Με τη Nefeli Walking Undercover στο Belle Époque

Με τη Nefeli Walking Undercover στο Belle Époque Facebook Twitter
0

Ο κήπος του Belle Époque είναι ακόμα άδειος. Το κρύο της Μεγάλης Εβδομάδας έχει αποθαρρύνει τους mods με τα σταυρωτά σακάκια και τα κοτλέ παντελόνια που φτάνουν μέχρι λίγο πάνω απ’ τον αστράγαλο (το εσωτερικό σαλονάκι του τεϊοποτείου είναι γεμάτο και το πικάπ παίζει ένα γαλλικό τραγούδι που μοιάζει με Françoise Hardy – αλλά δεν είμαι και σίγουρος). Κάτω από τις νεραντζιές, ανάμεσα στις μάντρες των γύρω πολυκατοικιών, τραπέζια φερ φορζέ και καρέκλες με φλοράρ καλύμματα. Κάτω χώμα. Και κάπου εκεί η Νεφέλη να πίνει το τσάι της, φορώντας ένα κίτρινο φόρεμα (σχεδόν) undercover από τον υπόλοιπο κόσμο, σαν μια νεράιδα που προσγειώθηκε στο Σύνταγμα λίγο πριν δύσει ο ήλιος.

«Το πρώτο μου live το “είδα” από την κοιλιά της μητέρας μου, που, αν και σπούδασε μαθηματικός, είναι εδώ και χρόνια βιολίστρια στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Ήταν οι Pink Floyd το 1989 στο Ολυμπιακό Στάδιο. Επίσης, η μαμά μου άκουγε συνέχεια Ντβόρζακ, γι’ αυτό έγινε ο αγαπημένος μου συνθέτης. Είδες τι κάνει η κοιλιά της μαμάς;», μου λέει με αφοπλιστική αθωότητα. «Οι γονείς μου άκουγαν τα πάντα. Από Παπάζογλου και Φίλιπ Γκλας μέχρι μουσικά παραμύθια -θυμάμαι πολύ έντονα την “Αλίκη στη χώρα των ψαριών”- και πολύ Τρύπες. Φαντάσου ότι όλα αυτά και πολλά άλλα τα έχω σπίτι μου στη βινυλιακή τους έκδοση».

Η μουσική της Nefeli Walking Undercover μου θυμίζει μια μείξη από Joanna Newsom, και Kate Bush, οι στίχοι της έχουν κάτι από Θανάση Παπακωνσταντίνου (στη θηλυκή του εκδοχή), οι ατμόσφαιρές της ένα μεταμοντέρνο ελληνοκεντρικό trip hop, τα κρουστά της (κουτάλες, ντουλάπες, κατσαρόλες) έχουν κάτι από CocoRosie, το βιολί της («ένα κατασκευής Μούρτζινου από το 1928») είναι πάντα εκεί. Όταν ξεκίνησε να πειραματίζεται με τη μουσική, έπαιζε μόνο διασκευές. Μετά τη φώναξαν να παίξει βιολί στους πανκάδες Fall of man (!), μετά σε μια ska punk μπάντα και ύστερα προέκυψαν οι Mimosa’s Dream και μετά ο Leon, στον οποίο είναι session μουσικός. «Αλλά όλα ξεκίνησαν όταν γνωρίστηκα με τον Pan Pan. Διάβαζα από μικρή σαν τρελή τα κόμικ του και τελικά επικοινώνησα μαζί του και ύστερα συνεργαστήκαμε όταν γύρισε ο Vincent Moon το Temporary Area in Athens στο Booze. Από εκείνη τη βραδιά σκέφτηκα ότι θα ήθελα κι εγώ να κάνω μουσική. Έτσι έγραψα το κομμάτι “The sound of everything” (ένα βραδυφλεγές αριστούργημα)».

Η Νεφέλη έχει ενθουσιαστεί με το Belle Époque. Περπατάει ανάμεσα στα καταπληκτικά vintage ρούχα που η Ήβη (η ιδιοκτήτρια) έχει ξεθάψει από ξεχασμένα μαγαζιά του κέντρου της πόλης (φαντάζομαι αυτά που έχουν ταμπέλες όπως «Υποκάμισα Οικονόμου» ή «Μόδα Χαρήτου») και περιεργάζεται τα μικροαντικείμενα (φοβερά σπάνιες τσέχικες κούπες από τα ’50s, καταπληκτικά βάζα λιμόζ, έναν πίνακα που γράφει Make Love Not War, ποπ κοσμήματα, μια τηλεόραση μάρκας Majestic και τις τέλειες υδρογείους που βρίσκονται στο άλλο δωμάτιο του χώρου μαζί με καταπληκτικούς χάρτες και οδηγούς πόλεων για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο). Η Νεφέλη δείχνει να είναι ξαφνικά μέσα στον κόσμο της. Σε ένα ονειρικό λούνα παρκ, ανάμεσα στα υλικά της φαντασίας της, που είναι φτιαγμένα από «το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ “Η πιο όμορφη θάλασσα”, από αυτό του Πεσσόα “Ο φύλακας των κοπαδιών”, από τα παραμύθια που διάβαζα μικρή και από τα κόμικ, που είμαι φανατική.

Αυτά του Έκτορα, με τα ασπρόμαυρα μινιμαλιστικά σχέδια, του Γούση, φυσικά του Pan Pan, του Μητσημπό- νου αλλά και Ούγκο Πρατ λόγω του Κόρτο Μαλτέζε. Επίσης, με έχουν επηρεάσει πολύ και τα ηπειρώτικα τραγούδια γιατί όπως λέει κι ο Περίδης “Στα βουνά της νότιας Κίνας άκουσα κλαρίνα ηπειρώτικα”». Στο τριώροφο νεοκλασικό του 1880 της οδού Βουλής, που στη δεκαετία του ’50 στέγασε τα κεντρικά της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Έντισον και ύστερα ένα φροντιστήριο ενηλίκων (πριν το μεταμορφώσει η Ήβη σε αυτό το εντυπωσιακό μαγαζί-βιβλιοπωλείο-τεϊοποτείο που είναι πια στέκι όσων έχουν φάει πετριά με τη δεκαετία του ’60), η Νεφέλη καταφέρνει να βγάλει το ρε και το μι απ’ την ηρεμία, όπως είναι και ο τίτλος ενός από τα κομμάτια της. «Ο πιο αγαπημένος μου στίχος είναι αυτός που λέει ο Μάλαμας “Το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν την αυγή”. Γιατί απεικονίζει τη βασική μου θεωρία για τη ζωή. 'Οτι όλα είναι κύκλος».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σουπιοπίλαφο

Γεύση / Σουπιοπίλαφο: Η μυστηριώδης γεύση του Αιγαίου

Από τον μινωικό πολιτισμό και τα κύπελλα του μέχρι τα σύγχρονα τσουκάλια, το μελάνι της σουπιάς συνεχίζει να αφήνει το αποτύπωμά του, ενώ το σουπιοπίλαφο αναδεικνύει τη μοναδικότητά του, τόσο στην εμφάνιση όσο και στο γευστικό του αποτέλεσμα.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT
Από Άγιο Όρος στην Κρήτη: Πώς μαγειρεύει η Ελλάδα τον μπακαλιάρο

Γεύση / Από το Άγιο Όρος στην Κρήτη: Πώς μαγειρεύει η Ελλάδα τον μπακαλιάρο

Σε μακαρονάδα ή παστός με ρεβίθια, ή λεμονάτος με ολόκληρα κρεμμύδια: Από το ένα πέλαγος στο άλλο, το τελετουργικό μας πιάτο παίρνει διαφορετικές μορφές, αποτελώντας ένα εκλεκτό έδεσμα της ελληνικής cucina povera.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Τραβόλτα: Σ’ αυτή την ψαροταβέρνα η παράδοση και η καινοτομία που αναδεικνύουν τη φρεσκάδα της θάλασσας πάνε χέρι-χέρι

Γεύση / Πώς να φτιάξετε στο σπίτι τα κορυφαία πιάτα του Τραβόλτα

Πριν από 13 χρόνια, σε μια ψαροταβέρνα πολύ μακριά από τη θάλασσα, οι αδελφοί Λιάκοι μαζί με τον Ανέστη Λαζάι συνδυάσαν την παράδοση με την καινοτομία και δημιούργησαν γεύσεις-σταθμούς, όπως το καλαμάρι κοντοσούβλι και η τσιπούρα χουνκιάρ, κερδίζοντας φανατικούς θαυμαστές.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Λήμνος: Ταξίδι στους αμπελώνες και τις γεύσεις του νησιού

Το κρασί με απλά λόγια / Λήμνος: Ένα από τα αρχαιότερα μέρη στον κόσμο που έφτιαχνε κρασί

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET ταξιδεύει στη Λήμνο για να οινοτουρισμό και μοιράζεται με τον Παναγιώτη Ορφανίδη τις εμπειρίες της από τις γεύσεις που δοκίμασε και φυσικά ό,τι έμαθε για τα κρασιά, τις ποικιλίες, την αμπελουργία και τα οινοποιεία του νησιού.
THE LIFO TEAM
Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές, κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου φαγητού

Γεύση / Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές και κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου γεύματος

Δεν είναι απλώς ένα έδεσμα. Είναι μια τελετουργία που χάνεται στα βάθη του χρόνου, μια ιεροτελεστία που ξεκινά από την άγρια καταδίωξη στα βράχια και καταλήγει στο μεθυστικό άρωμα της θάλασσας, που αναδύεται στο πιάτο.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
Αξώτης: Για καλοψημένο παϊδάκι και θεϊκές πατάτες στο Πολύγωνο

Γεύση / Αξώτης: Για καλοψημένο παϊδάκι και θεϊκές πατάτες στο Πολύγωνο

Μια ταβέρνα που έχτισαν το '56 οι οικοδόμοι της περιοχής και κράτησαν ζωντανή ακόμα και στις δύσκολες στιγμές, συνεχίζει μέχρι σήμερα να αποτελεί ένα comfort zone, με λίγα, κλασικά και καλά πράγματα, για τις μέρες που δεν θέλουμε να είμαστε μέρος της «φάσης».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ Έκανε την Ελληνίδα μαμά του αστέρι του TikTok κι όταν εκείνη πέθανε, συνέχισε να μαγειρεύει τις συνταγές της

Γεύση / Έκανε την Ελληνίδα μαμά του αστέρι του TikTok κι όταν εκείνη πέθανε, συνέχισε να μαγειρεύει τις συνταγές της

Ο Ελληνοαμερικανός stand-up κωμικός Γκας Κωνσταντέλλης έφτιαξε έναν «βωμό» στα social media για τη μητέρα του και τις συνταγές της, οι οποίες συγκεντρώνονται τώρα σ’ ένα βιβλίο.
THE LIFO TEAM