Live

Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια

Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter
0
Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter
Scott Fagan And The MAAC Island Band

Το 1965 η Irma Thomas είχε πει ένα τραγούδι σπαρακτικό, από τα υπέροχα δραματικά εκείνης της εποχής που έλεγε «θα κλάψω, ναι θα κλάψω, θα κλάψω μέχρι να στεγνώσουν τα δάκρυά μου». Κι έκλαιγε για 2 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα. Είχε τίτλο I'm Gonna Cry Till My Tears Run Dry και δεν γνώρισε καμία επιτυχία, εμφανίστηκε για μία μόνο εβδομάδα στο νούμερο 130 του πίνακα επιτυχιών του Billboard και μετά χάθηκε μέχρι να το πει ξανά σε λίγο πιο κάντρι εκδοχή η Linda Rondstadt to 1998 στο άλμπουμ της We Ran. Κάτω από το τραγούδι με την εκτέλεση της Rοndstadt στο YouTube υπάρχει ένα και μοναδικό σχόλιο από έναν από τους συνθέτες του, τον Scott Fagan (στα credits του δίσκου τον γράφουν Fagin), ο οποίος ευχαριστεί την κοπέλα που το ανέβασε που του έδωσε την ευκαιρία να ξανακούσει το κομμάτι μετά από τόσα χρόνια (και καταλαβαίνεις ότι εκτός από τον ίδιο και την Rondstadt που το τραγούδησε δεν το θυμόταν κανείς).

Ο Scott Fagan είναι πολύ ξεχωριστή περίπτωση καλλιτέχνη. Με ένα ξεκίνημα που ήταν εντυπωσιακότατο και με μεγάλες υποσχέσεις για λαμπρή καριέρα αλλά και μια κακοτυχία που τον κυνηγάει όλα αυτά τα χρόνια είναι από τους μουσικούς που έχουν φτιάξει αριστουργήματα αλλά για έναν ανεξήγητο λόγο έμειναν άγνωστοι και στα αζήτητα για όλη τους τη ζωή. Είναι από τις φιγούρες της ροκ μουσικής που ενώ είχαν όλες τις προδιαγραφές για επιτυχία και η δουλειά τους ήταν τέτοια που θα μπορούσαν να επηρεάσουν ολόκληρες γενιές μουσικών, εξαφανίστηκαν γιατί δεν τους πρόσεξε κανείς την κατάλληλη στιγμή. Ο Scott Fagan έχει φτιάξει έναν από τους καλύτερους δίσκους των ’60s, πέρασε από την Columbia Records σε μια εποχή που θα μπορούσε να τον κάνει superstar και ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης μετά τους Beatles που παραλίγο να υπογράψει στην Apple Records, τα κατάφερε και εξαφανίστηκε και ο ίδιος και ο αριστουργηματικός δίσκος του South Atlantic Blues που βγήκε στην θυγατρική της Atlantic Records, την ATCO, το 1968.

Πέρασε δίπλα από τους ανθρώπους που εκείνη την εποχή όριζαν την επιτυχία, Pomus, Burns, ακόμα και τους Beatles που ήταν σχεδόν θεοί με ένα τόσο σημαντικό έργο όπως το South Atlantic Blues και εξαφανίστηκαν εντελώς και αυτός και το άλμπουμ του χωρίς να αφήσουν ούτε ένα σημάδι, δεν έμεινε ούτε καν σαν όνομα ανάμεσα στους cult ήρωες των '60s.

Σήμερα δεν έχει καν λήμμα στην Wikipedia.

Γεννημένος το 1945 στη Νέα Υόρκη από σαξοφωνίστα πατέρα και μάνα χορεύτρια, μεγάλωσε σε ένα καλλιτεχνικό κοινόβιο στο St. Thomas με τη μάνα του και συχνά συνόδευε τον πατέρα του στις περιοδείες του κολλώντας το μικρόβιο του μουσικού. Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 άρχισε να παίζει σε ροκ μπάντες και σε ένα ταξίδι του στη Νέα Υόρκη γνώρισε τον θρυλικό συνθέτη Doc Pomus με τον οποίον έγραψαν το I’m Gonna Cry Til My Tears Run Dry. Μετά ήρθε η Columbia, η πρόταση της Apple και η Atlantic και το καταπληκτικό άλμπουμ του South Atlantic Blues που θα μπορούσε να γίνει τεράστια επιτυχία. Βασικά, όλοι όσοι το άκουσαν τότε το λάτρεψαν αλλά ήταν τόσοι λίγοι που έμεινε στα αζήτητα.

Ο Scott Fagan είναι από τους πιο μεγάλους καντέμηδες στην ιστορία της ροκ μουσικής. Πέρασε δίπλα από τους ανθρώπους που εκείνη την εποχή όριζαν την επιτυχία, Pomus, Burns, ακόμα και τους Beatles που ήταν σχεδόν θεοί με ένα τόσο σημαντικό έργο όπως το South Atlantic Blues και εξαφανίστηκαν εντελώς και αυτός και το άλμπουμ του χωρίς να αφήσουν ούτε ένα σημάδι, δεν έμεινε ούτε καν σαν όνομα ανάμεσα στους cult ήρωες των ’60s. Το South Atlantic Blues είναι καλύτερο από οποιοδήποτε άλμπουμ του Donovan και η χαρακτηριστική «υγρή» φωνή του είναι κάτι ανάμεσα στον David Bowie και τον Scott Walker. 

Το άλμπουμ δεν είχε καμία τύχη το 1968, την επόμενη χρονιά όμως ο διάσημος ζωγράφος Jasper Johns ζωγράφισε με μελάνι και έφτιαξε σε λιθογραφία την πρώτη πλευρά του δίσκου. Τα ονόμασε “Scott Fagan Record” και σήμερα ανήκουν στη συλλογή του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης. Παρόλα αυτά το άλμπουμ καταργήθηκε από την εταιρία του και μάλιστα, για το στόρι, ο Jasper Johns είχε βρει τη δικιά του κόπια σε ένα ράφι με προσφορές.

Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter
Το αριστούργημα του Scott Fagan κυκλοφορεί μετά από 47 χρόνια Facebook Twitter

O Fagan λίγο αργότερα έγραψε ένα μιούζικαλ που ανέβηκε στο Broadway το 1971 (επίσημα ήταν η πρώτη ροκ όπερα που ανέβηκε στο Broadway), το Soon, με πρωταγωνιστές γνωστά ονόματα όπως ο νεαρός τότε Richard Gere, ο Barry Bostwick, ο Nell Carter και ο Peter Allen και εξαιρετικές κριτικές, το οποίο όμως κατέβηκε μετά την τρίτη παράσταση. Το δεύτερο άλμπουμ του βγήκε το 1975 με τίτλο Many Sunny Places και είχε ακριβώς την ίδια τύχη με το πρώτο. Περιείχε και δύο τραγούδια απ’ το Soon.

Το 2000 αποκαλύφθηκε ότι ο Scott Fagan ήταν ο πατέρας του Stephin Merritt των Magnetic Fields, τον οποίο συνάντησε για πρώτη φορά το 2013. Μετά την γνωριμία πατέρα και γιου ο Scott σκέφτηκε να κάνει ένα άλμπουμ με διασκευές στα τραγούδια του γιου του και ξεκίνησε μια καμπάνια στο Kickstarter, αλλά με την καντεμιά που σέρνει πίσω του μάζεψε λιγότερα από τα μισά από τα 8 χιλιάδες δολάρια που χρειαζόταν και έτσι η ιδέα του δίσκου ναυάγησε.

Ο Fagan ζει και τραγουδάει ακόμα στην περιοχή των Virgin Islands και παρ’ όλες τις απογοητεύσεις δεν το βάζει κάτω. Μόλις ανακοίνωσε ότι το άλμπουμ του South Atlantic Blues κυκλοφορεί ξανά το Νοέμβριο για πρώτη φορά μετά από 47 χρόνια. Σε αριθμημένα αντίτυπα. Θα περιέχει τη λιθογραφία του Johns στο εξώφυλλο και στην έκδοση του CD  θα υπάρχουν σημειώσεις με την ιστορία του δίσκου και επιπλέον CD με ντέμο και όλα τα singles του.

Το Crying είναι ένα συγκλονιστικό κομμάτι απ' το δίσκο.

0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ