Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
2

Η κοφτερή ματιά της γραφίστριας Yang Liu,  σε ό,τι αφορά στις πολιτισμικές συγκρίσεις, προέρχεται από τη δική της προσωπική εμπειρία. Το 1990, όταν ήταν μόλις 13 ετών, μετακόμισε από το Πεκίνο στο Βερολίνο. Μετά από ακριβώς 13 χρόνια παραμονής στη γερμανική πρωτεύουσα, η Liu άρχισε την εικονογράφηση ενός ιδιαίτερου πρότζεκτ, το οποίο θα κατέγραφε το δίπολο των εμπειριών της τόσο στην Κίνα, όσο και στη Γερμανία.

Για την ακρίβεια η Liu δημιούργησε 47 μπλε και κόκκινα πόστερ, όπου χωρίς καμία διάθεση κριτικής, απεικονίζονται εύστοχα οι διαφορές μεταξύ των δύο πολιτισμών, οι διαφορές μεταξύ Δύσης (με το μπλε χρώμα) και Ανατολής (με το κόκκινο): από την ιεραρχία που επικρατεί στους χώρους εργασίας, μέχρι τους τύπους και το είδος αστικής ευγένειας που συναντά κανείς στα εστιατόρια των δύο χωρών.  Από τότε, το συγκεκριμένο πρότζεκτ έχει παρουσιαστεί από το Γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών και κυκλοφόρησε το 2007 από τον εκδοτικό κολοσσό Taschen με τον τίτλο “East Meets West” (μτφ: «Η Ανατολή συναντά τη Δύση»).

«Η συγκεκριμένη σειρά σχεδίων αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο εγώ βλέπω τα πράγματα», λέει η Liu, η οποία εξηγεί το πώς το γεγονός ότι μετακόμισε σε μικρή ηλικία και έπρεπε να κινηθεί ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς της κληροδότησε τη συνήθεια να συγκρίνει καταστάσεις και αλληλεπιδράσεις. Όπως λέει, σε «πολλές περιπτώσεις, μπορείς να αντιληφθείς καλύτερα τι συμβαίνει, αν μπεις στη διαδικασία της σύγκρισης». 

Σε κάθε περίπτωση, οι αντιθέσεις ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς και η ευθεία αντιπαραβολή τους, σήμερα πιο επίκαιρη παρά ποτέ, φαίνεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στη δουλειά της Liu, η οποία έχει κυκλοφορήσει, επίσης από τον εκδοτικό Taschen, την εικονογραγημένη σειρά "Man meets Woman". Ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά δείγματα από το "East Meets West".

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Στα εστιατόρια / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Το αφεντικό / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Εγώ / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Περιμένοντας στην ουρά / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Ο θυμός / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η ιδέα για τον εαυτό μας (και πώς την "πουλάμε") / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Τα χρήματα / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η έννοια της γνώμης / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Οι συγκοινωνίες/ Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Λέγοντας την αλήθεια / Image courtesy of Taschen

Με στοιχεία από το Quartz 

 

Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ