Μια φορά (και ίσως άλλη μία): Η συναρπαστική ιστορία ενός μοναδικού βιβλίου

Μια φορά (και ίσως άλλη μία): Η συναρπαστική ιστορία ενός μοναδικού βιβλίου Facebook Twitter
Ο Κωστής Μαλούτας έχει μόλις ολοκληρώσει τις σπουδές του στην Καλών Τεχνών και ασχολείται με τη λογοτεχνία και τη μουσική. Έχει σπουδάσει ηχοληψία και παίζει στους Ρο(-) όταν έχουν ντράμερ, δηλαδή σπανίως. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
1

Ένα ολοκληρωμένο κείμενο μοιάζει με έντομο φυλακισμένο μέσα σε κεχριμπάρι. Δεν αφήνει πολλά περιθώρια ως προς το πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί διαφορετικά, πώς θα μπορούσε να έχει αποδράσει από τη ροή που τελικά του δόθηκε. Όταν όμως ένα κείμενο δεν έχει γραφτεί ή βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της δημιουργίας, οι πιθανότητες που απλώνονται μπροστά του είναι άπειρες. Ωστόσο, από καταβολής κόσμου οι συγγραφείς γράφουν τα ίδια πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Γράφουν για τη μήτρα και τον θάνατο, για τον έρωτα και την απώλεια, για το καλό και το κακό, για το εγώ και τον εαυτό, για την τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Είναι, λοιπόν, αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι μέσα σε τέσσερις χιλιετίες μυθοπλασίας δεν υπήρξαν ποτέ δύο πανομοιότυπα από την αρχή έως το τέλος βιβλία. Ή μήπως υπήρξαν;


Το βιβλίο του Κωστή Μαλούτα «Μια φορά (και ίσως άλλη μία)» κυκλοφόρησε πριν από έναν χρόνο ακριβώς και πέρασε σχεδόν απαρατήρητο. Δεν είναι ένα βιβλίο που προσέχεις αν δεν σου το προτείνει κάποιος, δεν έχει κάτι το εντυπωσιακό στο εξώφυλλο, δεν σου τραβάει εύκολα την προσοχή στο βιβλιοπωλείο. Είναι, όμως, γραμμένο με εξαιρετικό τρόπο και είναι ένα απολαυστικό ανάγνωσμα, αλλά, κυρίως, είναι ένα βιβλίο με στόρι από κάθε άποψη συναρπαστικό – και το στόρι που περιγράφεται στο βιβλίο και το στόρι που το συνοδεύει.


Ο Κωστής Μαλούτας έχει γράψει ένα βιβλίο για δύο βιβλία που γράφτηκαν ταυτόχρονα στο τέλος του προηγούμενου αιώνα, από διαφορετικούς ανθρώπους, σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, τα οποία είναι απολύτως όμοια. Έχουν ακριβώς τον ίδιο τίτλο, περιγράφουν ακριβώς την ίδια ιστορία –το ένα στα ισπανικά γιατί κυκλοφόρησε στην Ουρουγουάη και το άλλο στα γερμανικά γιατί κυκλοφόρησε στη Γερμανία– και έχουν και τα δύο ως κεντρικό ήρωα το ίδιο πρόσωπο, τον Ξερακιανό, έναν υπάλληλο και συνιδιοκτήτη βιβλιοχαρτοπωλείου που ζει μια μάλλον αδιάφορη ζωή, σε μια αδιάφορη πόλη που διασχίζει ένα ποτάμι. Η καθημερινότητά του, που περιγράφεται με πανομοιότυπο τρόπο και στα δύο βιβλία (λέξη προς λέξη, στις δύο διαφορετικές γλώσσες), περιλαμβάνει την αγωνία για μια εγχείρηση στην οποία πρόκειται να υποβληθεί, την ανάγνωση βιβλίων και τη σχέση του με τις δύο αδερφές του, τη Μικρή και τη Μεγάλη.

Προς το παρόν δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να γράψω γι' αυτό που ζούμε. Νιώθω σαν να προσπαθώ να αποβάλλω οτιδήποτε έχει σχέση με την Ελλάδα και την κρίση και όλα αυτά που λένε ότι οι κακουχίες και το σκατό είναι αφορμή και πηγή έμπνευσης και διάφορα τέτοια.


Η περιγραφή της ζωής του βασικού χαρακτήρα είναι το ένα μέρος του βιβλίου. Το άλλο είναι η περιπέτεια των έκπληκτων συγγραφέων τους (και των ακόμα πιο έκπληκτων εκδοτικών τους) από τη στιγμή που κάποιος ανακαλύπτει ότι τα βιβλία τους είναι απολύτως όμοια. Οι πωλήσεις τους εκτοξεύονται, γίνονται παγκόσμια best seller, οι κριτικοί και το κοινό παραληρούν, διοργανώνονται συνέδρια, ημερίδες και αφιερώματα σε ολόκληρο τον κόσμο και συγγραφείς, εκδότες και κριτικοί περιοδεύουν παντού και σχεδιάζουν το επόμενο βήμα –με το κέρδος πάντα στο μυαλό τους–, επιχειρώντας να επαναλάβουν την ίδια απρόσμενη επιτυχία. Αυτήν τη φορά, όμως, με συγκεκριμένο σκοπό και σχέδιο.


Υπάρχουν κι άλλες συμπτώσεις στο βιβλίο που φτάνουν (και ξεπερνούν) τα όρια του μεταφυσικού, όπως οι απολύτως όμοιες κριτικές που γράφονται γι' αυτό από διαφορετικούς ανθρώπους, ενώ η διαπίστωση που υπάρχει στο ξεκίνημα του βιβλίου επιβεβαιώνεται σχεδόν σε κάθε σελίδα του: «Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ιδιότητες της πραγματικότητας είναι η μη προβλεψιμότητά της, ακόμα και στις περιπτώσεις που λειτουργεί με τον πιο απλό, προβλέψιμο τρόπο – παρόλο που ίσως κάποιοι υποστήριζαν ότι ακριβώς τότε αποδεικνύεται πιο μαγική». Αν το βιβλίο είχε κυκλοφορήσει από κάποιον ξένο μεγάλο εκδοτικό, ίσως να είχαν γραφτεί άπειρες κριτικές που θα ανέλυαν το «φαινόμενο» της μοναδικότητάς του και όλοι να μιλούσαν για έναν νέο, ιδιοφυή συγγραφέα που επινόησε αυτή την πρωτότυπη ιστορία απίστευτων συμπτώσεων που ξεπερνάει και τα όρια της πιο τρελής φαντασίας. Εδώ χάθηκε μέσα στον κυκεώνα των νέων κυκλοφοριών.

Μια φορά (και ίσως άλλη μία): Η συναρπαστική ιστορία ενός μοναδικού βιβλίου Facebook Twitter
«Με ρώταγε ένας φίλος που κάνει γυμναστική "καλά, πώς σου σκάνε οι αδρεναλίνες;" και του είπα "όταν βάζω λέξεις στη σειρά"». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Ο Κωστής Μαλούτας έχει μόλις ολοκληρώσει τις σπουδές του στην Καλών Τεχνών και ασχολείται με τη λογοτεχνία και τη μουσική. Έχει σπουδάσει ηχοληψία και παίζει στους Ρο(-) όταν έχουν ντράμερ, δηλαδή σπανίως. Το «Μια φορά (και ίσως άλλη μία)» είναι το πρώτο του βιβλίο, γράφει όμως σχεδόν καθημερινά κείμενα στο μπλογκ του, το meteorοslogos.blogspot. Δεν έχει καμία σχέση με τα social media, δεν έχει Facebook, δεν έχει καν Ίντερνετ στο σπίτι για να μην του αποσπάει την προσοχή από το γράψιμο. «Το χρησιμοποιώ όταν πηγαίνω στο σπίτι των γονιών μου» λέει. «Ψάχνω να βρω ό,τι έχω σημειώσει σε ένα word και μετά κάνω copy paste εκεί όσα με ενδιαφέρουν». Δεν έχει καν smartphone. «Ασχολούμαι με τη συγγραφή, αλλά όχι full time, γράφω όποτε μου 'ρθει. Ζω με τα δύο κατοστάρικα που μου δίνει ο πατέρας μου κάθε μήνα. Υποτίθεται ότι ψάχνω για δουλειά, αλλά δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος, δεν ξέρω αν τα πράγματα που κάνω, η ζωγραφική, η ηχοληψία, το γράψιμο, ενδιαφέρουν πολύ κόσμο στην Ελλάδα του 2016. Θα μου άρεσε να δουλεύω σε ένα βιβλιοπωλείο ή να μεταφράζω, και από κει και πέρα να κάνω τα δικά μου. Δεν έχω ιδέα πώς μπαίνεις σε αυτό το κύκλωμα». Πίνει πορτοκαλάδα με ανθρακικό και είναι αμήχανος, γιατί αυτή είναι η πρώτη του συνέντευξη. «Γράφω επειδή είναι το πιο κατάλληλο μέσο για μένα για να εκφραστώ, το μέσο που θεωρώ πιο συνολικό, ολοκληρωτικό» λέει. «Το καλύτερο πράγμα που μου έκανε η Καλών Τεχνών είναι ότι στο δεύτερο έτος κατάλαβα πως η ζωγραφική δεν είναι για μένα κι εγώ δεν είμαι για τη ζωγραφική. Δεν μου πάει η αφαίρεση, το να πρέπει να εκφράσεις κάτι σε δύο διαστάσεις. Νομίζω ότι οι άνθρωποι έχουν μια εμμονή με το να διηγούνται και να ακούνε ιστορίες, στο σχολείο τρελαινόμουν να λέω ανέκδοτα, έβαζα σάλτσες... Η αφήγηση μιας ιστορίας είναι για μένα ανάγκη».


Η έμπνευση για το βιβλίο τού ήρθε ένα βράδυ, όταν, γυρίζοντας στο σπίτι του από ένα μπαρ όπου είχε πάει να γιορτάσει τα γενέθλια ενός φίλου, ξαναδιάβασε για τρίτη φορά το «Κουτσό» του Χούλιο Κορτάσαρ. «Ήμουν στο σημείο στο οποίο κάποιος περιγράφει σε μια ηρωίδα το χαλί που θυμάται από τα παιδικά του χρόνια, που πάνω του ήταν ζωγραφισμένη η πόλη Οφίρ στη Μεσοποταμία. Μου θύμισε ένα άλλο βιβλίο που έχω γράψει και δεν θα κυκλοφορήσω ποτέ, που σε κάποιο σημείο του λέω ότι ο καλύτερος χαρακτηρισμός για μια πόλη είναι ένα χαλί που μπαίνει πάνω από τη γη, και σκέφτηκα "κοίτα να δεις, μέσα στο ίδιο κείμενο τόσο κοντά οι δύο λέξεις, πόλη και χαλί!". Και μέχρι να τελειώσω την παράγραφο σκεφτόμουν "φαντάσου να είχαμε γράψει την ίδια πρόταση ή να είχαμε γράψει το ίδιο βιβλίο!". Έγραψα έξι σελίδες σκελετό από την αρχή μέχρι το τέλος και μετά άρχισα να δουλεύω την ιδέα. Βασικά, πιστεύω πολύ στην ιδέα. Αν έχεις μια καλή ιδέα, από κει και πέρα τα πράγματα μάλλον αρχίζουν και συμβαίνουν μόνα τους, δημιουργείται το domino effect και όλα αρχίζουν και μπαίνουν στη θέση τους».

 
«Σε βασανίζει το θέμα της πρωτοτυπίας;». «Ενστικτωδώς μάλλον, δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά θα ήθελα αυτό που γράφω να μην έχει ξαναγραφτεί. Το επιδιώκω, και το δεύτερο, που το έχω έτοιμο, θεωρώ ότι είναι πολύ πρωτότυπο και αρκετά καλύτερο από το "Μια φορά (και ίσως άλλη μία)". Γενικά, μου αρέσουν τα "καλοκαμένα" πράγματα που είναι πραγματικά, αλλά είναι και λίγο κεκλιμένα. Άμα μου σκάσει μια ιδέα την ακολουθώ, ενστικτωδώς μάλλον. Δεν ξέρω αν θα προκύψει κάτι που θα είναι πρωτότυπο, απλώς μου κεντρίζει το ενδιαφέρον. Αλλά, ναι, σε κάποιον βαθμό η πρωτοτυπία είναι κάτι που θα ήθελα να χαρακτηρίζει αυτό που κάνω».


«Τι σου αρέσει να διαβάζεις;». «Αγαπημένοι μου συγγραφείς είναι ο Κορτάσαρ, ο Βόνεγκατ, ο Κάφκα, Μέλβιλ. Τώρα διαβάζω για λόγους έρευνας για την κρυπτογραφία, για τα ιδεογράμματα, την αποκωδικοποίηση και διάφορα τέτοια. Πιο πριν διάβαζα για την αλχημεία στη Μεσόγειο».


«Ελληνικά δεν διαβάζεις;». «Όχι ιδιαίτερα». «Φαίνεται αυτό. Το βιβλίο σου θα μπορούσε να έχει γραφτεί οπουδήποτε, δεν έχει ούτε ίχνος ελληνικότητας. Ήταν κάτι εσκεμμένο;». «Ναι, προς το παρόν δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να γράψω γι' αυτό που ζούμε. Και σε αυτό και στο επόμενο, που είναι ήδη ολοκληρωμένο, νιώθω σαν να προσπαθώ να αποβάλλω οτιδήποτε έχει σχέση με την Ελλάδα και την κρίση και όλα αυτά που λένε ότι οι κακουχίες και το σκατό είναι αφορμή και πηγή έμπνευσης και διάφορα τέτοια. Θέλω να σκέφτομαι πώς θα ήταν αν όλα ήταν καλά, τι θα με ενδιέφερε, κάτι πιο βαθύ και ανθρώπινο. Είναι σαν να προσπαθώ να προσεγγίσω κάτι πανανθρώπινο».

Μια φορά (και ίσως άλλη μία): Η συναρπαστική ιστορία ενός μοναδικού βιβλίου Facebook Twitter
Άμα μου σκάσει μια ιδέα την ακολουθώ, ενστικτωδώς μάλλον. Δεν ξέρω αν θα προκύψει κάτι που θα είναι πρωτότυπο, απλώς μου κεντρίζει το ενδιαφέρον. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Έχει δικά σου στοιχεία ο Ξερακιανός;». «Μοιραία ναι, τουλάχιστον στο πώς βλέπω τον εαυτό μου σε ορισμένες φάσεις. Μοιάζουμε λίγο στην ατολμία, στη συστολή ώρες-ώρες, αλλά είναι φανταστικό όλο αυτό, δεν είμαι εγώ». Λέει ότι του αρέσει να λέει βλακείες με τους φίλους του, να βγαίνουν και να πίνουν, να βλέπει ταινίες, αλλά κυρίως να γράφει. Δεν είναι πολύ κινητικός άνθρωπος. «Με ρώταγε ένας φίλος που κάνει γυμναστική "καλά, πώς σου σκάνε οι αδρεναλίνες;" και του είπα "όταν βάζω λέξεις στη σειρά"».


Λίγο πριν φύγουμε από το café τον ρωτάω πώς θα αισθανόταν αν έβγαινε ένα βιβλίο ίδιο με το δικό του, πώς θα του φαινόταν αν κάποιος μοιραζόταν ακριβώς την ίδια ιδέα και τις ίδιες λέξεις. «Έχει βγει», μου λέει κάπως συνωμοτικά. «Το βιβλίο αυτό δεν είναι μόνο του και δεν λήγει στις σελίδες του, έχει βγει κι ένα δεύτερο ακριβώς ίδιο, με ψευδώνυμο. Από άλλον εκδοτικό. Το περίεργο είναι ότι το πήρε χαμπάρι ένας μπλόγκερ που ήρθε στην παρουσίαση πριν από μερικές μέρες και μου το έδωσε να το υπογράψω! Το πήραν είδηση και σε ένα φόρουμ. Είναι το ίδιο βιβλίο, με διαφορετικές λεπτομέρειες, υποτίθεται από κάποιον Ιρλανδό συγγραφέα σε ελληνική μετάφραση. Ξέρεις τι ονειρευόμουν τις προάλλες; Ότι ανακάλυπτε κάποιος το "μεταφρασμένο" και με τραβούσαν στα δικαστήρια και τέτοια».


Το «Μια φορά (και ίσως άλλη μία)» του Κωστή Μαλούτα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Εκάτη. Το "μεταφρασμένο" βιβλίο υπάρχει επίσης στα βιβλιοπωλεία και περιμένει να το ανακαλύψεις.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηλίας Μαγκλίνης: «Η ανάκριση»

Το Πίσω Ράφι / «Γιατί δεν μου μιλάς ποτέ για τον εφιάλτη σου, μπαμπά;»

Η «Ανάκριση» του Ηλία Μαγκλίνη, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεζά των τελευταίων χρόνων, φέρνει σε αντιπαράθεση έναν πατέρα που βασανίστηκε στη Χούντα με την κόρη του που «βασανίζεται» ως περφόρμερ στα χνάρια της Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Πέντε κλασικά έργα που πρέπει κανείς να διαβάσει

Βιβλίο / 5 κλασικά βιβλία που κυκλοφόρησαν ξανά σε νέες μεταφράσεις

Η κλασική λογοτεχνία παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη, κι αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς ανατρέχοντας στους τίτλους της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής και σε έργα των Τζόις, Κουτσί, Κάφκα, Αντρέγεφ και Τσβάιχ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Τάσος Θεοφίλου: «Η φυλακή είναι το LinkedΙn των παρανόμων» ή «Το πορνό και το Κανάλι της Βουλής είναι από τα πιο δημοφιλή θεάματα στη φυλακή»

Βιβλίο / Τάσος Θεοφίλου: «Όταν μυρίζω μακαρόνια με κιμά θυμάμαι τη φυλακή»

Με αφορμή το βιβλίο-ντοκουμέντο «Η φυλακή», ο Τάσος Θεοφίλου μιλά για την εμπειρία του εγκλεισμού, για τον αθέατο μικρόκοσμο των σωφρονιστικών ιδρυμάτων –μακριά απ’ τις εικόνες που αναπαράγουν σειρές και ταινίες– και για το πώς η φυλακή λειτουργεί σαν το LinkedIn των παρανόμων.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ρωμανός ο Μελωδός: Ο ουρανόθρεφτος ποιητής του Θείου Δράματος

Βιβλίο / Ρωμανός ο Μελωδός: Ο ουρανόθρεφτος ποιητής του Θείου Δράματος

Λίγοι είναι οι ποιητικά γραμμένοι εκκλησιαστικοί στίχοι που δεν φέρουν τη σφραγίδα αυτού του ξεχωριστού υμνωδού και εκφραστή της βυζαντινής ποιητικής παράδοσης που τίμησαν οι σύγχρονοί μας ποιητές, από τον Οδυσσέα Ελύτη μέχρι τον Νίκο Καρούζο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Τα 5 πιο σημαντικά βιβλία του Μάριο Βάργκας Λιόσα

Βιβλίο / Τα 5 πιο σημαντικά βιβλία του Μάριο Βάργκας Λιόσα

Η τελευταία μεγάλη μορφή της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας που πίστευε πως «η λογοτεχνία μπορεί να αλλάξει την πραγματικότητα» έφυγε την Κυριακή σε ηλικία 89 ετών. Ξεχωρίσαμε πέντε από τα πιο αξιόλογα μυθιστορήματά του.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
bernhard schlink

Πίσω ράφι / «Φανταζόσουν ότι θα έβγαινες στη σύνταξη ως τρομοκράτης;»

Το μυθιστόρημα «Το Σαββατοκύριακο» του Μπέρνχαρντ Σλινκ εξετάζει τις ηθικές και ιδεολογικές συνέπειες της πολιτικής βίας και της τρομοκρατίας, αναδεικνύοντας τις αμφιλεγόμενες αντιπαραθέσεις γύρω από το παρελθόν και το παρόν.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Φοίβος Οικονομίδης

Βιβλίο / Φοίβος Οικονομίδης: «Είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να σπάσουμε σε χίλια κομμάτια»

Με αφορμή το νέο του βιβλίο «Γιακαράντες», ο Φοίβος Οικονομίδης, ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς συγγραφείς της νεότερης γενιάς, μιλά για τη διάσπαση προσοχής, την αυτοβελτίωση, τα κοινωνικά δίκτυα, το βύθισμα στα ναρκωτικά και τα άγχη της γενιάς του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σερζ Τισερόν «Οικογενειακά μυστικά»

Το Πίσω Ράφι / «Το να κρατάμε ένα μυστικό είναι ό,τι πιο πολύτιμο και επικίνδυνο έχουμε»

Μελετώντας τις σκοτεινές γωνιές των οικογενειακών μυστικών, ο ψυχίατρος και ψυχαναλυτής Σερζ Τισερόν αποκαλύπτει τη δύναμη και τον κίνδυνο που κρύβουν καθώς μεταφέρονται από τη μια γενιά στην άλλη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το ηθικό ζήτημα με τις μεταθανάτιες εκδόσεις με αφορμή το ημερολόγιο της Τζόαν Ντίντιον

Βιβλίο / Μεταθανάτιες εκδόσεις και ηθικά διλήμματα: Η Τζόαν Ντίντιον στο επίκεντρο

Σύντομα θα κυκλοφορήσει ένα βιβλίο με τις προσφάτως ανακαλυφθείσες «ψυχιατρικές» σημειώσεις της αείμνηστης συγγραφέως, προκαλώντας ερωτήματα σχετικά με τη δεοντολογία της μεταθανάτιας δημοσίευσης έργων ενός συγγραφέα χωρίς την επίσημη έγκρισή του.
THE LIFO TEAM
Στα «Μαθήματα Ζωγραφικής» του Τσαρούχη αποκαλύπτεται όλος ο ελληνικός κόσμος

Ηχητικά Άρθρα / Γιάννης Τσαρούχης: «Η ζωγραφική μου θρέφεται από τη μοναξιά και τη σιωπή»

Στα εκπληκτικά «Μαθήματα Ζωγραφικής» του Γιάννη Τσαρούχη αποκαλύπτεται όλος ο ελληνικός κόσμος, από τις μινωικές τοιχογραφίες έως τα λαϊκά δημιουργήματα του Θεόφιλου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
George Le Nonce: «Εκτός από τα φέικ νιουζ, υπάρχει η φέικ λογοτεχνία και η φέικ ποίηση»

Ποίηση / George Le Nonce: «Εκτός από τα fake news, υπάρχει η fake λογοτεχνία και ποίηση»

Με αφορμή την έκδοση του τέταρτου ποιητικού του βιβλίου, με τίτλο «Μαντείο», ο Εξαρχειώτης ποιητής μιλά για την πορεία του, την ποίηση –queer και μη–, και για την εποχή του Web 2.0, αποφεύγοντας την boomer-ίστικη νοοτροπία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Χατζιδάκις, Ιωάννου, Χιόνης, Βακαλόπουλος, Κοντός: 5 βιβλία τους κυκλοφορούν ξανά

Βιβλίο / Χατζιδάκις, Ιωάννου, Χιόνης, Βακαλόπουλος, Κοντός: 5 βιβλία τους κυκλοφορούν ξανά

Μια σειρά από επανεκδόσεις αλλά και νέες εκδόσεις, που αφορούν ποιητές και λογοτέχνες που έχουν φύγει από τη ζωή μάς θυμίζουν γιατί επιστρέφουμε σε αυτούς, διαπιστώνοντας ότι παραμένουν, εν πολλοίς, αναντικατάστατοι.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

1 σχόλια
Η ιδέα του συγγραφέα είναι πολύ πρωτότυπη! Ανυπομονώ να το διαβάσω. Με εντυπωσίασε επίσης πολύ η ειλικρίνεια που διακρίνει τον κύριο Μαλαμούτα στη συνέντευξή του, η αμεσότητα και η απλότητα που φαίνεται να διαθέτει. Είναι πρόκληση να διαβάζει κάποιος έργα αυθεντικών ανθρώπων, που ξέρουν γιατί έχουν ασχοληθεί με την Λογοτεχνία... κι αυτός ο λόγος είναι φυσικά κάτι άσχετο με την επιδίωξη της διασημότητας.