Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας

0

Επί αιώνες, οι νομάδες Badjao ζούνε σε πλωτά σπίτια στα ύδατα της Νοτιοανατολικής Ασίας, βγαίνοντας στην στεριά μόνο για να κάνουν εμπόριο ή να αναζητήσουν καταφύγιο από την κακοκαιρία. Πρόκειται για παραδοσιακούς αλιείς ελεύθερης κατάδυσης που βουτάνε πολλά μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας χωρίς εξοπλισμό για να συλλέξουν θαλασσινά και μαργαριτάρια από τον βυθό. Οι τελευταίες γενιές των Badjao όμως εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους και των μειούμενων αλιευμάτων σε συνδυασμό με μυριάδες άλλες απειλές όπως ακραίες καιρικές συνθήκες και πειρατές, έχουν εγκατασταθεί σταθερά σε κοινότητες. Ζούνε σε κατοικίες κοντά στο νερό ή επάνω σε αυτό, στερεωμένα σε δοκάρια επί κοραλλιογενών υφάλων και έχουν ξεκινήσει μια αργή και δύσκολη μετάβαση στην σύγχρονη ζωή. 

Για την σειρά του "Suspensa," ο Καταλανός φωτογράφος Guillem Valle ταξίδεψε σε έναν τέτοιο οικισμό στις ακτές του βορειοανατολικού Βόρνεο όπου πολλοί Badjao παραμένουν άπατρεις χωρίς πρόσβαση σε σχολική εκπαίδευση ή κρατικές υπηρεσίες. Η αλιεία καθίσταται μη αειφόρα και πολλά από τα παιδιά των αλιεών Badjao δεν μαθαίνουν τις παραδοσιακές τεχνικές. Ο Valle, που φωτογράφισε τους Badjao στο πλαίσιο ενός project καταγραφής απάτριδων πληθυσμών σε όλο τον κόσμο, απαθανάτισε τους άνδρες της κοινότητας σε υποβρύχια πορτραίτα με τα σώματα τους μετέωρα στον ανοιχτό χωρίς σύνορα ωκεανό που έχει ορίσει τον τρόπο που κερδίζουν το ψωμί τους και ζούνε την ζωή τους. Οι πόζες τους είναι γαλήνιες και χορευτικές αλλά τα περιθώρια των εικόνων στέφονται από μια αίσθηση μελαγχολίας καθώς η θάλασσα που τους περιτριγυρίζει σβήνει στο σκοτάδι. Μοιάζουν μετέωροι σαν εγκλωβισμένοι σε γέλη, μια αντανάκλαση της επισφαλούς κατάστασης τους ως λαού. Στην δήλωση του για την σειρά ο Valle γράφει ότι οι Badjao, "στον δεσμό τους με την θάλασσα" αντικατοπτρίζουν τα "όρια και τις εντάσεις" της ίδιας της έννοιας του έθνους.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Νήσος Dinawan, Borneo, Μαλαισία, 2013.

 

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Νήσος Mabul, Borneo. Μαλαισία, 2013

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Pulau Peleng, Ινδονησία, 2015.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Νήσος Mabul, Borneo. Μαλαισία, 2013.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Pulau Peleng, Ινδονησία, 2015.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Pulau Peleng, Ινδονησία, 2015.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Νήσος Mabul, Borneo. Μαλαισία, 2013.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Νήσος Mabul, Borneo. Μαλαισία, 2013.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Pulau Peleng, Ινδονησία, 2015.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter

Νήσος Mabul, Borneo. Μαλαισία, 2013.

Αλιείς μαργαριταριών χωρίς εξοπλισμό: οι απάτριδες Badjao, νομάδες της θάλασσας Facebook Twitter
Pulau Peleng, Ινδονησία, 2015.

Pulau Peleng, Ινδονησία, 2015.



0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM