Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη

Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη Facebook Twitter
1
Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη Facebook Twitter

Όσοι πήγαν το συζητούν, σχολιάζουν τα πιάτα-τα οποία βρίσκεις top γκουρμέ-και σου τρέχουν τα σάλια, ένας αν-ορεκτικός τίτλος του Σκαρίμπα (αναρωτιέσαι τί ζητά ένας περιπλανώμενος κουλτουριάρης αλήτης στην ταμπέλα ενός εστιατορίου), punk bistro διαβάζεις στους τίτλους των οδηγών της πόλης, ένα πικρόχολο κράξιμο στο διαδίκτυο από κάποιους επιφανείς σεφ που δεν πήγαν ποτέ στο μαγαζί, δεν θέλεις περισσότερα για να μπεις στην ίντριγκα, να παρκάρεις στα Πετράλωνα, να βιώσεις από κοντά το ανορθόδοξο. Μπαίνεις μέσα και δεν κάνεις το ουάου!! του εντυπωσιασμού.

 

Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη Facebook Twitter

 

Κάτι ήσυχο σε ξυλί χρώμα, ξύλινοι πάγκοι-τραπέζια, τσαχπίνικα χριστουγεννιάτικα φωτάκια, κάτι γλόμποι με άποψη –remakes από παλιά. Αυτό που σε αγκαλιάζει αμέσως, σε κάνει δικό του χωρίς πολλά λόγια. Θα μπορούσε να είναι πανάκριβο, ακριβό, μικρομεσαίο ή φτηνό δεν το υποψιάζεσαι, καθότι έχει στυλ το οποίο συνήθως χρεώνεται στο μενού.

 

Αμερικάνικη πανκ του ’80, τότε μου φαινόταν ξενέρωτη και άνευρη, τώρα τη ρουφάω νότα-νότα, νοσταλγικά, σαν παλιά φωτογραφία που σου κολλάει ένα χαμόγελο χαλκομανία στο στόμα, garage, μια ξαφνική καινούρια pop, κάπως σαν να έχεις το ένα σου πόδι στο «Αν» στα Εξάρχεια και το άλλο σε ένα κυριλέ ρεστό της δημιουργικής ανατροπής. Με μια γουλιά κρασί θες να φύγουν οι πάγκοι να χοροπηδήσεις κάθε ρεφρέν σαν κατσίκι, με όλα σου τα γκάζια. Αλλά το ευγενές αγόρι θέλει την παραγγελία σου, οπότε συγκεντρώνεσαι στο μόλις 9 πιάτα του μενού.

 

Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη Facebook Twitter

 

Περιγραφή α λα ισπανική μόδα, «Παπαρδέλα», «Κόκορας», «Μοσχάρι», «Ψάρι». Με χαλάει λίγο η μίμηση, στο τέλος το παίρνω πίσω, τα παιδιά εδώ μιλούν με λίγα λόγια, για την ακρίβεια μάλλον σιχαίνονται τις λέξεις, σίγουρα δυσκολεύονται στο συντακτικό. Τα παίρνεις όλα, στη μέση. Από την σικάτη παρέα δίπλα-η Chanel τσάντα που με ακουμπά είναι absolutely αληθινή- έρχονται κάτι λιποθυμιστικά αρώματα τρούφας και κρασάτης σάλτσας με τροφαντές παπαρδέλες.

 

Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη Facebook Twitter

 

Ηλικίες γύρω στα 30, κανονικά αγόρια χωρίς συγκεκριμένο στίγμα, και από τα άλλα, τα εναλλακτικά, με τα σκουφιά ή τα μακριά μούσια ή και τα δυό μαζί σε συνδυασμό, όλοι διαφορετικοί και διάφοροι και αδιάφοροι να ανήκουν-κάπου-συγκεκριμένα. Το φαγητό, Θείο-χωρίς το τραγί. Από αυτές τις πολύ υψηλές κουζίνες, που άμα κουνήσουν την ουρά τους θα μπουν στο παιχνίδι των βραβείων, των πρωτοσέλιδων, των μεταγραφών στο Λονδίνο αλλά και των 100 ευρώ το κεφάλι. Νοστιμιά, αισθητική, τεχνική και ψυχή μαζί και η απλότητα ενός ιδανικού ριζότο με σανό (τριφύλι είναι)-καπνιστή πάπρικα και γραβιέρα. Και η έκπληξη, ενός καλαμαριού που το δαγκώνεις και απλώνεται μέσα σου όλο το κυμινάτο άρωμα ενός λιβανέζικου κεμπάπ. Και η ζεστασιά, μιας βελουτέ από γλυκοπατάτα με wasabi, μια ιδέα ταπιόκα και φυστίκι Αιγίνης. Και το ρουστίκ, στις παπαρδέλες με ψαχνό από αρνίσιο κότσι, νοστιμιά από ατζούγια και κρεμολάτα. Και η παράδοση, στον τραχανά με μοσχαρίσια τραγανά γλυκάδια, Μαυροδάφνη και φινόκιο. Και η αποδόμηση, σε έναν κόκορα απλό, με ωμό λαχανάκι Βρυξελλών κάτω από ένα μαγικό pesto ρόκας.

 

Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη Facebook Twitter

 

Είναι 12, όλοι κάπου γύρω στα ’30. Της χαρακτηριστικής, εναλλακτικής ράτσας των Πετραλώνων. Και έρχονται κι άλλοι κάθε μέρα, αφού σε ένα μαγαζί τα χέρια ποτέ δεν φτάνουν. Συνέταιροι, ο ένας έφερε τον άλλον, μερικοί στοιχειωδώς γνωρίζονται μεταξύ τους. Η ιδέα ενός συνεταιρισμού, όπως λέμε «Αγροτικός Συνεταιρισμός», μειώνει τα έξοδα για κείνον που δεν έχει, αλλά θέλει να κάνει κάτι δικό του. Μια φορά την εβδομάδα μαζεύονται για να βριστούν, να εκτονώσουν την πολυφωνία. Αφεντικά και υπάλληλοι μαζί. Μιλάω με τον Δημήτρη (Κανταράκη) τον έναν από τους τέσσερις μάγειρες. Όλοι με λαμπρή προϋπηρεσία, Αθήρι, Cellier, Βαρούλκο, 1800, Ορίζοντες, Aleria. Οι άλλοι δεν έχουν ιδέα από φαγητό. «Παίζουν τύμπανα κάποιοι» αορίστως με ενημερώνει ο Δημήτρης. Αν δεις τον Δημήτρη δεν θα φανταστείς ποτέ ότι «αυτό» το αγόρι μαγειρεύει «αυτό» το φαγητό. Από τη φυλή των έξτρα κουλ εξωγήινων, και με ένα βλέμμα που εστιάζει σε ένα προσωπικό όραμα, όνειρο, ταινία, μερικά χιλιάδες έτη φωτός από ό,τι συμβαίνει στη δεινή πραγματικότητα. Σου χαρίζεται μόνο με ένα μικρό, γλυκύτατο χαμογελάκι. Στα μάτια του, η Τρόικα δεν πέρασε ποτέ από δω, κανείς μας δεν χρωστάει, τίποτα δεν κατέρευσε, τίποτα δεν ήταν και όρθιο πριν την κατάρευση. Σαν Χριστός που πατά με σιγουριά πάνω στα κύματα.

 

Μια ωδή για το Θείο Τραγί. Από την Ελένη Ψυχούλη Facebook Twitter

 

Εννιά μόνο πιάτα για μια ανατροπή. Τόσα εκατομμύρια σε επενδύσεις για ακριβά γκραντέ εστιατόρια που επενδύουν σε vaccuum, σφαιροποιήσεις και άζωτα, τόσο μελάνι για αστέρια, βραβεία και σεφ-σταρ, τόσος μύθος για κάτι τόσο καθημερινό. Όλ’αυτά, 20 ευρώ μαζί με το κρασί.

 

 

 

Γεύση
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρία Κατσούλη: H ξεχωριστή πορεία της πρώτης Ελληνίδας οινοχόου

Το κρασί με απλά λόγια / Μαρία Κατσούλη, πώς ήταν να είσαι οινοχόος στα μακρινά 90's;

Από την Κρήτη στην Αθήνα και στις σάλες των πιο διάσημων ελληνικών εστιατορίων της δεκαετίας του ’90, η διαδρομή της Μαρίας Κατσούλη στον χώρο του κρασιού καθόρισε και ουσιαστικά δημιούργησε τη θέση του οινοχόου στη χώρα μας. Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης συζητούν μαζί της.
THE LIFO TEAM
Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πες μας πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου

Γεύση / Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου;

Στο καινούργιο εστιατόριο Iodio η σεφ Γεωργιάννα Χιλιαδάκη φτιάχνει πιάτα θαλασσινά με τον ξεχωριστό δικό της τρόπο. Μπήκαμε στην κουζίνα της, μιλήσαμε μαζί της και μάθαμε τις τεχνικές των πιάτων της. 
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία;

Radio Lifo / H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία

Γιατί αναζητάμε διαρκώς το «εξωτικό» και το σπάνιο, αντί να εκτιμάμε περισσότερο τα υλικά και τα φαγητά με τα οποία μεγαλώσαμε; Η Κωνσταντίνα Βούλγαρη συνομιλεί με τους Nomade et Sauvage, τους μάγειρες Ιορδάνη Τσενεκλίδη και Παναγιώτη Σιαφάκα, για το τι θεωρείται εκλεκτό, τι ορίζεται ως πολυτέλεια στο φαγητό και πώς οι μόδες και οι τάσεις διαμορφώνουν τις διατροφικές μας συνήθειες.
Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Osteria Mamma 

Γεύση / Ένα νέο ιταλικό σερβίρει πιάτα που περιέχουν άγνωστες στην Αθήνα λέξεις

Θέλοντας να τιμήσει μια επιθυμία της μητέρας της, έπειτα από πολλά ταξίδια και γεύματα σε διαφορετικές ιταλικές πόλεις, η Ελένη Σαράντη ετοιμάζει στο Osteria Mamma πιάτα με μπόλικη comfort νοστιμιά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τα γλυκά των φετινών Χριστουγέννων 

Γεύση / Όλα τα νέα χριστουγεννιάτικα γλυκά σε μία λίστα

Τετράγωνοι κουραμπιέδες, κρητική αλλά και γαλλική βασιλόπιτα, πολλά προζυμένια πανετόνε: Σε αυτή τη λίστα δεν θα βρείτε τα κλασικά γλυκά της Αθήνας -τα ξέρετε ήδη- αλλά όλες τις φρέσκες ιδέες των τριτοκυματικών φούρνων και των πιο δημιουργικών ζαχαροπλαστών.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Γεύση / Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Ένα τοπόσημο της πόλης αλλάζει ριζικά, επενδύει σε μια dream team και σε ό,τι κλασικό, από το φαγητό και το ποτό μέχρι την αρχιτεκτονική του, ακόμα και τη μουσική του μερικές φορές, και περιμένει τη νέα γενιά Αθηναίων, ακόμα κι εκείνους που δεν το είχαν στο ραντάρ τους μέχρι τώρα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια