Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας

0

Έχει υπογράψει τα τελευταία χρόνια μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα έργα της street art στην Αθήνα. Ο Bleeps  έχει σχολιάσει μέσω της τέχνης του πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της εποχής. Τα χαρακτηριστικά παράθυρα που δημιουργεί σε περιοχές του Κέντρου έχουν προκαλέσει αίσθηση τα τελευταία χρόνια. Παρατηρώ τις φωτογραφίες από τα νέα έργα που δημιούργησε στην Ισλανδία. Τον ρωτάω για την ιδέα πίσω από την νέα του δουλειά. Πως προσεγγίζεις ένα μη οικείο περιβάλλον;

«Λειτουργώ προσεγγίζοντας τον τόπο με διακριτικότητα και όχι τάση οικειοποίησης. Σχεδίασα ένα road trip και στο google earth ανίχνευα τις τοποθεσίες που μου δημιουργούσαν το ενδιαφέρον.» μου λέει και συνεχίζει μιλώντας μου για τον τρόπο με τον οποίο το περιβάλλον της Ισλανδίας έγινε ο καμβάς της νέας του δουλειάς.

Σκέφτομαι να κάνω μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση.

«Σκέφτηκα τα παγκάκια κυρίως για να ενθέτω φράσεις, συμπαρασύροντας τον παρακείμενο τόπο. Από την άλλη τα wheat pastes μου επέτρεπαν πιο ελευθεριακή προσέγγιση», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Εternity and a day ©Bleeps

Η Ισλανδία μια χώρα με άγνωστη στους περισσότερους φυσική ομορφιά έχει κρυμμένα μυστικά. Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της;

«Η Ισλανδία έχει ως χώρα κάτι που ο υπόλοιπος κόσμος δεν κατανοεί. Είναι αραιοκατοικημένη κι αυτό της προσδίδει μια ποιότητα τόσο στη σχέση ατόμου με τον τόπο, όσο και με την υπαρξιακή διάσταση του αυτοπροσδιορισμού του. Το φυσικό κάλλος είναι πολύ υψηλό.» με διαβεβαιώνει ο Bleeps και συνεχίζει μιλώντας μου για την διαδρομή που ακολούθησε. «Με έναρξη στο Κέφλαβικ ταξιδέψαμε ως τα νοτιοανατολικά φιόρδ, κατόπιν ανεβήκαμε στο Aκουρέρι και ταξιδεύοντας μέσω του f35 (χωματόδρομος 200χλμ στα υψίπεδα) φτάσαμε ως το Ρέικιαβικ».

Τον ρωτάω εάν οι τελευταίες του δημιουργίες στην Ισλανδία είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο και το περιεχόμενο της καλλιτεχνικής του έκφρασης. Μήπως θέλει να περάσει από τον κοινωνικό και πολιτικό σχολιασμό σε προσωπικά και φιλοσοφικά ζητήματα;

«Όχι απαραίτητα γιατί και στην Αθήνα χρησιμοποιούσα ως εφαλτήριο τα τρέχοντα θέματα για να εφορμήσω σε φιλοσοφικές αναζητήσεις, αλλά και προσωπικές. Αυτό ενισχύθηκε με τα έργα στα παράθυρα που συνεχίζω, τα οποία δυστυχώς δεν μένουν ιδιαίτερα στη δημόσια θέα», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In favor of ignorance ©Bleeps

Στην Ισλανδία όμως δημιούργησε κάτι καινούριο. Οι λέξεις εμφανίζονται αυτόνομες. Τι ήθελε να πετύχει με αυτό;

«Ήθελα το εννοιολογικό στοιχείο να γίνει στοιχειό τελικά και αφομοιωμένο στο περιβάλλον να σηματοδοτήσει ένα κείμενο, το οποίο δεν εδράζεται σε μια δεδομένη επιφάνεια (πχ τοίχο), αλλά σε φόντο τελικά (διαβάζοντας την πλάτη σε ένα παγκάκι ο υποκείμενος χώρος αφομοιώνεται στον ορίζοντα ανάγνωσης). Η υπαρξιακή διάσταση των φράσεων και η εσωτερική αναζήτηση δένουν όπως το χέρι στο γάντι και για το λόγο αυτό τα τοπία της Ισλανδίας προσέφεραν τον ιδανικό καμβά. Το προσεχές διάστημα θα αρχίσω να εμφανίζω φράσεις και στην Αθήνα στα παγκάκια κυρίως των προαστίων», καταλήγει.

Τι ήταν αυτό όμως που τον εντυπωσίασε περισσότερο στην Ισλανδία;

«Είμαι λάτρης του αστικού ασκητισμού και όπως κατανοείς ο μικρός πληθυσμός σε συνδυασμό με το απόκοσμο τοπίο δημιουργούσαν τον ιδανικό συνδυασμό. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Είναι μοναδικής ομορφιάς τόπος», μου λέει ο Bleeps.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In reach of a starfish ©Bleeps

Στην Ισλανδία δεν είχε επαφή με την τοπική σκηνή καλλιτεχνών ενώ η γνώμη του για τα μεγάλης κλίμακας έργα που συνάντησε δεν είναι θετική.

«Δεν ήρθα σε επαφή με την τοπική σκηνή. Είδα μόνο στο Ρέικιαβικ μεγάλης κλίμακας αναθέσεις από αυτές που θυμίζουν διαφημίσεις. Δεν με γοητεύουν κι αντίστοιχες στην Αθήνα, που αποσκοπούν στο να ενισχύουν τα τουριστικά attractions».

Η σύντομη κουβέντα με έναν από τους πιο ενδιαφέροντες street artists που έχει η χώρα μας κλείνει με τα μελλοντικά του σχέδια. Τι καινούριο ετοιμάζει στην Αθήνα;

«Σκέφτομαι πέρα από αυτά που ανέφερα να κάνω και μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών (όπως ήδη πράττω στα δυτικά) και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση».

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The feast of ignorance ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The watermaid ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Self awareness © Bleeps
 

O Bleeps στην Ισλανδία

Info

Bleeps

Ταξίδια
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Εφόσον ντρέπεσαι να μας πεις από ποιο χωριό είσαι, φρόντισε να μάθουμε το χωριό σου μέσα από την τέχνη σου, για να έρθουμε κιόλας»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Εφόσον ντρέπεσαι να μας πεις από ποιο χωριό είσαι, φρόντισε να το μάθουμε μέσα από την τέχνη σου»

Δύο 26χρονοι επέστρεψαν στον τόπο καταγωγής τους, το Φανάρι Καρδίτσας, και του έδωσαν νέα ζωή μέσα από το καλλιτεχνικό φεστιβάλ Nowstalgism.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο Νικόλας και η Ευσεβία ευχήθηκαν πριν από 11 χρόνια να αφήσουν την Αθήνα για τη Δημητσάνα και η μοίρα τούς έκανε το χατίρι

Γειτονιές της Ελλάδας / «Στη Δημητσάνα βρήκαμε μια οικογένεια που πραγματικά νοιάζεται»

Η επαγγελματική υποβάθμιση του Νικόλα έγινε η αρχή για μια νέα, καλύτερη ζωή με την Ευσεβία. Αφήνοντας πίσω τα ακατόρθωτα deadlines, τώρα ανοίγουν το παράθυρό τους κάθε πρωί και βλέπουν ένα ελατόδασος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Αργυρό Πηγάδι

Γειτονιές της Ελλάδας / «Καθημερινά χαιρετώ τον ήλιο που ξεπροβάλλει μέσα από τις κορυφές των βουνών»

Ο Βασίλης Κωνσταντινίδης επέστρεψε στο Αργυρό Πηγάδι Αιτωλοακαρνανίας έπειτα από είκοσι επτά χρόνια στην Αθήνα και πλέον ηγείται του καφενείου και του ξενώνα του χωριού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Τι πιο ωραίο από τα ξενοδοχεία;

Αύριο φεύγω / Τι πιο ωραίο από τα ξενοδοχεία;

Ακούω τον χτύπο στην πόρτα. Μυρίζω το oud και το σανταλόξυλο πριν καν ανοίξω. Δεν είναι ένα νέο κορίτσι, ούτε μια κουρασμένη γυναίκα. Είναι ο Ahmed. Μοσχοβολιστός, χαμογελαστός με μια βαλίτσα λες και ήρθε να περάσουμε μαζί το διήμερο.
ΚΛΕΛΙΑ ΛΟΝΤΟΥ
Στις Ροβιές κάθε μέρα τελειώνει με ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα

Γειτονιές της Ελλάδας / Στις Ροβιές κάθε μέρα τελειώνει με ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα

Ο Άκης Φράγκος κατάφερε να κάνει το πάθος του επάγγελμα και να ζει από τις καταδύσεις, έχοντας γεννηθεί, μεγαλώσει και συνεχίζοντας να μένει στο ίδιο χωριό της Βόρειας Εύβοιας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Η Ρούλα Αντωνίου άφησε τις πόλεις για την Καλλονή, ένα μικρό χωριό στα Τζουμέρκα, εκεί που η ψυχή ανασαίνει ελεύθερα.

Γειτονιές της Ελλάδας / «Στα Τζουμέρκα η ψυχή ανασαίνει ελεύθερα»

Μέλος μιας κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στη φιλοξενία, την εστίαση, τη μελισσοκομία και την αγροτική παραγωγή, η Ρούλα Αντωνίου υποστηρίζει πως η ζωή στο χωριό μπορεί να είναι εξίσου γεμάτη, όπως και στην πόλη, αλλά με περισσότερο νόημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Στο Μπουράνο μασουλώντας μπουσολάι

Nothing Days / Δαντέλες, μπισκότα, ανεξέλεγκτος τουρισμός: Μια βόλτα στο πολύχρωμο Μπουράνο

Το νησί της Βενετίας, που κάποτε ήταν ένα ψαροχώρι και κέντρο της τοπικής δαντελοποιίας, βρίσκεται στο έλεος του υπερτουρισμού, κινδυνεύοντας να χάσει τον χαρακτήρα και τους κατοίκους του.  
M. HULOT
Χίβα: Αναζητώντας τους Δρόμους του Μεταξιού

Ταξίδια / Ένα ταξίδι στο Ουζμπεκιστάν των παλατιών και των ερειπωμένων προμαχώνων

Οι έμποροι τρώνε γίδα βραστή για πρωινό, οι γυναίκες μοιάζουν με μικρά ουράνια τόξα, ενώ τιρκουάζ τρούλοι υψώνονται προς τον ουρανό. Εκεί, απ' όπου κάποτε περνούσε ο Δρόμος του Μεταξιού, η ζωή κυλάει ήσυχα.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΑΡΒΑΡΕΣΟΣ
Ταξίδι στην Οξφόρδη, στην πόλη που έχει μόνο νέους

Ταξίδια / Ένα τριήμερο στην Οξφόρδη των βιβλιοθηκών και του φοιτητόκοσμου

Μια ξενάγηση στην παλαιότερη πανεπιστημιούπολη της Αγγλίας, εκεί όπου ο Τόλκιν έγραψε τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» αλλά και στις τοποθεσίες όπου γυρίστηκαν οι ταινίες του Χάρι Πότερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ