Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
0

O Egyptian Lover είναι ο Gregg Broussard. Για τους φαν του old-school χιπ χοπ, όποτε αναφέρεται το όνομά του, είναι σαν να μιλάς για έναν ζωντανό θρύλο. Έδρασε κυρίως τη δεκαετία του '80 και ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από φοβερά σινγκλ που κυκλοφόρησαν εκείνη την περίοδο και επέδρασαν καταλυτικά στον ήχο της ραπ με την πάροδο των χρόνων.


Στα χνάρια του Afrika Bambaata, o Broussard, χρησιμοποιώντας αναλογικά όργανα και κυρίως το Roland TR-808, θεωρείται υπεύθυνος για τη διαμόρφωση του electro ήχου της Δυτικής Ακτής της Αμερικής.


Το συγκεκριμένο στυλ του, που βασίζοταν κυρίως στην ηλεκτρονική μουσική, αποδείχτηκε καθοριστικό για την επιρροή του σε καλλιτέχνες όπως ο Dr. Dre και, φυσικά, υπήρχε πολύ πριν το δανειστεί ο Kanye West και εκτοξευτεί στα ύψη.

Τα περισσότερα άλμπουμ του ήταν εμπορικές αποτυχίες μετά το ντεμπούτο του «On the Nile» που κατάφερε να ανέβει στα «μαύρα» τσαρτ της εποχής.

 
Για πολλά χρόνια ήταν περισσότερο γνωστός για τα υποδειγματικά DJ sets του που πραγματικά σε μεταφέρουν στα '80s σαν σε χρονοκάψουλα. Πρόσφατα, στην Ευρώπη άρχισαν να ανακαλύπτουν εκ νέου το έργο του από τα τέλη των '00s.


O ίδιος είναι ένας πληθωρικός τύπος με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τη μουσική.

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Broussard ερωτεύτηκε το μυθικό Roland TR-808 από την πρώτη στιγμή που το έπιασε στα χέρια του, στις αρχές των '80s.

Αυτά είναι μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος γι' αυτόν πριν από την εμφάνισή στο Temple το Σάββατο, στις 3 Φεβρουαρίου.


• Ο Gregg Broussard γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1963. Είναι 55 ετών.


• Ξεκίνησε ως χορευτής και σύχναζε στα κλαμπ μόνο για να χορεύει. Aυτή του η ιδιότητα αποδείχτηκε ιδιαίτερα ωφέλιμη όταν ανέλαβε τα decks ως DJ. Διαμόρφωνε τον ρυθμό και τα beats ανάλογα με το αν ήθελε να τα χορέψει. Στην αρχή δεν χρησιμοποιούσε φωνητικά, αλλά αποφάσισε να βάλει στίχους στα κομμάτια του έτσι ώστε ο κόσμος να ξέρει τον τίτλο του κομματιού που έπαιζε.


• Ο Broussard ερωτεύτηκε το μυθικό Roland TR-808 από την πρώτη στιγμή που το έπιασε στα χέρια του, στις αρχές των '80s. Παρά την εξέλιξη των ψηφιακών προγραμμάτων ανά τα χρόνια, ακόμη το χρησιμοποιεί στις ηχογραφήσεις του και θεωρείται μάστερ του συγκεκριμένου μοντέλου drum machine, του οποίου η κατασκευή σταμάτησε το 1983.

• Ανήκε στη δεύτερη γενιά ενός από τα θρυλικότερα crews του Λος Άντζελες, των Uncle Jamm's Army. Από το ίδιο σχήμα ξεκίνησε την καριέρα του και ο Ice-T.Και οι δυο τους έγιναν μέλη του γκρουπ την ίδια περίοδο γύρω στο 1983.


Αν και δεν είχαν μεγάλη δισκογραφία, διοργάνωναν τεράστια πάρτι που μάζευαν χιλιάδες κόσμο εκείνη την εποχή. Με τον Ice-T έχουν χαθεί τελευταία, αλλά τον αγαπάει πολύ και πάντα τον θαυμάζει όταν τον βλέπει στην τηλεόραση.


• Εμπνεύστηκε τον χαρακτήρα του Αιγύπτιου εραστή από τη sci-fi αισθητική των Earth Wind & Fire με τις έντονες αιγυπτιακές αναφορές και από μια επίσκεψή του σε ένα μουσείο, όταν περιόδευαν οι θησαυροί του τάφου του Τουταγχαμών στην Αμερική στα τέλη του '70 – μία από τις πιο ιστορικές εκθέσεις που έγιναν ποτέ στη χώρα.


Η μεγαλύτερη επιρροή του όμως για την περσόνα του Egyptian Lover ήταν ο Dean Martin, που, όπως λέει, «ήταν αυτός ο σέξι τύπος που ρίχνει πάντα τις γυναίκες».

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
O ίδιος είναι ένας πληθωρικός τύπος με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τη μουσική.


• O Dean Martin ήταν και ο μουσικός του ήρωας. Ο πατέρας του είχε μια συλλογή από δίσκους του και όταν ήταν μικρός άκουγε επιλεκτικά δίσκους από την πρώτη, τη μεσαία και τελευταία φάση της καριέρας του και έπαιρνε ιδέες.


«Σε όλα τα άλμπουμ ακουγόταν το ίδιο κι έτσι είπα στον εαυτό μου ότι αν ποτέ γίνω τραγουδιστής θα κάνω ακριβώς έτσι ‒ ήταν πριν από το ραπ. Εξάλλου, όταν αγοράζεις ένα άλμπουμ του Dean Martin, το κάνεις γι' αυτόν το λόγο. Έτσι, δεν θα άλλαζα ποτέ το στυλ μου».


• Στα φωνητικά, πάντως, η μεγαλύτερη επιρροή του ήταν ο Prince και συγκεκριμένα το κομμάτι του «Controversy». Μουσικά, το «Number» των Kraftwerk τού άλλαξε τη ζωή. Συχνά τονίζει σε συνεντεύξεις το γεγονός ότι έζησε σε μια εποχή που δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα και ότι στους δίσκους ήθελε να παραποιεί τη φωνή του σαν να μιλάει μέσα από ένα κανονικό τηλέφωνο, ώστε να ακούγεται πιο αισθησιακή.


«Σήμερα μπορεί να μιλάς σαν τον Μίκι Μάους και να βρεις κοπέλα στέλνοντας από μηνύματα στο κινητό».

• Είχε δηλώσει παλιότερα ότι σε όποιο κλαμπ πήγαινε, κατάφερνε να αναγνωρίζει αν οι ήχοι που έπαιζαν οι μουσικοί παραγωγοί ήταν δικοί του, ακόμα κι όταν τους χρησιμοποιούσαν σε καθαρά techno βραδιές.


• Τα περισσότερα άλμπουμ του ήταν εμπορικές αποτυχίες μετά το ντεμπούτο του «On the Nile» που κατάφερε να ανέβει στα «μαύρα» τσαρτ της εποχής. Το γεγονός αυτό δεν τον εμπόδισε να κυκλοφορήσει άλλα εννέα προσωπικά άλμπουμ και να φτιάξει την Egyptian Empire Records, τη δική του ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία.


Αντίθετα, τον βοήθησαν να διατηρήσει την καριέρα του ως DJ και να παίζει μουσική, γυρνώντας όλο τον κόσμο τα τελευταία 30 χρόνια. To 2016 η Stones Throw Records και ο Peanut Butter Wolf αποφάσισαν να τιμήσουν το έργο του, κυκλοφορώντας μια ανθολογία με τα καλύτερα κομμάτια του, με τίτλο «1983-1988».


• Η πρώτη φορά που ήρθε στην Αθήνα ήταν το 2009 για μια εμφάνιση στο Βios, την οποία κάποιος φαν κατάφερε να βιντεοσκόπησει ολόκληρη και μπορείς να τη δεις εδώ:

 

Ο Egyptian Lover θα εμφανιστεί στο Temple Athens (Ιάκχου 17, Γκάζι) ως καλεσμένος της Lower Parts, το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, με είσοδο 8-10 ευρώ.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς ο Drake αλλάζει τη μουσική βιομηχανία με τα mixtapes του

Μουσική / Πώς ο Drake αλλάζει τη μουσική βιομηχανία με τα mixtapes του

Το «More Life» του Καναδού ράπερ ήταν το πιο «πολυ-ακουσμένο» άλμπουμ, βάσει του συνδυασμού φυσικών πωλήσεων, streams και downloads. Κι όλα αυτά χωρίς να είναι καν ένα επίσημο άλμπουμ αλλά ένα mixtape. O ίδιος ο Drake το χαρακτήρισε απλώς «μια playlist».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ