Για την Τουρκία ρε γαμώτο!

Facebook Twitter
0

Από το 2007, όταν το στραγγιστό γιαούρτι εμφανίστηκε στα ράφια της Αμερικής με την περιγραφή “greek yoghurt” ξεκίνησε μια μαζική υστερία κατανάλωσης. Από τότε μέχρι σήμερα οι αγορές έχουν αυξηθεί πάνω από 2000% και η μανία συνεχίζεται: η πλούσια υφή του ικανοποιεί την ανάγκη για κάτι γλυκό χωρίς πολλές θερμίδες.

Μπορεί η Ελλάδα να λύσει το πρόβλημά της με το στραγγιστό γιαούρτι; Όχι, γιατί η μάρκα που είναι πρώτη σε πωλήσεις είναι τουρκικής καταγωγής. Ο επιχειρηματίας Hamdi Ulukaya είδε το 2005 μια ευκαιρία και την άρπαξε: τη δυνατότητα να αγοράσει μια μικρή γραμμή παραγωγής γιαουρτιού στην πολιτεία της Νέας Υόρκης. Η επένδυση οδήγησε στο γιαούρτι “Chiobani” (ναι, τσομπάνης, που διαφημίζεται ως τουρκική λέξη) και πλέον είναι η τρίτη μάρκα στη σειρά πωλήσεων, μετά τους γίγαντες Yoplait και Dannon. Ο Hamdi Ulukaya δεν είχε τα μέσα για παραδοσιακή διαφήμιση, οπότε βασίστηκε στη μέθοδο από στόμα σε στόμα: πρώτα προσέγγισε τους food bloggers και μετά άρχισε να κάνει περιοδείες στα φεστιβάλ φαγητού. Απ’ ό,τι φαίνεται, αυτό ήταν αρκετό.

Η εταιρία δηλώνει ότι φέτος θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο σε έσοδα με 1200 υπαλλήλους. Το πρόβλημα της εταιρίας αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Φαίνεται επίσης ότι αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα λόγω παραβάσεων των κανονισμών ασφαλείας αλλά το μέλλον γενικά είναι λαμπρό.

Η ΦΑΓΕ βρίσκεται πίσω από τη Chiobani σε πωλήσεις και ακολουθεί με παράλληλες επεκτάσεις (Chiobani 53% των πωλήσεων στραγγιστού, ΦΑΓΕ 17%). Άνοιξε παράρτημα στην Αμερική το 2008 και πουλάει 160 τόνους γιαούρτι το χρόνο. Μπορεί να είναι το νούμερο 2 στο ελληνικό γιαούρτι αλλά – δεν ξέρω πόση σημασία έχει – οι food bloggers το προτιμάνε: λένε ότι το γιαούρτι της ΦΑΓΕ είναι κάπως δύσκολο στη γεύση αλλά αυθεντικό, ενώ το Chiobani «για αρχάριους.»

Αν αρέσει τόσο πολύ το στραγγιστό γιαούρτι, φαντάσου τι θα μπορούσε να γίνει με την ταραμοσαλάτα και το τζατζίκι. 

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντρόμ(ι)σες: Ένα ξεχασμένο αρβανίτικο πιάτο και η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα

Ηχητικά Άρθρα / Ντρόμ(ι)σες: Ένα ξεχασμένο αρβανίτικο πιάτο και η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα

Φτιαγμένο με τα πιο απλά υλικά, αλεύρι, νερό και λάδι, συνδέθηκε, μαζί με την μπομπότα, με την Κατοχή. Ο M. Hulot περιγράφει τις αναμνήσεις που του φέρνει στο μυαλό αυτό το πολύ απλό «φαγητό των γιαγιάδων».
M. HULOT
Συνταγές με κουνουπίδι

Γεύση / Συνταγές με κουνουπίδι, με ένα από τα «δώρα» της χειμωνιάτικης κουζίνας

Ο σεφ Άγγελος Μπακόπουλος μοιράζεται ιδέες που έχουν το κουνουπίδι για πρωταγωνιστή, πιάτα που μπορούν να σταθούν τόσο στο καθημερινό όσο και σε ένα κυριακάτικο τραπέζι με φίλους.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Μουσουρλού μου η γλυκιά σου κουζίνα ανάβει φωτιές!

Γεύση / Ένα νέο γαστροκαφενείο στον Βύρωνα σερβίρει τη μικρασιατική παράδοση

Στη Μουσουρλού για τραγανά μύδια Κωνσταντινουπόλεως, τηγανητές πατάτες με κιμά και κασέρι, τυροκαυτερή «χτυπητή», κεμπάπ και ένα πιάτο εμπνευσμένο από τα παλιά Λαδάδικα της δεκαετίας του ’70.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Η τιμή του κρασιού και οι παράγοντες που την επηρεάζουν

Γεύση / Γιατί έχει ακριβύνει τόσο το κρασί;

Πόσο μπορεί να αντέξει στις αυξήσεις το πορτοφόλι του Έλληνα καταναλωτή; Αν πρόκειται για είδη πρώτης ανάγκης, δυστυχώς είμαστε δέσμιοι του «νόμου της αγοράς»· το κρασί όμως είναι προϊόν απόλαυσης, όχι πρώτης ανάγκης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΜΑΝΗΣ
Συνταγές με φιστίκι

Γεύση / Ευέλικτο, πλούσιο και τραγανό, το φιστίκι Αιγίνης πρωταγωνιστεί σε αυτές τις έξι αλμυρές και γλυκές συνταγές

Τα αδέλφια Δημήτρης και Θανάσης Σταμούδης προτείνουν ριγκατόνι με πέστο φιστικιού, cookies φιστίκι και άλλες πρωτότυπες ιδέες που αξιοποιούν τον αγαπημένο ξηρό καρπό.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Τι κάνει το Prosecco το πιο δημοφιλές αφρώδες κρασί στον κόσμο;

Το κρασί με απλά λόγια / Τι κάνει το Prosecco το πιο δημοφιλές αφρώδες κρασί στον κόσμο;

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης μάς ταξιδεύουν στη βορειοανατολική Ιταλία με οδηγό τον σύμβουλο οινολόγο Stefano Ferrantes, ειδικό στην παραγωγή Prosecco, που εργάζεται στα μεγαλύτερα και γνωστότερα οινοποιεία της περιοχής.
THE LIFO TEAM
Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Γεύση / Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Η συναρπαστική ιστορία του πιο εύκολου φαγητού ξεκινά από την αρχαία Κίνα και τη δυναστεία Τσινγκ. Σύμφωνα με έναν τριάστερο σεφ, υπάρχει τρόπος να κάνουμε τα συσκευασμένα noodles γκουρμέ. Δοκιμάσαμε όσα βρήκαμε στην Αθήνα και προτείνουμε τα καλύτερα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ο Dr. George Soleas εξηγεί πώς έγινε ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

Το κρασί με απλά λόγια / Πώς έγινα ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

O Dr. George Soleas, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του LCBO, του μεγαλύτερου εισαγωγέα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, αφηγείται στην Υρώ Κολιακουδάκη (Dip WSET) και τον Παναγιώτη Ορφανίδη την κινηματογραφική ζωή του.
THE LIFO TEAM
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
Proveleggios

Γεύση / Ο Αλέξανδρος Καρακάτσανης έχασε πολλά σε μια νύχτα, αλλά επιστρέφει δυναμικά στο Proveleggios

Ο νεαρός και ταλαντούχος σεφ που είδε το πρώτο του μαγαζί στην Αθήνα να καίγεται ολοσχερώς δεν το έβαλε κάτω στιγμή. Πρόσφατα ανέλαβε να αλλάξει την κουζίνα του δημοφιλούς εστιατορίου και θέλει να αφηγηθεί τις αναμνήσεις όλης της ομάδας που τον υποδέχτηκε μέσα από τα πιάτα του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ