Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα

Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
0
Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter

Δεν ξέρω αν έχει συγγένεια με τον άλλον περίφημο Ιταλό, τον Niccolò Paganini... Τηρουμένων των αναλογιών –πάντα- είναι πολύ πιθανό σε 150 χρόνια να θεωρείται και ο Sam ένας συγκλονιστικός συνθέτης που άφησε κι αυτός το στίγμα του στη μουσική. Όχι στην κλασική, αλλά στην techno. Ο πιτσιρικάς με την τεράστια αγάπη για τα drums, που ξεκίνησε να σπουδάζει μουσική σε μικρή ηλικία, πέρασε πίσω από τα decks στα 15 και προχώρησε στην παραγωγή στα 20, είναι σήμερα ένας από αυτούς που κυριολεκτικά έχουν όλο το πακέτο. Μοναδικός DJ, εξαιρετικός παραγωγός και remixer. Ο απόλυτος εκπρόσωπος του ‘sexy groovy dark techno’, ενός όρου που δημιουργήθηκε για να περιγράψει τον ήχο του. Από το Βερολινέζικο Berghain στο Νεοϋορκέζικο Cielo κι από το Awakenings Festival στο Tomorrowland με αμέτρητους σταθμούς ενδιάμεσα σε όλο τον κόσμο, ο Sam αποφάσισε ότι θα ξανακάνει Πρωτοχρονιά μαζί μας στην Αθήνα. Έτσι, γιατί του φέραμε γούρι! 

-Στα  15 σου χρόνια έπαιζες κιθάρα, πιάνο και ντραμς σε ροκ μπάντες. Πώς κατέληξες να ασχοληθείς με την ηλεκτρονική μουσική;
Γεια σας! (Γελάει). Έχοντας εκπαιδευτεί ως μουσικός σε ροκ μπάντες, διαπίστωσα πως στην ηλεκτρονική μουσική μπορείς να είσαι μια ολόκληρη μπάντα από μόνος σου, αφού βρίσκεσαι στην εξαιρετική θέση να επιλέξεις και να παίξεις όλα τα όργανα με φοβερή ανεξαρτησία. Οι μουσικές αναφορές μου εκείνη την εποχή ήταν οι Kraftwerk, η αγγλική acid house, electro pop κομμάτια των 80s και εταιρίες όπως η Warp…

-Έχεις σπουδάσει μουσική κι έχεις εντρυφήσει σε πολλά μουσικά όργανα. Πιστεύεις ότι όλο αυτό σου έχει δώσει κάποιο πλεονέκτημα στην παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής; Αν ναι, με ποιoν τρόπο;
Μάλλον ναι. Πάνω απ’ όλα είμαι ντράμερ κι ο ρυθμός είναι πολύ σημαντικός, αν θέλεις να παίζεις σωστά αυτό το όργανο. Επίσης, το να ακούς πολλά διαφορετικά είδη μουσικής μόνο καλό σου κάνει, αφού αντλείς έμπνευση από παντού.

-Βλέπουμε πολλά παιδιά να αγοράζουν έναν υπολογιστή,  ένα πρόγραμμα σύνθεσης/μουσικής παραγωγής και να αρχίζουν να γράφουν κομμάτια. Πιστεύεις πως αρκεί αυτό, ή και οι μουσικές γνώσεις είναι απαραίτητες, ώστε να καταφέρεις να επιτύχεις;
Ναι, πιστεύω πως είναι αρκετό. Υπάρχουν πολλοί μεγάλοι μουσικοί στην Ιστορία αυτής της Τέχνης που έγραψαν αριστουργήματα χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις, από το χώρο της jazz μέχρι του ροκ κι ακόμη πιο πέρα. Κάποιες φορές καταφέρνεις να επιτύχεις να δώσεις κάτι το διαφορετικό, ακριβώς επειδή δε σε δεσμεύουν οι αυστηροί μουσικοί κανόνες. Αλλά και λίγες γνώσεις... ποτέ δεν κάνουν κακό! (γελάει)

-Η μουσική σου μου δίνει την εντύπωση πως απαιτείς πάντα την τελειότητα στον ήχο και την παραγωγή και δεν είσαι διατεθειμένος να συμβιβαστείς με τίποτα λιγότερο. Ότι δουλεύεις πολύ σκληρά για να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα και υψηλή ποιότητα στις κυκλοφορίες σου. Έχω δίκιο;
Απόλυτα και χαίρομαι πάρα πολύ που το νιώθεις αυτό! Δεν είμαι πολυγράφος, μπορώ να δουλεύω πάνω σε ένα κομμάτι για εβδομάδες, πρέπει να νιώθω πραγματικά ικανοποιημένος με αυτό, ώστε να αποφασίσω να το κυκλοφορήσω. Είμαι πάρα πολύ αυστηρός, μέχρι να είναι έτοιμο να βγει εκεί έξω, πάντα ψάχνω για κάτι παραπάνω από ένα εντυπωσιακό στοιχείο που θα το κάνει να ‘δουλέψει’ στο dancefloor.

-Το ‘Zoe’ ήταν ένα κομμάτι – σταθμός στην καριέρα σου, το οποίο πλέον θεωρείται ένα αδιαπραγμάτευτο classic στο είδος του. Πώς σε κάνει να νιώθεις αυτό;
Με τιμά αφάνταστα. Φτιάχτηκε σε ένα Atari Ste computer, με δύο synthesizers κι ένα Mackie Mixer 24 channel.

-Southern Fried, Octopus, Terminal M, Phobiq, Toolroom, Plus8, Drumcode, Cocoon…  είναι μόνο λίγες από τις εξαιρετικές εταιρίες που έχουν κυκλοφορήσει δουλειά σου. Συνηθίζεις να τροποποιείς τον ήχο σου, ώστε να ταιριάζει με τα δεδομένα της εκάστοτε εταιρίας, ή απλά γράφεις αυτό που έχεις στο μυαλό και την ψυχή σου;
Όταν έχω  στα χέρια μου νέα κομμάτια, ετοιμάζω ένα demo, φτιάχνω μια λίστα από εταιρίες που πιστεύω πως θα ενδιαφέρονταν να τα κυκλοφορήσουν και τα στέλνω. Τόσο απλά.

-Το ‘Satellite’ ήταν ένα εντυπωσιακό και μοναδικής σύλληψης άλμπουμ. Εξερεύνησες και ταξίδεψες τον ακροατή μέσα από μοναδικά ηχητικά τοπία, εκτείνοντας τα όρια των διάφορων ειδών, προφέροντας ένα άψογο αποτέλεσμα. Για μένα ήταν μοναδικά εγκεφαλικό. Και δε βλέπουμε συχνά καλλιτέχνες από τον χώρο της dance να κυκλοφορούν ολόκληρα άλμπουμς! Ποιά ήταν η ιδέα πίσω απ’ όλο αυτό και τι ήθελες να εκφράσεις;
Σε ευχαριστώ πολύ! Προσπάθησα να συμπεριλάβω όλες μου τις επιρροές, όχι μόνο από το χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, ή της techno σε αυτά τα 12 κομμάτια. Κάθε κομμάτι είναι διαφορετικό από το άλλο, γιατί βαριέμαι πάρα πολύ να ξεκινάω κάτι νέο με τον ίδιο ρυθμό (που έχω ξαναχρησιμοποιήσει). Τη σιχαίνομαι αυτή την τακτική και προσέγγιση στη μουσική παραγωγή. Τα ξαναστήνω όλα από την αρχή κάθε φορά, γιατί μόνο έτσι το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό και θα διατηρείται ‘φρέσκος’ ο ήχος μου.   

-Τα DJ sets σου είναι μοναδικά και αντικατοπτρίζουν τη μεγάλη εμπειρία που έχεις πίσω από τα decks. Έχεις στο μυαλό σου μια ιδέα του τι πρόκειται να παίξεις πριν ανέβεις, ή ξεκινάς κι αφήνεις τη μουσική και τον κόσμο να σε κατευθύνει;
Διαλέγω ένα – δυο κομμάτια από το playlist μου που θεωρώ ότι θα ήταν καλά να ανοίξουν τη συγκεκριμένη βραδιά κι όταν μπαίνω στο club, πιάνω το vibe του κόσμου, ξεκινώ με ένα από αυτά και μετά η μουσική ρέει από μόνη της.

Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter

-Η Ιταλία έχει αποδειχθεί πως είναι ένας πολύ δυνατός ‘παίκτης’ στην παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής εδώ και πολλά χρόνια, ενώ δε θεωρείται από τον μέσο ακροατή σαν μια από αυτές τις χώρες που έχουν να επιδείξουν μια σημαντική κληρονομιά, ή παρακαταθήκη στον συγκεκριμένο χώρο (όπως π.χ. οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αγγλία και η Γερμανία). Πώς το εξηγείς;
Πολύ καλή ερώτηση... Δεν ξέρω, για να σου είμαι ειλικρινής. Η Γερμανία, για παράδειγμα, έχει μια μακρά ιστορία στα techno festivals, πολύ περισσότερο από την Ιταλία, φυσικά. Είχαμε ασκήσει μεγάλη επιρροή σε αρκετούς παραγωγούς με το italo disco, τη δεκαετία του ’80… και βγήκαν από τη χώρα και κάποιες πολύ καλές παραγωγές τη δεκαετία του ’90.

-Έχεις παίξει στην Ελλάδα δυο φορές, μέχρι στιγμής. Πώς σου φαίνονται οι Έλληνες? Είμαστε, τελικά, ‘una faccia una razza’;
(Γελάει) και η κάθε φορά που έπαιξα ήταν μοναδική! Χαίρομαι πάρα πολύ που θα βρίσκομαι στην Αθήνα την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, είναι η δεύτερη φορά που θα αλλάξω χρόνο σε εσάς. Είμαι ενθουσιασμένος. Νιώθω σαν στο σπίτι μου.

-Τι να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;
Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο studio δουλεύοντας κάποιες ιδέες και ελπίζω να κυκλοφορήσω νέο άλμπουμ του χρόνου. Δουλεύω σκληρά, όπως πάντα!

O Sam Paganini θα βρίσκεται στο Gazi Music Hallμαζί με τους Sasha Carassiκαι Gaiserστις 31 Δεκεμβρίου 2015.

 

https://www.facebook.com/SamPaganiniOfficial/

http://www.residentadvisor.net/dj/sampaganini

https://www.mixcloud.com/sampaganini2/

https://soundcloud.com/sam_paganini

 

Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία: George Mpenioudakis
Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία: George Mpenioudakis
Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία: George Mpenioudakis
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Khirki παντρεύουν το metal με τα ποραδοσιακά, σείοντας τις Συμπληγάδες 

Μουσική / Οι Khirki παντρεύουν το metal με παραδοσιακά στοιχεία και pop ευαισθησίες

Η νέα μπάντα του ελληνικού underground, που έχει ήδη ξεχωρίσει, ετοιμάζεται να αναχωρήσει για τη δεύτερη ευρωπαϊκή της περιοδεία, περιμένοντας το κοινό από κάτω να φωνάζει «the Greek song, the Greek song».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ