Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter
0

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Arcade Fire
support act: Owen Pallett
Αμβέρσα | 10 Ιουνίου 2014

Από τον Άρη Μπούρα

 

Είναι αρκετά μεγάλη πρόκληση να βρίσκεσαι στην Κεντρική Ευρώπη και κατά την παραμονή σου στα πέριξ να περιλαμβάνουν οι Arcade Fire, στα πλαίσια της περιοδείας τους, μια κοντινή σου πόλη για συναυλία. Στο απόγειο ίσως της καριέρας τους, με ένα "Reflektor" αρκετά καλό, που αν μη τι άλλο πυροδότησε αρκετές αντιδράσεις μες στο 2013. Θετικές, αλλά και αρνητικές, όπως συνηθίζεται άλλωστε με άλμπουμ που εκτινάσσουν τη δημοτικότητα των μουσικών τους στα ύψη. Τα εισιτήρια της συναυλίας ξεκινούσαν στα 44 περίπου ευρώ, το Antwerp's Sportpaleis αποτελούσε τον κλειστό χώρο όπου θα φιλοξενούνταν το συγκρότημα από τον Καναδά, μακριά από φεστιβάλ που συχνά περιορίζουν τα γκρουπ. Οπότε, η απόφαση ελήφθη άρδην.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Η Αμβέρσα είναι μια πόλη στα Βόρεια της Ευρώπης (κάτι σαν τη Θεσσαλονίκη του Βελγίου, με λίγη περισσότερη φαντασία) που φημίζεται για τις βάφλες της, την κοκαΐνη -αποτελεί μια από τις βασικότερες πύλες εισόδου παράνομων ουσιών στην Ευρώπη-, τα διαμάντια, αλλά και τη σκληροπυρηνική Εβραϊκή κοινότητα που δίνει βροντερά παρών πάνω από 800 χρόνια στην πόλη. Προσπερνώντας όμως την επιφάνεια, τα κλισέ και κοιτάζοντας λίγο παραπέρα, διακρίνεις μια όμορφη πόλη όπου η σύγχρονη αρχιτεκτονική εναλλάσσεται με τα γοτθικά μοτίβα και τους νεο αναγεννησιακούς ρυθμούς του παρελθόντος. Συμμαζεμένα μικρά καφέ και εστιατόρια, πεζοδρομημένα στενάκια που σε καλούνε να τα ανακαλύψεις, πολύ - όπως συνηθίζεται άλλωστε σ' εκείνα τα μέρη - πράσινο, αλλά και μια πανέμορφη θέα παράλληλα του ποταμού Scheldt που οδηγεί απευθείας στη βόρεια θάλασσα.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Η αρένα όπου φιλοξενούνται οι Arcade Fire (χτισμένη το 1933) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους χώρους διεξαγωγής συναυλιών και παραστάσεων για την πόλη, η ώρα έναρξης της συναυλίας στο εισιτήριο γράφει 20:30. Οπότε, ο συμπατριώτης τους Owen Pallett εισέρχεται στη σκηνή γύρω στις 20:00, μόνος, με το γνώριμο βιολί του επ' ώμου. Η εμφάνισή του είναι στιγμές συγκλονιστική, λουπάροντας συνεχώς μελωδίες του εγχόρδου που πάλλεται αδιάκοπα. Τα φωνητικά του είναι γλυκά, ζεσταίνουν την ατμόσφαιρα, τα διακριτικά ηλεκτρονικά γεμίζουν δειλά δειλά το background των εξαίρετων συνθέσεών του. Αν δεν έχεις ανακαλύψει ακόμη τη baroque pop του πλησίασε άφοβα.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Το show, κατά την προετοιμασία της σκηνής για τους Arcade Fire, συμπληρώνονταν από το dj set του Steve Mackey, μπασίστα των Pulp (υποθέτω πως αυτός στεκότανε κάτω από τη μάσκα που φορούσε, πάνω σε μια μικρή εξέδρα η οποία είχε στηθεί στη μέση της αρένας). Οι μουσικές του επιλογές είναι εξαιρετικές, μιξάροντας από post punk και disco του παρελθόντος, μέχρι πρώιμη house και dub ακούσματα. Κάποια στιγμή θέλω να τον αγκαλιάσω, τη στιγμή που βάζει ένα από τα διαμάντια των Colourbox, αλλά είναι αρκετά μακριά.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Οι Arcade Fire ανέβηκαν στη σκηνή λίγο μετά τις 21:00 αναγγέλλοντας το άνοιγμα της συναυλίας με το Normal Person, από το τελευταίο τους άλμπουμ, με τους Βέλγους να μην αποτελούνε και το πιο εκφραστικό κοινό του κόσμου (πρέπει να ξεπερνούσαν τις 10.000 - 12.000 με μια πρόχειρη εκτίμηση), αλλά ευτυχώς ακολούθησε το ασύλληπτα όμορφο Rebellion (Lies), που σε συνδυασμό με τις παροτρύνσεις του Win Butler άρχισαν να σηκώνουνε όρθιους και τους πιο συνεσταλμένους. Από κει κι έπειτα όλα κυλούσανε σε απόλυτη αρμονία, με την παραγωγή και τον ήχο του γκρουπ να βρίσκονται σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο, τουλάχιστον από την πρώτη φορά που τους είδα πριν από κάποια χρόνια. Τα διπλά ντραμς και τα κρουστά γεμίζουνε το συναυλιακό χώρο δυναμικά, τα πνευστά και τα πλήκτρα ανταλλάσσουν εκατέρωθεν μελωδίες. Δε ξέρω αν η αρτιότητα οδηγεί κάποιους στην ανία, αλλά οι Arcade Fire το κοντρολάρουνε ακόμη καλά, η ζωντανή αποτύπωση της μουσικής τους στέκει εξαίσια, με το tracklist να πηγαινοέρχεται κυρίως μεταξύ του τελευταίου αλλά και του πρώτου τους άλμπουμ. Στο άκουσμα του It's Never Over (Oh Orpheus), ένα γαργαλητό αρχίζει να διαπερνά τη σπονδυλική μου στήλη, με την Régine Chassagne ως άλλη Ευρυδίκη να στέκει στη μικρή εξέδρα ανάμεσα από το πλήθος, απέναντι από τον Ορφέα, λίγο πριν την τραβήξουνε πάλι πίσω στον Άδη. Αναλογίζομαι πως είναι κρίμα να μην έχουμε τη δυνατότητα να τους δούμε ζωντανά στην Ελλάδα, τώρα που υπάρχει τόσο έντονα το ελληνικό στοιχείο στα τραγούδια τους.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Το διάλειμμα πριν το ανκόρ, φέρνει τον κλασικό punk δυναμίτη Ça Plane Pour Moi του Plastic Bertrand να παίζει στην αρένα από μια fake μπάντα, ξεσηκώνοντας τους συμπατριώτες Βέλγους σε τρελό χορό, με τους Arcade Fire να ορμάνε ξανά στη σκηνή μ' ένα από τα πρώτα τους αριστουργήματα. Κομφετί, χρώματα, αντανακλάσεις, φώτα, χαμόγελα, βελγικές μπίρες, ναι, νιώθω ωραία (παρόλο που πρέπει να ξαναπληρώσω 40 cent για να πάω τουαλέτα).

 

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT