Όσα πρέπει να ξέρεις για τους Slowdive, πριν από την εμφάνισή τους στο Fuzz

Όσα πρέπει να ξέρεις για τους Slowdive, πριν από την εμφάνισή τους στο Fuzz Facebook Twitter
0
Όσα πρέπει να ξέρεις για τους Slowdive, πριν από την εμφάνισή τους στο Fuzz Facebook Twitter
Είκοσι χρόνια μετά την διάλυση τους, οι Slowdive απολαμβάνουν την μαζική αναγνώριση τόσο του κοινού όσο και του υπόλοιπου, μουσικού κόσμου.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν δηλαδή οι Slowdive έκαναν τα πρώτα τους δισκογραφικά βήματα, ένα θάψιμο από το NME και ένα άρθρο από το Melody Maker ήταν αρκετά για να βγεις από τη λίστα με όσα θεωρούνταν τότε cool. Στην πρώτη φάση της ζωής της, η μπάντα από το Reading της Αγγλίας έπεσε θύμα κακού timing και μεροληπτικής δημοσιογραφίας. Μπορεί το πρώτο τους single με τίτλο «Catch The Breeze» να έφτασε στο νούμερο ένα του UK indie chart το καλοκαίρι του 1991, αλλά από τη στιγμή που ετικετοποιήθηκαν ως μία «shoegaze» κιθαριστική μπάντα, άρχισε η κατρακύλα. Το ντεμπούτο τους με τίτλο Just For A Day που συνέπεσε με την κατακόρυφη άνοδο του grunge θεωρήθηκε αποτυχία και αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, ενώ το 1993 ακολούθησε το Souvlaki, που σήμερα θεωρείται ίσως το πιο λαμπρό δείγμα του shoegaze κινήματος και δέχθηκε τα πυρά σχεδόν όλου του μουσικού κόσμου ως ξεπερασμένος ήχος, σε σύγκριση με την britpop που μόλις είχε αρχίσει να ανθίζει. Μέχρι την κυκλοφορία της τελευταίας δουλειάς του σχήματος το 1995, η μισή μπάντα είχε διαλυθεί, ενώ δέχονταν όλο το βάρος της επίθεσης για το μίσος ενάντια στο shoegaze ή διαφορετικά «τη σκηνή που γιόρταζε τον εαυτό της», όπως ονομάστηκε ειρωνικά εκείνη την εποχή από τους Bρετανούς δημοσιογράφους.

Είκοσι χρόνια μετά τη διάλυση τους, οι Slowdive απολαμβάνουν πλέον τη μαζική αναγνώριση τόσο του κοινού όσο και του υπόλοιπου, μουσικού κόσμου. Οι περιοδείες τους στέφονται με φοβερή επιτυχία αφού σχεδόν κάθε συναυλία τους είναι sold-out, ενώ η φετινή τους δισκογραφική επιστροφή είχε μια ανεπανάληπτη δημοσιογραφική αποδοχή, συγκεντρώνοντας υψηλότατες βαθμολογίες. Μερικοί αποδίδουν αυτήν τη θριαμβευτική ιστορία ανάκαμψης σε μία γενικότερη νοσταλγία για τα '90s, αλλά στην πραγματικότητα οφείλεται σε πολλά περισσότερα.

Ο τέταρτος, ομότιτλος δίσκος των Slowdive έχει πάει αρκετά καλά εμπορικά, έχει μαζέψει πολύ καλές κριτικές και θεωρείται από πολλούς ειδικούς ως ο καλύτερος δίσκος της αναβίωσης του shoegaze. 

Μέσα σε αυτά τα είκοσι χρόνια, η αγάπη του μουσικόφιλου νεανικού πληθυσμού για τον shoegaze ήχο γιγαντώθηκε σταδιακά και πήρε cult διαστάσεις. Η επόμενη γενιά από εναλλακτικές κιθαριστικές μπάντες, όπως οι Deerhunter, οι M83 και οι Beach House ενσωμάτωσαν πολλά στοιχεία της μουσικής των Slowdive στον ήχο τους, ενώ στα μέσα αυτής της δεκαετίας οι My Bloody Valentine, μία άλλη ιστορική μπάντα της σκηνής, επέστρεψε μέσω επευφημιών, φανερώνοντας τη διαχρονική αξία του shoegaze. Επιπλέον, ο ίδιος ο δίσκος των Slowdive στέκει ως απόδειξη της αξίας τους: είναι ένα πανέμορφο κιθαριστικό άλμπουμ που μπλέκει μελωδία με θόρυβο με έναν πολύ γλυκό τρόπο, όλα τα στοιχεία δηλαδή που λάτρευαν ανέκαθεν οι fans τους.

Όσα πρέπει να ξέρεις για τους Slowdive, πριν από την εμφάνισή τους στο Fuzz Facebook Twitter
Το όνομα του γκρουπ προήλθε συνδυαστικά από δύο γεγονότα. Το πρώτο θέλει τον Nick Chaplin, μπασίστα του γκρουπ, να βιώνει ένα όνειρο που τoν ρούφαγε αργά μέσα του (slowdive σημαίνει αργή βουτιά) και το δεύτερο αναφέρεται σε ένα αγαπημένο κομμάτι της Rachel Goswell από τις Siouxsie and the Banshees, με τίτλο φυσικά «Slowdive».

Από τη νεανική, ρομαντική φάση της καριέρας τους μέχρι την επανένωση και την καθολική αποδοχή τους, αυτά είναι τα 10 πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τους Slowdive:

• Οι Slowdive σχηματίστηκαν στο Reading της Αγγλίας τον Οκτώβριο του 1989 από τον Neil Halstead και τη Rachel Goswell. Οι δύο τους είναι φίλοι από έξι χρονών και έπαιζαν μαζί μουσική ερασιτεχνικά. Αργότερα έγιναν ζευγάρι, αλλά σταμάτησαν τη σχέση τους λίγο πριν από την κυκλοφορία του δεύτερου δίσκου του γκρουπ. Οι ίδιοι έχουν ξεκαθαρίσει πως το γεγονός αυτό δεν έπαιξε κανένα ρόλο στη διάλυση του σχήματος. Τα άλλα μέλη της μπάντας είναι οι Nick Chaplin, Christian Savill και Simon Scott.

• Το όνομα του γκρουπ προήλθε συνδυαστικά από δύο γεγονότα. Το πρώτο θέλει τον Nick Chaplin, μπασίστα του γκρουπ, να βιώνει ένα όνειρο που τoν ρούφαγε αργά μέσα του (slowdive σημαίνει αργή βουτιά) και το δεύτερο αναφέρεται σε ένα αγαπημένο κομμάτι της Rachel Goswell από τις Siouxsie and the Banshees, με τίτλο φυσικά «Slowdive».

• O Christian Savill έγινε μέλος του συγκροτήματος με έναν αστείο τρόπο. Όταν το βασικό δίδυμο έφτιαξε μία διαφήμιση ζητώντας μία γυναίκα κιθαρίστρια για το γκρουπ, αυτός ήθελε τόσο πολύ τη θέση που όταν πήγε στην πρόβα, δέχθηκε να φορέσει φόρεμα αν χρειαστεί. Οι υπόλοιποι γέλασαν, πείστηκαν από τις ικανότητές του και τον δέχθηκαν.

• Τα μέλη του group έχουν παραδεχθεί σε συνεντεύξεις τους πως έπαιρναν πολλά ναρκωτικά για τη δημιουργία των πρώτων δίσκων τους. Συγκεκριμένα για το ντεμπούτο τους πειραματίζονταν με κάνναβη κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων, με την ετικέτα στο εξώφυλλο του άλμπουμ να γράφει «σαν ουσία που αλλάζει τη λειτουργία του νου, χωρίς το ρίσκο». Ο Halstead αναφέρεται στη διαδικασία παραγωγής του δεύτερου άλμπουμ ως «μία από τις πιο σουρεάλ, γεμάτη παραισθήσεις, εμπειρίες της ζωής μου». Για τον τελευταίο τους δίσκο, είπαν πάντως πως σταμάτησαν την κατανάλωση παραισθησιογόνων ουσιών.

• Για τον δεύτερο δίσκο τους, συνεργάστηκαν σε δύο κομμάτια με τον Brian Eno. Ειδικότερα, συμμετέχει στα credits του «Sing», ενώ στο «Here She Comes» παίζει πλήκτρα. Ο Halstead έχει πει πως το πρώτο πράγμα που έκανε η μουσική διάνοια ήταν να ξεριζώσει το ρολόι από τον τοίχο, ζητώντας τους επιτακτικά να παίξουν οτιδήποτε θέλουν στην κιθάρα τους για να το ηχογραφήσει.

 

Slowdive - Sing

• Η ιστορία πίσω από την ονομασία του δεύτερου δίσκου τους με τίτλο «Souvlaki» έχει ελληνικό φόντο. Προέρχεται από μία τηλεφωνική φάρσα εκείνης της εποχής, από τους Jerky Boys, οι οποίοι έπεισαν έναν υπεύθυνο ξενοδοχείου να προσποιηθεί πως κάνει σεξ με τη γυναίκα του τηλεφωνητή. Όταν έμαθαν πως ο υπεύθυνος είναι ελληνικής καταγωγής του είπαν «η γυναίκα μου γουστάρει αυτά τα ελληνικά κόλπα, θα σ' τον ρουφήξει σαν σουβλάκι».

• Οι δύο πρώτοι τους δίσκοι, θάφτηκαν από τα πιο επιδραστικά μέσα της χώρας τους, από μεγάλη μερίδα του κοινού όπως και από άλλους μουσικούς. Το ντεμπούτο τους χαρακτηρίστηκε ως μία «γαμημένα μεγάλη απογοήτευση» από τον Paul Lester του θρυλικού περιοδικού Melody Maker, ενώ για το «Souvlaki» οι αντιδράσεις ήταν ακόμη πιο ακραίες: ο Dave Simpson από το ίδιο έντυπο είχε να πει πως «θα προτιμούσα να πνιγώ από ασφυξία μέσα σε ένα μπάνιο από χυλό παρά να ξανακούσω αυτό τον δίσκο». Μερικοί fans ζητούσαν δημόσια στο NME να τους σκοτώσουν, ενώ ο Richey Edwards των Manic Street Preachers είχε πει πως «μισεί περισσότερο τους Slowdive από τον Αδόλφο Χίλτερ». Το μίσος ήταν κυρίως ταξικό, αφού πολλά μέσα τους είχαν κατηγορήσεις ως επαρμένους λεφτάδες μετά από μία φωτογράφηση τους μπροστά σε ακριβά αμάξια, κάτι το οποίο οι ίδιοι δεν κατάλαβαν ποτέ, όπως δήλωσαν μελλοντικά, αφού προέρχονταν από οικογένειες της μικρομεσαίας τάξης.

• Οι τρεις πρώτοι δίσκοι της μπάντας κυκλοφόρησαν στην ιστορική δισκογραφική Creation του Alan McGee. O υπεύθυνος τους ζητούσε επανειλημμένα να φτιάξουν έναν δίσκο με πιο pop, εμπορικό ήχο αλλά αυτοί έκαναν του κεφαλιού τους. Όταν άκουσε την τρίτη τους πειραματική, ατμοσφαιρική προσπάθεια, τους πέταξε από την εταιρεία, μετά την κυκλοφορία του δίσκου. Όπως λένε σήμερα τα μέλη του σχήματος, δεν κρατάνε κακία στην Creation γιατί ήταν πολύ υποστηρικτικοί παρόλα τα νεανικά τους τερτίπια.

Όσα πρέπει να ξέρεις για τους Slowdive, πριν από την εμφάνισή τους στο Fuzz Facebook Twitter
Οι τρεις πρώτοι δίσκοι της μπάντας κυκλοφόρησαν στην ιστορική δισκογραφική Creation του Alan McGee. O υπεύθυνος τους ζητούσε επανειλημμένα να φτιάξουν έναν δίσκο με πιο pop, εμπορικό ήχο αλλά αυτοί έκαναν του κεφαλιού τους.

• Επανενώθηκαν τον Ιανουάριο του 2014 και έδωσαν το πρώτο live της νέας τους εποχής, στο φεστιβάλ Primavera μπροστά σε 50.000 κόσμο, κάτι το οποίο τους συγκίνησε. Όπως είπαν πρόσφατα στον Guardian, τους πήρε τόσο καιρό να φτιάξουν μουσική ξανά μαζί γιατί «δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι όντως υπάρχει κόσμος που μας αγαπάει». Όταν συνειδητοποίησαν πως μπορούν να υπάρξουν στο ίδιο δωμάτιο, χωρίς ο ένας να μισεί τον άλλον, αποφάσισαν να ηχογραφήσουν τη νέα τους δουλειά.

• Ο τέταρτος, ομότιτλος δίσκος των Slowdive έχει πάει αρκετά καλά εμπορικά, έχει μαζέψει πολύ καλές κριτικές και θεωρείται από πολλούς ειδικούς ως ο καλύτερος δίσκος της αναβίωσης του shoegaze. O Neil Halstead δηλώνει «αληθινά ενθουσιασμένος που η μουσική μας έχει απήχηση σε μία ολόκληρη νέα γενιά. Δεν μας ακούνε μόνο 50ρηδες που έχουν κολλήσει στο παρελθόν».

 

Slowdive - Sugar for the Pill

 

Οι Slowdive παίζουν στο Fuzz Club το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου με είσοδο 30-33 ευρώ. Ανοίγουν οι Afformance.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ