Πόσο Jazz είσαι;

Πόσο Jazz είσαι; Facebook Twitter
0

Η ποτοαπαγόρευση ξεκίνησε κοντά έναν αιώνα πίσω, την εποχή της τζαζ μουσικής. Όπως το είχε επιτυχώς περιγράψει ο μουσουργός Hoagy Carmichael, η δεκαετία του 1920 ήρθε «με μια έκρηξη αμφισβητούμενου αλκοόλ, προκλητικών γυναικών με γυμνά πόδια, προβληματικών ηθών και άγριων Σαββατοκύριακων». Αντίστοιχα και ο συγγραφέας F. Scott Fitzgerald, αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της Ποτοαπαγόρευσης τα γλέντια ήταν μεγαλύτερα, ο ρυθμός πιο γρήγορος και τα ήθη πιο χαλαρά. Σήμερα, για καλή μας τύχη, οι νύχτες έχουν αποκτήσει πάλι μια ποικιλία και ελευθερία στον τρόπο και στις επιλογές της διασκέδασης, αφού όλο και #cuttypaizei σε μία εποχή που η ρετρό κουλτούρα αναβιώνει με τον καλύτερο τρόπο. Όλες οι μουσικές βρίσκουν το χώρο τους για να γεμίσουν τις νύχτες μας, με την δική τους γοητεία, όπως και η τζαζ, που παραμένει μια σταθερή μουσική αξία και ένας ζωντανός μύθος.

Το πρώτο έτος της απαγόρευσης, βρήκε τις γυναίκες των Πολιτειών να ψηφίζουν για πρώτη φορά, με τις σουφραζέτες να γίνονται το σύμβολο του αγώνα και τις flappers (κορίτσια που φλερτάρανε έντονα με την μόδα και την παρεκκλίνουσα συμπεριφορά) να γίνονται αντίστοιχα το σύμβολο της τζαζ εποχής.

Πόσο Jazz είσαι; Facebook Twitter

Τα κορίτσια με τα κόκκινα χείλη, τις κοντές φούστες και τα κοντά μαλλιά (μία στυλιστική άποψη που ξαναγεννιέται στα vintage fashion spots της πόλης) ήταν εύκολο να τις εντοπίσεις. Πέρα από την εμφάνιση που φώναζε διαφορετικότητα, οι flappers καπνίζανε και πίνανε δημόσια. Χόρευαν στα speakeasy μπαρ και nightclubs, τριγύριζαν με αντίστοιχους νεαρούς, κάνοντας γονείς και πάστορες να τραβούν τα μαλλιά τους... Όλοι τότε χρέωναν για αυτό το κακό, ποια άλλη; τη μουσική... Σε ένα άρθρο του Αυγούστου του 1921, σε μία έκδοση του περιοδικού «Ladies' Home Journal» τέθηκε η ερώτηση, «Does Jazz Put the Sin in Syncopation?» (ελεύθερη μετάφραση:Μήπως η Τζαζ, διεγείρει την Αισθήσεις;)


Μεταξύ όλων των άλλων εγκλημάτων, η τζαζ χρεώθηκε και ως μπολσεβίκικο στοιχείο, με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή, που ήταν εναντίων του νόμου και της τάξης, ως μια διαβολική επιρροή για την κοινωνία. Βέβαια, όταν ξαφνικά οι γυναίκες αφήνουν τους κορσέδες και χαλαρώνουν, για να χορέψουν τους τζαζ χορούς, δεν είναι κάτι που θα περάσει απαρατήρητο στα συντηρητικά αντανακλαστικά της τότε κοινωνίας.

Πόσο Jazz είσαι; Facebook Twitter


Η ποτοαπαγόρευση παρόλα αυτά ήταν ένα αστείο για αρκετούς Αμερικάνους, που επιμένουν στην διασκέδαση που προσφέρει η τζαζ σε συνδυασμό με ένα ποτό. Έτσι, γέμιζαν τα speakeasies του παράνομου αλκοόλ, κάνοντας της Νέα Υόρκη, την πόλη που δεν κοιμάται (City on a Still). Σε μία τέτοια πόλη, ζούμε και εμείς... Η Αθήνα, γνωστή για την έντονη και πολύπλευρη νύχτα της, φέρει τον τίτλο μιας πόλης που επίσης δεν κοιμάται, με στέκια να παραμένουν ανοικτά μέχρι το ξημέρωμα, για τους απανταχού μπον βιβέρ αλλά και τζούνιορ fan των πάρτυ. Κάθε βράδυ, αν το ψάξεις, θα δεις ότι #cuttypaizei, κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει και θα σε τραβήξει για να το ζήσεις παρέα με Cutty Sark. Γιατί η ζωή είναι εκεί έξω.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT