Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους;

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter
0

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

Μία μόνο περιήγηση ανάμεσα στα δημοφιλέστερα ενημερωτικά – και προσφάτως "ανακαινισμένα"- sites παγκοσμίως είναι ικανή για να κάνει τους αναγνώστες να νομίζουν ότι παθαίνουν déjà vu.


Οι web designers χρησιμοποιούν πλέον τα ίδια οπτικά στοιχεία σε κάθε νέο site, και το αποτέλεσμα παρομοιάζεται με την ομοιομορφία που επικρατεί στην βιομηχανία των αυτοκινήτων: Παντού στον κόσμο, τα αυτοκίνητα κάθε μάρκας και κατηγορίας μοιάζουν στο μάτι ενός μη ειδικού πάνω κάτω ... ίδια, λέει ο ο Brad Frost, ένας web designer που έχει εργαστεί στα sites του TechCrunch και του Entertainment Weekly.

"Ως έναν βαθμό τα sites έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, λίγο πολύ. To web design – όπως κάθε άλλο design- είναι και μόδα, ακολουθεί τάσεις. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μιας νέας εποχής όπου οι οθόνες και η δυνατότητα αφής έχουν εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που ορίζουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό και την αισθητική ενός site"

Τα αυτοκίνητα εξυπηρετούν έναν σκοπό, το ίδιο και οι ενημερωτικές ιστοσελίδες. Αντίθετα όμως με την χρήση ενός αυτοκινήτου, οι απαιτήσεις του κοινού των websites αλλάξανε δραματικά όταν μπήκαν στη ζωή μας πολλές περισσότερες συσκευές που συνδέονται στο ίντερνετ, εκτός από τον παλιό καλό υπολογιστή και την μεγάλη οθόνη του. Οι οθόνες μίκρυναν και η πληροφορία έπρεπε να "χωρέσει" σ' αυτές, χωρίς να χάνεται η ουσία της.


Πετυχημένο παράδειγμα της "νέας εποχής" του web design για εταιρείες media θεωρείται το ανακαινισμένο εδώ και λίγους μήνες site του περιοδικού TIME, όπου επικρατούν οι μεγάλες εικόνες ψηλά στην οθόνη, οι καθαρές γραμμές, και οι καθαρά διαχωρισμένες κλασικές πια κάθετες στήλες.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Επιπλέον, το site του TIME σχεδιάστηκε έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σε μία καινούρια σχετικά έννοια που θέλει τις ιστοσελίδες να "συμμορφώνονται" σε μία όλο και μεγαλύτερη ποικιλία μεγεθών οθόνης, χωρίς όμως να στερούν από τον αναγνώστη την εμπειρία ενός χρήσιμου "ξεφυλλίσματος".


"Η μεγαλειώδης επικράτηση του mobile στην καθημερινή μας ζωή ήταν αυτή που μας "ξύπνησε" από την αυταπάτη ότι το web μπορεί να κινείται σε συγκεκριμένα και σταθερά πλάτη", λέει o web designer και developer Josh Clark, και συνεχίζει.


"Ως έναν βαθμό τα sites έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, λίγο πολύ. To web design – όπως κάθε άλλο design- είναι και μόδα, ακολουθεί τάσεις. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μιας νέας εποχής όπου οι οθόνες και η δυνατότητα αφής έχουν εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που ορίζουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό και την αισθητική ενός site"
Πολλά μεγάλα ενημερωτικά sites ακολουθούν πλέον αυτές τις επιταγές του 'νέου we design', και το αποτέλεσμα είναι σχεδόν πανομοιότυπο: Multi-στήλη στο κέντρο, και τετράγωνα επίπεδα σχέδια.


Το site του ειδησεογραφικού οργανισμού NBC έχει την κύρια στήλη του στα δεξιά, ωστόσο οι ομοιότητες είναι εμφανείς.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


"Στην αρχή όλοι οι web designers ακολουθούσαμε την ίδια τακτική: Διαφορετικό design για την desktop εκδοχή, και διαφορετικό για την mobile έκδοση ενός site. Πλέον κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί, μιας που υπάρχουν υπερβολικά πολλές διαφορετικές οθόνες και εμπειρίες θέασης και ανάγνωσης ενός site για να βρεθεί για όλες μία διαφορετική λύση. Το κόστος μόνο του απαραίτητου προσωπικού που θα δούλευε πάνω σε αυτό είναι εξωπραγματικό. Έτσι, όλο και περισσότερα sites κινούνται προς το responsive design, σαν μία "one size" λύση.

Η εποχή της οικονομίας των διαφημίσεων

"Είναι ήδη δύσκολο να δημιουργήσεις μία ιστοσελίδα που να "χωράει" και να φαίνεται καλά σε πολλές διαφορετικές οθόνες. Αν προσθέσετε σε αυτή τη δυσκολία και τον παράγοντα των διαφημίσεων που πρέπει να μπουν σε ένα site, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα" συνεχίζει ο Clark.


"Τα media sites έχουν μία πολύ συγκεκριμένη τακτική όσον αφορά τις διαφημίσεις που πρέπει να φιλοξενούν, αν θέλουν να επιβιώσουν στην καινούρια online αγορά. Κι αυτό είναι ίσως που περιορίζει τους web designers περισσότερο από κάθε άλλο παράγοντα, για έναν πολύ απλό λόγο: Η διαφήμιση, όπως την θέλει ο πελάτης, σπάνια μπορεί να αλλάξει μέγεθος κατά το δοκούν του designer."


Σήμερα, συγκεκριμένες οδηγίες για την διαδικτυακή διαφήμιση ορίζονται από το Internet Advertising Bureau, ώστε να μπορούν πελάτες και εταιρείες media να βρίσκουν ένα κοινό τόπο συνεννόησης και να έχουν μια κοινή αγορά. Μεγάλες και άκαμπτες όσον αφορά το μέγεθος διαφημίσεις μπορεί να αποφέρουν πολλά στις πωλήσεις, ωστόσο αποτελούν το μεγαλύτερο μπελά για έναν web designer.

Το Responsive design είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του σύγχρονου web design, αλλά δεν εξηγεί κατ 'ανάγκη την ομοιότητα στην αισθητική. Οι σκιάσεις, οι κλίσεις, και γενικά οποιοδήποτε στοιχείο που προσδίδει βάθος, έχει φύγει ανεπιστρεπτί δίνοντας τη θέση του σε αυτό που είναι γνωστό ως "flat design".


Σύμφωνα με τον Brad Frost, οι διαφημιστικές εταιρείες μοιάζουν με έναν δεινόσαυρο που δεν μπορεί να συγχρονιστεί με τις τρέχουσες απαιτήσεις της αγοράς, και μένει πεισματάρικα πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη βιομηχανία, δημιουργώντας συνεχώς νέους περιορισμούς.


Το επίσης ανανεωμένο site του Sports Illustrated, ακολουθεί κι αυτό το μοτίβο των τριών στηλών.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Το Responsive design είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του σύγχρονου web design, αλλά δεν εξηγεί κατ 'ανάγκη την ομοιότητα στην αισθητική.
Οι σκιάσεις, οι κλίσεις, και γενικά οποιοδήποτε στοιχείο που προσδίδει βάθος, έχει φύγει ανεπιστρεπτί δίνοντας τη θέση του σε αυτό που είναι γνωστό ως "flat design".


Η επικράτηση του flat design στις ιστοσελίδες επικράτησε όταν οι mobile εκδόσεις άρχισαν να κερδίζουν έδαφος. Το μινιμαλιστικό μοτίβο φαινόταν πιο εντυπωσιακό σε μικρότερες οθόνες, ενώ συγχρόνως ελαχιστοποιούσε και τον χρόνο 'φορτώματος' μιας σελίδας. Σήμερα, το "επίπεδο" αυτό design είναι σήμα κατατεθέν πολλών media sites διεθνώς.


Παρακάτω, μια εικόνα που δείχνει πώς θα μοιάζει το καινούριο site του ESPN, που θα λανσαριστεί το 2015, δίπλα σε μια εικόνα που δείχνει τη σημερινή mobile έκδοση του site του καναλιού. Είναι εμφανές ότι η επερχόμενη desktop εκδοχή βαδίζει στα "χνάρια" της mobile.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Σύμφωνα με την Kelly Sutton, μία web designer και software engineer, τον δρόμο προς το "γεωμετρικό" επίπεδο design, με τετράγωνα σχήματα και έντονα χρώματα, έδειξε πρώτη η Microsoft, όταν ήδη πριν από δυόμιση χρόνια λάνσαρε την επιφάνεια εργασίας των Windows 8.
Έκτοτε, ξεκίνησε μία ραγδαία υιοθέτηση του συγκεκριμένου web design στυλ, από εταιρείες όπως η Apple ( iOS7), αλλά και από την ίδια την Google.


"Τα τελευταία δύο χρόνια η βιομηχανία του ψηφιακού design βρισκόταν, τρόπον τινά, σε πόλεμο", λέει η Sutton. "Αυτή η εποχή έχει παρέλθει, και σήμερα μπορούμε να πούμε ότι διανύουμε την εποχή της ομοιομορφίας."


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

To ίντερνετ του αύριο

Παρ' όλα αυτά, το responsive design εξακολουθεί να είναι μία καινούρια έννοια η οποία μεταβάλλεται συνεχώς όσο οι web designers και οι προγραμματιστές ανακαλύπτουν νέους τρόπους να "παντρεύουν" την τελική εικόνα με την δυνατότητα πολλαπλών λειτουργιών.


Σύμφωνα με τον Greg Storey, τον υπεύθυνο μάρκετινγκ του Happy Cog, μιας εταιρείας σχεδιασμού ιστοσελίδων που πρωτοστάτησε στο responsive web design, τα νέα "άκρα" της σημερινής τεχνολογίας που περιλαμβάνουν ολοένα και πιο τεράστιες οθόνες στα σαλόνια μας και όλο και πιο μικρές οθόνες στα κινητά μας, αποτελούν για τους σημερινούς προγραμματιστές την μεγαλύτερη πρόκληση.


"Δεν είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι μπορείς να κάτσεις και να σχεδιάσεις ένα site για τόσες πολλές εκδοχές, έτσι;", λέει .

"Και δεν είναι μόνο η ποικιλία οθονών που αποτελεί πρόκληση, αλλά και η άνοδος της διαφήμισης στα sites."


Η λύση φαίνεται προς το παρόν να βρίσκεται στην αλλαγή του τρόπου σκέψης των designers, παρά στην εύρεση νέων εργαλείων.

"Το καθιερωμένο σκεπτικό της web design κοινότητας πρόκειται να αλλάξει άρδην, και μάλιστα πολύ σύντομα", καταλήγει.


- Από το Mashable

Απόδοση Α.Γ.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ