Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Τρώγοντας πατάτες, 2014. Στη φωτογραφική του σειρά "Μια Φορά κι Έναν Καιρό στο Kazimierz" (Once Upon a Time in Kazimierz) ο φωτογράφος Richard Tuschman κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να αναπαραστήσει πιστά την εικόνα και το ύφος της εποχής του 1930, στην Πολωνία. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο...

1
Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Κάπου στο Kazimierz, 2016. Τα σκηνικά είναι διοράματα κατασκευασμένα στο χέρι- σχεδόν σαν κουκλόσπιτα- που μετά φωτογραφήθηκαν, ενώ οι άνθρωποι φωτογραφήθηκαν σε απλό φόντο και ενσωματώθηκαν ψηφιακά στην κεντρική εικόνα. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery


Ο Richard Tuschman άρχισε να πειραματίζεται με την ψηφιακή φωτογραφία στις αρχές του 1990 αναπτύσσοντας ένα στυλ που συνδυάζει το ενδιαφέρον του για τη φωτογραφία, τη ζωγραφική και τις κατασκευές. Η δουλειά έχει μεγάλη απήχηση στο ευρύ κοινό, έχει εκτεθεί και δημοσιευθεί παγκοσμίως (Adobe Systems, The New York Times, Penguin, Sony Music, Newsweek και Random House μεταξύ άλλων) και έχει κερδίσει διακρίσεις όπως από το το Photo District News, το American Photography, το Prix de la Photographie, Paris και το International Photography Awards. Ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Μια φορά κι έναν καιρό, 2015. Ο Tuschman δημιούργησε τις εικόνες του συνδυάζοντας την ψηφιακή τεχνογνωσία με την παλιομοδίτικη χειροτεχνία. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Χλωμό φως, 2015, Ο Tuschman χρηματοδότησε πετυχημένα- μέσω του κοινού- το φωτογραφικό του εγχείρημα και το περιγράφει στην σελίδα-πρόσκληση σαν: μια νουβέλα με ανοιχτό τέλος, που η αφήγηση της γίνεται μέσω φωτογραφιών. Η σειρά παρακολουθεί ένα επεισόδιο από τη ζωή μιας φανταστικής οικογένειας Εβραίων που ζει σε ένα ανώνυμο δρόμο στο Kazimierz, την ιστορική εβραϊκή περιοχή της Κρακοβίας στην Πολωνία το έτος 1930. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Ζευγάρι στο δρόμο, 2014. "Είναι μια προσπάθεια για την οπτική συνύφανση μιας πολιτιστικής και οικογενειακής ιστορίας, μαζί με έναν φορό τιμής στους ζωγράφους που αγαπώ, όπως τον Vermeer, τον Rembrandt, τον Van Gogh και τον De Chirico". Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Σκοτάδι, 2015." Το "Μια φορά κι έναν καιρό" γεννήθηκε σαν σκέψη μετά από κάποιες επισκέψεις μου στη Κρακοβία της Πολωνίας όπου η γυναίκα μου Ewa μεγάλωσε και σπούδασε. Απο την πρώτη μου επίσκεψη αγάπησα την πόλη με την λαμπρή αναγεννησιακή αρχιτεκτονική της και την παλαιωμένη όψη σε γειτονιές που δεν τις έχει αλλάξει ο χρόνος." Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Δουλεύοντας το πρωί, 2014. "Αγάπησα επίσης την ιστορική εβραική γειτονιά του Kazimierz. Παρόλο που τώρα είναι μία πολυσύχναστη τουριστική γειτονιά με πολυάσχολα εστιατόρια και καφετέριες στο πεζοδρόμιο, δεν κατάφερα να μην αναρωτηθώ για την καθημερινή υφή της ζωής χρόνια πριν, για ανθρώπους όπως τους παπούδες της γυναίκας μου ή για τους δικούς μου προγόνους από την ανατολική Ευρώπη, πολλοί από τους οποίους είχαν ζήσει σε γειτονικές περιοχές." Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Το μυστήριο και η μελαγχολία ενός δρόμου, 2016."Έτσι ξεκίνησα αυτό το έργο. Φαντάστηκα μία λίγο-πολύ τυπική εβραική οικογένεια που ζούσε το 1930 περίπου, προτού η εβραϊκή ζωή καταστραφεί από το Ολοκαύτωμα." Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Μετρώντας, 2015.Στη σειρά μου υπάρχουν νύξεις ενός διαφαινόμενου σκότους, αλλά οι περισσότεροι χαρακτήρες μου παλεύουν με τη καθημερινή ζωή τους, τις οικογενειακές εντάσεις, την αγάπη, την ελπίδα και τη θλίψη, τις ουσιαστικές δηλαδή πραγματικότητες της ανθρώπινης κατάστασης. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Ανεβαίνοντας, 2015. Ο Tuschman εδώ και καιρό ελκύεται από μία συγκεκριμένη αισθητική όπου οι αναμνήσεις του παρελθόντος φαίνεται να επικαλύπτονται με μία ονειρική διαθεση και αυτή την αισθητική την έχει χρησιμοποιήσει σε πολλά εξώφυλλα βιβλίων αλλά και σε εικόνες για τους New York Times και το Sports Illustrated. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Πρωινή προσευχή, 2015. Στην αναγνωρισμένη δουλειά του "Hopper Meditations", χρησιμοποιεί την τεχνική του διοράματος για να αναδημιουργήσει τους πίνακες του Edward Hopper, σε φωτογραφική μορφή. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 

Μυστήριο και μελαγχολία στα ίχνη του Βερμέερ, του Ρέμπραντ, του Ντε Κίρικο... Facebook Twitter
Η γυναίκα του ράφτη, 2014. "Ενώ προσπαθούσα να φτιάξω τα μικροσκοπικά σκηνικά όσο πιο πειστικά μπορούσα, ήθελα να αποκλίνουν ελάχιστα από τη πραγματικότητα για να ενισχυθεί η θεατρική, ελαφρώς σουρεαλιστική διάθεση του κομματιού" εξηγεί ο ίδιος. Φωτογραφία: Richard Tuschman/Courtesy Klompching Gallery

 


 


1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ