Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει

Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει Facebook Twitter
Η Μπρουκ Σιλντς το 1980 στα 15 της.
0

ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ, η Μπρουκ Σιλντς είχε συνηθίσει να βλέπει τον εαυτό της μέσα από τα μάτια των άλλων. Στα 11 της, έπαιξε μια έφηβη σεξεργάτρια στην ταινία «Η κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» (Pretty Baby) του Λουί Μαλ, στα 14 της μια ναυαγό που ανακάλυπτε το σεξ στην ταινία «Γαλάζια Λίμνη», ενώ όταν ήταν ακόμα 15 ετών, η διάσημη παρουσιάστρια Μπάρμπαρα Γουόλτερς τη ρωτούσε ζωντανά στην τηλεόραση για τις σωματικές της διαστάσεις της.

Η Σιλντς ήλπιζε ότι τώρα πια στην ωριμότητά της, εκείνες οι εποχές του «σωματικού ελέγχου» θα είχαν περάσει. Βρίσκεται, ωστόσο, συχνά στη θέση να αποκρούει τις κρίσεις για την τωρινή ηλικία της. Πρόσφατα, βρέθηκε σε ένα πάρτι όπου ο άνδρας οικοδεσπότης έμεινε άφωνος όταν του αποκάλυψε το έτος γεννήσεώς της (1965), λέγοντάς της στη συνέχεια ότι θα προτιμούσε να μην του το είχε αναφέρει.

«Το γεγονός ότι εγώ, που πιθανώς με θυμάται καλύτερα ως ερωτικό pin-up από τα παιδικά του χρόνια, θα μπορούσα να έχω φτάσει σχεδόν στα 60, κατέστρεψε κάτι θεμελιώδες γι' αυτόν», αφηγείται η ίδια. «Ο υπαινιγμός ήταν ότι θα έπρεπε να κρατήσω το "vintage" μυστικό μου ή να ντρέπομαι που έχω το θράσος να είμαι σχεδόν 60 ετών, γιατί αυτό σήμαινε ότι δεν θα μπορούσα πλέον να είμαι το κορίτσι των ονείρων του ή να έχω σεξαπίλ στην ηλικία μου».

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη –όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»–, είναι δύσκολο να μη σκεφτεί κανείς το δίλημμα της Ντέμι Μουρ στην ταινία The Substance.

Στο βιβλίο της, με τον χαρακτηριστικό τίτλο Brooke Shields Is Not Allowed to Get Old (Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει), το οποίο έγραψε μαζί με τη δημοσιογράφο Ρέιτσελ Μπερτς, η ηθοποιός αντιμετωπίζει την πραγματικότητα της μέσης ηλικίας, όχι μόνο ως διασημότητα που φημίζεται για την εμφάνισή της, αλλά και ως γυναίκα που αντιμετωπίζει τις πιέσεις και τα συμπτώματα αυτής της περιόδου της ζωής της: μείωση των οιστρογόνων, μείωση της λίμπιντο, παιδιά που φεύγουν από το σπίτι και μια ευρύτερη κοινωνία που της υποδεικνύει να κάτσει στα αυγά της.

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη – όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»
Brooke Shields Is Not Allowed to Get Old

Αυτό δεν είναι το πρώτο βιβλίο της Σιλντς. Στο Down Came the Rain (Καθώς έπεφτε η βροχή) του 2005 κατέγραφε την οδυνηρή εμπειρία της επιλόχειας κατάθλιψης, ενώ το There Was a Little Girl (Ήταν ένα μικρό κορίτσι) του 2014 εξέταζε την περίπλοκη σχέση της με τη μητέρα της. Ενώ όμως οι δύο προηγούμενοι τίτλοι ήταν χτισμένοι γύρω από εμπειρίες που ήταν, αν όχι μοναδικές, τότε σίγουρα σπάνιες, το νέο βιβλίο της –που συνδυάζει τα απομνημονεύματα με την πολεμική και την αυτοβοήθεια– αντλεί το περιεχόμενό του από πιο συνηθισμένες δυσκολίες της μέσης ηλικίας και τους μηχανισμούς που η ίδια έχει υιοθετήσει για να τις αντιμετωπίσει.

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη –όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»–, είναι δύσκολο να μη σκεφτεί κανείς το δίλημμα της Ντέμι Μουρ στην ταινία The Substance. Ή τον γιατρό που, μετά από μια απαραίτητη χειρουργική επέμβαση, της δήλωσε: «Με την ευκαιρία σε έσφιξα και λίγο! Σου έδωσα μια μικρή αναζωογόνηση!». Αυτό ειπώθηκε, γράφει η ίδια, «σαν να μου είχε κάνει ένα έξτρα δώρο, μια χάρη, και ότι θα έπρεπε να είμαι ευγνώμων».

Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει Facebook Twitter
Από μικρή ηλικία η Μπρουκ Σιλντς είχε συνηθίσει να βλέπει τον εαυτό της μέσα από τα μάτια των άλλων.

Σε άλλα σημεία, γράφει πολλά επαναλαμβανόμενα κλισέ περί ενδυνάμωσης και αποδοχής του εαυτού μας, ενώ κάνει και υπερβολική χρήση του αντιπαθητικού όρου (γυναίκα) «κάποιας ηλικίας», εννοώντας τις γυναίκες από τα σαράντα και πάνω.

Παρ' όλα αυτά, δεδομένων όλων όσων πέρασε στην πρώιμη ζωή και καριέρα της –μια αλκοολική μητέρα, το γεγονός ότι έγινε η ίδια ο οικογενειακός τροφοδότης από τη βρεφική της ηλικία και ακολούθως έγινε σύμβολο του σεξ πριν καν φτάσει στην εφηβεία–, είναι προς τιμήν της το ότι βγήκε από όλα αυτά μια προσγειωμένη και με σαφή αίσθηση του εαυτού της γυναίκα.

Οι πλούσιες διασημότητες που μοιράζουν συμβουλές για το πώς μπορούμε όλοι να ζήσουμε καλύτερα μπορεί να είναι κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό, αλλά η Μπρουκ Σιλντς ευτυχώς δεν είναι η Γκουίνεθ Πάλτροου και έχει την προνοητικότητα να αναγνωρίσει την προνομιακή της θέση ως μια γνωστή ηθοποιός με τα ανάλογα μέσα. Για τους αναγνώστες και κυρίως τις αναγνώστριες που βρίσκονται στη δίνη της μέσης ηλικίας, το νέο της βιβλίο δεν θα αλλάξει τη ζωή τους, αλλά ίσως τους κάνει να νιώσουν λίγο πιο ορατοί.

Με στοιχεία από The Guardian

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Πέθανε Σαν Σήμερα / Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Ο αιώνιος ταξιδευτής, μυθιστοριογράφος και ταξιδιωτικός συγγραφέας περιπλανήθηκε στα πιο άβατα σημεία του κόσμου αναζητώντας το DNA των νομάδων και έζησε μια μυθιστορηματική ζωή που υπερβαίνει αυτήν που κατέγραψε στα βιβλία του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Βιβλίο / Δέκα σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Το πιο πρόσφατο Booker, επανεκδόσεις μυθιστορημάτων με θέμα τον Εμφύλιο, το τελευταίο βιβλίο του Μάριο Βάργκας Λιόσα, η νέα Αμάντα Μιχαλοπούλου και μια συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του Αργύρη Χιόνη είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες προσεχέις εκδόσεις.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Βιβλίο / Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Στην πιο de profundis στιγμή της ζωής του ο συνθέτης γράφει το αυτοβιογραφικό «Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα», αποκαλύπτοντας σαν σε προσευχή τις πιο προσωπικές, τρωτές στιγμές του, ζητώντας συγγνώμη από τους οικείους του και ομολογώντας ότι η έμπνευση συμπορεύεται με τη θνητότητα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μαριάννα Κορομηλά «Η Μαρία των Μογγόλων»

Το Πίσω Ράφι / Για όλες τις Μαρίες που «δωρίστηκαν» σε βαρβάρους και άξεστους

Ψάχνοντας και γράφοντας για τη Μαρία των Μογγόλων, η Μαριάννα Κορομηλά ήρθε αντιμέτωπη με όλες εκείνες τις παραγνωρισμένες γυναικείες μορφές της Ιστορίας. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ανένταχτο και φεμινιστικό βιβλίο που συζητήθηκε έντονα μόλις κυκλοφόρησε.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«O Γιάννης Χρήστου δεν είναι ο "αναρχικός" που νόμιζαν κάποιοι κάποτε»

Βιβλίο / «O Γιάννης Χρήστου δεν είναι ο "αναρχικός" που νόμιζαν κάποιοι κάποτε»

Ο ιδιοφυής μουσικός έφυγε αναπάντεχα στα 44 του, αφήνοντας πίσω του ανεκπλήρωτα σχέδια. Ο Αλέξανδρος Αδαμόπουλος, ο οποίος ουσιαστικά δεν τον γνώρισε ποτέ, αλλά η ζωή τα έφερε έτσι ώστε να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διάσωση του έργου του, υπογράφει σήμερα το πιο ενημερωμένο βιβλίο για εκείνον.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου γράφει έργα του φανταστικού για τους ακραία ρεαλιστικούς καιρούς μας

Portraits 2025 / Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου γράφει έργα του φανταστικού για τους ακραία ρεαλιστικούς καιρούς μας

Η ολοκλήρωση της περίφημης «Τριλογίας του Δράκου της Πρέσπας» αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια από τις πιο απρόβλεπτες, ουσιαστικές και συνεπείς συγγραφείς μας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CHECK GIA 3/1 εκδόσεις δωμα

Portraits 2025 / Εκδόσεις Δώμα: «Θέλαμε να δούμε αν το κοινό μας θα ανταποκριθεί σε πιο βαριά πράγματα ή αν θα μας γυρίσει την πλάτη»

Μετά από εφτά χρόνια λειτουργίας και εξήντα προσεκτικά επιλεγμένους τίτλους, η Μαριλένα Καραμολέγκου και ο Θάνος Σαμαρτζής εξακολουθούν να πειραματίζονται, σαν να προτείνουν βιβλία σε φίλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Claude Pujade-Renaud

Το Πίσω Ράφι / «Οι γυναίκες του λαθροθήρα»: Μια εντελώς διαφορετική οπτική σε ένα θρυλικό ερωτικό τρίγωνο

Η Claude Pujade-Renaud ανατέμνει την ιστορία της σχέσης του Τεντ Χιουζ με τη Σίλβια Πλαθ και την Άσια Ουέβιλ δημιουργώντας ένα ερεθιστικό ψηφιδωτό από δεκάδες διαφορετικές αφηγήσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

Βιβλίο / Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

Κι αν η Μέση Γη εξυψώθηκε στη φαντασμαγορία που όλοι γνωρίζουμε μέσα απ’ τις ταινίες του Πίτερ Τζάκσον, δεν ξεχνάμε ποτέ εκείνη τη στιγμή της πρώτης βραδινής ανάγνωσης, των απρόσμενων αράδων που σχημάτισαν αμέσως ένα σύμπαν αυτονόητο.
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Ο Ερρίκος Σοφράς μιλά για τα «Σονέτα» του Σαίξπηρ: «Θεωρώ το ποίημα έναν οργανισμό ζωντανό, αιμάτινο»

Βιβλίο / Ο Ερρίκος Σοφράς μιλά για τα «Σονέτα» του Σαίξπηρ: «Θεωρώ το ποίημα έναν οργανισμό ζωντανό, αιμάτινο»

Η νέα, εμπλουτισμένη και αναθεωρημένη έκδοση των «Σονέτων» από τους Αντίποδες, σε μετάφραση Ερρίκου Σοφρά, αναδεικνύει τη διαρκή ανάγκη του ποιητή για ελευθερία και καινοτομία, που φτάνει να καταργεί ακόμα και τις ποιητικές και κοινωνικές συμβάσεις.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Οι 10 συν 2 ξένοι τίτλοι της χρονιάς

Βιβλίο / 12 μεταφρασμένα βιβλία που ξεχώρισαν το 2024

Mια millennial συγραφέας και το μεταφεμινιστικό της μυθιστόρημα, η μεταφορά ενός κλασικού βιβλίου σε graphic novel, αυτοβιογραφίες, η επανασύνδεση της ανθρώπινης και της φυσικής ιστορίας σε 900 σελίδες: αυτοί είναι οι ξένοι τίτλοι που ξεχωρίσαμε τη χρονιά που πέρασε.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ