Το Bordeline Festival ξεκινάει απόψε στην Στέγη

Το Bordeline Festival ξεκινάει απόψε στην Στέγη Facebook Twitter
0

 ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

 

Για τέταρτη χρονιά ξεκινάει σήμερα το Bordeline Festival, το διεθνές μουσικό φεστιβάλ που γίνεται κάθε άνοιξη στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Φέτος, πιο φιλόδοξο από ποτέ συνεχίζει τις αναζητήσεις του στον πειραματικό χώρο με πρωτοποριακές παραστάσεις και αυτοσχεδιαστικές συναυλίες που στόχο έχουν να αναζητούν νέες μορφές έκφρασης και παραγωγής ήχου. Σύμφωνα με τον Θοδωρή Παπαδάκη, ενός από τους επιμελητές του φεστιβάλ μαζί με τον Χρήστο Καρρά:

«Το βασικό ενδιαφέρον του Bordeline εστιάζεται στις διαφορετικές όψεις της σύγχρονης μουσικής που μπορεί να περιλαμβάνουν από πράγματα πιο DIY προσέγγισης όπως η περίπτωση του Rashad ή πράγματα που συγγενεύουν με την σύγχρονη σύνθεση. Εξερευνά πώς μπορούν να έρθουν όλα αυτά πιο κοντά  αλλά κυρίως αυτό που θέλουμε είναι να τονίσουμε το κοινό σημείο που μπορεί να έχουν. Και πάντα εστιάζουμε και στο κομμάτι της περφόμανς. Στόχος είναι επίσης να εκμεταλευτούμε την Μικρή Σκηνή της Στέγης όσο το δυνατό γίνεται έτσι ώστε να μην έχει μια στατικότητα ή μια απόμακρη σχέση μεταξύ του κοινού και του καλλιτέχνη. Μας ενδιαφέρουν οι συνδέσεις και οι εκπλήξεις που μπορεί να συμβούν εκείνη την στιγμή και το κατά πόσα ο θεατής μπορεί να αποκομίσει και να βγει εμπλουτισμένος μέσα από αυτό και σίγουρα να αναπτυχθεί ένας πνευματικός διάλογος.»

Αναλυτικότερα, φέτος, στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα εμφανιστούν τρεις καλλιτέχνες από την Ελλάδα και 12 από το εξωτερικό. Η  προσοχή επικεντρώνεται στον κορυφαίο Ryoji Ikeda που θα ρίξει την αυλαία του φεστιβάλ με δύο παραστάσεις την Τρίτη 8 και Τετάρτη 9 Απριλίου στην Μεγάλη Σκηνή της Στέγης.

Ο Ikeda που γεννήθηκε στην Ιαπωνία αλλά κατοικεί στο Παρίσι επεξεργάζεται ήχους και εικόνες αναμειγνύωντας μαθηματικoύς όρους, κβαντική φυσική και φυσικά φαινόμενα. Με αυτό τον τρόπο δημιουργεί πολυ-επίπεδες και πρωτόγνωρες ηχητικές εμπειρίες. Η παράσταση ‘Superposition” που θα παρουσιάσει στην Στέγη έχει καθαρά audiovisual χαρακτήρα αλλά για πρώτη φορά θα χρησιμοποιήσει περφόρμερ πάνω στην σκηνή, προκαλώντας τα αισθητικά όρια του ίδιου αλλά και των θεατών.

 

Πριν όμως από αυτό την Παρασκευή 4 Απριλίου, το Bordeline ανοίγουν με εμφανίσεις τους, ο Χρίστος Χονδρόπουλος, ένας νεαρός και αρκετά ταλαντούχος μουσικός που ασχολείται με τα κρουστά και οι Julia Eckhardt και Manu Holterbach - από το Βέλγιο και την Γαλλία αντίστοιχα - που συμπράττουν για να παρουσιάσουν ένα μινιμαλιστικό έργο με επιρροές από τoυς μέντορες τους Phil Niblock και Éliane Radigue. Την βραδιά της Παρασκευής κλείνουν δύο καλλιτέχνες της εταιρείας PAN του Βασίλη Κουλιγκά, ο Αμερικανός συνθέτης και σαξοφωνίστας Andre Vida και ο Rashad Becker. Και οι δυο κατοικούν στο Βερολίνο.

Στην περίπτωση του Becker πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους τεχνίτες του σύγχρονου ηλεκτρονικού ήχου. Αυτοδίδακτος με έμμεσο κοινωνικό σχολιασμό στο έργο του, δεν θεωρεί πώς κάνει πειραματική μουσική.   

Το Σάββατο 5 Απριλίου, θα εμφανιστούν ο Μαρίνος Κουτσομιχάλης με έντονα βιωματικά στοιχεία στο έργο του που περιγράφονται μέσα από τον ήχο και τις προβολές, ο Βρετανός Theo Burt που κάνει ευρεία χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων για να παράγει γεωμετρικούς ήχους και εικόνες μέσα από υπολογιστές και τέλος ο Γάλλος συνθέτης και μπασίστας Kasper T. Toeplitz που ασχολείται με την ακαδημαϊκή ηλεκτρονική σύνθεση και τον θόρυβο. Στην Αθήνα, ο Toeplitz συνεργάζεται με την χορογράφο Myriam Gourfink για μια αφαιρετική περφόμανς κίνησης και ήχου.

Την Κυριακή σειρά έχουν η συνεργασία του Spyweirdos με τον Γάλλο Lionel Marchetti και η Αμερικανίδα συνθέτρια και εικαστικό Marina Rosenfeld που δημιουργεί «ηχητικά γλυπτά». Τα φώτα της βραδιάς πέφτουν πάνω στον Λιβανέζο Tarek Atoui, ένα από τα τρομερά παιδιά του Αραβικού κόσμου με εμμονή στον τραχύ θόρυβο.

 

Τέλος φέτος ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι ομιλίες που έχουν δωρεάν είσοδο και θα γίνουν στο πλαίσιο του φεστιβάλ με πρώτη και καλύτερη του μουσικού ερευνητή Ian Nagoski από την Βαλτιμόρη, ιδιοκτήτη της εταιρείας Canary Records που διασώζει και επανακυκλοφορεί σε ένα μοντέρνο κοινό χαμένα αριστουργήματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής από το παρελθόν αλλά και η εμφάνιση της Γιαπωνέζας μουσικού Tomoko Sauvage που δημιουργεί ήχους από διαφορετικές μορφές νερού την Κυριακή 6 Απριλίου στο χώρο στάθμευσης της Στέγης.    

«Έχουμε σαν προσδοκία πάντα να αντληθεί ένα κοινό από κάπου αλλού που δεν ακούει αυτού του είδους τη μουσική απαραίτητα. Και ουσιαστικό κέρδος θα υπάρξει μελλοντικά αν μπορέσεις να κρατήσεις αυτό το κοινό τα επόμενα χρόνια.», μας τονίζει ο Θοδωρής Παπαδάκης.

Borderline Festival '14
4-9 Απριλίου 2014

21:00 Μικρή Σκηνή

www.sgt.gr

 

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

PERFORMANCES (Μικρή Σκηνή | 21:00-00:00)

Παρασκευή 4 Απριλίου
Χρίστος Χονδρόπουλος (GR)
Julia Eckhardt (BE) / Manu Holterbach (FR)
André Vida (USA) / Rashad Becker (DE)

Σάββατο 5 Απριλίου
Μαρίνος Κουτσομιχάλης (GR)
Theo Burt (UK)
Kasper Toeplitz / Myriam Gourfink (FR)

Κυριακή 6 Απριλίου
Spyweirdos (GR) / Lionel Marchetti (FR)
Marina Rosenfeld (USA) / Okkyung Lee (KO)
Tarek Atoui (LEB)

Τρίτη 8 & Τετάρτη 9 Απριλίου (Κεντρική Σκηνή | 20:30)
Ryoji Ikeda (JAP)

INSTALLATIONS
Παρασκευή 4 - Tετάρτη 9 Απριλίου (Φουαγιέ +4 | 18:00-00:00)
Semiconductor (UK)

Κυριακή 6 Απριλίου (Υπόγειος χώρος στάθμευσης -9 | 18:00-20:00)
Tomoko Sauvage (JAP) 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Παρασκευή 4 Απριλίου (Μικρή Σκηνή | 19:30-20:30)
Ομιλία / listening session από τον Ian Nagoski (USA)

Σάββατο 5 Απριλίου
Ομιλία / workshop από τον Rachad Becker (Αίθουσα προβών -3 | 12:00-14:00)
Ομιλία / παρουσίαση από τον Manu Holterbach (Αίθουσα προβών -3 | 19:00-20:00)

Κυριακή 6 Απριλίου 
Workshop με τον Tarek Atoui (Αίθουσα χορού +4 | 13:00-16:00)
Ομιλία / παρουσίαση από την Marina Rosenfeld (Εργαστήριο +4 | 17:00-18:00)

 

 

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ