Οι Rita Mosss παίζουν απόψε στο launch party του ΓΚΡΕΚΑ

Οι Rita Mosss παίζουν απόψε στο launch party του ΓΚΡΕΚΑ Facebook Twitter
Είμαστε υπέρ του ρομαντισμού, αλλά κάποιες φορές είναι τόσο πολλά τα έξοδα, που στο τέλος η κατάσταση καταντάει μη βιώσιμη. Φωτ.: Rita Moss/ LIFO
0

Aπό τον Μ.Hulot

Οι Rita Mosss παίζουν απόψε στο launch party του ΓΚΡΕΚΑ Facebook Twitter
Παλιά είχαμε το πρόβλημα να βρούμε αυτό που ψάχναμε, χαλάγαμε άπειρο χρόνο. Τώρα το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πολλά κι έτσι χρειάζεσαι πολύ χρόνο μέχρι να τα φιλτράρεις και να ξεχωρίσεις τα σκατά από αυτά που αξίζουν. Πάλι στα ίδια είμαστε... Φωτ.: Rita Moss/ LIFO

 

 

Ο πρώτος δίσκος των Rita Mosss (με τρία s) είχε τίτλο «Ass» και είχε κυκλοφορήσει την τελευταία μέρα του καλοκαιριού πριν από δύο καλοκαίρια. Ήταν ένα άλμπουμ πανκ αισθητικής, με την αρμόζουσα φασαρία και δεκατρείς ιστορίες για μία «πρώην πόρνη με χαλαρό κώλο». Οι Rita Mosss έχουν χιούμορ και αυτοσαρκάζονται διαρκώς, ακόμα κι όταν μιλάς μαζί τους για τα πιο σοβαρά πράγματα. Η κουβέντα μας ήταν απολαυστική και από τις πιο «ουσιαστικές» που έχω κάνει με μουσικούς αυτής της σκηνής, που κουβαλούν όλο το βάρος μιας νοοτροπίας που τους κάνει αυτιστικούς κι εσωστρεφείς. Οι Rita Mosss είναι ακομπλεξάριστοι. Εντελώς. Όταν τους βλέπεις πάνω στη σκηνή είναι εντυπωσιακοί, βγάζουν μια ένταση που τους κάνει απόμακρους και λίγο τρομακτικούς, αλλά όταν δεν παίζουν, δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα που βγάζουν στα live τους. Μεταξύ καφέ και ανθρακούχου νερού σχολιάζουμε τα καλοκαιρινά φεστιβάλ που έχουν γίνει των άκρων: ή για mainstream κοινό ή για πολύ ψαγμένους – που είναι ένας πολύ συγκεκριμένος αριθμός ανθρώπων. Δεν υπάρχει κανένα πια που θα μπορούσε να μαζέψει όλο το κοινό, όπως παλιότερα.


«Στην Αθήνα όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας, είμαστε ελάχιστοι» λένε. «Βασικά εξαρτάται και από το τι παίζεις, αυτό είναι το πιο σημαντικό απ' όλα. Όταν παίζεις έναν σκληρό ήχο που δεν είναι metal –γιατί το metal έχει κοινό–, αναγκαστικά έχεις πολύ μικρό κοινό και δεν απευθύνεσαι σε όλους. Το πανκ προέρχεται από την αστική τάξη, γι' αυτό και έχει μια πιο καλλιτεχνική υπόσταση, ενώ οι οπαδοί του metal είναι μια "αδελφότητα". Το metal προέρχεται από λαϊκά στρώματα, γι' αυτό κιόλας δημιουργούνται ομάδες, θεωρείται διασκέδαση. Το κοινό της πιο "ψαγμένης" μουσικής είναι αδηφάγο, δηλαδή θέλει πάντα κάτι καινούργιο και μετά από λίγο το απορρίπτει και ψάχνει για κάτι άλλο. Πάλι καινούργιο. Μπορεί να υπάρχει το Ιnternet και η παγκοσμιοποίηση, αλλά δεν παύει να υπάρχει και ο μικρόκοσμος του καθενός. Τα 100-150 άτομα που παρακολουθούν μια συναυλία είναι ο μικρόκοσμος του κάθε γκρουπ, με αυτούς θα μιλήσει. Πιστεύω ότι αυτό είναι ένα ελάττωμα γενικότερα με τις ανθρώπινες σχέσεις, ότι αρχίζεις να λογοδοτείς στον περίγυρό σου. Επειδή έχουν όλοι άποψη, αρχίζεις και σκέφτεσαι "αν κάνω αυτό, τι θα πουν;'" Εκτός των άλλων, υπάρχει και αυτό το πρόβλημα. Κάποιες φορές αυτό δεν λειτουργεί μόνο ανασταλτικά, μπορεί να έχει και τα καλά του. Επίσης, έχουν και μικρή μνήμη, δηλαδή τώρα μπορεί να σε αποθεώνουν, μετά να σε γειώσουν και μετά πάλι να σε αποθεώσουν. Είναι τόσο απότομη η αντίδραση σε μια πράξη σου που λες "θα με φάνε" και μετά περνάει και είναι σαν να μη συμβαίνει τίποτα».

 

Οι Rita Mosss παίζουν απόψε στο launch party του ΓΚΡΕΚΑ Facebook Twitter
Φωτ.: Rita Moss/ LIFO


Ο Δημήτρης και ο Κώστας γνωρίζονται από το 2000, από τη Β' Λυκείου. Πρώτα αντάλλασσαν μεταξύ τους κασέτες και μετά αποφάσισαν να φτιάξουν μαζί μουσική. Τον Χάρη τον γνώρισαν στο δεύτερο live τους και από τότε έγινε το τρίτο μέλος που ανεβαίνει στη σκηνή και τα σπάνε. «Όποτε θέλει είναι μέλος του γκρουπ και όποτε θέλει δεν είναι. Έχει όλα τα δικαιώματα και καμία υποχρέωση», λένε και γελούν. Μιλούν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα γκρουπ που τα μέλη του έχουν να βγάλουν πέρα όλες τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας και δεν τους φτάνει ο χρόνος. Και για το χρήμα. Όλο το κόστος για την παραγωγή του πρώτου δίσκου το κάλυψαν μόνοι τους, το ίδιο και του νέου δίσκου που έχουν σχεδόν έτοιμο και είναι σε αναζήτηση εταιρείας για να το κυκλοφορήσουν. Ο Δημήτρης δουλεύει στην οικογενειακή επιχείρηση που εμπορεύεται μαγιό και ο Κώστας είναι καθηγητής μουσικής. «Θέλουμε να βγει ο δίσκος και δεν κάνουμε μεγαλεπήβολα σχέδια» λένε. «Γενικά, είμαστε ευχαριστημένοι από τις ηχογραφήσεις, οπότε πιστεύουμε ότι θα βγει ωραίος. Σίγουρα θα θέλαμε να κάνουμε μια περιοδεία, να το δοκιμάζαμε και αυτό. Όλα τα έξοδα τα μοιραζόμαστε, ό,τι έχει σχέση με το γκρουπ τα πληρώνουμε εμείς – ίσως κάποια εταιρεία να μας βοηθούσε σε αυτό το πράγμα, να έφευγε από πάνω μας το οικονομικό περισσότερο. Είμαστε υπέρ του ρομαντισμού, αλλά κάποιες φορές είναι τόσο πολλά τα έξοδα, που στο τέλος η κατάσταση καταντάει μη βιώσιμη και φοβερά χρονοβόρα γιατί περιμένεις να μαζέψεις λεφτά για το επόμενο βήμα. Στην Ελλάδα έχουμε παίξει σε πολλά events και η φάση είναι ότι "σας κάνουμε και χάρη". Είμαστε ολιγαρκείς όσον αφορά την μπάντα, δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε λεφτά, αλλά θέλεις ένα αντίτιμο για τη μουσική σου, την υπηρεσία αυτή που προσφέρεις. Ένα ωραίο ψυχολογικό δώρο, ας το πούμε έτσι. Δίνουμε πολύ χρόνο. Αναγκαζόμαστε πολλές φορές να ακυρώσουμε δουλειές για να παίξουμε σε live και στο τέλος όχι απλώς δεν παίρνεις τίποτα, αλλά δεν σου κερνάνε καν τα ποτά σου».


Η φάση της μουσικής έχει αλλάξει. Με την έλευση του Ιnternet όλα διαφοροποιούνται, ο οραματισμός έχει κοπεί. Πριν από 2-3 χρόνια έλεγα στον εαυτό μου ότι η μουσική φτάνει παντού, είναι πολύ θετικό όλοι να ακούνε μουσική, όλοι να έχουν πρόσβαση σε αυτή, αλλά άρχισε να χάνει από κάπου όλο αυτό. Η πιτσιρικαρία ξέρει περισσότερα είδη μουσικής, αλλά επιφανειακά, όχι σε βάθος – η πρόσβαση στην πληροφορία είναι μεγάλη παγίδα. Αυτό που με ενοχλεί είναι όταν ρωτάω "ποιον δίσκο έχεις ακούσει από αυτή την μπάντα" και μου λένε "άκουσα τρία τραγούδια". Το έχω κάνει κι εγώ – για να μην κατηγορώ τους άλλους. Έχω κάτσει κι έχω ακούσει ενάμιση λεπτό κι έχω πει "δεν μου αρέσει, το πετάω". Πόσους δίσκους τούς έχουμε ακούσει μία, δύο και τρεις φόρες και δεν μας αρέσουν και μετά μας τραβάνε και γουστάρουμε – αυτοί είναι και οι καλύτεροι. Παλιά είχαμε το πρόβλημα να βρούμε αυτό που ψάχναμε, χαλάγαμε άπειρο χρόνο. Τώρα το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πολλά κι έτσι χρειάζεσαι πολύ χρόνο μέχρι να τα φιλτράρεις και να ξεχωρίσεις τα σκατά από αυτά που αξίζουν. Πάλι στα ίδια είμαστε.

 


Στα 30 σου έχεις υποχρεώσεις και μηδέν χρόνο. Πρέπει να είσαι ήδη καλός και φτασμένος για να μπορείς να ζήσεις από τη μουσική. Και πρέπει η μπάντα σου να φυσάει. Έξω έτσι γίνεται. Σε Λονδίνο, Αμερική, Αγγλία κάνουν μπάντες από τα 13 τους και στα 18-19 τους έχουνε φτάσει σε ένα καλό επίπεδο. Είναι η παράδοση, ρε παιδί μου. Και γίνεται η φάση. Ένας καλός φαύλος κύκλος. Τσουλάει και πάει αυτό το πράγμα. Είναι θέμα και της κοινωνίας. Άμα η κοινωνία είναι πλούσια κοινωνία, μπορεί να το στηρίξει αυτό. Διάβαζα π.χ. ότι στη Νορβηγία, αν κάνεις black metal, παίρνεις επιδότηση επειδή θεωρείται μέρος της κουλτούρας τους. Σε πληρώνουν για να φτιάξεις μπάντα. Σου δίνουν επιδότηση, τσάμπα στούντιο, τσάμπα εξοπλισμό και σε στηρίζουν οικονομικά και στις περιοδείες. Εδώ είναι αστείο να ονειρεύεσαι να ζήσεις από το συγκρότημα. Κι αν σε πληρώνουν γι' αυτό, όλοι θα κάνουν μπάντες».


http://ritamosss.bandcamp.com/

 

Οι Rita Moss συμμετέχουν στο Γκρέκα launch party στο Komma bar το Σάββατο 28/6

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ