ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Miracolo a Milano

Miracolo a Milano Facebook Twitter
0

Καλοδεχούμενος αντιπερισπασμός στο διαφαινόμενο αδιέξοδο της Συνόδου της Κοπεγχάγης για τις κλιματικές αλλαγές (επιβεβλημένη, από τη στιγμή που ακόμα και η Γκουίνεθ Πάλτροου δήλωσε ότι «απλά νιώθει» στα κόκκαλα της την αλλαγή του κλίματος προς το θερμότερο, παρά το ψοφόκρυο στο βόρειο ημισφαίριο) ήταν η επίθεση που δέχτηκε ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι από θαρραλέο ψυχάκια. Το ματωμένο πρόσωπο του «Καβαλιέρε» έκανε τον γύρο του κόσμου, λίγο καιρό μετά την ανάδειξη του Ιταλού πρωθυπουργού σε «απόλυτο ροκ σταρ της χρόνιας» από το ιταλικό «Rolling Stone» (γελοίο έντυπο, όπως και το ιταλικό «Vanity Fair») ως ελάχιστος φόρος τιμής σ' ένα επίμονα αχαλίνωτο lifestyle που βάζει κάτω οποιονδήποτε βετεράνο της αγίας τριάδας «sex, drugs and rock & roll». Η πρώτη (αντανακλαστική, ανθρώπινη) αντίδραση στο θέαμα του χτυπημένου και σε κατάσταση σοκ ηγέτη ήταν μια κάποια συμπάθεια (πώς θα αντιμετωπίσει ο περήφανος μάτσο φανφαρόνος, όταν συνέλθει, το γεγονός ότι τον είδε όλος ο κόσμος να κλαίει ματωμένος σαν... γυναικούλα), αλλά γρήγορα θυμάται κανείς περί τίνος πρόκειται. Μιλάμε για τον evil Κωνσταντάρα της ιταλικής σεξοκωμωδίας, το id της μεσογειακής κουλτούρας, τον αρχιερέα της αντιδραστικής αντίληψης, τον απολογητή της χαμηλής σοφτ πορνό αισθητικής, το poster boy της απολυταρχικής μιντιοκρατίας, το «πορτοφόλι του θεού» (!), και ούτω καθεξής: ο «πολίτης Μπερλουσκόνι» έχει κερδίσει πιο πολλά παρατσούκλια κι από τον Νοσφεράτου της ιταλικής πολιτικής ζωής Τζούλιο Αντρεότι.

«Σας κάνω και χάρη, βρε κορόιδα, που αφήνω τις υπόγειες μπίζνες, τις γκόμενες και τα κότερα για να πηγαίνω σ' ένα γραφείο και ν' ασχολούμαι με τα προβλήματά σας» μοιάζουν να λένε οι γκριμάτσες του λεβεντομουρντάρη Σίλβιο στις δημόσιες εμφανίσεις του, αλλά αυτά που έχει πραγματικά πει είναι πολύ πιο χοντρά. Απολογούμενος (περίπου) πρόσφατα για κάποιο από τα τακτικά και μνημειώδη ρατσιστικά/φαλλοκρατικά καλαμπούρια του, αλλά και τον sui generis ρόλο του στον ευρωπαϊκό πολιτικό θίασο, είχε δηλώσει: «Θα προσπαθήσω να μαλακώσω τον λόγο μου και να τον κάνω βαρετό, πολύ βαρετό, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρω». Λέμε συχνά «μπορεί να είμαστε μπουρδέλο, αλλά Μπερλουσκόνι δεν έχουμε». Θα μου πεις, έχουμε Καρατζαφέρη, ας πούμε, και Ψωμιάδη, αλλά ουδεμία σύγκριση, τόσο σε οικονομικό μέγεθος και εξουσία όσο και σε γραφικότητα και ψευδαίσθηση μεγαλείου. Δεν θα είχε ποτέ, εξάλλου, το θάρρος ακόμα κι ο πιο λαϊκιστής Έλληνας πολιτικός να ανακράξει με στόμφο: «Είμαι ο Ιησούς Χριστός της πολιτικής. Είμαι ένα υπομονετικό θύμα. Ανέχομαι τους πάντες, θυσιάζομαι για τους πάντες. Στην Ιταλία με βλέπουν σαν Γερμανό εξαιτίας της εργασιομανίας μου. Είμαι, εξάλλου, από το Μιλάνο, την πόλη όπου οι άνθρωποι δουλεύουν πιο σκληρά από παντού». Ο δράστης της επίθεσης ήταν κι αυτός Μιλανέζος και μάλιστα χρησιμοποίησε ως «φονικό αντικείμενο» αναμνηστικό αγαλματίδιο-μικρογραφία του καθεδρικού Ντουόμο στο Μιλάνο (εκεί όπου πολλοί -αριστεροί και δεξιοί αδιακρίτως- λοιδορούν καθημερινά τους Νότιους συμπατριώτες τους ως «τεμπέληδες, άχρηστους και μαφιόζους»).

Έχει πει ομολογουμένως και κάτι ανώδυνα «νόστιμα» («Έχω λίγα μαλλιά επειδή το μεγάλο μου μυαλό τα τρέπει σε φυγή» ή «Με λένε κοντό, αλλά είμαι πιο ψηλός κι από τον Πούτιν και τον Σαρκοζί»), αλλά το βιογραφικό του είναι γεμάτο κυρίως με κακόβουλα old school ανέκδοτα, φιλτραρισμένα με αυθόρμητη ρατσιστική διάθεση και εκτός ελέγχου αντικομμουνιστική παράνοια. Το μεγάλο coup de grace του όμως -που άφησε με ανοιχτό το στόμα τον πλανήτη- ήταν όταν αναφέρθηκε στον Ομπάμα ως «νέο, ωραίο και πάντα μαυρισμένο» (ο Μπερλοσκούνι άνετα θα αποκαλούσε μια έγκυο «χοντρή»), χαρακτηρίζοντας ακολούθως όσους αντέδρασαν ως αγέλαστους «σκλάβους της πολιτικής ορθότητας». Εκεί χτυπάει ο «Καβαλιέρε»: σε μια νοσταλγία για προ πολιτικής ορθότητας εποχές, σε απόηχους από εύκολα ρατσιστικά/σεξιστικά αστεία που δεν είναι αστεία, όχι επειδή είναι ρατσιστικά και σεξιστικά, αλλά επειδή έχουν αλλάξει οι εποχές και το χιούμορ μπαγιατεύει πιο γρήγορα από οτιδήποτε άλλο. Οι υποστηρικτές του υπερασπίζονται σθεναρά τη λογική του απομονωτισμού («να μας αφήσετε ήσυχους και να μην ασχολείστε: «Φόρτσα Ιτάλια!») και της λατρείας της δήθεν αυθεντικής προσωπικότητας που έρχεται σε αντίθεση με τους άχρωμους χαρτογιακάδες του βιότοπου των Βρυξελλών.

Αν κάποιος, λοιπόν, του έσπαγε τα μούτρα κυριολεκτικά (όπως έγινε, παρόλο που ο δράστης του έστειλε μετά απολογητική επιστολή), δεν θα ήταν και το τέλος του κόσμου, έτσι δεν είναι; Όχι μόνο επειδή δεν πρόκειται για καλοκάγαθο μπουφόνο, αλλά για επικίνδυνο τύπο, ο οποίος καταναλώνει πολύ περισσότερο οξυγόνο από αυτό που του αναλογεί, αλλά και επειδή αυτή η πράξη ευθυγραμμίζεται με την αλλεργία στην πολιτική ευπρέπεια που πρεσβεύει η «κουλτούρα Μπερλουσκόνι».

Shortcut
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ