Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
0

 

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Ο καλός καλλιτέχνης μας ευαισθητοποιεί, μας δείχνει το καλό και το κακό, μας κάνει να σκεφτόμαστε, και μας υπενθυμίζει ποιοι είμαστε...

Η τελευταία  έκθεση του Victor Castillo αυτές τις μέρες στο Los Angeles έχει τίτλο «Born in΄73». Ο Χιλιανός καλλιτέχνης μεγάλωσε κάτω από το καθεστώς του δικτάτορα  Πινοσέτ, ένα γεγονός που διαμόρφωσε τον ίδιο και την τέχνη του. Μέσα από τους ήρωες των έργων του, τα παιδιά που στην θέση των ματιών τους  έχουν μαύρες τρύπες, αναπαριστά την κτηνωδία της ανθρώπινης φύσης. Ας ακούσουμε τι έχει να πει στο LIFO.gr.

 

— Ποια είναι η πιο δυνατή ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Θα διαλέξω μια φριχτή ανάμεσα σε τόσες. Ήμουν έξι ή επτά χρονών και ένας γείτονας μας έπνιξε με τα χέρια του ένα γατάκι σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό. Θυμάμαι τόσο καθαρά το απελπισμένο πρόσωπο της γάτας που δεν μπορούσε να υπερασπιστεί τον εαυτό της, αυτά τα απεγνωσμένα μάτια που θα τα κουβαλάω μέσα μου και θα με εντυπωσιάζουν για πάντα. Ένα μάθημα πάνω στο τι σημαίνει κτηνωδία.

H Χιλή είναι ένα καπιταλιστικό πείραμα. Μια πλούσια χώρα με φτωχούς ανθρώπους.

— Μεγάλωσες στην Χιλή σε καθεστώς δικτατορίας. Το 1990 ήσουν 17 χρονών. Τι σημαίνει για έναν έφηβο να μεγαλώνει μέσα στην δικτατορία;

Όταν μεγαλώνεις μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν. Μεγαλώνεις με τον φόβο και με μια βαθιά καχυποψία για κάθε μορφή εξουσίας. Και φυσικά έρχεται εκείνη η στιγμή όπου μισείς όλη αυτή την κακομεταχείριση που έχεις υποστεί άδικα.

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Lovely Head @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Play Safe @Victor Castillo

— Το 2006 στην κηδεία του Pinochet υπήρξαν και εκατοντάδες άνθρωποι που περίμεναν στην ουρά για το τελευταίο αντίο πάνω από τον νεκρό δικτάτορα. Έχεις κάποια εξήγηση για αυτό;

Εκείνες τις ημέρες ήμουν στην Βαρκελώνη, όμως θα μπορούσα να πω ότι αυτό το μοντέλο εξουσίας που επιβλήθηκε στην Χιλή είναι αυτό που κρατάει τους ανθρώπους σε άγνοια. Μέσα από αυτό η εκμετάλλευση των χαμηλών κοινωνικών τάξεων γίνεται ευκολότερη. Έτσι ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της Χιλής πιστεύει ότι ο Πινοσέτ ήταν ήρωας που μας έσωσε από τους διαβολικούς κομμουνιστές και αυτό ήταν καλό γιατί τα εμπορικά κέντρα χρεοκόπησαν. Αρκετοί ήθελαν να τον δουν νεκρό από περιέργεια, απλή περιέργεια. Άλλοι, που δεν ήταν λίγοι, πήγαν στην κηδεία για να ρίξουν τις κατάρες τους. Κάποιος τον έφτυσε στο πρόσωπο.

— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Ακολούθησα το φυσικό μου ένστικτο. Στα πέντε μου ήδη στην οικογένεια μου έλεγαν ότι εγώ είμαι καλλιτέχνης επειδή περνούσα όλη την ημέρα ζωγραφίζοντας.

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Futuro Esplendor mural at the Centro Gabriela Mistral in Santiago, Chile. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
The Big Dream @Victor Castillo

— Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Ναι! Όλες οι δουλειές γίνονται για κάποιο σκοπό. Ο καλός καλλιτέχνης μας ευαισθητοποιεί, μας δείχνει το καλό και το κακό, μας κάνει να σκεφτόμαστε, και μας υπενθυμίζει ποιοι είμαστε.

— Η ζωή σου στην Χιλή διαλύθηκε και μετακόμισες στην Βαρκελώνη. Έχεις πει σε συνέντευξη σου: «Πιστεύω ότι ήμουν εξουθενωμένος με το γεγονός ότι ζούσα σε μια χώρα η οποία στην πραγματικότητα πότε δεν άφησε οριστικά την δικτατορία. Δεν θα μπορούσα να εξελιχθώ ως καλλιτέχνης εκεί». Πως αισθάνεσαι σήμερα για την χώρα σου; Είσαι θυμωμένος;

H Χιλή παραμένει η ίδια, μεγαλώνει αλλά δεν αναπτύσσεται. Είναι ένα καπιταλιστικό πείραμα που βασίζεται στην λεηλασία των φυσικών της πόρων. Η εκπαίδευση και ο πολιτισμός είναι μια καταστροφή. Μια πλούσια χώρα γεμάτη φτωχούς ανθρώπους. Είναι απογοητευτικό να βλέπεις ότι καθετί φαίνεται χειρότερο από τα προηγούμενα χρόνια σε μια χώρα γεμάτη ταλαντούχους νέους. Θα είναι αυτό το πρόβλημα η μήτρα της εφευρετικότητας για το μέλλον της χώρας;

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo

— Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;

Αρκετά! Στην εφηβεία μου υπήρχαν πολλά που είχαν ένα ισχυρό αντίκτυπο.

Θα αναφερθώ όμως σε ένα, στους «Αδερφούς Καραμάζοφ» διότι ήταν η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ότι διαβάζοντας ένα βιβλίο μάθαινα πράγματα για την ζωή

— Η δουλειά σου εξερευνά την ανθρώπινη φύση. Γιατί έχεις επιλέξει παιδιά ως πρωταγωνιστές στα έργα σου;

Ζωγραφίζω βαριεστημένους ενήλικες. Εν αντιθέσει με τα παιδιά που έχουν κάτι το αθώο και το σκληρό που σκιαγραφεί με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία μας

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo

— Μια από τις αγαπημένες μου δουλειές είναι το «Big Boss». Ποιος πιστεύεις ότι είναι το «Big Boss» στον κόσμο της τέχνης σήμερα;

Εκείνοι που χωρίς να είναι καλοί καλλιτέχνες είναι τόσο εύστροφοι στις μπίζνες ώστε δημιουργούν στο κοινό μια υπερεκτιμημένη εικόνα για τους ίδιους. Το να είσαι σφετεριστής θέλει κότσια

— Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο που συναντά τον 16χρονο εαυτό σου. Τι θα του έλεγες;

Μην παίρνεις τον εαυτό σου στα σοβαρά, διασκέδασε την κάθε μέρα, είμαστε περαστικοί

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Futuro Esplendor mural at the Centro Gabriela Mistral in Santiago, Chile. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Τα παιδιά που έχουν κάτι το αθώο και το σκληρό που σκιαγραφεί με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία μας...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Resistencia @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Born in 73@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Όταν μεγαλώνεις μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
"Big Boss" στην τέχνη σήμερα είναι καλλιτέχνες που δεν είναι καλοί αλλά είναι τόσο εύστροφοι στις μπίζνες ώστε δημιουργούν στο κοινό μια υπερεκτιμημένη εικόνα για τους ίδιους. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Το να είσαι σφετεριστής θέλει κότσια...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo


 

Ευχαριστούμε την Ethel Seno για την πολύτιμη συμβολή της στην πραγματοποίηση αυτής της συνέντευξης καθώς και για την παραχώρηση των έργων του καλλιτέχνη. Η αναπαραγωγή των εικόνων δεν επιτρέπεται χωρίς την άδεια της.

Info:

Η έκθεση "Born in '73" του Victor Castillo στo Los Angeles συνεχίζεται στην MK Gallery μέχρι της 2 Απριλίου. Περισσότερα για τον Victor Castillo στο site του

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ