Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
0

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

Τα τελευταία τρία χρόνια, ο Σταύρος Κωτσάκης δίνει ξανά ζωή σε παραμελημένα καθημερινά οικιακά αντικείμενα, μετατρέποντας τα έτσι ώστε να γεννιέται από μέσα τους φως!

Πολυπράγμων και εφευρετικός από πάντα, ο 28χρονος απόφοιτος του Πολυτεχνείου Κρήτης παίζει με την έννοια της χρηστικότητας καθημερινών αντικειμένων όπως ο τρίφτης της κουζίνας, ένα άδειο μπουκάλι, ή ακόμα και το φαράσι της σκούπας, και πειραματίζεται με τα αποτελέσματα που αυτά έχουν όταν έρχονται σε επαφή με το ϕως.

Τα χειροποίητα φωτιστικά του προσθέτουν τόσο μία μυστηριακή ατμόσφαιρα όσο κι ένα παιχνιδιάρικο ύφος στο χώρο, και αυτές τις μέρες μπορείτε να βρείτε δείγματα τους στην έκθεση The Recycle Art στο Μοναστηράκι.

Ο ίδιος μας μίλησε για τη δουλειά του από το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας όπου βρίσκεται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στα πλαίσια των μεταπτυχιακών του σπουδών σαν Μηχανικός Ποιότητας.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Πώς ξεκίνησες να κατασκευάζεις φωτιστικά. Και γιατί συγκεκριμένα φωτιστικά και όχι κάτι άλλο;

- Το 2011 έχοντας απολυθεί από το στρατό και τελειώσει τις σπουδές, όντας άνεργος, αποφάσισα να ασχοληθώ με κάτι δημιουργικό.

Δοκίμασα να κάνω ένα αρκετά σύνθετο φωτιστικό που είχα σαν ιδέα, και στην πορεία παρατήρησα πως η συγκεκριμένη κατηγορία αντικειμένων επιτρέπει αρκετό πειραματισμό κατά την κατασκευή.

Μπορεί κάποιος να παίξει με διαφορετικές επιφάνειες, διαφορετικά υλικά και διαφορετικές γωνίες στις οποίες κυλάει το φως για να πετύχει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Aυτό ήταν κάτι που με τράβηξε να ασχοληθώ όλο και περισσότερο με αυτό το project.

Το 2012 έκανα την πρώτη έκθεση στην Αθήνα.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Και χρησιμοποιείς αποκλειστικά οικιακά αντικείμενα καθημερινής χρήσης; Κάτι σαν recycle ή και junk art;

- Κυρίως χρησιμοποιώ αντικείμενα καθημερινής χρήσης, άχρηστα ή μη. Φροντίζω να αξιοποιώ τις ιδιότητες του κάθε αντικειμένου, δίνοντας του παράλληλα μια άλλη διάσταση στο χώρο.

Άλλες φορές σχεδιάζω ένα φωτιστικό και βασιζόμενος πάνω στο σχέδιο παραγγέλνω τα κατάλληλα κομμάτια προς κατασκευή (π.χ. από ξύλο ή plexiglass), δηλαδή ακολουθώ την πιο ορθόδοξη πορεία σχεδιασμού.

- Πόσο καιρό σου παίρνει να κατασκευάσεις από την αρχή ως το τέλος ένα φωτιστικό σαν αυτά που βλέπουμε;

- Η διαδικασία κατασκευής έχει ως εξής.

Αρχικά συλλέγω αντικείμενα που πιστεύω ότι παρουσιάζουν ενδιαφέρον από άποψη υλικού, ή σχήματος και τα αποθηκεύω. Έχοντας μια αρχική ιδέα για το σε ποια περιοχή ενός φωτιστικού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα αντικείμενο (πχ βάση), προσπαθώ να δημιουργώ συνδυασμούς αντικειμένων με όσο το δυνατόν πιο απλό τρόπο, ελέγχοντας κάθε φορά αν τηρείται η συνθήκη της χρηστικότητας χωρίς να χάνεται το αισθητικό αποτέλεσμα.

Κάποια μικροαντικείμενα μπορεί να μη χρησιμοποιηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να έρθει η στιγμή που αποκτούν ξανά αξία.

Άρα ο χρόνος κατασκευής ενός φωτιστικού κυμαίνεται σημαντικά.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Δουλεύεις μόνος σου;

- Ναι μόνος, εκτός από τις περιπτώσεις που παραγγέλνω για παράδειγμα κομμάτια ξύλου συγκεκριμένων διαστάσεων. Χρησιμοποιώ τα βασικά εργαλεία (κατσαβίδια, τρυπάνι, γυαλόχαρτα, κλπ) και προσπαθώ να συνδέω τα αντικείμενα που συλλέγω με όσο το δυνατόν πιο απλό τρόπο αρκεί το τελικό κομμάτι να πληροί κάποιες προϋποθέσεις όπως λειτουργικότητα και καινοτομία.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Και ποιο είναι συνήθως το κοινό που δείχνει να τα προτιμά;

- Οι πελάτες μου χωρίς να ανήκουν σε συγκεκριμένο target group θεωρώ ότι έχουν σαν κοινό γνώρισμα την τάση να αναζητούν μοναδικά αντικείμενα με έναν προσωπικό χαρακτήρα για τα σπίτια τους.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Δουλεύεις πλέον από το Γκέτεμποργκ;

- Ναι, έχω κατασκευάσει αρκετά φωτιστικά όσο είμαι εδώ. Είναι πολύ πιο εύκολο να βρω ενδιαφέροντα αντικείμενα προς ανακύκλωση ή αντικείμενα second hand εδώ στο Γκέτεμποργκ, και σε καλύτερες τιμές. Επίσης, συμμετείχα πρόσφατα σε ένα design bazaar το οποίο είχε πολύ καλή ανταπόκριση από τους Σουηδούς.

- Ένα φωτιστικό που σε ζόρισε πραγματικά πολύ για να για να φτιαχτεί;

 

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

Αυτό το φωτιστικό μου πήρε περίπου 6 μήνες για να το τελειώσω. Μέσα στο κουτί που φαίνεται στην εικόνα, υπάρχει ένας μηχανισμός ο οποίος συνδέει μια κλειδαριά με ένα dimmer. Όσο κάποιος γυρίζει το κλειδί, αυξομειώνει την ένταση της λάμπας. Ήταν το πρώτο φωτιστικό που δοκίμασα να κάνω, και το τελευταίο που ολοκλήρωσα πριν την έκθεση lampent στην Αθήνα το 2012.

- Και κάποιο που δεν μπόρεσες τελικά να αποχωριστείς αφού το ολοκλήρωσες;

- Όχι, δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο μέχρι στιγμής.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

 

**Lampent στο Facebook

 

  • The Recycle Art (Ηφαίστου 39, Μοναστηράκι)
  • Έκθεση στο bar Senza (Λέκκα 23-25 Σύνταγμα)

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ