Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter

Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet

0

Ο τυφοειδής πυρετός άλλαξε για πάντα τη ζωή του Walter McClintock. Το 1895, ο πτυχιούχος του Yale μετά την ασθένειά του και σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τις δυνάμεις του εγκαταστάθηκε σε ένα αγρόκτημα στη Βόρεια Ντακότα στην περιοχή του Great Plains. Από κει έναν χρόνο αργότερα ταξίδεψε δυτικότερα για να φωτογραφίσει την αμερικανική φύση και ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τους ανθρώπους της φυλής Blackfoot οι οποίοι κατέλαβαν τη φαντασία του. 

Εγκαταστάθηκε κοντά στην κοινότητά τους και άρχισε να φωτογραφίζει τη ζωή και την καθημερινότητά τους φιλοδοξώντας να καταγράψει τις παραδόσεις τους που φοβόταν ότι πολύ σύντομα θα άλλαζαν δραματικά. Ήδη στην εποχή του οι φυλές αυτοχθόνων της Αμερικής εξαφανίζονταν, τα παιδιά τους οδηγούνταν σε οικοτροφεία και η κυβέρνηση περιόριζε όλο και περισσότερο τη γη τους και τις τελετουργίες τους. 

Το 1920, ο Walter McClintock χάρισε τις γυάλινες πλάκες του σε διάφορα ιδρύματα, πράξη που αποδείχθηκε σοφή καθώς μ' αυτό τον τρόπο διασώθηκαν πολύτιμες πληροφορίες ενός πολιτισμού που δεν υπάρχει πια.

Οι φωτογραφίες του απ' αυτό το ταξίδι γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Παρουσιάστηκαν σε εκθέσεις, εκδόθηκαν σε δύο βιβλία και ενέπνευσαν τη φανταστική ιστορία μιας όπερας που παίχτηκε και στο Βερολίνο. Μέχρι το 1906 ο McClintock είχε δώσει πολλές διαλέξεις που χαρτογραφούσαν τη ζωή κοντά στους Blackfeet και οι φωτογραφικές του διαφάνειες είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Χρησιμοποιώντας έναν προβολέα οι επιχρωματισμένες στο χέρι γυάλινες διαφάνειές του έδιναν μια γλαφυρή, ονειρική εικόνα στο αμερικανικό και ευρωπαϊκό ακροατήριό του.

Το 1920 χάρισε τις γυάλινες πλάκες του σε διάφορα ιδρύματα, πράξη που αποδείχθηκε σοφή καθώς μ' αυτό τον τρόπο διασώθηκαν πολύτιμες πληροφορίες ενός πολιτισμού που δεν υπάρχει πια αλλά και η εικόνα μιας ειδυλλιακής Αμερικής που έχει εξαφανιστεί ανεπιστρεπτί. 

Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
(©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library
Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library

Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
©Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library


Οι τελευταίοι της φυλής των Blackfeet Facebook Twitter
Walter McClintock/Yale Collection of Western Americana, Beinecke Rare Book and Manuscript Library

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ