράφων, εισαγωγέων και χονδρεμπόρων, αγοραστών από κάβες, ξενοδοχεία, εστιατόρια και σούπερ μάρκετ.

Πέρα από το ασύρτικο, τις εντυπώσεις έχουν κλέψει το ξινόμαυρο, το αγιωργίτικο, η μαλαγουζιά, το βιδιανό, η ρομπόλα, το σαββατιανό που «ακούγεται πολύ», η ρετσίνα «που έχει κάνει comeback», ο ροδίτης και το μοσχοφίλερο.

Τα τρία masterclasses που διοργανώθηκαν από τον ΣΕΟ είχαν 48 θέσεις – έγιναν όλα τους sold out. Ομιλητές σε αυτά ήταν ο διακεκριμένος Master of Wine Richard Bampfield μαζί με τον Bert Blaize, έναν από τους κορυφαίους οινοχόους και μέσα στους 50 πιο επιδραστικούς ανθρώπους του κρασιού στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Οι δύο τους μαζί με τη Σοφία Πέρπερα, που είναι χημικός-οινολόγος και σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, μύησαν τους συμμετέχοντες σε μια οινική περιήγηση στους αμπελώνες της Ελλάδας από την αρχαιότητα έως σήμερα, παρουσιάζοντας κορυφαία ελληνικά κρασιά από τη Μακεδονία, την Ήπειρο, την Κεντρική Ελλάδα και την Αττική, την Πελοπόννησο, από τα νησιά, την Κρήτη, την Κεφαλονιά, τη Σαντορίνη, τη Σάμο και τη Σύρο.

Από πότε τρεντάρει το ελληνικό κρασί στο Λονδίνο; Facebook Twitter
Στην εκδήλωση παρουσίασαν τη δουλειά τους 44 οινοποιεία από ολόκληρη την Ελλάδα.

«Αυτή ήταν η μεγάλη μας εκδήλωση μαζί με τους οινοπαραγωγούς, οι οποίοι πρέπει να εμφανίζονται, εκείνοι είναι που προσελκύουν περισσότερο κόσμο», εξηγεί η Σοφία Πέρπερα, η οποία έχει μεγάλη εμπειρία στην εξωστρέφεια του ελληνικού αμπελώνα και στην προώθηση του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, αφού έχει τρέξει την αντίστοιχη καμπάνια στην Αμερική από το 2003. «Ζούσα στην Αμερική και άρχισα να συνεργάζομαι με κάποιους Έλληνες εισαγωγείς προκειμένου να τους βοηθήσω στις πωλήσεις τους και έπαθα σοκ από την έλλειψη οποιασδήποτε κοινής ενέργειας σε σχέση με το ελληνικό κρασί. Επέστρεψα στην Ελλάδα, επισκέφθηκα τα κυριότερα οινοποιεία με εξαγωγικό προφίλ και ξεκινήσαμε την καμπάνια “All about Greek wine” η οποία πήγε πολύ καλά, αν αναλογιστούμε τα δικά μας πολύ ελάχιστα budget σε σχέση με αυτά που έχουν άλλες χώρες». Από το 2007 μέχρι το 2018 ασχολήθηκε εντατικά με την παρουσία του ελληνικού κρασιού σε Αμερική και Καναδά.  

Στην εκδήλωση παρουσίασαν τη δουλειά τους 44 οινοποιεία από ολόκληρη την Ελλάδα, «τα οποία απέδειξαν με έμπρακτο τρόπο γιατί το ελληνικό κρασί αποτελεί αυτήν τη στιγμή ένα από τα δυνατότερα trends στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, ξεπερνώντας για δεύτερη συνεχή χρονιά το φράγμα των 7 εκατ. ευρώ σε αξία εξαγωγών». Tα οινοποιεία που συμμετέχουν στην τωρινή καμπάνια και είχαν παρουσία στο Λονδίνο είναι από τη Μακεδονία τα κτήματα Άλφα, Βιβλία Χώρα, Γεροβασιλείου, Διαμαντάκου, Κυρ Γιάννη, Κώστα Λαζαρίδη, Νίκου Λαζαρίδη, Παυλίδη, Τέχνη Οίνου, τα οινοποιεία Μπουτάρη, Κεχρή και Noema. Την Ήπειρο εκπροσώπησε το Οινοποιείο Τζίμα, ενώ από την Κεντρική Ελλάδα άνοιγαν εκεί τα κρασιά τους τα κτήματα Αβαντίς, Μουσών, Παπαγιαννάκου, Σαμαρτζή, Χατζημιχάλη και τα Ελληνικά Κελλάρια Οίνων. 

Από πότε τρεντάρει το ελληνικό κρασί στο Λονδίνο; Facebook Twitter

Από την Πελοπόννησο στο Λονδίνο βρέθηκαν οι Αμπελώνες Κ. Αντωνόπουλου, τα οινοποιεία Παρπαρούση, Ρούβαλη, Γαία Οινοποιητική, Κάστρο Κλάους, η Οινοποιητική Μονεμβασιάς, τα κτήματα Μέγα Σπήλαιο/Cavino, Παλυβού, Σκούρα, Σπυρόπουλου, Τσέλεπου. Από την Κρήτη τα οινοποιεία Δουλουφάκη, Διαμαντάκη και η Ιδαία Οινοποιητική, από Κεφαλονιά το κτήμα Ορεάλιος Γη, από τη Σάμο τo οινοποιείο Βακάκης και ο ενιαίος οινοποιητικός συνεταιρισμός του νησιού.

Από τη Σαντορίνη που βγάζει το κρασί-δούρειο ίππο της καμπάνιας, το ασύρτικο, παρουσία στο Λονδίνο είχαν το κτήμα Αργυρού και το κτήμα Σιγάλα, τα οινοποιεία Αρτέμη Καραμολέγκου, Βασάλτη, Βενετσάνου, Oeno P, Santo Wines, ενώ από τη Σύρο το οινοποιείο Ουσύρα.

Όμως τα σχέδια του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου δεν σταματάνε στην εκδήλωση του Απριλίου και της St Mary’s Marylebone για φέτος. Ας πούμε, τον Σεπτέμβρη θα τρέξουν τέσσερις γευστικές δοκιμές –τις λεγόμενες drop-in– σε Λονδίνο, Εδιμβούργο και Μάντσεστερ, στις οποίες τα κρασιά κατηγοριοποιούνται ανά περιοχή και ανά ποικιλία και με τη βοήθεια ενός καταλόγου αγοραστές και δημοσιογράφοι δοκιμάζουν και κρατάνε σημειώσεις. «Έτσι διατηρείται το ενδιαφέρον, έτσι γίνονται παραγγελίες», κατά τη Σοφία Πέρπερα. Επίσης οργανώνουν επισκέψεις εξοικείωσης αγοραστών και δημοσιογράφων στους ελληνικούς αμπελώνες, τους ξεναγούν στις σημαντικές αμπελοοινικές περιοχές, «γιατί εκεί είναι που χτυπάει η καρδιά του κρασιού. Μπορεί να έχεις δει εκατοντάδες φωτογραφίες της Σαντορίνης, αλλά αν δεν νιώσεις τον τόπο, αν δεν δεις τις κουλούρες στο έδαφος και τον μόχθο που απαιτεί το συγκεκριμένο αμπέλι, που πρέπει να σκύψεις, να το κόψεις, να του κάνεις το σωστό κλάδεμα, μόνο τότε θα καταλάβεις την αξία που έχουν τα κρασιά του νησιού. Και η αλήθεια είναι ότι βλέπουν αυτό που συμβαίνει στη Σαντορίνη και πέφτουν ανάσκελα». Επίσης, τον Ιούνιο τρέχουν τον μήνα ελληνικού κρασιού, κάτι που σημαίνει ότι τριάντα κάβες στην Αγγλία έχουν συμφωνήσει να το προβάλουν και να το προωθήσουν. 

Από πότε τρεντάρει το ελληνικό κρασί στο Λονδίνο; Facebook Twitter

Πέρα όμως από το ασύρτικο, τις εντυπώσεις έχουν κλέψει το ξινόμαυρο, το αγιωργίτικο, η μαλαγουζιά, το βιδιανό, η ρομπόλα «που θα μπορούσε να είναι πολύ πιο μπροστά αν είχε μεγαλύτερα οινοποιεία από πίσω της», το σαββατιανό που «ακούγεται πολύ», η ρετσίνα «που έχει κάνει comeback», ο ροδίτης και το μοσχοφίλερο. «Κάνουμε πολύ ωραία κρασιά και από διεθνείς ποικιλίες, όμως δίνουμε έμφαση στις γηγενείς ποικιλίες, αυτές θέλει να βάλει στη λίστα του ένα εστιατόριο της Αγγλίας και αυτές θα αναζητήσει ένας οινοχόος. Εκεί που έχει φτάσει η τεχνολογία σήμερα, θεωρείται δεδομένο ότι όλες οι χώρες μπορούν να βγάλουν καλά κρασιά. Οι γηγενείς ποικιλίες λοιπόν που έχουν αντέξει στο βάθος των χιλιετηρίδων, το ασύρτικο που είναι το δώρο της Σαντορίνης στον χώρο του κρασιού, γιατί πλέον καλλιεργείται σε πάρα πολλές περιοχές του κόσμου και σε πολύ ζεστές περιοχές και έχει το χαρακτηριστικό να κρατάει υψηλά επίπεδα οξύτητας και ζαχάρων, αυτές είναι οι ποικιλίες που μας διαφοροποιούν και μας ξεχωρίζουν από τις άλλες χώρες».

Γεύση
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Raw Βata: Στους Αμπελόκηπους σερβίρουν κοκορέτσι και τραχανά με αχνιστή προβατίνα

Γεύση / Raw Βata: Στους Αμπελόκηπους σερβίρουν κοκορέτσι και τραχανά με αχνιστή προβατίνα

Ο Χρόνης Δαμαλάς προσφέρει μια κουζίνα που είναι οικεία και νέα ταυτόχρονα, με fusion ιδέες και έμφαση στην Ελλάδα, μαθαίνει στους τουρίστες τον τραχανά και σερβίρει το signature κοκορέτσι του χωρίς εντεράκια - μας έδωσε μάλιστα και τη συνταγή γι' αυτό, μαζί με δύο ακόμα.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Μαρία Κατσούλη: H ξεχωριστή πορεία της πρώτης Ελληνίδας οινοχόου

Το κρασί με απλά λόγια / Μαρία Κατσούλη, πώς ήταν να είσαι οινοχόος στα μακρινά 90's;

Από την Κρήτη στην Αθήνα και στις σάλες των πιο διάσημων ελληνικών εστιατορίων της δεκαετίας του ’90, η διαδρομή της Μαρίας Κατσούλη στον χώρο του κρασιού καθόρισε και ουσιαστικά δημιούργησε τη θέση του οινοχόου στη χώρα μας. Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης συζητούν μαζί της.
THE LIFO TEAM
Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πες μας πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου

Γεύση / Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου;

Στο καινούργιο εστιατόριο Iodio η σεφ Γεωργιάννα Χιλιαδάκη φτιάχνει πιάτα θαλασσινά με τον ξεχωριστό δικό της τρόπο. Μπήκαμε στην κουζίνα της, μιλήσαμε μαζί της και μάθαμε τις τεχνικές των πιάτων της. 
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία;

Radio Lifo / H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία

Γιατί αναζητάμε διαρκώς το «εξωτικό» και το σπάνιο, αντί να εκτιμάμε περισσότερο τα υλικά και τα φαγητά με τα οποία μεγαλώσαμε; Η Κωνσταντίνα Βούλγαρη συνομιλεί με τους Nomade et Sauvage, τους μάγειρες Ιορδάνη Τσενεκλίδη και Παναγιώτη Σιαφάκα, για το τι θεωρείται εκλεκτό, τι ορίζεται ως πολυτέλεια στο φαγητό και πώς οι μόδες και οι τάσεις διαμορφώνουν τις διατροφικές μας συνήθειες.
Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Osteria Mamma 

Γεύση / Ένα νέο ιταλικό σερβίρει πιάτα που περιέχουν άγνωστες στην Αθήνα λέξεις

Θέλοντας να τιμήσει μια επιθυμία της μητέρας της, έπειτα από πολλά ταξίδια και γεύματα σε διαφορετικές ιταλικές πόλεις, η Ελένη Σαράντη ετοιμάζει στο Osteria Mamma πιάτα με μπόλικη comfort νοστιμιά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τα γλυκά των φετινών Χριστουγέννων 

Γεύση / Όλα τα νέα χριστουγεννιάτικα γλυκά σε μία λίστα

Τετράγωνοι κουραμπιέδες, κρητική αλλά και γαλλική βασιλόπιτα, πολλά προζυμένια πανετόνε: Σε αυτή τη λίστα δεν θα βρείτε τα κλασικά γλυκά της Αθήνας -τα ξέρετε ήδη- αλλά όλες τις φρέσκες ιδέες των τριτοκυματικών φούρνων και των πιο δημιουργικών ζαχαροπλαστών.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Γεύση / Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Ένα τοπόσημο της πόλης αλλάζει ριζικά, επενδύει σε μια dream team και σε ό,τι κλασικό, από το φαγητό και το ποτό μέχρι την αρχιτεκτονική του, ακόμα και τη μουσική του μερικές φορές, και περιμένει τη νέα γενιά Αθηναίων, ακόμα κι εκείνους που δεν το είχαν στο ραντάρ τους μέχρι τώρα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ