Καραγάτσης ή Ροθ;

Καραγάτσης ή Ροθ; Facebook Twitter
Μ. Καραγάτσης (α), Φίλιπ Ροθ (δ)
0

Και τους δυο. Το καλό βρίσκεται παντού, και στη Μαδαγασκάρη και στην Εστραμαδούρα. Και τη ζωή τη μαθαίνεις πιο βαθιά διαβάζοντας -και- ανήσυχες πένες απ' όλα τα μήκη και τα πλάτη.

Όμως: «Έχουμε ελεύθερο τον αποπεμφθή -εί- -ί- ηγέτη της Καταλονίας», ανακοίνωσε σήμερα το χάραμα από την ΕΡΤ1 με περισσή αυτοπεποίθηση γνωστός δημοσιογράφος. Κι αυτούς ο λαός τους ακούει πιο πολύ και πιο πιστά κι απ' τον Όμηρο κι απ' το Ευαγγέλιο. 

Το ξέρω κι από δικούς μας ταλαντούχους νεότερους συγγραφείς. Απαξιώνουν τον Βενέζη, ως ξεπερασμένο εξιδανικεύοντας Αμερικάνους πεζογράφους με επικά οράματα. Λες και ακολουθώντας τη μανιέρα τους θα κερδίσουν τη δόξα τους. Μα αυτό είναι άλλο κεφάλαιο.

Τι θα γίνει με τέτοιαν αγραμματοσύνη; Μ' αυτούς τους αστοιχείωτους τηλεοπτικούς -και όχι μόνο- ταγούς που εναλλάσσονται στα υψηλά οφίκια; 

Που έμαθαν γράμματα αυτά τα παιδιά; Σημερινοί σαραντάρηδες; Πολλοί μάλιστα απόφοιτοι πανεπιστημίων; Αποκλείεται διαβάζοντας Φόκνερ. Μήπως από τίποτα «κλικάκια» του πρόσφατου παρελθόντος;


Θα φταίμε κι εμείς, δε μπορεί. 

Κι αυτό δεν είναι απόδειξη μιας ουσιαστικής και εν εξελίξει -επί το φθίνον- συνολικότερης κρίσης;

 
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ