Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter
0

Μέσα στα χρόνια, δίκαια ή άδικα, πολλοί έχουν κατηγορήσει τον Σαββόπουλο για έπαρση. Απόψε όμως, στα στρογγυλά γενέθλιά του, δεν άστραφτε ούτε ένα φλας.

Κόκκινα μπαλόνια έχουν κολλήσει στο ταβάνι ακολουθώντας το νόμο της βαρύτητας, φάτσες χαμογελούν, ο Σαββόπουλος τραγουδάει το «Έρχεται βροχή, έρχεται μπόρα» και η γυναίκα του η Άσπα χορεύει τρία μέτρα πιο πέρα με τις φίλες της.
Ο ξένος όρος είναι "secret gig" (μυστική συναυλία). Το live/πάρτι του Σαββόπουλου στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη για τα 70α γενέθλιά του δεν είχε διαφημιστεί πουθενά. Το ήξεραν μόνο στενοί φίλοι, οι εικαστικοί που συμμετείχαν στην τρέχουσα έκθεση «στο υπόγειο νησί του» η οποία φιλοξενείται εκεί και κάποιοι δικοί τους άνθρωποι. Μέσα στα χρόνια, δίκαια ή άδικα, πολλοί έχουν κατηγορήσει τον Σαββόπουλο για έπαρση. Απόψε όμως, στα στρογγυλά γενέθλιά του, δεν άστραφτε ούτε ένα φλας. Μονάχα ο ίδιος άστραφτε: Με το που μπήκε στην αίθουσα ευθυτενής, μαυροντυμένος, με τα ολόλευκα γένια του και τη λευκή-ροζ επιδερμίδα του, δεν μπορούσες να μην τον δεις.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter


Με στυλοβάτη τον Γιώτη Κιουρτσόγλου στο μπάσο (που όσο μεγαλώνει μοιάζει επικίνδυνα στον Λευτέρη Παπαδόπουλο) και δύο ακόμα μουσικούς να εναλλάσσονται στο πιάνο, ο Σαββόπουλος τραγούδησε για πάνω από μία ώρα, κομμάτια που του είχαν ζητήσει σαν παραγγελιές οι εικαστικοί. Έτσι, πέρα από τα hits, ακούσαμε το «Φως στις 10 π.μ.» (κατ' εμέ το τελευταίο αληθινά σπουδαίο τραγούδι του) αλλά και το άγνωστο «Είναι η νύχτα καλή για 'μας», που ακούστηκε στην παράσταση «Γιγανταιώρημα» του '79 και δεν ηχογραφήθηκε ποτέ.


Φυσικά, οι εικαστικοί είχαν κάθε δικαίωμα για παραγγελιές. Ήταν το «ευχαριστώ» του Σαββόπουλου στον κόπο τους, η ανταπόδοση. Καθένας από αυτούς είχε φτιάξει για εκείνον ένα έργο με θέμα τη ζωή και το έργο του.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter
Στέφανος Ρόκος - Θαλασσογραφία

Η «Θαλασσογραφία» του Στέφανου Ρόκου αποτύπωνε τέλεια τον εξηλεκτρισμό του '69, το «Διονυσόφωνο» του Φάνη Ρουμανιά ήταν ένα ξύλινο γραμμόφωνο ειδικά φτιαγμένο για τον εορταζόμενο και ο «Δρόμος 66-74» του εμψυχωτή της έκθεσης Αχιλλέα Ραζή (που γνωρίζει τον Σαββόπουλο από παιδί και είναι ο Αχιλλέας που κοιτάει γελαστός προς την πολαρόιντ στους στίχους του «Ας κρατήσουν οι χοροί»), ήταν μερικά από τα έργα που ξεχώριζαν μέσα στη λευκή αίθουσα – πριν βέβαια έρθει ο Σαββόπουλος και επικεντρωθούμε όλοι σε αυτόν.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter
Πορτρέτα του Σαββόπουλου σε διαφορετικές ηλικίες από διαφορετικούς εικαστικούς


Υπήρξαν και απρόοπτα. Στο κενό μεταξύ δύο τραγουδιών, ένας νεαρός που φαινόταν να έχει πει δυο ποτηράκια παραπάνω από αυτά που προσφέρονταν απλόχερα, πλησίασε το Σαββόπουλο. «Ο Ρωμανός πεθαίνει» του είπε. «Να πείτε τα "Παιδιά που χάθηκαν"». Ο Σαββόπουλος, μέσα στο ξάφνιασμα, δεν άκουσε καλά. Ρωμανός είναι και το μικρό όνομα του γιου του. Μπερδεύτηκε. Τελικά μπήκε όμως στο νόημα. Η υπενθύμιση πως ένα παιδί «ολόισα στον θάνατο κολυμπά» διεκδικώντας τα αυτονόητα θα χαλούσε προς στιγμήν το γιορτινό κλίμα, όμως ο εκείνος ανταποκρίθηκε με μια όμορφη, απροβάριστη εκτέλεση. Και λίγο μετά, το πάρτι έληξε με τη «Συννεφούλα».

Αν πάω στο κυλικείο του σινεμά αφηρημένος και δεν δω την ουρά και την προσπεράσω, τι είμαι; Αυτό είδε ένας κύριος στο διαδίκτυο και με "ξεφωνίζει". Δίκιο έχει ο άνθρωπος. Ζητώ συγγνώμη, η συμπεριφορά μου ήταν γαϊδουρινή. Σίγουρα υπάρχει ο κωλοέλληνας μέσα μας. Το θέμα είναι να μη γίνει καθεστώς

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter


Φεύγοντας από την έκθεση, στο δρόμο για το σπίτι, σκεφτόμουν κάτι άσχετο: Πριν από δυο-τρεις μήνες, κάποιος σε ένα μπλογκ «την έλεγε» στο Σαββόπουλο επειδή τον πέτυχε σε σινεμά να ζητάει μπύρα από το κυλικείο στο διάλειμμα αγνοώντας επιδεικτικά την ουρά. Ο Σαββόπουλος απάντησε μέσω facebook, γράφοντας στο περίπου τα εξής: «Ήσασταν εκεί; Μου φαίνεται περίεργο. Μάλλον θα ήμουν στον κόσμο μου. Aν όντως το έκανα, ζητώ συγγνώμη για τη γαϊδουριά μου». Λίγες μέρες μετά, αναφέρθηκε ξανά ο ίδιος στο περιστατικό (με δική του πρωτοβουλία δηλαδή) σε συνέντευξη στο περιοδικό ΕΓΩ, απαντώντας στην ερώτηση τι είναι ο κωλοέλληνας: «Αν πετάξω ένα τσιγάρο έξω από το μπαλκόνι, τι είμαι; Αν πάω στο κυλικείο του σινεμά αφηρημένος και δεν δω την ουρά και την προσπεράσω, τι είμαι; Αυτό είδε ένας κύριος στο διαδίκτυο και με "ξεφωνίζει". Δίκιο έχει ο άνθρωπος. Ζητώ συγγνώμη, η συμπεριφορά μου ήταν γαϊδουρινή. Σίγουρα υπάρχει ο κωλοέλληνας μέσα μας. Το θέμα είναι να μη γίνει καθεστώς».


Το είπα σε μια φίλη μου τότε, σε στιλ «άκου να δεις τι γράφει ένας για τον Σαββόπουλο». Κι εκείνη μου απάντησε το εξής: «Δεν μου κάνει εντύπωση αυτό που έκανε. Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δικαιούνται να μην περιμένουν στην ουρά. Το έχει κερδίσει αυτό ο Σαββόπουλος».


Δεν ξέρω αν η αξία ενός ανθρώπου μπορεί να του συγχωρέσει την αγένεια. Δεν ξέρω αν όλα όσα κάνουμε τα κάνουμε για να είμαστε οι ευνοημένοι του πλήθους. Παρ' ολ' αυτά, νομίζω πως η φίλη μου είχε δίκιο. Ο Σαββόπουλος είναι σήμερα μέσα στους τέσσερις-πέντε σημαντικότερους εν ζωή Έλληνες. Προσωπικά, θα του έδινα τη σειρά μου στο κυλικείο ευχαρίστως.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter

Η έκθεση «στο υπόγειο νησί του» θα φιλοξενείται στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλατεία Κολωνακίου 20) μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ