Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Jane Fonda, 1982

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol

0

Πριν από την ψηφιακή εποχή των smartphones και των selfies, δεν υπήρχε τίποτα πιο άμεσο ως εικόνα από την πολαρόιντ. Και μάλλον δεν υπήρξε άλλος καλλιτέχνης που να κατάφερε τόσο αποτελεσματικά να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στην τεχνική της αναλογικής φωτογραφίας και στην άμεση ικανοποίηση της ψηφιακής από τον Άντι Γουόρχολ.

  

Ο πρωτοπόρος της pop art και του πειραματικού σινεμά χρησιμοποίησε τη φωτογραφία ως βάση για όλη την γκάμα του έργου του και σπανίως κυκλοφορούσε χωρίς την πιστή του SX-70 Polaroid κάμερα. Ο Γουόρχολ κατέγραφε κάθε στιγμή σχεδόν κατά τις εξορμήσεις του στη Νέα Υόρκη στις δεκαετίες του '70 και του '80, αποθανατίζοντας στην πορεία πολλούς από τους φίλους, συνεργάτες, πλούσιους και διάσημους που τον περιτριγύριζαν.

Αυτές οι περίεργα λαμπερές και συγχρόνως απογυμνωμένες εκδοχές διασημοτήτων όπως η Λάιζα Μινέλι και η Τζέιν Φόντα επιδεικνύουν με εντυπωσιακό τρόπο τη μαεστρία του Γουόρχολ.

Τα πορτραίτα αυτά λειτουργούσαν τόσο ως αναμνηστικές εικόνες όσο και ως υποδείγματα για τις μεταξοτυπίες του. Συχνά μάλιστα έστρεφε την κάμερα στον εαυτό του δημιουργώντας αυτοπροσωπογραφίες που μοιάζουν με απόμακρες ματιές άλλων που προβάλλονται στο ανέκφραστο πρόσωπό του.

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat, 1982
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Liza Minelli, 1977

Πάνω από 60 από αυτές τις πολαρόιντ / προσωπογραφίες - τις οποίες εκείνος φυλούσε ως κόρη οφθαλμού καθώς μέσω αυτών κατέγραφε μανιωδώς τη ζωή του μέχρι τον θάνατό του το 1987 – θα εκτεθούν σε μια σημαντική έκθεση στην Γκαλερί BASTIAN του Λονδίνου από τις 2 Φεβρουαρίου ως τις 3 Απριλίου 2019 με τίτλο "Andy Warhol Polaroid Pictures".

Αυτές οι περίεργα λαμπερές και συγχρόνως απογυμνωμένες εκδοχές διασημοτήτων όπως η Λάιζα Μινέλι και η Τζέιν Φόντα επιδεικνύουν με εντυπωσιακό τρόπο τη μαεστρία του Γουόρχολ, ο οποίος, ως γνήσια δύναμη της φύσης είχε κατακτήσει ελεύθερη πρόσβαση ακόμα και στις πιο πριβέ εκδηλώσεις.

«Ποιος θα μπορούσε να αισθανθεί απειλή από τον περίεργο τυπάκο με την χλωμή περούκα που μιλούσε σαν παιδί και εκ πρώτης όψεως οι αναμνηστικές του πολαρόιντ έμοιαζαν επίσης να προέρχονται από κάμερα παιδιού;» σημειώνεται στο συνοδευτικό κείμενο της έκθεσης. «Υπάρχει όμως μια αιχμηρή κόψη σε οτιδήποτε καταπιάστηκε κάτι που ισχύει και για τα πορτραίτα αυτά».

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Paloma Picasso, 1983
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Yves Saint-Laurent, 1972
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, David Hockney, 1972
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Self-Portrait in Fright Wig, 1986

Με στοιχεία από το My Modern Met

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM