Τζορτζ Μάικλ: «Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι μπορώ να γίνω κάποιου είδους Ρομπέν των Δασών»

Τζορτζ Μάικλ: «Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι μπορώ να γίνω κάποιου είδους Ρομπέν των Δασών» Facebook Twitter
0
Τζορτζ Μάικλ: «Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι μπορώ να γίνω κάποιου είδους Ρομπέν των Δασών» Facebook Twitter

Tη δεκαετία του '80 υπήρξε ο απόλυτος ποπ σταρ με τεράστια επιτυχία και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Επιτυχία ασύλληπτη: 12 νούμερο ένα singles στην Αγγλία, 9 νούμερο ένα άλμπουμ, 10 τραγούδια στο νούμερο ένα της Αμερικής και δύο άλμπουμ, πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 80 εκατομμύρια αντίτυπα. Έφτασε στο ζενίθ και μετά ήρθε η πτώση.

Λοιπόν είμαι ελεύθερος πια, είμαι ελεύθερος να κάνω οτιδήποτε θέλω. Δεν έχω αλλάξει το σχέδιό μου. Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι μπορώ να γίνω κάποιου είδους Ρομπέν των Δασών.

 

Μία διαμάχη με την εταιρεία του, τη Sony, που του κόστισε πολύ ακριβά, αλλά και μια αξιοθαύμαστη επιμονή για να κερδίσει την αξιοπρέπειά του,αφού αποκαλύψεις για την προσωπική του ζωή και σκάνδαλα έγιναν για μήνες πρωτοσέλιδα σε tabloid εφημερίδες. Ο George Michael είδε την εικόνα του ειδώλου του να γίνεται χίλια κομμάτια, τις μέρες δόξας να χάνονται, φάνηκε ότι έπιασε πάτο και ότι το κοινό τον εγκατέλειπε. Δεν ήταν μόνο τα δημοσιεύματα για παράνομες σεξουαλικές δραστηριότητες στο Μπέβερλι Χιλς, που τσαλάκωσαν ανεπανόρθωτα το image [που έχτιζε επιμελώς τόσα χρόνια], ήταν και οι δηλώσεις του για τα ναρκωτικά, ο ύμνος στην κάνναβη και η περιβόητη εκπομπή, όπου κάπνιζε τσιγαριλίκι μπροστά στις κάμερες και ξεφυσούσε ανέμελος τον καπνό, η κατηγορία για σεξουαλική παρενόχληση ενός τύπου στο κυριλέ Hampstead Heath, το στραπατσάρισμα ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου, επειδή οδηγούσε υπό την επήρεια αντικαταθλιπτικών και μαλακών ναρκωτικών. Ταπείνωση, ξεμπρόστιασμα, αρνητικά σχόλια και διασυρμός ενός ειδώλου. Φαινόταν ότι ήταν το τέλος μιας καριέρας- θα μπορούσε να μιλήσει κανείς για πλήρη καταστροφή.

 

Και μετά, ξαφνικά, όλα άλλαξαν. Ο George παρουσιάστηκε στο δικαστήριο πιο προσιτός από ποτέ, πιο ειλικρινής, σχεδόν κοινός θνητός, μετανιωμένος. Μίλησε για οτιδήποτε κρατούσε μυστικό για χρόνια ολόκληρα, απελευθερωμένος. Και το κοινό ανταποκρίθηκε. Η επιστροφή του στο Γουέμπλεϊ ήταν θριαμβευτική.

 

Στη συνέντευξή του παρουσιάζεται αισιόδοξος, χαρούμενος, «θα έχω μια φαινομενικά πετυχημένη χρονιά», λέει. «Υπάρχουν κάνα δυο πράγματα που προέκυψαν απροσδόκητα, όπως η ξαφνική αγάπη μου για την περιοδεία, τόσο μεγάλη, που θα ήθελα να την επαναλάβω, και σύντομα μάλιστα».

 

Είναι η πρώτη φορά μετά από χρόνια που κάνει σχέδια. Σχέδια για νέα τραγούδια που θα υπάρχουν δωρεάν στο ίντερνετ, σχέδια για επιστροφή στην Αμερική, που τόσο τον έχει πληγώσει -ετοιμάζεται για συναυλίες και συμμετοχή σε μια αμερικανική σειρά που θα ξεκινήσει σύντομα. «Αυτή τη στιγμή υπάρχει σχέδιο για μία περιοδεία στην Αμερική και μια μεγάλη αμερικανική δραματική σειρά», προσθέτει. «Πιθανόν να προβληθεί από το ABC, κάτι σαν κωμωδία και δράμα μαζί, στην οποία θα παίζω κι εγώ. Θα εμφανιστώ στο πιλοτικό επεισόδιο, απλά μια εμφάνιση, αλλά έχει πολύ πλάκα τελικά. Ονομάζεται Ely Stone και θα πρωταγωνιστεί ο Johnny Lee Miller. Δεν θέλω να τους το γρουσουζέψω, γιατί δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, αλλά όσοι έχουν δει τα δοκιμαστικά έχουν ενθουσιαστεί. Ο Johnny είναι φανταστικός. Ξέρω ότι οι συγγραφείς θέλουν να ονομάσουν κάθε επεισόδιο από τους τίτλους των τραγουδιών μου και υπάρχει πολύ υλικό που δεν έχουν ακούσει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Από τότε έχω να πουλήσω δίσκους μου εκεί».

 

Μιλάει με πικρία για την αντιμετώπισή του από τα αμερικανικά media, το ραδιόφωνο, τη σχέση του με την εταιρεία. «Η συμπεριφορά της Αμερικής ήταν αρκετά άσχημη, επειδή αποφάσισα ότι δεν ήθελα έναν μάνατζερ ή έναν δημοσιοσχεσίτη εκεί. Είπα "αρκετά, αν δεν έχεις κάποιον να σου κάνει δημόσιες σχέσεις είσαι στο έλεος των media". Έχω γίνει κάποιος που προκαλεί το γέλιο από την αρχή των 90s. Από τότε που υπέγραψα στη Sony όλα πήγαν κατά διαόλου εκεί. Δεν με έπαιζαν στο ραδιόφωνο και είχα πολύ χάλια δημοσιότητα. Όπως μπορείς να φανταστείς η δημοσιότητα τους τελευταίους 18 μήνες δεν με έχει βοηθήσει, έχω γίνει κάτι σαν ανέκδοτο. Δεν με ενόχλησε όμως, έτσι κι αλλιώς αυτό.

 

»Ήμουν αρκετά χαζός να βγω στην τηλεόραση εκτός εαυτού κουνώντας απειλητικά τη γροθιά μου, με είχαν πειράξει όμως αυτά που έλεγαν και έγραφαν για τον σύντροφό μου. Υπάρχουν συγκεκριμένοι άνθρωποι που θα ήθελαν να περάσω δύσκολες στιγμές. Περνάω φανταστικά όμως...Όπως σου είπα, μου αρέσει που περιοδεύω στον κόσμο, ζω ξανά την εμπειρία της επανέκθεσης στα media που δεν περίμενα σε τέτοιο βαθμό, και χαίρομαι που είναι σε τέτοιο βαθμό, που σημαίνει ότι ξανα-ακούγομαι στο ραδιόφωνο. Η μουσική βιομηχανία ήταν πολύ διαφορετική παλιότερα, πιο καταπιεστική, τα νέα συγκροτήματα και η καινούργια μουσική βρίσκουν άλλους τρόπους να αναδειχτούν...»

 

Σκέφτεσαι να ξανακυκλοφορήσεις μουσική;

(Τραγουδάει) Any old time, is that how it goes... «Λοιπόν είμαι ελεύθερος πια, είμαι ελεύθερος να κάνω οτιδήποτε θέλω. Δεν έχω αλλάξει το σχέδιό μου. Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι μπορώ να γίνω κάποιου είδους Ρομπέν των Δασών. Οι άνθρωποι έχουν την πρόθεση να πληρώσουν τόσα πολλά χρήματα για να με δουν ιδιωτικά και το ζητάνε αυτό εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά πάντα έλεγα όχι, επειδή δεν αισθανόμουν ότι ήταν σωστό. Δεν ήμουν έτοιμος για συναυλίες και δεν ήθελα να βγάλω λεφτά από ιδιωτικές εμφανίσεις και φαίνεται ότι περίμενα την κατάλληλη στιγμή. Υπάρχει αυτός ο νέου τύπου πλούτος που κάνει ανθρώπους σαν κι εμένα να μοιάζουν με άπορο. Κι αυτό που μπορώ να κάνω, είναι να δεχτώ αυτό το εισόδημα και να κάνω αυτό που πάντα ήθελα: να προσφέρω τη μουσική μου εντελώς δωρεάν».

 

Μιλάς για την προσφορά εκείνου του τύπου από τη Ρωσία;

«Πρέπει να είμαι ειλικρινής. Η αρχική τιμή ήταν 3 εκατομμύρια δολάρια και μπορεί να ανέβει όταν δεν περιοδεύω. Αλλά ειλικρινά, μπορώ να δεχτώ αυτές τις προτάσεις για να πληρώσω τις ηχογραφήσεις που θα θέλω να κάνω. Δεν κάνω φτηνές ηχογραφήσεις. Θέλω να τις δώσω δωρεάν, αλλά το τελευταίο άλμπουμ μου μου κόστισε εκατομμύρια για να το φτιάξω. Δεν είμαι τελείως ανόητος. Έτσι αυτό που θέλω να κάνω είναι να επιμείνω στο σχέδιό μου και να κυκλοφορήσω το υλικό μου δωρεάν. Ξέρω ότι θα έχω να αντιμετωπίσω την εχθρική στάση και την αντίδραση από τα media».

 

Η περιοδεία του George Michael είναι πραγματική υπερπαραγωγή και ακόμα κι αυτοί που τον θεωρούσαν ξοφλημένο, μιλούν για θριαμβευτικό come back. Στο Γουέμπλεϊ εμφανίστηκε για δύο sold out διαδοχικές βραδιές μπροστά σε 180 χιλιάδες ενθουσιώδεις θαυμαστές του, μία μόλις μέρα μετά τη δίκη του σε δικαστήριο του βόρειου Λονδίνου. «Αυτός είμαι», δήλωσε. «Δεν ντρέπομαι για ό,τι έχω κάνει στον εαυτό μου, ντρέπομαι μόνο που κινδύνεψαν άνθρωποι εξαιτίας μου».

 

Στην Αθήνα θα εμφανιστεί στις 26 Ιουλίου στο Ολυμπιακό Στάδιο, σε μια γιγαντιαία σκηνή 1.200 τ.μ. με κεντρική οθόνη 25 μέτρων και 15 μουσικούς να τον συνοδεύουν. Συνολικά, θα απασχοληθούν 862 άτομα για να στήσουν το μεγαλύτερο show που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα.

 

George Michael said

Αποσπάσματα απ' την περιβόητη συνέντευξή του στο ITV1

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΛΟΝΔΙΝΟ:

» Το κοινό πιστεύει ότι είμαι κάποιος στα όρια της κατάρρευσης, επειδή κοιμήθηκα στο αυτοκίνητό μου, χτύπησα ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή επειδή είχα ένα ραντεβού σαν gay άντρας. Αισθάνομαι καλά. Ζω στο σπίτι των ονείρων μου, είμαι ευτυχισμένος με τη μουσική που κάνω και είμαι ακόμα δημιουργικός. Απολαμβάνω τη ζωή μου.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΝΝΑΒΗ:

» Είναι το μόνο ναρκωτικό που πιστεύω ότι αξίζει να παίρνεις, αλλά πρέπει να περιμένεις. Έπρεπε να γίνω 22 ή 23 για να μου προκύψει να το δοκιμάσω. Αυτή η ουσία με κρατάει λογικό και χαρούμενο. Θα μπορούσα να γράψω και χωρίς αυτή, αν ήμουν... λογικός και χαρούμενος! Θα έλεγα ότι είναι ένα σπουδαίο ναρκωτικό, αλλά προφανώς δεν είναι πολύ υγιεινό. Δεν θα άντεχε οποιοσδήποτε οικονομικά να το καπνίσει...

» Το χόρτο είναι πολύ καλό για δημιουργικούς ανθρώπους. Μπορεί ωστόσο να γίνει ένα τρομακτικό, ένα φρικτό ναρκωτικό. Πρέπει να είσαι στις σωστές συνθήκες για να το κάνεις. Πρέπει να έχεις εκπληρώσει τις περισσότερες απ' τις φιλοδοξίες σου, επειδή σε χαλαρώνει σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να τις ξεχάσεις. Δεν υπάρχει άλλο ναρκωτικό που να χάρηκα που δοκίμασα, εκτός απ' το χόρτο.

» Νομίζω ότι η ζωή μου θα ήταν κάπου αλλού, αν είχα επιλέξει άλλη δίοδο. Αν είχα επιλέξει το αλκοόλ, για παράδειγμα. Θεέ μου, θα ήμουν σαν τον Keith Richards!

ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΞ:

» Οι Led Zeppelin είναι το αγαπημένο μου ροκ συγκρότημα, επειδή ακούγονται σαν άνθρωποι που ξέρουν να κάνουν σεξ. Το ξεμπρόστιασμα συντέλεσε πολύ στο να με εγκαταλείψουν οι θαυμαστές μου. Ενδιαφέρονται μόνο εάν είσαι κρυφός. Όταν εκδηλωθείς δεν δίνουν μία. Ελπίζω το μέλλον μου να είναι διαφορετικό. Έμαθα να κλείνω το στόμα μου. Αν είχα μάθει να το κάνω νωρίτερα, πιθανώς να είχα όλο το σεξ που μου αρέσει, όποτε μου αρέσει. Κάτι που κάνω έτσι κι αλλιώς, για να είμαι ειλικρινής. Θα έπρεπε να κλείνω το στόμα μου και να τραγουδάω. Αυτό θα ήταν έξυπνο.

ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ ΙΔΑΝΙΚΑ [ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ]:

» Έχω μεγαλώσει με ανθρώπους που πιστεύουν ότι το σεξ, τα ναρκωτικά και το ροκ εν ρολ είναι συμβατά με μια ζωή στην οποία μπορείς να εργάζεσαι κανονικά και να είσαι παντρεμένος με παιδιά. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 80, η γενιά μου και αυτή που ακολούθησε ανακάλυψε ότι αυτό ήταν αδύνατο. Δεν θέλω παιδιά, δεν θέλω ευθύνες. Είμαι gay, καπνίζω χόρτο και κάνω αυτό ακριβώς που θέλω στη ζωή μου, λόγω του ταλέντου μου. Αντιπροσωπεύω ένα ιδανικό που οι υπόλοιποι έπρεπε να εγκαταλείψουν και κατηγορούν εμένα γι' αυτό. Ειδικά οι άντρες.

ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ:

» Είχαν πολύ καιρό να μου πάνε τόσο καλά τα πράγματα. Ίσως όχι τόσο επαγγελματικά, αλλά -χτύπα ξύλο!- δεν έχει συμβεί κάτι κακό εδώ καιρό σε ανθρώπους που νοιάζομαι. Φοβάμαι λιγότερο τη ζωή απ' ότι πριν από πέντε ή έξι χρόνια. Αυτή η περίοδος της ζωής μου είναι η πιο χαλαρή που είχα ποτέ.

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ