H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
2

Ο Στίβεν Κινγκ επέστρεψε σε έναν χαρακτήρα του πιο δημοφιλούς μυθιστορήματος που έγραψε ποτέ. Ο Dan Torrance, ο γιος του Τζακ από τη 'Λάμψη', είναι ο ήρωας του νέου του βιβλίου με τίτλο 'Doctor Sleep', το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Η συνέχεια της Λάμψης έγινε πραγματικότητα μετά από ψηφοφορία που έγινε στο προσωπικό του σάιτ το 2009. Μετά από ένα μήνα οι 5.861 ψήφοι έδειξαν ότι το κοινό προτιμούσε να μάθει τη συνέχεια της Λάμψης, με ελάχιστη διαφορά από την δεύτερη πρόταση του Στίβεν Κινγκ, τη συνέχεια του «ο Άνεμος μέσα από την κλειδαρότρυπα».

Αν όχι οι περισσότεροι, τότε πολλοί ξέρουν την 'Λάμψη' από την ταινία του Κιούμπρικ. Η ταινία έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς, αλλά ο ίδιος ο Κινγκ την έχει απορρίψει. Σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο BBC, δήλωσε άλλη μία φορά την αντίθεσή του για την ατμόσφαιρα της ταινίας:

«Η ταινία είναι κρύα. Δεν είμαι κρύος άνθρωπος. Πιστεύω ότι ένα από τα πράγματα που κάνει τους αναγνώστες να ταυτίζονται με τα βιβλία μου είναι η ζεστασιά, κάτι που βγαίνει και λέει στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται.' Με την Λάμψη του Κιούμπρικ αισθάνθηκα ότι ήταν πολύ κρύο, πολύ 'παρακολουθούμε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά είναι σαν μυρμήγκια σε μια μυρμηγκοφωλιά, δεν κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα, αυτά τα μικρά έντομα'. Επίσης σημειώνει ότι ο η ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον δεν ήταν η αργή εξέλιξη ενός ανθρώπου προς την τρέλα, όπως την έγραψε, αλλά κάποιος που 'ήταν τρελός από την αρχή'.


Μόλις διαβάσω το νέο βιβλίο – το οποίο υπόσχομαι ότι θα κάνω σύντομα- σας δίνω ένα μικρό απόσπασμα από την αρχή, όπου περιγράφεται η ζωή της γυναίκας και του γιου που επέζησαν μετά από εκείνον τον παλαβό χειμώνα, αποκλεισμένοι σε εκείνο το ξενοδοχείο, μέσα στα χιόνια, ένας αποκλεισμός που οδήγησε στην παράνοια τον σύζυγο και πατέρα της οικογένειας. Η μετάφραση είναι πρόχειρη και δική μου, οπότε σας παρακαλώ να το λάβετε κι αυτό υπόψη.

 __________________

Απόσπασμα από το βιβλίο 'Doctor Sleep'

«Η Γουέντι Τορανς και ο γιος της έλαβαν μια αποζημίωση εκτός δικαστηρίου από την εταιρεία στην οποία ανήκε το Overlook. Δεν ήταν τεράστια, αλλά αρκετή για να τους βγάλει τα τρία χρόνια που δεν ήταν ικανή να δουλέψει λόγω των τραυματισμών της στην πλάτη. Ένας δικηγόρος τον οποίον συμβουλεύτηκε της είπε ότι αν ήταν πρόθυμη να αντέξει και να παίξει σκληρό παιχνίδι, θα έπαιρνε πολλά περισσότερα, γιατί η εταιρεία ήθελε πάση θυσία να αποφύγει να φτάσει η υπόθεση στα δικαστήρια. Όμως η ίδια, όπως και η εταιρεία, ήθελε να αφήσει πίσω της αυτόν τον καταστροφικό χειμώνα στο Κολοράντο. Ήθελε να αναρρώσει, είπε, και αυτό έκανε, αν και οι τραυματισμοί στη πλάτη της την βασάνιζαν μέχρι το τέλος της ζωής της. Τα σπασμένα πλευρά γιατρεύονται, αλλά ποτέ δεν σταματάνε να διαμαρτύρονται.
Η Γουίνιφρεντ και ο Ντάνιελ Τόρανς έζησαν στα μεσοδυτικά για κάποιο χρονικό διάστημα, μετά γλίστρησαν στην Τάμπα. Μερικές φορές ο Ντικ Χάλοραν (αυτός με την ισχυρή προαίσθηση) ερχόταν από το Key West για να τους επισκεφθεί. Για να επισκεφθεί τον μικρό Ντάνι, ειδικότερα. Τους έδενε ένας ξεχωριστός δεσμός.
Ένα πρωινό του Μαρτίου του 1981, η Γουέντι τηλεφώνησε στον Ντικ και τον ρώτησε αν μπορεί να έρθει. Ο Ντάνι, του είπε, την ξύπνησε μέσα στη νύχτα για να της πει να μην μπει στο μπάνιο.
Μετά από αυτό, αρνήθηκε να μιλήσει γενικότερα.»

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
Βιβλίο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Σαντορίνη σε βιβλία

Βιβλίο / Η Σαντορίνη των ποιητών, των φωτογράφων, των περιηγητών

Το φημισμένο νησί των Κυκλάδων ανέκαθεν κέντριζε τη συγγραφική φαντασία και κινητοποιούσε την επιστημονική έρευνα με πολλαπλούς τρόπους. Μια συλλογή από τις πιο σημαντικές εκδόσεις για τη Σαντορίνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Χρήστος Τσιόλκας: «Μπαρακούντα»

Το Πίσω Ράφι / Πώς αναμετριέται κανείς με την αποτυχία και την ντροπή που τον τυλίγει πατόκορφα;

Ο Χρήστος Τσιόλκας, ο συγγραφέας που μεσουράνησε με το «Χαστούκι» δεν σταμάτησε να μας δίνει λογοτεχνία για τα καυτά θέματα της εποχής μας. Και το «Μπαρακούντα» δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Βιβλίο / Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Το έργο του Έρμαν Έσε, είτε ως λαμπρού εκφραστή της κεντροευρωπαϊκής παράδοσης, είτε ως σύγχρονου μελετητή της ενδοσκόπησης, αποδεικνύεται πολύ πιο επίκαιρο και επιδραστικό από οποιοδήποτε life coaching, δεσπόζοντας ακόμα στις κορυφές των παγκόσμιων μπεστ σέλερ. Οι εκδόσεις Διόπτρα επανεκδίδουν τα πιο γνωστά βιβλία του με μοντέρνα εξώφυλλα και νέες μεταφράσεις. 
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

Βιβλίο / Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

«Ένα πράγμα μας σώζει», λέει ο Τσακ Πάλανιουκ για τον Ίλον Μασκ στη συνέντευξή του στον Telegraph. «Συνήθως, τέτοια άτομα είτε αποτυγχάνουν οικτρά είτε χάνουν την προσοχή μας».
THE LIFO TEAM
Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Tech & Science / Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Ο πρώτος τόμος των απομνημονευμάτων του μεγιστάνα της τεχνολογίας που μόλις κυκλοφόρησε φανερώνει πως γεννήθηκε στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή, και φτάνει μέχρι την ίδρυση της Microsoft το 1975.
THE LIFO TEAM
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Συγγενής»

Το Πίσω Ράφι / «Συγγενής»: Ένα ταξίδι αυτογνωσίας με μια μεγάλη ανατροπή

Εκείνο που προσεγγίζει η Καρολίνα Μέρμηγκα στο βιβλίο της είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα δεσμά της οικογένειας, τις υπαρξιακές μας ανάγκες, τις κοινωνικές συμβάσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Βιβλίο / Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Σε ποια εποχή γράφτηκε η φημισμένη τριλογία; Πώς διαβάζουμε σήμερα αυτό το σημαντικό μυθιστόρημα; Ποιοι είναι οι ήρωές του; Αυτά και πολλά ακόμα αναλύει με εξαιρετικό τρόπο η Κωνσταντίνα Βούλγαρη σε τρία ηχητικά ντοκιμαντέρ. 
THE LIFO TEAM
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Η "Λάμψη" είναι ένα καλό βιβλίο ενός υπερεκτιμημένου - κατ' εμέ - συγγραφέα.Σε αρκετά βιβλία του King, ο αληθινός τρόμος προκαλείται από τις "κοιλιές" που κάνουν και από τον υπερβολικά μεγάλο (για την εκάστοτε ιστορία που διηγείται) αριθμό των σελίδων τους. Μπορεί να καταφέρνουν να λένε στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται", αλλά αυτό που γίνεται είναι συνήθως κάτι τετριμμένο - και γίνεται με πολύ αργούς ρυθμούς...Όταν κάποιος γράφει ένα βιβλίο, πρέπει να έμπνέεται από μία δικιά του ιδέα, μία λάμψη μέσα στο μυαλό του, που την αναπτύσσει και γράφει μία ιστορία για να την παρουσιάσει. Δεν μπορώ να κρίνω το νέο του βιβλίο γιατί δεν το έχω διαβάσει, αλλά το γεγονός ότι ο King έκανε ψηφοφορία για να δει τι έχει ζήτηση - κοινώς τι θα πουλήσει - και μετά έγραψε κατά παραγγελία, μου φέρνει λίγο σε μπακαλομανάβη: "Λευτέρη, παράγγειλε άλλα δέκα καφάσια ροδάκινα Βέροιας... τελειώσανε και ζητάει ο κόσμος γιατί είναι ζουμερά."Ας κάνει και μία ψηφοφορία για το πόσες σελίδες θα έχει το βιβλίο: "Βγήκε 1.250, να τ'αφήσω;"