Από τη Μαρία Παπαπαναγιώτου
Η διαχείριση του χρόνου είναι πρώτη στην λίστα των σύγχρονων "life- coach". Οι προπονητές ζωής και επιτυχίας, που ξεκίνησαν από το Hollywood και την Νέα Υόρκη και προσφέρουν τώρα και ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες τους σε εκατομμύρια πελάτες στον κόσμο, αναφέρουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα του σύγχρονου ανθρώπου -που τον αποτρέπει απ' το να αξιοποιήσει έξυπνα την ζωή του- είναι ο χρόνος που χάνει.
H Lawrie Gerber πρόεδρος του Handel Group Life Coach στο Λος Άντζελες αφιερώνει την επιστημονική στήλη της στην αρχή της νέας χρονιάς στο πώς να κερδίζει κανείς αντί να χάνει τον πολύτιμο χρόνο των πολύτιμων χρόνων του...
Κανόνας Νούμερο 1: Νομίζουμε ότι η πιο χαλαρή προσπάθεια είναι η πιο ευχάριστη
ΛΑΘΟΣ.
Ισχύει από την απλή αεροβική άσκηση μέχρι το κρισιμότερο deadline που είχατε ποτέ. Η χαλαρή προσπάθεια μπορεί να είναι βαρετή, όσο κι αν πιστεύει κανείς ότι είναι πιο ευχάριστο να μην ξοδέψει το μάξιμουμ της ενέργειάς του. Όμως η μεγαλύτερη εγρήγορση, και επιστημονικά, συνθέτει άλλο κοκτέιλ ενδορφινών στον εγκέφαλο, και αντί για κόπωση, ανεβάζει την ζωτικότητα και την ίδια την ευφορία.
Η Laurie Gerber ζητά να θυμηθούμε στιγμές –της τελευταίας στιγμής, για μας τους Έλληνες – που χρειάστηκε να φορτσάρουμε επειγόντως. Ξαφνικά γίναμε βιονικοί. Ε, ναι, μας διαβεβαιώνουν το “ βιονικό κουμπί” υπάρχει. Και ίσως να το βρούμε απολαυστικό. Πατήστε το, επιμένει η Gerber, ακόμη και όταν βάζετε μπουγάδα! Θα νιώσετε πιο σβέλτοι, πιο έξυπνοι, και η μπουγάδα θα γίνει διασκεδαστική.
Κανόνας Νούμερο 2: Δεν παραδεχόμαστε τα διαλείμματα μας.
ΛΑΘΟΣ.
Και αυτή την ώρα πoυ διαβάζετε το άρθρο, είστε σε διάλειμμα. Τα sms και το Facebook, εννοείται, είναι διάλειμμα. Η μουσική που ακούμε στο αυτοκίνητο - όλα είναι διάλειμμα. Μόνο που αν δεν το βλέπουμε έτσι, χάνεται και ο χρόνος και η αξία του διαλείμματος.
Οι ειδικοί έχουν περιγράψει ότι κάπως έτσι αρχίζει και βαλτώνει η καθημερινότητα και η ψυχολογία ενός ατόμου, όταν, αποφασίζοντας να ολοκληρώσει μια δουλειά αφαιρείται σε πολλαπλά διαλείμματα, νομίζοντας ότι δουλεύει.
Η συμβουλή είναι να ξεκινήσουμε εκτιμώντας τον ίδιο το χρόνο του διαλείμματος και να αφιερωθούμε σ΄αυτόν. Με την ίδια αφοσίωση που θα έχουμε αφιερωθεί στην δουλειά πριν και μετά.
Κατά βάθος, υπογραμμίζει η Lou Gerber, οι άνθρωποι αρέσκονται να νιώθουν πολυάσχολοι. Και υποδύονται ότι είναι. Νομίζουμε πραγματικά ότι δουλεύουμε ασταμάτητα, όσο δεν παραδεχόμαστε τα διαλλείματα. Και “αυτο- ντοπαριζόμαστε” με το δικό μας στρες.
Κανόνας Νούμερο 3 : Μην δραματοποιείτε το πρόγραμμα και τον χρόνο σας
ΣΩΣΤΟ
Υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι θα λειτουργείτε σαν οδοντίατρος. 'Η σαν την γραμματέα σας, όπως θα έφτιαχνε το πρόγραμμα αντί για σας...
Με δυο λόγια:
- ΛΑΘΟΣ: Η υποτίμηση του χρόνου που πραγματικά χρειάζεστε για να ολοκληρώσετε μια δουλειά.
- ΣΩΣΤΟ: Το να προγραμματίζετε ενδιάμεσα και τα διαλείμματά σας.
- ΣΟΦΟ: Το να ξεκινάτε αρκετά νωρίτερα κάτι χρονοβόρο που θα σας στρεσάρει την τελευταία στιγμή, ώστε να τερματίσετε με επιτυχία, κρατώντας καθαρό μυαλό και αέρα αυτοπεποίθησης.
σχόλια