«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν

«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν Facebook Twitter
Είναι μια σειρά που ξεφεύγει από την αναπαράσταση για να καταδείξει το διακύβευμα για τους περισσότερους εμπλεκόμενους.
0

ΜΟΛΙΣ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ μετά το «Scoop» του Netflix, κυκλοφορεί ακόμα μία παραγωγή για το σκάνδαλο του πρίγκιπα Άντριου, αυτήν τη φορά στο Amazon Prime και υπό τη μορφή μίνι σειράς. Για τα εμπορικά κίνητρα, φαντάζομαι, δεν απορεί κανείς, η ζήτηση για μυθοπλασία σχετική με τη βασιλική οικογένεια είναι σταθερή μέσα στα χρόνια∙ ίσως να διογκώθηκε κάπως λόγω του «Crown».

Γιατί, όμως, χρειαζόμαστε συγκεκριμένα μια ταινία και μια σειρά για την περιβόητη συνέντευξη του άλλοτε αγαπημένου υιού της Ελισάβετ και τη σχέση του με τον διαβόητο Τζέφρι Έπσταϊν, και μάλιστα μέσα στον ίδιο χρόνο; Ίσως επειδή οι Βρετανοί ακόμα το φέρουν βαρέως.

Η βασιλεία είναι ένας από τους ελάχιστους θεσμούς που σέβονται ακόμα στην Αγγλία, δες μόνο των όγκο αρνητικών σχολίων που γράφτηκαν σε βάρος του Ίαν ΜακΚέλεν απλώς επειδή υποστήριξε ότι η βασίλισσα Ελισάβετ του είχε μιλήσει αγενώς.

Το «Very Royal Scandal», η μίνι σειρά τριών επεισοδίων που κλείνει μια άτυπη τριλογία βρετανικών πολιτικών σκανδάλων, υπερέχει σε όλα τα επίπεδα έναντι του «Scoop».

Έχουν ιδιαίτερη σχέση οι Βρετανοί με τη βασιλική οικογένεια, που συνεχίζεται (και μεταδίδεται) από γενιά σε γενιά, είναι δομικό στοιχείο της εθνικής τους ταυτότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από νεαρή ηλικία. Στα μάτια τους ο θεσμός είναι ο μόνος σύνδεσμος με ένα «ένδοξο» αγγλοσαξονικό παρελθόν, με μια Βρετανία ύπατη ρυθμίστρια και όχι ακόλουθο των διεθνών εξελίξεων.

μαικλ σιν Facebook Twitter
Ο Mάικλ Σιν με την ερμηνεία του εστιάζει λιγότερο στην τεχνική και στην άπταιστη υιοθέτηση των τρόπων του πρίγκιπα Άντριου.

Από εκεί και πέρα, επειδή οι πιστοί οπαδοί των εκάστοτε εκπροσώπων του θεσμού έτσι κι αλλιώς εθελοτυφλούν, περιμένουν από τους τελευταίους να φαίνονται τίμιοι, ώστε να διαφυλαχθεί η ακεραιότητα του «παραμυθιού». Και αντίστοιχα, ολόκληρος ο μηχανισμός στήριξης του θεσμού δρα, σχεδιάζει και μηχανορραφεί για αυτό τον σκοπό.

Να γιατί το «Very Royal Scandal», η μίνι σειρά τριών επεισοδίων που κλείνει μια άτυπη τριλογία βρετανικών πολιτικών σκανδάλων, υπερέχει σε όλα τα επίπεδα έναντι του «Scoop», μιας τρομακτικά άνευρης τηλεταινίας, που απλώς αναπαριστούσε τη συνέντευξη του πρίγκιπα Άντριου στο «Newsnight» του BBC και στη δημοσιογράφο Έμιλι Μέιτλις. Αφιερώνεται, φυσικά, κι εδώ σεβαστός χρόνος στη συνέντευξη.

Οι δημιουργοί χρησιμοποιούν ως πατρόν το εξαιρετικό «Frost/Nixon» του Ρον Χάουαρντ –ως και ευθεία αναφορά στη συνέντευξη του Νίξον στον Ντέιβιντ Φροστ έχουν μέσα–, ακολουθώντας δυο «μονομάχους» που πηγαίνουν σε (λεκτικό) πόλεμο. Ωστόσο, είναι μια σειρά που ξεφεύγει από την αναπαράσταση για να καταδείξει το διακύβευμα για τους περισσότερους εμπλεκόμενους, που συνίσταται σε έναν πόλεμο δημοσίων σχέσεων και όχι στη διάγνωση (ή μη) ενός αδικήματος – εδώ σε βάρος μιας από τις ανήλικες που έπεσαν στα δίχτυα του κυκλώματος Έπσταϊν.

Όταν μετά από όσα μεσολάβησαν, ο απεσταλμένος της βασίλισσας ανακοινώνει στον πρίγκιπα την εξορία του και απαντά σε ένα αγωνιώδες «τι να κάνω» με ένα παγερό «θα ζήσετε με τις συνέπειες των πράξεων σας, κύριε», νιώθεις ότι αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στην απόφαση του Άντριου να παρελάσει στη δημόσια τηλεόραση με όλη την έπαρση των προνομίων του. Ακόμα και η κόρη του παίρνει τις αποστάσεις της μετά την τηλεοπτική εμφάνισή του, κι ας υπήρχαν για χρόνια εκεί έξω κατηγορίες και αποδεικτικά στοιχεία σε βάρος του.

«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν Facebook Twitter
Ένα αχρείαστο λογύδριο της Μέιτλις στο τρίτο επεισόδιο περιγράφει επεξηγηματικά αυτόν τον προνομιούχο ανθρωπότυπο – ίσως οι δημιουργοί ήθελαν να δώσουν μια μεγάλη σκηνή στη Ρουθ Γουίλσον.

Ένα αχρείαστο λογύδριο της Μέιτλις στο τρίτο επεισόδιο περιγράφει επεξηγηματικά αυτόν τον προνομιούχο ανθρωπότυπο – ίσως οι δημιουργοί ήθελαν να δώσουν μια μεγάλη σκηνή στη Ρουθ Γουίλσον, που κατεβάζει τη φωνή της μερικές οκτάβες, υιοθετεί posh προφορά και βρίσκει τη μανιέρα του ρόλου από την αρχή.

Είναι η μόνη φάλτσα νότα σε μια σειρά που αποφεύγει τις φωνασκίες και το κήρυγμα.

Στη σύντομη σκηνή που o Άντριου ζητά από τη βοηθό του να του δέσει τα κορδόνια, η σύνθεση του πλάνου, η στάση των σωμάτων και η συμπεριφορά του πριν, κατά τη διάρκεια και μετά μάς έχει επικοινωνήσει τα βασικά γι’ αυτόν μέσω της εικόνας. Τα όποια κενά συμπληρώνονται από τη συνολική ερμηνεία του Μάικλ Σιν.

Δεδομένης της γραφικής φύσης του βιογραφούμενου, αλλά και του γενικότερου βιογραφικού τον ηθοποιών, θα περίμενες ο Μάικλ Σιν να κινηθεί σε over the top τόνους και ο Ρούφους Σιούελ (του «Scoop») σε πιο προσγειωμένους. Κι όμως, στους καμποτινισμούς του δεύτερου, ο Σιν απαντά με μια ερμηνεία που εστιάζει λιγότερο στην τεχνική και στην άπταιστη υιοθέτηση των τρόπων του πρίγκιπα Άντριου –μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες, όποτε υποδύεται αληθινό πρόσωπο− και περισσότερο προσπαθεί να χτίσει το πορτρέτο ενός εγωκεντρικού αρσενικού, παραδομένου σε εφηβικές παρορμήσεις και βυθισμένου σε μια ενοχλητική (ίσως και εγκληματική) αφέλεια, πηγάζουσα από την πεποίθηση της κυριαρχίας και της ασυλίας.

Και θα το κάνει εξυπηρετώντας τις απαιτήσεις της εκάστοτε σκηνής, μέσω της κινησιολογίας, μέσω απροσδόκητων οργίλων ξεσπασμάτων, μέσω μιας ειλικρινούς έκπληξης στο βλέμμα, όταν συνειδητοποιεί ότι θα κληθεί να πληρώσει τον λογαριασμό. Έναν λογαριασμό που, όπως συνηθίζεται, δεν θα καταβληθεί ποτέ εκεί όπου οφείλεται.  

Η σειρά «A Very Royal Scandal» προβάλλεται στην πλατφόρμα του Amazon Prime από 19/09.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Μυθολογίες / «Αγάπησα τόσο τη "Lola Rennt" που βάσισα το καλλιτεχνικό μου όνομα πάνω της»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Λάρι Κλαρκ, Μίκαελ Χάνεκε, «Στρέλλα», «Κυνόδοντα» και Κωνσταντίνο Γιάνναρη περιλαμβάνει η δεκάδα αγαπημένων ταινιών του φωτογράφου Spyros Rennt.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ