H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
2

Ο Στίβεν Κινγκ επέστρεψε σε έναν χαρακτήρα του πιο δημοφιλούς μυθιστορήματος που έγραψε ποτέ. Ο Dan Torrance, ο γιος του Τζακ από τη 'Λάμψη', είναι ο ήρωας του νέου του βιβλίου με τίτλο 'Doctor Sleep', το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Η συνέχεια της Λάμψης έγινε πραγματικότητα μετά από ψηφοφορία που έγινε στο προσωπικό του σάιτ το 2009. Μετά από ένα μήνα οι 5.861 ψήφοι έδειξαν ότι το κοινό προτιμούσε να μάθει τη συνέχεια της Λάμψης, με ελάχιστη διαφορά από την δεύτερη πρόταση του Στίβεν Κινγκ, τη συνέχεια του «ο Άνεμος μέσα από την κλειδαρότρυπα».

Αν όχι οι περισσότεροι, τότε πολλοί ξέρουν την 'Λάμψη' από την ταινία του Κιούμπρικ. Η ταινία έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς, αλλά ο ίδιος ο Κινγκ την έχει απορρίψει. Σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο BBC, δήλωσε άλλη μία φορά την αντίθεσή του για την ατμόσφαιρα της ταινίας:

«Η ταινία είναι κρύα. Δεν είμαι κρύος άνθρωπος. Πιστεύω ότι ένα από τα πράγματα που κάνει τους αναγνώστες να ταυτίζονται με τα βιβλία μου είναι η ζεστασιά, κάτι που βγαίνει και λέει στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται.' Με την Λάμψη του Κιούμπρικ αισθάνθηκα ότι ήταν πολύ κρύο, πολύ 'παρακολουθούμε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά είναι σαν μυρμήγκια σε μια μυρμηγκοφωλιά, δεν κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα, αυτά τα μικρά έντομα'. Επίσης σημειώνει ότι ο η ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον δεν ήταν η αργή εξέλιξη ενός ανθρώπου προς την τρέλα, όπως την έγραψε, αλλά κάποιος που 'ήταν τρελός από την αρχή'.


Μόλις διαβάσω το νέο βιβλίο – το οποίο υπόσχομαι ότι θα κάνω σύντομα- σας δίνω ένα μικρό απόσπασμα από την αρχή, όπου περιγράφεται η ζωή της γυναίκας και του γιου που επέζησαν μετά από εκείνον τον παλαβό χειμώνα, αποκλεισμένοι σε εκείνο το ξενοδοχείο, μέσα στα χιόνια, ένας αποκλεισμός που οδήγησε στην παράνοια τον σύζυγο και πατέρα της οικογένειας. Η μετάφραση είναι πρόχειρη και δική μου, οπότε σας παρακαλώ να το λάβετε κι αυτό υπόψη.

 __________________

Απόσπασμα από το βιβλίο 'Doctor Sleep'

«Η Γουέντι Τορανς και ο γιος της έλαβαν μια αποζημίωση εκτός δικαστηρίου από την εταιρεία στην οποία ανήκε το Overlook. Δεν ήταν τεράστια, αλλά αρκετή για να τους βγάλει τα τρία χρόνια που δεν ήταν ικανή να δουλέψει λόγω των τραυματισμών της στην πλάτη. Ένας δικηγόρος τον οποίον συμβουλεύτηκε της είπε ότι αν ήταν πρόθυμη να αντέξει και να παίξει σκληρό παιχνίδι, θα έπαιρνε πολλά περισσότερα, γιατί η εταιρεία ήθελε πάση θυσία να αποφύγει να φτάσει η υπόθεση στα δικαστήρια. Όμως η ίδια, όπως και η εταιρεία, ήθελε να αφήσει πίσω της αυτόν τον καταστροφικό χειμώνα στο Κολοράντο. Ήθελε να αναρρώσει, είπε, και αυτό έκανε, αν και οι τραυματισμοί στη πλάτη της την βασάνιζαν μέχρι το τέλος της ζωής της. Τα σπασμένα πλευρά γιατρεύονται, αλλά ποτέ δεν σταματάνε να διαμαρτύρονται.
Η Γουίνιφρεντ και ο Ντάνιελ Τόρανς έζησαν στα μεσοδυτικά για κάποιο χρονικό διάστημα, μετά γλίστρησαν στην Τάμπα. Μερικές φορές ο Ντικ Χάλοραν (αυτός με την ισχυρή προαίσθηση) ερχόταν από το Key West για να τους επισκεφθεί. Για να επισκεφθεί τον μικρό Ντάνι, ειδικότερα. Τους έδενε ένας ξεχωριστός δεσμός.
Ένα πρωινό του Μαρτίου του 1981, η Γουέντι τηλεφώνησε στον Ντικ και τον ρώτησε αν μπορεί να έρθει. Ο Ντάνι, του είπε, την ξύπνησε μέσα στη νύχτα για να της πει να μην μπει στο μπάνιο.
Μετά από αυτό, αρνήθηκε να μιλήσει γενικότερα.»

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
Βιβλίο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
Η "Λάμψη" είναι ένα καλό βιβλίο ενός υπερεκτιμημένου - κατ' εμέ - συγγραφέα.Σε αρκετά βιβλία του King, ο αληθινός τρόμος προκαλείται από τις "κοιλιές" που κάνουν και από τον υπερβολικά μεγάλο (για την εκάστοτε ιστορία που διηγείται) αριθμό των σελίδων τους. Μπορεί να καταφέρνουν να λένε στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται", αλλά αυτό που γίνεται είναι συνήθως κάτι τετριμμένο - και γίνεται με πολύ αργούς ρυθμούς...Όταν κάποιος γράφει ένα βιβλίο, πρέπει να έμπνέεται από μία δικιά του ιδέα, μία λάμψη μέσα στο μυαλό του, που την αναπτύσσει και γράφει μία ιστορία για να την παρουσιάσει. Δεν μπορώ να κρίνω το νέο του βιβλίο γιατί δεν το έχω διαβάσει, αλλά το γεγονός ότι ο King έκανε ψηφοφορία για να δει τι έχει ζήτηση - κοινώς τι θα πουλήσει - και μετά έγραψε κατά παραγγελία, μου φέρνει λίγο σε μπακαλομανάβη: "Λευτέρη, παράγγειλε άλλα δέκα καφάσια ροδάκινα Βέροιας... τελειώσανε και ζητάει ο κόσμος γιατί είναι ζουμερά."Ας κάνει και μία ψηφοφορία για το πόσες σελίδες θα έχει το βιβλίο: "Βγήκε 1.250, να τ'αφήσω;"