ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter

Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα

0

Όλα ξεκίνησαν το 2015, όταν ένα κύμα προσφύγων έφτασε στην Ευρώπη. Από τότε έως σήμερα τα πράγματα έχουν εξελιχθεί με τον τρόπο που με θλίψη παρακολουθούμε στα δελτία ειδήσεων ή ακριβώς δίπλα από το σπίτι μας. Κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους σε λίγο κλείνουν χρόνο μέσα στους καταυλισμούς και η καθημερινότητα τους -το πώς περνάει η μέρα τους με όλες τις δυσκολίες και τα αναπάντεχα- είναι το βασικό ερώτημα. 

 

Έζησα δίπλα τους στον καταυλισμό του Ελαιώνα και το συγκεκριμένο φωτορεπορτάζ επικεντρώνεται κυρίως σε μια ομάδα νεαρών προσφύγων που ήδη διαμένουν ένα χρόνο στην Ελλάδα, περιμένοντας όπως και οι υπόλοιποι το εισιτήριο για την Ευρώπη ή την ασυλία για την παραμονή στη χώρα. Ο ένας μάλιστα από αυτούς κατάφερε να ξεκινήσει δουλειά στη μη κυβερνητική οργάνωση που διαχειρίζεται τον καταυλισμό. Με καταγωγή από τον Λίβανο, την Παλαιστίνη, την Ερυθραία, το Αφγανιστάν και άλλα μέρη, έχουν όλοι τους καταφύγει εδώ, όχι μόνο για να γλιτώσουν από έναν καταστροφικό πόλεμο, αλλά για να φτιάξουν τη δική τους ευκαιρία ζωής. 

Μαζί τους έμεινα για μία εβδομάδα, καταγράφοντας τις συνήθειες της ημέρας, ακούγοντάς τους να μου μιλάνε για τα σχέδιά τους και συνειδητοποιώντας ότι η γενική εικόνα που μας δίνεται είναι πολύ διαφορετική από την πραγματικότητα. Όσοι θέλουν να παραμείνουν στην Ελλάδα κάνουν μαθήματα ελληνικών, κατά βάση όμως κάνουν ένα μεγάλο διάλειμμα από τις σπουδές στη χώρα τους. Κατά τη διάρκεια της ημέρας στον καταυλισμό πίνουν τσάι και μοιράζονται το γεύμα τους (πάντα τρώνε μαζί) ανάμεσα σε κουκέτες στα κοντέινερς. Τις υπόλοιπες ώρες αυτοσχεδιάζουν: μια βόλτα για ψάρεμα δίπλα στα βράχια της Πειραϊκής, γιατί όχι και ένα μπάνιο, μια βόλτα στο κέντρο της πόλης, ένα μικρό ποδοσφαιρικό παιχνίδι, σίσα, ένα αυτοσχέδιο σαλόνι κομμωτικής στον καταυλισμό, ή ακόμα ενημέρωση του προφίλ στο facebook, καμιά ταινία στο κινητό και καμιά φορά ψώνια, όταν μπορούν για να αποφύγουν το μενού του καταυλισμού που αποτελείται είτε από μακαρόνια είτε από φασόλια...

Το βράδυ βγαίνουν στο κέντρο της πόλης, σαν τους υπόλοιπους "κανονικούς" ανθρώπους και ονειρεύονται το μέλλον, ατενίζοντας την πόλη από τα βράχια της Aκρόπολης.

Στην πραγματικότητα ζουν μια διπλή ζωή, αυτή του πρόσφυγα που έφτασε εώς εδώ διακινδυνεύοντας τα πάντα και που δεν έχει και τις καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και αυτή της γενιάς 2.0 συνδεδεμένη 24 ώρες το 24ωρο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φτιάχνοντας ένα online προφίλ που αποσιωπά την άλλη πλευρά. Ο καταυλισμός από την άλλη, μέρα με τη μέρα καταστρέφεται, ποντίκια ζουν μαζί τους κάτω από τα κοντέινερς και γενικώς ό,τι χαλάει δεν φτιάχνεται. Πολλοί από τους ανθρώπους που μένουν εκεί είναι κάτοχοι πτυχίων και το λιγότερο που θα περίμεναν είναι μια ζωή σαν κι αυτή. Αγαπούν βαθιά την πατρίδα τους και η μεγαλύτερή τους ελπίδα είναι να επιστρέψουν εν καιρώ ειρήνης. Προς το παρόν, απλώς θέλουν να ζήσουν. 

Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel

Ζώντας με τους πρόσφυγες στον καταυλισμό του Ελαιώνα Facebook Twitter
©Pierre Berthuel
 

Το φωτογραφικό υλικό παραχωρήθηκε από τον καλλιτέχνη για αποκλειστική χρήση στο LIFO.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση του χωρίς την άδεια του.

www.pierre-berthuel.com

Φωτογραφία
0

ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI