Βίντεο του 1995 ίσως αποκαλύπτει την πραγματική ταυτότητα του Banksy

Βίντεο του 1995 ίσως αποκαλύπτει την πραγματική ταυτότητα του Banksy Facebook Twitter
Kάποιοι επιμένουν ότι ο Banksy είναι γυναίκα ή ότι πρόκειται για ολόκληρη ομάδα καλλιτεχνών που κρύβεται πίσω από αυτό το ψευδώνυμο και ενεργεί κρυφά και συλλογικά.
0

Εδώ και χρόνια η κοινή γνώμη και ο κόσμος της street art κάνει εικασίες και προσπαθεί να μαντέψει το αληθινό πρόσωπο πίσω από την καλλιτεχνική υπογραφή του ευρηματικού και ταλαντούχου Banksy, την πραγματική ταυτότητα του καλλιτέχνη που άλλαξε την street art. Ακόμη και η επιστήμη με όλες τις βοήθειες της σύγχρονης τεχνολογίας αναμείχθηκε στην αναζήτηση του άντρα πίσω από τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες, χρησιμοποιώντας ακόμη και τεχνικές καταγραφής φωνής, όπως αυτές που χρησιμοποιεί η αστυνομία για να εντοπίσει κατά συρροή δολοφόνους... 

Άλλοι, πάλι, επιμένουν ότι ο Banksy είναι γυναίκα ή ότι πρόκειται για ολόκληρη ομάδα καλλιτεχνών που κρύβεται πίσω από αυτό το ψευδώνυμο και ενεργεί κρυφά και συλλογικά. Σε όλη αυτή τη σεναριολογία, ίσως μπει ένα τέλος, λόγω ενός παλιού βίντεο που ήρθε πρόσφατα στο φως και πρακτικά αποτελεί τη μία και μοναδική συνέντευξη που παραχώρησε ποτέ ο Banksy σε τηλεοπτικό δίκτυο. Πρόκειται για ένα 4λεπτο clip από την εκπομπή «Άνθρωποι στις Σκιές» του Channel 4, χρονολογίας 1995: σ' αυτό ένας άντρας με σκουρόχρωμα μαλλιά και γυαλιά, μιλά για τη δουλειά του στους τοίχους των δρόμων, πάντα υπό καθεστώς ψευδωνυμίας και πάντα στη σκιά. 

Παρά το γεγονός ότι η εικόνα είναι θολή και τα χαρακτηριστικά του αινιγματικού καλλιτέχνη δεν αποτυπώνονται ευκρινώς στην κάμερα, κάποιοι πλέον πιστεύουν ότι βρίσκονται πολύ κοντά στο να ανακαλύψουν ποιος κρύβεται πίσω από την πανέμορφη street art που μέσα στα χρόνια ενέπνευσε δεκάδες νέους καλλιτέχνες. 

«Η πιο όμορφη ώρα είναι όταν γυρίζεις πια στο σπίτι, αφού έχεις τελειώσει αυτό που έκανες και τους έχει γ..μήσει όλους. Και έχεις ξεφύγει απ' όλους, κάνοντας ακριβώς αυτό που ήθελες να κάνεις. Είναι υπέροχη αίσθηση. Φαντάζομαι ότι γι' αυτό το κάνω».

«Οι βραδινές ώρες κουβαλούν μια διαφορετική ενέργεια στην πόλη. Και είναι κάτι που αγαπώ: αυτή η ησυχία των μεγαλουπόλεων, τότε που είσαι ο μόνος που βρίσκεται έξω, που νιώθεις ότι μπορείς να ξεφύγεις ακόμη κι από έγκλημα», ακούγεται να λέει ο άντρας που μιλά στο αρχειακό βίντεο του τηλεοπτικού δικτύου.  Στο ίδιο αυτό clip καταγράφεται ο καλλιτέχνης εν δράσει, την ώρα που δουλεύει με τα stencils και τα σπρέι του σε ένα νέο έργο, ενώ οι εικασίες ότι πρόκειται για τον νεαρό τότε Banksy φουντώνουν, όταν η κάμερα κάνει γκρο πλαν σε ένα από τα πιο διάσημα έργα του, τον "Flower Bomber".

«Κάθε φορά που βλέπω έναν τοίχο που δεν έχω ζωγραφίσει, με καταλαμβάνει μια αίσθηση γκρίνιας που δεν το 'χω κάνει ακόμη», ακούγεται να λέει, ενώ αναφερόμενος στο ότι θεωρείται (ήδη από τότε!) ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες της street art, εκείνος σχολιάζει κάπως δηκτικά: «Αποφάσισα ότι δεν θέλω ποτέ να κάνω μια έκθεση με έργα μου. Ήρθαν άνθρωποι της Saatchi να με βρουν και μάλιστα προσφέροντας μου πολλά χρήματα και τους είπα να πάνε να γ..ηθούν. Δεν ζωγραφίζω για τα λεφτά. Δεν ζωγραφίζω για κανέναν. Δεν ζωγραφίζω για τους κριτικούς». 

Αποκαλύπτει μάλιστα τον τρόπο με τον οποίο κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών κατάφερνε να ξεφεύγει από τα μπλόκα της αστυνομίας, παριστάνοντας ή τον τσαντισμένο μέθυσο ενός μπαρ κάπου κοντά στο σημείο που ζωγράφιζε ή κάποιον περιθωριακό που απλώς κάνει εμετό σε μια γωνιά του δρόμου... Όπως ήταν φυσικό, αμέσως μετά την εκ νέου δημοσιότητα που πήρε το βίντεο, επανήλθαν οι συζητήσεις που υποστηρίζουν ότι αυτός που μιλάει στην κάμερα είναι ο καλλιτέχνης Robin Gunningham.

Ο Gunningham μεγάλωσε στο Μπρίστολκαι είχε ήδη αναπτύξει τεχνική στη δημιουργία γκραφίτι, πριν ακόμη μετακομίσει στο Λονδίνο το 2000, περίπου την ίδια περίοδο που ο Banksy ξεκινούσε την πρώτη ανεπίσημη έκθεση του στο τούνελ του Shoreditch. Την ίδια στιγμή, άλλοι επιμένουν ότι η φιγούρα του άντρα που μιλά στην κάμερα μπορεί κάλλιστα να είναι και ο Robert Del Naja των Massive Attack, ο οποίος ωστόσο ήδη από τον Σεπτέμβριο διαψεύδει ότι είναι αυτός που κρύβεται πίσω από το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Banksy. Σε κάθε περίπτωση, όπως χαρακτηριστικά γράφεται στα social media και στα sites, είτε αποκαλυφθεί η πραγματική ταυτότητα του καλλιτέχνη, είτε όχι, είναι ωραίο μια παλιά καταγραφή να φανερώνει τον τρόπο, με τον οποίο δουλεύει το μυαλό του συγκεκριμένου ανθρώπου μπροστά σε έναν κενό τοίχο.  

«Η πιο όμορφη ώρα είναι όταν γυρίζεις πια στο σπίτι, αφού έχεις τελειώσει αυτό που έκανες και τους έχει γ..μήσει όλους. Και έχεις ξεφύγει απ' όλους, κάνοντας ακριβώς αυτό που ήθελες να κάνεις. Είναι υπέροχη αίσθηση. Φαντάζομαι ότι γι' αυτό το κάνω», ακούγεται προς το τέλος του βίντεο, ενθουσιάζοντας τους πιστούς ακολούθους του στην street art, όλα αυτά τα χρόνια.

Με πληροφορίες από το Dazed 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Design / Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel αξιοποίησε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο κρασιών, εστιάζοντας στην εμπειρία της φιλοξενίας μέσα από την τέχνη, το κρασί, τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ