Μακάρι όλα τα εμπορικά «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά, όσο αυτό των Portugal. The Man

Μακάρι όλα τα εμπορικά «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά, όσο αυτό των Portugal. The Man Facebook Twitter
Οι Portugal. The Man πρέπει να είναι μία από τις ακομπλεξάριστες μπάντες του πλανήτη.
0

Οι Portugal. The Man πρέπει να είναι μία από τις πιο ακομπλεξάριστες μπάντες του πλανήτη. Για πολλά χρόνια η ψυχεδελική/ηλεκτρονική ποπ τους ακροβατούσε κάπου ανάμεσα στο mainstream και στο εναλλακτικό, χωρίς όμως να είναι πραγματικά δημοφιλείς ή πετυχημένοι σε κανέναν από τους δύο χώρους.

Όταν όμως κυκλοφόρησαν το single «Feel it still» πέρσι την άνοιξη, μέσα σε λίγους μήνες η φήμη τους απογειώθηκε. Γνωρίζοντας πως αυτή η εμπορική στροφή τους θα απογοήτευε πολλούς, είχαν προνοήσει τυπώνοντας t-shirts που έγραφαν αυτοσαρκαστικά «Ήξερα τους Portugal. The Man πριν ξεπουληθούν», έτσι ώστε να προλάβουν τους παλιότερους fans που τους κατηγόρησαν για ξεπούλημα, όταν είδαν το κομμάτι να σκαρφαλώνει στο Νο 4 των αμερικανικών και βρετανικών charts, να ακούγεται παντού στο ραδιόφωνο και τελικά να κερδίζει το βραβείο καλύτερου Pop Duo/Group Performance στα φετινά Grammy.

Ωστόσο, παρατηρώντας κανείς την πορεία τους μέχρι σήμερα θα συνειδητοποιήσει πως η επιτυχία δεν ήρθε απροσδόκητα, μέσα σε μια νύχτα, αλλά ήταν το αποτέλεσμα προσεκτικών, μεθοδικών κινήσεων καθ' οδόν προς τη μαζικότερη αναγνώριση.

«Όλοι έχουν αποψάρες, δεν με νοιάζει τι θα μας προσάψει ο κόσμος. Μπήκαμε στο mainstream, είμαστε στα τριάντα μας, οι μισοί από εμάς κατάγονται από την Αλάσκα, έχω να γυμναστώ χρόνια και είμαστε στα charts» σχολίασε με μπόλικες δόσεις χιούμορ σε μια συνέντευξη στην «Independent» o ιδρυτής και τραγουδιστής της μπάντας John Gourley.

Ωστόσο, παρατηρώντας κανείς την πορεία τους μέχρι σήμερα θα συνειδητοποιήσει πως η επιτυχία δεν ήρθε απροσδόκητα, μέσα σε μια νύχτα, αλλά ήταν το αποτέλεσμα προσεκτικών, μεθοδικών κινήσεων καθ' οδόν προς τη μαζικότερη αναγνώριση.

Οι Portugal. The Man σχηματίστηκαν το 2002 στην πόλη Wasilla της Αλάσκας από τους John Gourley και Zach Carothers, όταν ο πρώτος διέλυσε το αρχικό του σχήμα Anatomy Of A Ghost για να πειραματιστεί πάνω σε κάτι διαφορετικό. Στη συνέχεια προστέθηκαν στην μπάντα κι άλλα τρία μέλη, αφήνοντας το 2004 την πατρίδα τους για το Πόρτλαντ, έτσι ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες να ακουστούν και να υπογράψουν με κάποια δισκογραφική.

 

Το «Feel it still» απογείωσε τη φήμη τους

Εν τω μεταξύ, η ονομασία της μπάντας προήλθε τόσο από την ιδέα του Gourley για έναν «larger than life» συμβολικό τίτλο όσο και από την επιθυμία του να γράψει ένα βιβλίο για τις περιπέτειες του πατέρα του στην Πορτογαλία, με το ίδιο τίτλο πάλι.

Μέχρι και το 2010 είχαν κυκλοφορήσει πέντε δίσκους, οι οποίοι τους εξασφάλισαν συμμετοχή σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως το Lollapalooza, και μια μικρή, πιστή βάση οπαδών, τίποτα περισσότερο όμως από τα εναλλακτικό πλαίσιο στο οποίο είχαν κολλήσει.

Ωστόσο, ο δισκογραφικός κολοσσός Atlantic Records είχε διακρίνει τις αναξιοποίητες δυνατότητές τους κι έτσι υπέγραψαν μαζί τους ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο για αρκετούς δίσκους.

Μπορεί το 2011 να είχαν μια πολύ μεγάλη ατυχία, πέφτοντας θύματα κλοπής με αποτέλεσμα να χάσουν όλο τους τον εξοπλισμό, αλλά η ιστορία αυτή είχε αίσιο φινάλε και τελικά τους έκανε πιο δυνατούς, αφού την ίδια χρονιά έκαναν περιοδεία με τους Black Keys και σημείωσαν την πρώτη τους παρουσία στα αμερικανικά charts με το έκτο τους άλμπουμ «In the mountain in the cloud».

To 2014 κυκλοφόρησαν τον έβδομο δίσκο τους «Evil Friends» σε παραγωγή του Danger Mouse, του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή δίσκων των Gorillaz, των Black Keys, της Norah Jones κ.ά., γυαλίζοντας και φρεσκάροντας αισθητικά τον νέο, πιο προσιτό ήχο τους και φτάνοντας τελικά ως το νούμερο 28 των αμερικανικών charts.

Η τεράστια επιτυχία ήρθε, όμως, με την τελευταία τους δουλειά «Woodstock», για την οποία άλλαξαν εντελώς τα αρχικά τους σχέδια που περιλάμβαναν ηχογραφήσεις με τον Mike D των Beastie Boys.

 

Οι Portugal. The Man σε συνέντευξή τους για την τελευταία τους δουλειά «Woodstock».

Τελικά, η ιδέα για το νέο άλμπουμ προήλθε από ένα εισιτήριο για το Woodstock που βρήκε ο Gourley στο πατρικό του και τον έκανε να συνειδητοποιήσει πως η αποστολή της μουσικής τα τελευταία 50 χρόνια δεν έχει αλλάξει και δεν είναι άλλη από το να κάνει κριτική και να βοηθάει τους ανθρώπους σε εποχές κοινωνικής και πολιτικής αβεβαιότητας.

Από αυτό το ιδεολογικό υπόβαθρο και με ανανεωμένο χορευτικό ποπ/ροκ ήχο έγραψαν τον νέο τους δίσκο οι Portugal. The Man, για τον οποίο σχολιάστηκε πολύ εύστοχα πως «υπόσχεται συνεχώς διαμαρτυρία, αλλά τελικά αυτό που προσφέρει είναι ένα πάρτι». Προϊόν της ίδιας λογικής είναι και η τεράστια επιτυχία τους «Feel it still».

Μακάρι όλα τα εμπορικά «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά, όσο αυτό των Portugal. The Man Facebook Twitter
Οι Portugal. The Man κέρδισαν το βραβείο καλύτερου Pop Duo/Group Performance στα φετινά Grammy.

Δανειζόμενοι πολλά ρυθμικά και μελωδικά στοιχεία (για τη χρήση των οποίων πλήρωσαν μεγάλα ποσά) από το '60s τραγούδι «Please, Mr.Postman» των Marvelettes, έγραψαν ένα γκρουβάτο, ρετρό χιτάκι το οποίο χορεύεται από αμέτρητο κόσμο στα μπαρ και στα κλαμπ ολόκληρου του πλανήτη, αλλά στο εσωτερικό του κρύβεται ένας (αυτο)κριτικός σχολιασμός σχετικά με τους επαναστάτες και τους ιδεολόγους του καναπέ, με το χαρακτηριστικό ρεφρέν «I'm a rebel just for kicks, now».

«Δεν με νοιάζει αν πουν ότι ξεπουληθήκαμε. Νιώθω χαρούμενος και περήφανος που καταφέραμε να πούμε κάτι σημαντικό στο ραδιόφωνο. Ακούω όλα τα τραγούδια που παίζονται και είναι μπούρδες, κανείς δεν λέει τίποτα αξιόλογο» σχολίασε σε μια συνέντευξη ο Kyle O'Quin (πλήκτρα), κι έχει δίκιο.

Μέσα στον χαμό από αδιάφορα ποπ/ροκ κομμάτια που κυριαρχούν στο εμπορικό ραδιόφωνο και τα charts, το «Feel it still» είναι αληθινά διασκεδαστικό κι έχει κάτι ουσιαστικό να πει. Μακάρι όλα τα «ξεπουλήματα» να ήταν τόσο απολαυστικά.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ