Η τέχνη είναι αμαρτωλή

Η τέχνη είναι αμαρτωλή Facebook Twitter
Eικονογράφηση: Υann Le Bec
2

Με ρωτάνε, καμιά φορά, γιατί γράφω πάντα για σκληρές  ανθρώπινες καταστάσεις.

 

Μα, η τέχνη είναι εξ ορισμού αμαρτωλή, με τη θρησκευτική έννοια. Όπως ακριβώς και ο άνθρωπος.

 

Ποιόν ενδιαφέρει η ευτυχία μιας οικογένειας. Η ασήμαντη ζωή ενός εμπόρου. Οι φιλοδοξίες ενός γιάπη. Οι κοσμικές έξοδοι μιας κυρίας. Ένας ανέφελος παιδικός βίος.

 

Αυτό που είναι πάντα προς διερεύνηση υπάρχει κάτω από την επιφάνεια. Το πραγματικό και ανθρώπινο. 

 

Τα καλά κρυμμένα ένστικτα και τα πάθη που όσο κι αν λειανθούν είναι αυτά που στην πραγματικότητα μας ορίζουν. 

 

Οι μαύρες σκέψεις και πράξεις. 

Ο πόνος, η αδυναμία, η ταπείνωση, η μέθη, η βία, η φιληδονία, ο φόνος, οι ενοχές, η τιμωρία.

 

Θυμίζω τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα: επιθυμία, περηφάνια, λαιμαργία, τσιγκουνιά, οργή, λαγνεία, τεμπελιά.

 

Η τέχνη δεν άφησε κανένα απέξω. 

Τα μυθιστορήματα, οι ζωγραφικοί πίνακες, τα τραγούδια, οι ταινίες, κυλιούνται στην παρέκκλιση και την αμαρτία.

 

Οι αρχαίοι τραγωδοί, ο Σέξπιρ, ο Ντοστογιέφσκι, ο Καραβάντζιο, τα φιλμ νουάρ, τα ρεμπέτικα, το ροκ, τα ανθρώπινα εσώψυχα αναδεικνύουν.

 

Εντρυφούν στις σκοτεινές ατραπούς του βίου που καθένας μας είναι εύκολο να χαθεί ή να αναστηθεί.  

 

Η αληθινή τέχνη σού αποκαλύπτει αυτό που φοβάσαι.

Τον εσώτατο εαυτό σου.

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Σωστη η ματια αλλα η τεχνη δεν ειναι μονοφθαλμη, εχει κι αλλες γωνιες. Μια απ αυτες, η πιο βασικη, ειναι οτι δε στοχευει σε τιποτα, μονο υπαρχει. Φτανει αυτο για να κινησει τα αορατα νηματα επιθυμιων και ονειρων που εχουμε μεσα μας. Για να βγουν ομως στην επιφανεια θελει ιδιο κοπο, η τεχνη δε βοηθα μεχρι τελους, εναυσμα ειναι.
Συμφωνω με το αρθροΑλλα οσον αφορα τη σημερινη εποχη ,πόσοι really "καταραμενοι " γινονται καλλιτεχνες?Νομίζω οτι στη σημερινη εποχη ανεφελος παιδικος βιος,κοσμικες εξοδοι,φιλοδοξια και "εμπορευματικοτητα" χαρακτηρίζουν τις ζωες των νέων επιτυχημένων καλλιτεχνών .