Πριν από περίπου 20 χρόνια, ενώ έψαχνε στο κελάρι του πατέρα της για ένα ζευγάρι σκι, η Σίλβια Ντι Πάολο βρήκε ένα μπαούλο μέσα στο οποίο υπήρχαν 250.000 αρνητικά, εκτυπώσεις και διαφάνειες. Ήταν 20 χρονών, ωστόσο δεν είχε ιδέα ότι ο πατέρας της, Πάολο Ντι Πάολο, ήταν φωτογράφος και μάλιστα ο κορυφαίος συνεργάτης του «Il Mondo», ενός από τα πιο δημοφιλή ιταλικά περιοδικά επικαιρότητας.
Ο Πάολο Ντι Πάολο, που γεννήθηκε στο Λαρίνο της Νότιας Ιταλίας το 1925, μετακόμισε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στη Ρώμη ελπίζοντας να γίνει φωτογράφος. Προσελήφθη στο «Il Mondo» το 1954 και εργάστηκε στο περιοδικό για 14 χρόνια. Συνολικά δημοσίευσε 573 φωτογραφίες από ρεπορτάζ στην Ιαπωνία, το Ιράν και τη Νέα Υόρκη αλλά και πορτρέτα μερικών από τα μεγαλύτερα ονόματα του κινηματογράφου και της τέχνης.
Το 1966 το περιοδικό έκλεισε και ο Ντι Πάολο εγκατέλειψε τη φωτογραφία. Ένιωσε ότι «δεν ήταν πλέον σε αρμονία με την εποχή» και έστρεψε την προσοχή του στη φιλοσοφία και την ιστορία. Το εντυπωσιακό φωτογραφικό αρχείο του το έκρυψε σε ένα κελάρι και χρειάστηκαν περισσότερα από 20 χρόνια για να ξαναβγεί στην επιφάνεια.
«Ο Ντι Πάολο χάραξε έναν ανεξάρτητο, διαφορετικό και πολιτισμένο δρόμο. Είχε την ικανότητα να εισέρχεται στον κόσμο της τέχνης, της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου με ένα ελαφρύ και ενίοτε χιουμοριστικό βλέμμα».
Πάνω από 50 χρόνια μετά, τουλάχιστον 250 φωτογραφίες του Ντι Πάολο εκτέθηκαν το 2019 στο μουσείο MAXXI (Εθνικό Μουσείο Τεχνών του 21ου αιώνα) στη Ρώμη, χάρη στον Αλεσάντρο Μικέλε –που εκείνη την περίοδο ήταν ο δημιουργικός διευθυντής της Gucci– και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον και την έρευνα του μουσείου για τη φωτογραφία. Ο νυν καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino έπεσε τυχαία πάνω στις φωτογραφίες σε μια γκαλερί/βιβλιοπωλείο.
Οι φωτογραφίες του Ντι Πάολο από τη δεκαετία του '50 και του ‘60 αποκαλύπτουν τις μεγάλες αντιφάσεις της μεταπολεμικής Ιταλίας, τόσο μεταξύ πλούσιων και φτωχών, όσο και μεταξύ παλιού και νέου. Κάποιες από αυτές απεικονίζουν νεαρές γυναίκες που κάνουν βόλτα στον παραλιακό δρόμο με κοντά σορτς, παράλληλα με εικόνες αγροτικών κοινοτήτων που γειτνίαζαν με τα εργαστήρια της Ferrari.
Ο φωτογράφος ήταν επίσης γνωστός για τα πορτρέτα καλλιτεχνών και διανοουμένων, απόρροια των προσωπικών του σχέσεων. Στη συλλογή που ανακαλύφθηκε περιλαμβάνονται μια φωτογραφία του Πιερ Πάολο Παζολίνι να επισκέπτεται το Monte Testaccio στη Ρώμη, μια φωτογραφία του Τένεσι Ουίλιαμς στην παραλία με τον σκύλο του και μια της ηθοποιού Κιμ Νόβακ να σιδερώνει στο δωμάτιό της στο Grand Hotel.
Όπως γράφει η κόρη του, Σίλβια, ο Ντι Πάολο είχε αναπτύξει σχέσεις που βασίζονταν στην ενσυναίσθηση και την εμπιστοσύνη, γεγονός που έκανε κάθε λήψη μοναδική. Πολλές από τις φωτογραφίες του παρέμειναν αδημοσίευτες επειδή ο ίδιος θεωρούσε ότι θα ήταν ανάρμοστο να δώσει τόσο προσωπικές φωτογραφίες στον Τύπο.
Η επιμελήτρια εκθέσεων Giovanna Calvenzi εξηγεί: «Ο Ντι Πάολο χάραξε έναν ανεξάρτητο, διαφορετικό και πολιτισμένο δρόμο. Είχε την ικανότητα να εισέρχεται στον κόσμο της τέχνης, της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου με ένα ελαφρύ και ενίοτε χιουμοριστικό βλέμμα».