Το TripInView είναι ίσως το πιο πρωτότυπο και εντυπωσιακό ταξιδιωτικό σάιτ στο κόσμο αυτή τη στιγμή. Οι επισκέπτες του βλέπουν από ψηλά, σαν να είναι οι ίδιοι πιλότοι ενός ελικοπτέρου, τους παραθαλάσσιους προορισμούς και τα μέρη που θέλουν να επισκεφθούν, μέτρο-προς-μέτρο, όπως ακριβώς είναι και όχι από δορυφόρο ή με επεξεργασμένες φωτογραφίες και αποσπασματικά βίντεο.
Μιλάμε για 40.000 χιλιόμετρα κάλυψης, με 800.000 φωτογραφίες και 18.000 λεπτά βίντεο, που απεικονίζουν πάνω από 500 προορισμούς και 8.500 σημεία ενδιαφέροντος, όπως παραλίες, ξενοδοχεία, μαρίνες, αγκυροβόλια, λιμάνια, χωριά και πόλεις.
Η επένδυση στο TripInView έχει ξεπεράσει τα 3.000.000€ και σίγουρα πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις, που έγινε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα από start-up εταιρεία στο χώρο της Πληροφορικής. Είναι επίσης το μεγαλύτερο έργο σε επίπεδο εναέριων λήψεων με ελικόπτερο στην Ευρώπη!
Ακούγεται τρελό; Κι όμως πρόκειται για ένα φιλόδοξο πρότζεκτ που κατάφερε να υλοποιηθεί εν μέσω κρίσης από μια ομάδα ελλήνων επιχειρηματιών και επιστημόνων που εργάστηκαν πολύ σκληρά επί τέσσερα χρόνια.
« Οι σκέψεις για το Tripinview ξεκίνησαν, όταν ανακαλύψαμε ότι, ακόμη και για τα διάσημα και πιο δημοφιλή μέρη, δεν υπήρχαν επαγγελματικές φωτογραφίες ή βίντεο, οι οποίες να παρουσιάζουν τους παραθαλάσσιους προορισμούς με ολοκληρωμένο, επαρκή και αντικειμενικό τρόπο. Αυτή η έλλειψη «έδεσε» με τις γνώσεις και την εμπειρία του Βαγγέλη Κασιμάτη σε παραγωγή οπτικού περιεχομένου από ελικόπτερο και προέκυψε η ιδέα να φωτογραφηθεί και να κινηματογραφηθεί η ακτογραμμή της Ελλάδας. Ωστόσο, από την αρχή φάνηκε ότι η αρχική ιδέα παραγωγής περιεχομένου μπορούσε να εξελιχθεί σε μία επιτυχία διεθνούς εμβέλειας. Επενδύσαμε σε αυτή την κατεύθυνση για να δημιουργήσουμε έναν παγκοσμίως πρωτότυπο διαδικτυακό ιστότοπο, ο οποίος θα περιείχε την ακτογραμμή όλης της Μεσογείου και σταδιακά οποιοδήποτε ενδιαφέρον σημείο ή περιοχή επάνω στη Γη.», μας εξηγεί ο κ. Αχιλλέας Χατζηνίκος, Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής της εταιρείας και συνεχίζει « Συνιδρυτής της Geotag Aeroview, της εταιρείας η οποία υλοποίησε το project είναι ο κ. Βαγγέλης Κασιμάτης, με τον οποίο είμαστε για πολλά χρόνια συνεργάτες στην Computer Logic και ο οποίος είναι έμπειρος επαγγελματίας στο χώρο της Οπτικής επικοινωνίας». Δίπλα στους ιδρυτές ήρθε από την πρώτη στιγμή μία ομάδα επενδυτών, οι οποίοι είδαν την προοπτική του εγχειρήματος, πίστεψαν στην ιδέα κι έτσι η ιδέα απέκτησε επιχειρηματική διάσταση.
Στο TripInView παρουσιάζονται οι Μεσογειακές ακτογραμμές οκτώ χωρών (Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, Μάλτα, Γαλλία, Μονακό, Ισπανία, Πορτογαλία) και οι επισκέπτες του θα «ταξιδέψουν» από τις συσκευές τους (web, web mobile, IOS app, Αndroid app), σε 520 παραθαλάσσιους προορισμούς και σε 8.500 σημεία ενδιαφέροντος, με 300 ώρες βίντεο και 800.000 φωτογραφίες, από ελικόπτερο. Μία ολιγόλεπτη «πτήση» με το TripInView αρκεί για να ξέρουν αν τους αρέσει ο προορισμός, αν τους ικανοποιούν οι ακτές, πως είναι τα ξενοδοχεία, πού, πώς και σε ποιά απόσταση είναι τα διάφορα σημεία που τον ενδιαφέρουν για κολύμπι, σπορ, αγκυροβόλι ή ακόμη και για ψάρεμα ή κατάδυση.
Για να πραγματοποιηθεί όλο αυτό συνδυάστηκαν ορισμένες πρωτότυπες ιδέες και ορισμένες τεχνολογικές καινοτομίες:
- Υπάρχει ταυτόχρονη κινηματογράφηση και φωτογράφιση της ακτογραμμής. Πουθενά μέχρι σήμερα σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει μια περιοχή της γης, που να παρουσιάζεται ταυτόχρονα σε video και φωτογραφίες, από το ίδιο σημείο και με τον ίδιο τρόπο, όπως στο TripInView.
- Ακτογραμμή είναι ολόκληρη και πλήρης, δηλαδή το σύνολο της ακτογραμμής σε κάθε χώρα είναι αποτυπωμένη σε φωτογραφίες και βίντεο «μέτρο προς μέτρο».
- Η κινηματογραφική και φωτογραφική αποτύπωση γίνεται από επανδρωμένο ελικόπτερο και αυτό δίνει μια διαφορετική προοπτική και μια εύληπτη εικόνα της περιοχής που απεικονίζεται.
- Το οπτικό υλικό παρουσιάζεται δωρεάν, συγχρονισμένο και γεωδαιτημένο, σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα.
- Στην διαδικτυακή πλατφόρμα, το βίντεο και οι φωτογραφίες είναι αλληλένδετα και έτσι μπορούν να εναλλάσσονται κατά την πλοήγηση μεταξύ τους και το ένα να συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το άλλο. Αυτή η καινοτομία συγχρονισμού και αλληλεξάρτησης ονομάζεται TriSynchron.
- Καθώς η θέση προβάλλεται πάνω σε χάρτη για κάθε μέτρο της ακτογραμμής, ο χάρτης είναι αυτός που αποτελεί τον οδηγό (controller) του video και των φωτογραφιών, δηλαδή ο χάρτης είναι ο video-controller και όχι το time-bar του video. Αυτή η καινοτομία έχει ονομαστεί COMVICO - Content On Map Visual Indicator & Common Control.
Στα παραπάνω προσθέστε ότι στο TripInView θα βρείτε πρωτότυπη μουσική για να συνοδεύετε τις «πτήσεις» σας και χρήσιμα κείμενα για όλους τους προορισμούς.
Η επένδυση στο TripInView έχει ξεπεράσει τα 3.000.000€ και σίγουρα πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις, που έγινε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα από start-up εταιρεία στο χώρο της Πληροφορικής. Είναι επίσης το μεγαλύτερο έργο σε επίπεδο εναέριων λήψεων με ελικόπτερο στην Ευρώπη!
Η επίσημη ανακοίνωση του Tripinview έγινε τον περασμένο Απρίλιο και τα πρώτα στοιχεία είναι πολύ ενθαρρυντικά. Σε πρώτη φάση το Ελληνικό κοινό και στη συνέχεια χρήστες από 190 χώρες απ΄ όλο τον κόσμο (κάθε μήνα επισκέπτες από 130 διαφορετικές χώρες) χρησιμοποιούν τον ιστότοπο, είτε για να «ονειρευτούν» τις διακοπές τους, είτε για να εξερευνήσουν προορισμούς και να προγραμματίσουν τις διακοπές τους, είτε για να δουν ξενοδοχεία και να κάνουν τις κρατήσεις τους. Ο μέσος χρόνος παραμονής ξεπερνά τα 8 λεπτά, που είναι σημαντικά μεγαλύτερος από τον μέσο χρόνο παραμονής στην παγκόσμια βιομηχανία τουρισμού, ο οποίος δεν ξεπερνά τα 3 λεπτά.
Για την Ελληνική ακτογραμμή των 16.000 χιλιομέτρων χρειαστήκαμε 250 ώρες πτήσεων. «Σε επίπεδο κινηματογράφησης και φωτογράφισης έχει καλυφθεί το 100% της παράκτιας Ελλάδας, ενώ από τα 6.000 νησιά και νησίδες, που έχει η Ελλάδα έχουμε καλύψει περίπου το 98%», τονίζει ο κ. Χατζηνίκος
« Επίσης, με βάση το TripInView Monthly Report που αρχίσαμε να εκδίδουμε πρόσφατα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των προτιμήσεων των ταξιδιωτών από την Μ.Βρετανία, την Γερμανία, τη Σερβία, την Ουγγαρία, την Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ η Ιταλία είναι η πρώτη προτίμηση των Σκανδιναβών και ιδίως των Σουηδών. Σε επίπεδο παραθαλάσσιων προορισμών, Ρόδος, Κάννες, Ίμπιζα και Σαντορίνη είναι οι πρώτες προτιμήσεις των Γερμανών ταξιδιωτών, ενώ οι Βρετανοί φαίνεται να προτιμούν Κεφαλονιά, Αλόννησο, Μεσσηνία και Βαρκελώνη. Οι ταξιδιώτες από την Ουγγαρία και την Σερβία επιλέγουν Ιόνιο (Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Πρέβεζα) και Κεντρική Μακεδονία (Χαλκιδική, Θάσος), ενώ οι Αμερικάνοι ξεκινούν από την Αττική για να συνεχίσουν στην Μήλο, την Άνδρο ή τους Παξούς. Στον αντίποδα οι λαοί της Μεσογείου προτιμούν τις παραλίες της χώρας τους κατά προτεραιότητα. Έτσι, οι Έλληνες προτιμούν Άνδρο, Ανάφη, Κέρκυρα και Χαλκιδική, οι Γάλλοι εκτός από την Κυανή Ακτή επιλέγουν τα νησιά της Μαγιόρκα και της Ίμπιζα, οι Ισπανοί προτιμούν την υπέροχη Cadiz, οι Ιταλοί επιλέγουν τις μοναδικές παραλίες της Γένοβας και της Σικελίας και οι Τούρκοι επιμένουν να επιλέγουν τις εκπληκτικές παραλίες της Mugla και της Antalya.», αναφέρει ο κ. Χατζηνίκος
Το έργο αυτό υλοποιήθηκε μέσα σε διάστημα τριών ετών και χρησιμοποιήθηκαν δύο ελικόπτερα με ειδικό εξοπλισμό. Το πλήρωμα αποτελούσαν οι πιλότοι, ο Βαγγέλης Κασιμάτης, που είχε αναλάβει το έργο της σκηνοθεσίας και της κινηματογράφησης και ο φωτογράφος Σωκράτης Ευσταθόπουλος. Αυτή η ομάδα είχε συνολικά 600 ώρες πτήσεων. Παράλληλα, 25 ακόμη ειδικοί συνεργάτες δούλεψαν για την επεξεργασία και την εμφάνιση όλου του υλικού στον ιστότοπο .
Για την Ελληνική ακτογραμμή των 16.000 χιλιομέτρων χρειαστήκαμε 250 ώρες πτήσεων. «Σε επίπεδο κινηματογράφησης και φωτογράφισης έχει καλυφθεί το 100% της παράκτιας Ελλάδας, ενώ από τα 6.000 νησιά και νησίδες, που έχει η Ελλάδα έχουμε καλύψει περίπου το 98%», τονίζει ο κ. Χατζηνίκος
« Τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά. Οι επαγγελματίες του τουρισμού, αλλά και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης αντιλαμβάνονται την προστιθέμενη αξία που τους προσφέρει το TripInView και ανταποκρίνονται θετικά στην πρότασή μας. Ωστόσο το έργο της ενημέρωσης και της διάδοσης είναι μακρόπνοο και απαιτεί συστηματική δουλειά και πόρους. Αξίζει να αναφέρω τις πρόσφατες συμφωνίες που κλείσαμε στην Ιταλία με την ASSONAT, την εταιρεία που εκπροσωπεί το 60% των μαρινών της Ιταλίας και με τους Συλλόγους Ξενοδόχων του Κάπρι και της Ίσκια, ενώ βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με τους αντίστοιχους συλλόγους σε Σικελία, Τοσκάνη, Λάτσιο, Σαρδηνία καθώς και στην Τουρκία. Μην με ρωτήσετε για τις αντίστοιχες συζητήσεις στην Ελλάδα, με το ΣΕΤΕ, γιατί θα δυσκολευτώ να απαντήσω!», λέει όλο νόημα ο κ. Χατζηνίκος και συνεχίζει «Επιπροσθέτως, σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το TripInView χρησιμοποιείται ήδη από την Περιφέρεια Σικελίας ως βασικό εργαλείο για την ανάδειξη των παραθαλάσσιων προορισμών. Στην Ελλάδα 22 από τους 204 Δήμους έχουν συνδεθεί και χρησιμοποιούν το TripInView και χαρακτηριστικά θα ήθελα να αναφέρω την Αλόνησσο, την Άνδρο, την Κύθνο, την Αντίπαρο, την Σαμοθράκη, την Λήμνο, την Κάλυμνο.»
Οι επόμενοι στόχοι των εμπνευστών του TripInView είνα να λειτουργήσει και να διαδοθεί σε παγκόσμια κλίμακα. " Η στρατηγική μας προβλέπει τον συνεχή εμπλουτισμό του περιεχομένου σε όλα τα επίπεδα, όπως για παράδειγμα είναι η παραγωγή οπτικού περιεχομένου για νέες χώρες, η παραγωγή περιεχομένου σε νέους τομείς (ποτάμια, λίμνες, πόλεις κλπ) και η παραγωγή γραπτού περιεχομένου σε αρκετές γλώσσες. Παράλληλα, έχουμε ήδη σχεδιάσει τη νέα version της πλατφόρμας και εργαζόμαστε για να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα εργαλεία στους ταξιδιώτες, χρήστες του TripInView."
σχόλια