Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
9

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013.

 

Οι Αρχές κάνουν λόγο για 60.000 διαδηλωτές. Οι διοργανωτές μιλάνε για ένα εκατομμύριο. Το Κίεβο σείεται από τις φωνές εκείνων που απαιτούν να παραιτηθεί η Κυβέρνηση.

 

Η Ουκρανία δυσανασχετεί με την απόφαση του προέδρου Βίκτορ Γιανουκόβιτς να γυρίσει την πλάτη στην Ευρώπη και να στρέψει το βλέμμα στη Ρωσία. Μετά από τρεις εβδομάδες στους δρόμους ήρθε το ξέσπασμα...

 

Αργά το βράδυ το πλήθος εκτονώνεται στο άγαλμα του Λένιν, μπροστά από το Bessarabsky Market στο κέντρο του Κιέβου. Η αποκαθήλωση γίνεται με σκοινιά. Μετά αναλαμβάνουν οι βαριοπούλες.

 

Το Ρώσικο σύμβολο καταστρέφεται και οι φιλοευρωπαίοι παίρνουν την εκδίκησή τους.

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
1 Δεκεμβρίου 2013 - Ισχυρές Αστυνομικές Δυνάμεις φυλάνε το άγαλμα υπό το φόβο του βανδαλισμού

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

 

Το άγαλμα είχε ανεγερθεί το 1946. Λίγα χρόνια πριν είχε βανδαλιστεί με μπογιές και τμήματα του είχαν σπάσει από τα χέρια προηγούμενων διαδηλωτών.

 

via

 

Φωτογραφία
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT

σχόλια

6 σχόλια
Διαπίστωση 1: Το μνημείο πως και δεν αποκαθηλώθηκε το 1991 με την ανεξαρτησία της Ουκρανίας από την Σοβιετική Ένωση;Διαπίστωση 2: Η Ρωσία επιχειρεί να δημιουργήσει μία εκ νέου ''Σοβιετική Ένωση''.Διαπίστωση 3: Κρίμα για τον βανδαλισμό ενός μνημείου -ακόμα και μισητού για τους πολίτες-.
Ειναι απιστευτο με ποση ανεση καποιοι κατηγορουν την Ε.Ε. Νομιζω δεν εχουμε καταλαβει το ποσο τυχεροι ειμαστε που ανηκουμε στην ισως πιο δημοκρατικη ενωση παγκοσμιως. Θα επρεπε να ανηκαμε στο team Russia ή τελοσπαντων σε καποια αλλη τυπου ενωση για να καταλαβουμε την αξια της Ε.Ε...
Υπάνθρωποι γινόμαστε γιατί δεν επενδύαμε τα λεφτά που μας έδιναν. Ποια Παιδεία και ποιά Υγεία; Τα πάρτι των δις και οι ατελείωτες καταλήψεις; Τι σόι πολίτες έχει βγάλει το εκπαιδευτικό μας σύστημα; Μήπως είμασταν ήδη υπάνθρωποι και απλά τώρα ξεσκεπάστηκε η σαπίλα μας;
Απ' τη μια είναι κρίμα. Είναι ένα ιστορικό μνημείο. Απ' την άλλη μπορούμε να τους κατανοήσουμε. Δεν βλέπουν που δεν βλέπουν με καλό μάτι οι ανατολικοί τα σύμβολα του κομμουνιστικού παρελθόντος (και με το δίκιο τους), μέσα στο αντιρωσικό κλίμα των ημερών, το άγαλμα του Λένιν, όπως λένε κάποιες ειδησεογραφικές σελίδες, συμβολίζει την "πρόσδεση της χώρας στο άρμα της Ρωσίας". Και πάρ'το κάτω...