Τα 6 πιο αμφιλεγόμενα βίντεο όλων των εποχών

Τα 6 πιο αμφιλεγόμενα βίντεο όλων των εποχών Facebook Twitter
1

Τα 6 πιο αμφιλεγόμενα βίντεο όλων των εποχών Facebook Twitter

Τα Βρετανικά μουσικά βίντεο πλέον θα υπάγονται σε έλεγχο καταλληλότητας, ένας νόμος που τίθεται σε εφαρμογή για να βοηθήσει τους γονείς να σταματήσουν τα παιδιά τους να βλέπουν εικόνες που δεν ενδείκνυνται για την ηλικία τους διαδικτυακά. Τρεις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες η Sony, η Universal και η Warner θα πρέπει να στέλνουν τα βιντεοκλιπ των καλλιτεχνών που εκπροσωπούν για αξιολόγηση από το British Board of Film Classification (BBFC) και να έχουν ετικέτα ηλικιακής διαβάθμισης όταν προβάλλονται από τις διαδικτυακές πλατφόρμες του YouTube και το Vevo που θα προσαρμόσουν τις λειτουργίες τους σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Το παράδοξο είναι ότι αυτός ο νόμος θα ισχύσει μόνο στην Μεγάλη Βρετανία. Ήδη έχουν στείλει 130 βίντεο και το μόνο που πήρε σήμανση άνω των ‘18’  ήταν το βίντεο του Dizzee Rascal ‘Couple of Stacks’ στο οποίο μαχαιρώνει με πολύ γραφικό τρόπο δύο άτομα.

Πάνε οι εποχές της αθωότητας για κάποιους που μεγάλωσαν με MTV και έβλεπαν τα πάντα, έστω και μετά τις 12 τα μεσάνυχτα.

Το Dazed and Confused αποφάσισε να κάνει μια μικρή λίστα με τα πιο αμφιλεγόμενα βίντεο που προβλήθηκαν ποτέ. Σίγουρα υπάρχουν και άλλα.

JUSTICE – STRESS (2008)

Ένα βίντεο για ένα από τα πιο όμορφα κομμάτια του συγκροτήματος. Το πόσταρε πρώτος ο Kanye West στην ιστοσελίδα του και τσάντισε τους πάντες. Η σκηνοθεσία είναι του Romain Gavras και αφορά ένα γκρουπ από νεαρούς Παριζιάνους που προκαλούν χαμό στα προάστια της πόλη, κάνουν δηλαδή γκραφίτι, κλέβουν γέρους και βάζουν φωτιά στα αμάξια. Το βίντεο προκάλεσε την κατακραυγή στην Γαλλία και το κατηγόρησαν ότι δαιμονοποιεί την γαλλική νεολαία. Οι Justice αναγκάστηκαν να απαντήσουν στους επικριτές τους:

«Το βίντεο ποτέ δεν είχε στόχο των στιγματισμό των προαστίων ή τον εγκωμιασμό της βίας ούτε πάνω από όλα έναν υπόγειο τρόπο στο να περάσει ένα ρατσιστικό μήνυμα. Από την αρχή το Stress δεν έγινε για να προβληθεί στην τηλεόραση ούτε το κομμάτι να παιχτεί στο ραδιόφωνο και έχουμε αρνηθεί οτιδήποτε τέτοιο έτσι ώστε να μην το επιβάλλουμε σε κανέναν».

THE PRODIGY – SMACK MY BITCH UP (1997)

Εκτός από το αμφιλεγόμενο ρεφραίν του, το βίντεο ήταν εξίσου αρκετά σκληρό για την εποχή του. Μια καταστρεπτική βραδιά έξω στην πιο σκοτεινή πλευρά της πόλης, όλα από την προσωπική ματιά του ήρωα. Το βίντεο έχει μέσα ναρκωτικά, γυμνό, κλοπή και αρκετό αλκοόλ. Οτιδήποτε άσχημο έρχεται στο μυαλό υπάρχει μέσα.

Η σκηνοθεσία είναι του Jonas Akerlund. Στο τέλος μέσα από ένα καθρέφτη βλέπουμε τον ήρωα που είναι υπεύθυνος για όλη αυτή την παράνοια και τελικά είναι γυναίκα. Το αγάπησαν μερικές φεμινίστριες, οι περισσότεροι το μίσησαν. Απαγορεύτηκε στην Βρετανία και στην Αμερική αλλά τελικά αποφάσισαν να το προβάλλουν μετά τα μεσάνυχτα.

SERGE GAINSBOURG – LEMON INCEST (1985)

 

Περίεργο το συγκεκριμένο. Το κομμάτι του Gainsbourg ‘Lemon Incest’ είναι ένα ντουέτο με την κόρη του Charlotte Gainsbourg που τότε ήταν 13 χρονών. Οι δυο τους ήταν ξαπλωμένοι κάπως παράξενα σε ένα τεράστιο μαύρο κρεβάτι με έναν γυμνόστηθο Serge να την παρηγορεί σαν να είναι εραστής της. Δεν ήθελε και πολύ να τον κατηγορήσουν για παιδεραστία και για αιμομιξία. Πολλά χρόνια μετά η Gainsbourg μίλησε γι’ αυτό πολύ θετικά. Σε μια συνέντευξη της στην Guardian είπε: «Δεν ήμουν αθώα όταν το τραγουδούσα. Ήξερα για τι έλεγε. Για μένα όμως δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα. Είχε πλάκα. Επίσης υπήρχε μια αγνότητα από πίσω του. Είναι αλήθεια για την αγάπη ενός πατέρα, κόρης. Λέει στο κομμάτι – η αγάπη που δεν μπορεί να υπάρξει. Και ξέρεις από τότε φανταζόμουν ότι με χρησιμοποίησε επειδή ήθελε μόνο και μόνο για να προκαλέσει. Σε αυτό ήταν πάντοτε καλός».

NIRVANA – HEART SHAPED BOX (1993)

 

Από το άλμπουμ των Nirvana, In Utero, είχε έναν εξωφρενικά αδύνατο τύπου που έμοιαζε με τον Ιησού πάνω σε ένα σταυρό που τον πείραζαν κοράκια. Υπήρχε επίσης ένα μικρό κορίτσι που φορούσε μια στολή της Κου Κλουξ Κλαν που προσπαθούσε να πιάσει βρέφη που κρέμοντας από ένα δέντρο. Δεν είναι να απορεί κανείς γιατί τσάντισε τόσο κόσμο αλλά η παρέα του Cobain ποτέ δεν φοβόταν την πρόκληση.

Το σκηνοθέτησε ο Anton Corbijn. Ήταν το τελευταίο βίντεο που γύρισαν οι Nirvana και χωρίς αμφιβολία το πιο προκλητικό.

RIHANNA – BITCH BETTER HAVE MY MONEY (2015)

Φρεσκότατο αλλά και το πιο πολυσυζητημένο βίντεο των τελευταίων ημερών που συν-σκηνοθέτησε η ίδια η Rihanna. Η Guardian το αποκάλεσε «καθαρό μισογυνισμό» ενώ στο New Statesman έγραψαν ότι μάλλον δεν ήξερε τι περνούσε από το μυαλό της όταν αποφάσισε να γυρίσει αυτό το βίντεο. Η RiRi απέκτησε πολλούς haters αλλά από την άλλη και πολλούς που το είδαν σαν ένα φόρο τιμής στις ταινίες slasher.

Σε αυτό η Rihanna απαγάγει μια γυναίκα, την κρεμάει ανάποδα, βάζει φωτιά σε αμάξια (sic), πυροβολεί την θάλασσα, παίζει με ένα πτώμα, μαστουρώνει και πίνει πολύ αλκοόλ. Ένα πάρτι εγκλήματος που στο τέλος την δείχνει γεμάτη αίματα μέσα σε ένα μπαούλο γεμάτο με χαρτονομίσματα. 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια