Το 1962 ο Joel Meyerowitz άφησε τη δουλειά του στη διαφήμιση και αποφάσισε να ξεκινήσει μια καινούργια καριέρα στη φωτογραφία. Με δύο Leica, μία φορτωμένη με έγχρωμο φιλμ και μία με ασπρόμαυρο, άρχισε να καταγράφει τον κόσμο της Νέας Υόρκης παράλληλα με τον Garry Winogrand και τον Tony Ray-Jones. «Μαζί με μερικούς ακόμα φωτογράφους της γενιάς του ο Joel Meyerowitz είναι υπεύθυνος για την καθιέρωση της έγχρωμης φωτογραφίας ως μία σημαντική μορφή τέχνης», λέει ο Giles Huxley-Parlour ο διευθυντής της Beetles+Huxley Gallery στο Λονδίνο όπου παρουσιάζονται μέχρι τις 24 Ιουνίου σπάνιες φωτογραφίες του σημαντικού φωτογράφου. Η έκθεση Joel Meyerowitz: Towards Colour 1962-1978 τονίζει την βαθμιαία μετάβαση του καλλιτέχνη από τη χρήση τόσο ασπρόμαυρης όσο και έγχρωμης φωτογραφίας σε καθαρό χρώμα, μέσα σε δύο δεκαετίες (του '60 και του '70).
Ο Meyerowitz γεννήθηκε το 1938 στη Νέα Υόρκη, σπούδασε ζωγραφική και ιατρική ζωγραφική στο κρατικό πανεπιστήμιο του Οχάιο και εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής σε διαφημιστική εταιρεία. Όταν ξεκίνησε να φωτογραφίζει η έγχρωμη φωτογραφία θεωρούνταν από πολλούς δημιουργούς καλλιτεχνικά κατώτερη σε σχέση με την ασπρόμαυρη ωστόσο το γεγονός ότι ο Meyerowitz ήταν αυτοδίδακτος δεν τον έφερε σε επαφή μ' αυτή την προκατάληψη και απλώς ακολούθησε τα ένστικτό του. «Ο κόσμος ήταν έγχρωμος. Ήταν τόσο προφανές για μένα. Δεν είχα ιδέα ότι οι άνθρωποι ήταν σνομπ για το χρώμα.»
«Ο Joel - μαζί με τον Joel Sternfeld, τον William Eggleston, τον Stephen Shore και μερικούς άλλους - αναβάθμισαν τη φωτογραφία στα μάτια του κοινού, αλλά και στα μάτια των κριτικών", λέει ο Huxley-Parlor. «Έδωσαν στις φωτογραφίες καλλιτεχνική υπόσταση.» Για τον ίδιο τον Meyerowitz: «Η φωτογραφία είναι να ρωτάω τον εαυτό μου: Πόσο ενδιαφέρον είναι αυτό το μέσο; Και πόσο πιο ενδιαφέρον μπορώ να το κάνω για μένα; Και παρεμπιπτόντος ποιος στο διάολο είμαι;»
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στην ιστοσελίδα της γκαλερί Beetles+Huxley.—Μαρούσα Θωμά
σχόλια